laroma 14.08.2011 21:20:51 | |
---|
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 | Northern Discipline | 45 Degree Woman | |
Tumppi. 24.08.2011 08:19:34 | |
---|
Semmosta piti kysymäni, että olen siis hankkimassa tuommosen m13 pedaalin, mutta mitä toi midillä ohjaaminen meinaa? Ei oikeen sytytä mulla, meinaan helpottaako se sitä säätelyhommaa vai mitä? "Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain |
elementti 24.08.2011 21:06:06 | |
---|
Tumppi.: mitä toi midillä ohjaaminen meinaa? Ei oikeen sytytä mulla, meinaan helpottaako se sitä säätelyhommaa vai mitä? http://l6c.scdn.line6.net/data/l/0a … e%20%28Rev%20A%29%20-%20English.pdfTuosta voi lunttailla mitä kaikkea esim. erillisellä midilankulla pystyy säätämään, eli aikalailla ihan kaikkea. Jotkuthan tuota pitävät räkissä piilossa ja hoitavat ohjailun jollain midikontrollerilla. Ja jotkut ohjailevat pelkästään M13n loopperia erillisellä kontrollerilla, jolloin kaikki vehkeen omat nappulat jäävät vapaiksi efektien kytkemisiin. You know, fightin' in a basement offers a lot of difficulties. Number one being, you're fightin' in a basement! |
Tumppi. 10.09.2011 10:16:09 | |
---|
Mulla on nyt toi m13, mutta mitäs nytten teen kun painan viritysmittarin päälle niin ei tunnista mitään ääntä mukamas, ei tuu sointuja näkyviin, nothing, vaan ne neljä vaaleensinistä ruutua, mut nii, vaikee virittää nytten..... "Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain |
Marzi 10.09.2011 17:34:26 | |
---|
Tumppi.: Mulla on nyt toi m13, mutta mitäs nytten teen kun painan viritysmittarin päälle niin ei tunnista mitään ääntä mukamas, ei tuu sointuja näkyviin, nothing, vaan ne neljä vaaleensinistä ruutua, mut nii, vaikee virittää nytten..... Näkyykö muuten normaalisti asiat kun viritin ei oo päällä? Kitara suoraan laitteen INPUT liitännässä? Virittimen ollessa päällä siinä pitäs olla ainakin m13 ja jotakin ruuduilla, mittari yhessä yms. Jos ei boottaus yms auta ->takuuseen. Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Tumppi. 10.09.2011 20:39:57 | |
---|
siis toimii muuten mainiosti, ja näyttöihin tulee kaikki ne m13 jutut ja viritin, mut ei tapahdu mitää.... "Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain |
Marzi 10.09.2011 22:04:06 (muokattu 10.09.2011 22:09:05) | |
---|
Tumppi.: siis toimii muuten mainiosti, ja näyttöihin tulee kaikki ne m13 jutut ja viritin, mut ei tapahdu mitää.... Eihän sulla oo kitarasta lähtevä piuha M13:n IN RIGHT -reiässä? Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Tumppi. 11.09.2011 11:14:24 | |
---|
on..? Se siis vaikuttaa vai? "Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain |
Y3J 11.09.2011 12:22:48 | |
---|
Tumppi.: on..? Se siis vaikuttaa vai? Jos et soita stereosetillä niin tulee käyttää noita L(Mono)-inputeja/outputeja. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. |
Tumppi. 11.09.2011 16:54:31 | |
---|
vaihdoin inputin paikkaa ja johan toimii :D "Miksi teen sitä? Miksi en? Joku on jo kaatanut kauniin puun tehdäkseen siitä jonkun vitun kitaran.. Joten riko se!" -Kurt Cobain |
HeavyMachinery 06.10.2011 13:03:44 | |
---|
Onko kellään hajua saako m13:ssa Delayn trailssit mitenkään toimimaan Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
HeavyMachinery: Onko kellään hajua saako m13:ssa Delayn trailssit mitenkään toimimaan Kyllä saa, pitää laittaa päälle DSP Bypass. Hae käyttöohje Advanced Users Guide tuolta: http://line6.com/support/manuals/?f … es=12&submit=Submit&1st=1st . Sivulla 2-3 on Preferences-kohta, jossa neuvotaan, kuinka DSP Bypass otetaan käyttöön. True Bypass ei voi siis olla samaan aikaan käytössä, mutta haitanneeko tuo. |
HeavyMachinery 06.10.2011 13:45:31 | |
---|
wilo: Kyllä saa, pitää laittaa päälle DSP Bypass. Hae käyttöohje Advanced Users Guide tuolta: http://line6.com/support/manuals/?f … es=12&submit=Submit&1st=1st . Sivulla 2-3 on Preferences-kohta, jossa neuvotaan, kuinka DSP Bypass otetaan käyttöön. True Bypass ei voi siis olla samaan aikaan käytössä, mutta haitanneeko tuo. Kiitos ! Mulla on true bypass ollut koko ajan kun dsp bypass aiheuttaa hieman vaihevirhettä vaikka ei ole efektejä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
wilo 06.10.2011 15:21:21 | |
---|
HeavyMachinery: Kiitos ! Mulla on true bypass ollut koko ajan kun dsp bypass aiheuttaa hieman vaihevirhettä vaikka ei ole efektejä. Aivan, sulla on siis M13 vahvarin rinnakkaisloopissa. Siihen ei taida auttaa mikään - paitsi vaihtaminen sarjalooppiin... |
HeavyMachinery 06.10.2011 15:55:37 | |
---|
wilo: Aivan, sulla on siis M13 vahvarin rinnakkaisloopissa. Siihen ei taida auttaa mikään - paitsi vaihtaminen sarjalooppiin... Kyllä se on serial looppi mutta 4-kuabel metodi tekee sen syystä tuntemattomasta... Tosin en ole asiaa tarkemmin tutkinut. Jos luopuisi noista parista Pre-efektistä niin sitten..... Tarvii tutkia kun vääntäytyy treenikselle. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
HeavyMachinery 10.10.2011 18:47:30 | |
---|
wilo: Kyllä saa, pitää laittaa päälle DSP Bypass. Hae käyttöohje Advanced Users Guide tuolta: http://line6.com/support/manuals/?f … es=12&submit=Submit&1st=1st . Sivulla 2-3 on Preferences-kohta, jossa neuvotaan, kuinka DSP Bypass otetaan käyttöön. True Bypass ei voi siis olla samaan aikaan käytössä, mutta haitanneeko tuo. Tietty unohdin mainita yhden tärkeän asian: mun tarviisi saada Ne trailsit skenujen välillä :( Kyllä Trailsit tulee nätisti kun effan pistää on/off mutta ei skenusta toiseen... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Skebaristi 23.01.2012 21:30:06 | |
---|
Hola! Minulla on käytössä M13 neljän kaapelin yhdistelmällä Blackstar series one -nupin kanssa. Systeemi toimii varsin hienosti, Latch-modella hoidan efektien ja vahvistimen kanavan vaihdon napin painalluksella säröjen mennessä vahvistimen eteen ja muiden efektien mennessä efektilooppiin. Kanavat ohjautuu MIDI:llä. Tuossa reitityksessä ihmetyttää yksi asia. Kun laitan esimerkiksi Tube Screamer -mallinnuksen päälle FX1 slottiin, kuulostaa se erilaiselta efektireitityksen ollessa PRE ALL tai POST FX1 -tilassa. Eikös kaiken järjen mukaan efektin pitäisi kuulostaa ihan samalta molemmilla asetuksilla? Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, niin POST FX1 asetus tarkoittaa sitä, että FX1 menee vahvistimen eteen ja 2, 3 ja 4 menevät looppiin kun taas PRE ALL -tilassa kaikki efektit menevät vahvistimen eteen. Muutenkin välillä kuulostaa, että tuo reititys on kummallinen. Ihan kuin laite tuuttaisi vahvistimesta ulos sekä puhdasta kanavaa ja overdrivea. Ikään kuin kuivaa signaalia vuotaisi jotenkin päätteeseen. Valitettavasti en ole nyt laitteen äärellä, niin en osaa tuota ongelmaa kuvailla sen tarkemmin. Onko muilla ollut vastaavia havaintoja? Onko tämä minun yksilö paskana, vai onko kyseessä ominaisuus? Vai onko vika käyttäjässä? Olen jo tässä harkinnut Patchmaten hankkimista, että vetäisin M13:n looppiin ja hankkisin pari särötintä ja kompuran irtopedaalina, kun menee hermo noita särömallinnuksia säätäessä. Muutenhan tuo on ihan täydellinen laitos, mutta ottaa päähän tuo mainittu vika. |
Marzi 24.01.2012 01:01:03 | |
---|
Skebaristi: Hola! Minulla on käytössä M13 neljän kaapelin yhdistelmällä Blackstar series one -nupin kanssa. Systeemi toimii varsin hienosti, Latch-modella hoidan efektien ja vahvistimen kanavan vaihdon napin painalluksella säröjen mennessä vahvistimen eteen ja muiden efektien mennessä efektilooppiin. Kanavat ohjautuu MIDI:llä. Tuossa reitityksessä ihmetyttää yksi asia. Kun laitan esimerkiksi Tube Screamer -mallinnuksen päälle FX1 slottiin, kuulostaa se erilaiselta efektireitityksen ollessa PRE ALL tai POST FX1 -tilassa. Eikös kaiken järjen mukaan efektin pitäisi kuulostaa ihan samalta molemmilla asetuksilla? Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, niin POST FX1 asetus tarkoittaa sitä, että FX1 menee vahvistimen eteen ja 2, 3 ja 4 menevät looppiin kun taas PRE ALL -tilassa kaikki efektit menevät vahvistimen eteen. Muutenkin välillä kuulostaa, että tuo reititys on kummallinen. Ihan kuin laite tuuttaisi vahvistimesta ulos sekä puhdasta kanavaa ja overdrivea. Ikään kuin kuivaa signaalia vuotaisi jotenkin päätteeseen. Valitettavasti en ole nyt laitteen äärellä, niin en osaa tuota ongelmaa kuvailla sen tarkemmin. Onko muilla ollut vastaavia havaintoja? Onko tämä minun yksilö paskana, vai onko kyseessä ominaisuus? Vai onko vika käyttäjässä? Olen jo tässä harkinnut Patchmaten hankkimista, että vetäisin M13:n looppiin ja hankkisin pari särötintä ja kompuran irtopedaalina, kun menee hermo noita särömallinnuksia säätäessä. Muutenhan tuo on ihan täydellinen laitos, mutta ottaa päähän tuo mainittu vika. Pre all tarkoittaa, että kaikki menee looppiin. Tottakai siis kuulostaa erilaiselta jos sulla on särö ennen tai jälkeen etuasteen. Eli se säätö määrittää loopin paikan. Pre all->kaikki looppiin, post all->kaikki vahvistimen inputtiin. Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Mebrick 13.03.2012 09:59:24 | |
---|
|
TheMurno 21.03.2012 21:17:35 | |
---|
Tulipas viime viikolla ostettua tuo laite monipuolisten delaytten toivossa, mutta saattaa noille muillekin efekteille löytyä käyttöä. Testailu ja pelleily on ainakin ollut antoisaa. Asiaan: Onnistuuko tällä laitteella vahvistimeni (Peavey 6505+) kanavan vaihto samalla, kun vaihdan Scenestä toiseen? Jonkinlaisia midihärpäkkeitä ilmeisesti tarvitsee olla, mutta mulla ei ole niistä mitään hajua. Ja tosta efektiloopista: Jos laitan ton laitteen neljänjohdon-systeemillä styrkkariin kiinni ja mulla on delay, jonka haluan looppiin, FX3-paikassa, niin laitanko asetuksista Post FX3-asetuksen? Ja meinaako se sitä, että nelospaikan efekti tulee myös loopin kautta? Apuva. LoL. Fake and gay |