Juzzu 03.12.2002 08:51:07 | |
---|
Okei, okei, kokeilin jo hakua ja luin Kiven avautumisen aiheeta "samat kysymykset parin kuukauden välein". Mutta kysynpä silti. Eli tuohon kelpaa tavallinen kotitarvealumiinifolio? Jossakin päin nettiä olen nähnyt tätä tehdyn messinkin värisestä "foliosta"? Mitähän se on? Saatavuus? Oletteko liimanneet nämä pinnoitteet kiinni? Riittkö yksi vuoraus, vai pitääkö tosiaan olla paksummaltikin tuota pintaa noissa koloissa (noinkohan pitää vielä yläjyrsin ottaa käteen ja suurentaa mikkien koloja)? Ja nuo vuoraukset sitten yhdistetään maihin... Hmm.. |
kivi 03.12.2002 12:16:57 | |
---|
Oletteko liimanneet nämä pinnoitteet kiinni? Riittkö yksi vuoraus, vai pitääkö tosiaan olla paksummaltikin tuota pintaa noissa koloissa Kyllä yksi vuoraus riitti, ja mä olen laittanut itse ihan talousalumiinia eli foliota erikeeperillä kiinni - ajatuksena lähinnä se, että erikeeper on helppoa siivota ja tuoreena vesiohenteista eli se lähtee sormista pois. Sehän ei suoraan metallia liimaa, mutta ihan riittävästi, kun ei tuohon folioon mitään rasitusta kohdistu. Eikä sillä paksuudellakaan oo väliä, kunhan sähkö kulkee tasaiseen. Pleksin alapintaan kannattaa laittaa metalliteippiä tai -tarraa. Sitä saanee biltema-tyyppisistä paikoista. Pysyy paljon napakammin ja sileämmin kiinni. Muista irrottaa potikat ja katkaisimet ensin:-) |
Juzzu 03.12.2002 12:21:59 | |
---|
Pleksin alapintaan kannattaa laittaa metalliteippiä tai -tarraa. Sitä saanee biltema-tyyppisistä paikoista. Pysyy paljon napakammin ja sileämmin kiinni. Muista irrottaa potikat ja katkaisimet ensin:-) Täältä periferiasta ei bilhelvettiä löydy, mutta eiköhän tuotakin jostakin saa. Ja ei niitä potikoita ja namiskuukkeleita tarvitse irroittaa, kun ei ne ole vielä edes kiinni. Rungon pohjatyöt ovat kesken - katellaan jos vaikka tällä viikolla sais jo 'fillerivärit' laitettua pintaan. |
hjukke 06.04.2004 17:58:58 | |
---|
Pleksin alapintaan kannattaa laittaa metalliteippiä tai -tarraa. Ihme kyllä, Japsi-stratossa oli vakiona pleksin alapinta folioitu.
"Make my day" |
kalkkuna 06.04.2004 18:33:13 | |
---|
Ihme kyllä, Japsi-stratossa oli vakiona pleksin alapinta folioitu. Tämänkö takia nostit ylös kaksi vuotta vanhan aiheen? |
hjukke 06.04.2004 18:42:59 (muokattu 06.04.2004 18:45:12) | |
---|
Tämänkö takia nostit ylös kaksi vuotta vanhan aiheen? Hm... viimeinen kirjoitus kaksi vuotta vanha, mutta mielestäni tämä oli etusivulla... Olen tapahtuneesta pahoillani. Edit Ei kun siis... toisesta threadista oli linkki tänne enkä tullut katsoneeksi päivämäärää, sen jälkeen tämä oli ylhäällä - minun toimesta. Pahoittelen. "Make my day" |
kalkkuna 06.04.2004 18:50:41 | |
---|
Hm... viimeinen kirjoitus kaksi vuotta vanha, mutta mielestäni tämä oli etusivulla... Olen tapahtuneesta pahoillani. Ei kun siis... toisesta threadista oli linkki tänne enkä tullut katsoneeksi päivämäärää, sen jälkeen tämä oli ylhäällä - minun toimesta. Pahoittelen. Nojoo, kai toi on ehkä vaan hyvä, jos joku vaikka on tekemässä häiriösuojausta kitaraansa niin tässä juttua, ei tarvitse uutta aloittaa. |
poppamies 06.04.2004 19:05:31 | |
---|
No kun tämä on tässä esillä niin... paikallisen "Työkaluässät" liikkeen mainoksessa mainostettiin sähköä johtavaa kupari spraytä. Olisiko tuollaisesta siihen... "G-strings are for strippers" |
No kun tämä on tässä esillä niin... paikallisen "Työkaluässät" liikkeen mainoksessa mainostettiin sähköä johtavaa kupari spraytä. Olisiko tuollaisesta siihen... Luultavasti on, meinaan parissa kitarassa olen havainnut onkaloiden sivustojen olevan sellaisen epämääräisen- ja tasaisen tumman maalin peitossa. Vaikuttaa vähän auton ruostesuojatökötiltä, mutta epäilen että se liittyy kuitenkin häiriönestoon. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
p130 06.04.2004 19:37:12 | |
---|
Olisiko tuollaisesta siihen... Eiköhän tuo ole se helpoin tapa. Minä olen muutamaan kitaraan tuollaisella suojauksen tehnyt. Hieman olen karhentanut lakkapintaa ja sitten vain maalia päälle. Keräilyarvoa omaavaan kitaraan ei tietenkään kannata maalilla suojausta tehdä, mutta rakennusprojekteihin ja käyttökitaroihin ehdottomasti helpoin tapa. Kannattaa sitten suojata näkyviin jäävät osat hyvin. Spray leviää joka paikkaan. Pensseliäkin kannattaa kokeilla... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Juzzu 06.04.2004 19:46:32 | |
---|
Sitä tikulla silmään joka wanhoja muistelee! Kuriositeettinä mainittakoon, että tein tuon suojauksen sitten sellaisessa kupariteipillä jota sai paikallisesta lasimaalaukseen ja ties mihin erikoistuneesta harrasteliikkeestä - epäselväksi tosin jäi mihin he sitä tarvitsivat, johonkin lyijylasihässäköihin kaiketi. Mutta mutta, liimailin tuota teippiä potikka- ja mikkikolot ympäriinsä ja varmistin johtavuudet vielä kolvailemalla saumoja kun aikaa ja intoa oli. Ja hyvin toimii. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona) |
askomiko 06.04.2004 20:37:55 (muokattu 06.04.2004 20:38:27) | |
---|
|
HeavyMachinery 06.04.2004 20:58:46 | |
---|
I am not insane, i am just smarter than YOU ! |
fox 06.04.2004 23:25:51 | |
---|
Luultavasti on, meinaan parissa kitarassa olen havainnut onkaloiden sivustojen olevan sellaisen epämääräisen- ja tasaisen tumman maalin peitossa. Vaikuttaa vähän auton ruostesuojatökötiltä, mutta epäilen että se liittyy kuitenkin häiriönestoon. Se on "carbon conductive paint", oli purtilo DuPont CCP joku numerosarja lisäksi, mutta sitä sai vetästä yli 4 kerrosta, ja sottaavaa oli.. alumiiniteippiä tai kupariteippiä rautakaupasta tahi pilteemasta, kuten kaverit yllä jo monta kertaa sanoi. Käytännön vinkkinä: potikoitten sinne rungon puolelle erkkaa tai pahvinpala ettei oikosulje niitä potikan juotoskorvien läpiniittien ottaessa kiinni metallifolioon/teippiin/maaliin. Eristäminen sekä häiriösuojaus kannattaa aina!... |