Aihe: Chisu
1 2 3 4 5 6
ekikoo
27.03.2010 22:44:33
Itse olin äimistynyt kuinka hyvin se kiskoi elävänä. Törmäsin joulun alla tähänkin videoon http://www.youtube.com/watch?v=5O9my62sOlo
joka ainakin minulle todistaa että kyllä se osaa, osannut jo pitkään ikäänsä nähden.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Brewtal
28.03.2010 23:22:26
Kolahtaa ja hyvin. Levyn oma suosikki on Etsijät. Siihen tuli tosi kova tunnelataus ja tippa linssiin.
Hynkel
03.04.2010 10:13:02
On todella yllättävä levy. Tykkäsin pirusti Baden-Badenista, mutten sen kummemmin kiinnittänyt artistiin huomiota. Tuossa talven mittaan sitten sain käsiini tämän Vapaa ja yksin levyn, ja onhan tämä hemmetin hyvin tehtyä kamaa.

Biisit on kivasti sävellettyjä, sanat on naiveja mutta sopivat musiikkiin hienosti. Kaiken a ja o on kuitenkin Chisun tulkinta, joka kyllä riipii tällaisen keski-ikäistyvän miehenkin sydäntä. Palauttaa vähän uskoa kotimaiseen poppiin, mikä on sinällään jo merkittävää omalla kohdalla.

Nyt alkaa olla jo puhkikuunneltu, muttei muuta faktoja.

e.v.v.k.

Khihihi, silti oli pakko kommentoida? Poliisi! Ota rennosti, kuuntele vaikka King Crimsonia jo Chisu tuntuu liian heppoiselta.
http://mamowolde.wordpress.com
MV
12.12.2010 18:22:57
Tänään on tullut pitkästä aikaa luukuteltua Chisua. Tällä hetkellä soi Muut ja kylmät väreet juoksee iholla niin perkeleesti. Jäätävän voimakas biisi.
novo
16.12.2010 05:47:42
MV: Tänään on tullut pitkästä aikaa luukuteltua Chisua. Tällä hetkellä soi Muut ja kylmät väreet juoksee iholla niin perkeleesti. Jäätävän voimakas biisi.

Aa joo, tää onki tää biisi minkä lyriikoille on tullu naureskeltua. Välissä vähän pannaan ja kaikki on ilmaistu ah niin ihanan imelästi .
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Johannes_t
16.12.2010 08:44:17

ekikoo: Itse olin äimistynyt kuinka hyvin se kiskoi elävänä. Törmäsin joulun alla tähänkin videoon http://www.youtube.com/watch?v=5O9my62sOlo
joka ainakin minulle todistaa että kyllä se osaa, osannut jo pitkään ikäänsä nähden.

Jännä aksentti.
HaloOfFlies
21.01.2011 15:04:40 (muokattu 21.01.2011 15:12:51)

Siitä Mun koti ei oo täällä-biisistä en oikein pitänyt, mutta sitten kuulin radiosta toisen kappaleen jossa oli vähän sellainen hölkkäkomppi ja laulettiin jotain tyyliin "sinut mä naisin. oo-oo-ooo-ooo-ooo-ooohhh" ja se sitten herätti kiinnostusta. Ei ehkä vähiten tuon mahtavan äänenkäytön ansiosta. Hyvä ja aika seksikäs ääni naisella.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Super-Jari
21.01.2011 19:15:25
danny: Siitä Mun koti ei oo täällä-biisistä en oikein pitänyt, mutta sitten kuulin radiosta toisen kappaleen jossa oli vähän sellainen hölkkäkomppi ja laulettiin jotain tyyliin "sinut mä naisin. oo-oo-ooo-ooo-ooo-ooohhh" ja se sitten herätti kiinnostusta. Ei ehkä vähiten tuon mahtavan äänenkäytön ansiosta. Hyvä ja aika seksikäs ääni naisella.

Samix. Ne ekan levyn biisit ei oikein iskenyt, mutta uus levy on lähes pelkkiä hyviä biisejä. Saaliit on tuo biisi jonka olet kuullut ja oli myös mulle eka joka iski.
Röntgen-Jeesus
25.09.2011 19:23:04

Ihana biisi tämä Sabotage
Rob Halford on homo.
Utö
26.09.2011 13:50:50
Kuuntelin tänään pitkästä aikaa levyn Vapaa ja Yksin. Todella hieno levy on kyseessä, mutta silti mulle kolahtaa enemmän Alkovi. Sanottakoon nyt vielä sen verran, että Alkovi aukesi mulle toisen levyn julkaisun jälkeen. Jotenkin oli vain jäänyt hyllyyn pölyttymään. Uudella levyllä kuulemma ollaan palattu vähän debyytin soundimaailmaan. Se sopii mulle siis enemmän kuin hyvin.

Sabotage on kyllä hillittömän upea biisi, se iskelmäisyys siinä uppoo niin hyvin ja muutenkin on taas hyvinkin koukuttava. Tänään kuulin YleX:ltä (viikon levynä siellä) levyn aloittavan biisin Minä ja mun pää. Ihan täysin biisin sisään en unenpöpperössäni päässyt, mutta ei ollenkaan paha sekään.

Marraskuussa oon menossa ainakin Tavastialle Chisun nykylivekunnon tsekkaamaan. Edellisen kiertueen aikana näin muutaman kerran sekä festareilla että klubeilla ja kyllä toimii. Varsinkin Tammerfestin keikka oli käsittämättömän kova.
Sömppö
06.10.2011 16:55:00 (muokattu 06.10.2011 16:55:48)
Alkovi ja Vapaa ja Yksin löytyvät molemmat levyhyllystä. Tuntuu, että ajan mittaan tykkään vaan enemmän ja enemmän. Eilen ilmestynyt levy Kun Valaistun pääsee ehdottomasti hyllyyni noiden levyjen jatkoksi.

Vapaa ja yksin oli eka levyni ja koska pidin siitä niin paljon niin halusin ottaa tehokuunteluun myös Chisun ensimmäinen levy Alkovi. En todellakaan pettynyt. Enkä Kun Valaistun levyynkään. Ihan mielettömän koukuttavaa settiä neiti vääntää.

Chisu on ihQ!
Se joka kadottaa järkensä, on yleensä viimeinen joka sitä kaipaa.
Johnny Buzz
06.10.2011 21:27:11

Tänään tuli kuunneltua levy läpi ja päälimmäinen fiilis, mikä jäi oli, että olipas väsynyt levy. Jotenkin kaikki edellisen levyn energia loisti poissaolollaan ja biisit oli aika pitkälti rauhallista maalailua ilman kunnon tarttumapintaa.
Utö
07.10.2011 14:16:13
Johnny Buzz: Tänään tuli kuunneltua levy läpi ja päälimmäinen fiilis, mikä jäi oli, että olipas väsynyt levy. Jotenkin kaikki edellisen levyn energia loisti poissaolollaan ja biisit oli aika pitkälti rauhallista maalailua ilman kunnon tarttumapintaa.

Aika samoilla linjoilla olen minäkin. Muutaman kerran oon levyn nyt ajatuksella läpi kuunnellut, mutta ei sieltä oikein mitään irti lähde. Todella vaisu kokonaisuus. Minä ja mun pää, Sabotage ja Tie on ne hetket, mitkä kolahtaa, muuten aika tasapaksua. Mitä nyt Kriisit ärsyttää jo, saati sitten kun saa rasittavuuteen asti voimasoittoa. Voisin ainakin kuvitella, että on tuleva sinkkubiisi. Ko. biisissä muuten Chisu kuulostaa paikotelleen ihan Haloo Helsingin Elliltä. Ei ärsyttävä, mutta hämmentävä piirre.

Äh, odotin paljon enemmän...
Bluesmies
09.10.2011 20:58:07
Okei, diggaan edellisestä levystä, siinä on muutama todella kiva biisi. Odotukset on korkealla tämän uuden levyn suhteen. Kuuntelen ja arvostelen. Tästä lähtee, hip hei.

1. Minä Ja Mun Pää: Ihan jees, vaatii kuuntelukertoja. Lopussa sain biisistä kiinni. Tykkäsin. Hyvä aloitus. Nyt juon lonkeron ja kuuntelen seuraavan biisin.

2. Sabotage: Ihan hauska, ei kuitenkaan aivan kolahtanut melodialtaan. Kivaa lyriikkaa.

3. Kohtalon Oma: Tässäkin kivaa lyriikkaa. Tuli vähän soundimaailmasta mieleen When In Rome - Promise.

4. Ennustus: Kiva pieni biisi. Mukava melodia. Ei kuitenkaan huikea. Tästä on hyvä jatkaa.

5. Tie: Rauhallinen meno, tyylikäs kappale. Nyt toinen lonkero.

6. Veneretki: Tämä levy on kyllä tähän asti tasaisen hyvä. Huonoja biisejä ei ole. Tämä ei aivan kolahtanut, mutta ei huono. Ehkä toivoisin vielä jotakin kunnon pommia, huippubiisit vielä puuttuu. Greippilonkero alkaa upota - pitäisikö ottaa tämän levyn aikana kenties kolmaskin?

7. Kriisit: Veikeä meno, tässäkin kivat sanat, mutta melodia ei aivan uponnut.

8. Jos On Valmis, Ei Sitä Tartte Kysyykään: Alkaako tämä lonkero kolista vai miksi en ymmärrä tuota biisin nimeä? Noh, biisi oli tasaisen hyvä. Nyt vielä yksi lonkero, karpalo.

9. Vanha Jo Nuorena: Ihan jees tämäkin, sopii levyyn ku otsatukka sialle. Jahas, mitä jäi levystä käteen?

Hyvä levy, ei yhtäkään huonoa biisiä, mutta valitettavasti huippubiisit puuttuu, toisin kuin edellisellä levyllä. Tykkäsin edellisestä enemmän, mutta hyvä levy. 3/5.
itsy
15.10.2011 21:16:07
Utö: Aika samoilla linjoilla olen minäkin. Muutaman kerran oon levyn nyt ajatuksella läpi kuunnellut, mutta ei sieltä oikein mitään irti lähde. Todella vaisu kokonaisuus. Minä ja mun pää, Sabotage ja Tie on ne hetket, mitkä kolahtaa, muuten aika tasapaksua. Mitä nyt Kriisit ärsyttää jo, saati sitten kun saa rasittavuuteen asti voimasoittoa. Voisin ainakin kuvitella, että on tuleva sinkkubiisi. Ko. biisissä muuten Chisu kuulostaa paikotelleen ihan Haloo Helsingin Elliltä. Ei ärsyttävä, mutta hämmentävä piirre.

Äh, odotin paljon enemmän...

Vähän näin omatkin näkemykset. Ei sisällä sellaisia ässäpakahduttajia, kuten edellislevyn Miehistä viis!, Etsijät ja erityisesti Sama nainen, saati sitten nerokasta kevytpoppailua kuten Baden-Baden ja Saaliit. Jotenkin kovin yllätyksetön ja säväritön levyllinen ihan kivan kuuloista poppia.

http://dome.fi/musiikki/arvostelut/ … tyta-ja-kummastuta-mutta-viihdyttaa
http://www.rumba.fi/chisu-kun-valai … alle-jota-ei-taide-kiinnosta-28220/

Kaksi kolmen tähden arviota, joiden kommenttikentissä lukijat tietävät paremmin.
Thothmes
16.10.2011 00:15:30
Levy ensimmäistä kertaa kuuntelussa. Jumankauta että Sabotage kuulostaa hyvältä. Ihan mahtava melodia ja rytmitys.

On tää tyttö kyllä aika rautaa. Katselin yksi päivä telkasta jonkun pienen dokkarinpätkän Chisusta. Veteli pianolla uusia biisejä rennosti toimittajalle. Huomasi että on muusikko eikä mikään "näytä hyvältä ja laula näitä biisejä"-tyyppi.

Harvassa on ne nuoret, kauniit naiset jotka pärjäisivät musiikillaan vaikka olisivat rumia lihavia keski-ikäisiä miehiä, mutta Chisulla ei taitaisi tehdä edes tiukkaa :)
MrQuin
19.10.2011 17:45:16

Rumbassa on hyvä, osuva arvio uudesta levystä. Näytti aiheuttavan aika paljon närää ihmisissä fb-kommenttien perusteella. Herkkänahkaista porukkaa, vaikka arvio oli vallan asiallinen ja hyvin perusteltu.
Askr
19.10.2011 21:40:01
MrQuin: Rumbassa on hyvä, osuva arvio uudesta levystä. Näytti aiheuttavan aika paljon närää ihmisissä fb-kommenttien perusteella. Herkkänahkaista porukkaa, vaikka arvio oli vallan asiallinen ja hyvin perusteltu.

En ole katsastanut kommentteja, mutta miten sen herkkänahkaisuuden nyt ottaa - kaikkialla muualla henkilöargumentointi (Chisun yleisön naurunalaistaminen, junttiuttaminen taistelevilla metsoilla) vie yleensä aina pohjan kaikelta seuraavalta järkevältäkin. Muusiikkikirjoittelussa asia on kuitenkin vaan pakko sivuuttaa, kun se on niin yleistä.

Itseäkin kuitenkin ärsytti tapa jolla arvioija tuntui ottavan lyriikan yksi yhteen totena. Omasta mielestäni Chisun tekstit ovat veikeitä, ja moni-ilmaisullisia sillä lailla että ovat yhtäaikaa sekä totta että itsensä ylikorostunut sitaatti. Raskaan sanoman keventämistä nauramalla sille, ja itselle, samalla. Arvioijan vakuuttavuutta ei lisää epäilys, että kyseessä on sama tyyppi, joka väitti Palefacen Syntynyt rellestää biisiä kuvailevaksi biletyskappaleeksi, joka on irrallaan levyn kokonaisuudesta.

Sinänsä kyllä samaa mieltä, ettei yllä edelliseen, mutta toisaalta se olikin todella hyvä.
MrQuin
19.10.2011 22:13:00 (muokattu 19.10.2011 22:50:46)

No joo, ehkä kukin lukee rivien välistä vähän eri tavoin, itse en tuosta saa kuvaa, että Chisun yleisö naurunalaistetaan. Mutta tottahan se on, että Chisu yrittää olla samaan aikaan sopivan iskelmällistä ja helposti purtavaa "tuulipukukansalle" sekä oivaltavan kikkailevaa hipstereille. Loppukaneetti oli arvostelussa kuitenkin se, että Chisu pystyy uskaltaessaan varmasti paljon parempaankin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)