Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: R'n'B
1 2 3
iba68nez
06.10.2011 09:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on avauduttava kun minua niin suuresti vaivaa tämä asia.
 
Kun joka puolella puhutaan tästä "aar en biistä" (r'n'b) ja tarkoitetaan kaiketi jotain uudemmanpuoleista musaa jossa neekertytöt kiekuu rasittavalla tavalla, niin olen aina miettinyt että mistä tämä lyhenne "R'n'B" tähän on keksitty?
 
Minun (toki rajoittuneen) käsityskykyni mukaan kyseinen lyhenne tarkoittaa rhythm and bluesia, joka taasen näkemykseni mukaan on musiikkia jota tehtiin jo 50-60 vuotta sitten. Nimenomaan MUSIIKKIA.
 
Kiitos kun kuuntelitte.
 
Stradlin
06.10.2011 09:38:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wikipedia kertoo: "Laajemmassa merkityksessä käsite tarkoittaa populaarimusiikin traditiota, joka jazzia ja gospelia lukuun ottamatta kattaa kaiken afroamerikkalaisen musiikin 1940-luvulta alkaen."
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
iba68nez
06.10.2011 09:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Wikipedia kertoo: "Laajemmassa merkityksessä käsite tarkoittaa populaarimusiikin traditiota, joka jazzia ja gospelia lukuun ottamatta kattaa kaiken afroamerikkalaisen musiikin 1940-luvulta alkaen."
 
Tämä vahvistaa käsitystäni wikipedian erehtyväisyydestä.
 
Stradlin
06.10.2011 09:57:34 (muokattu 06.10.2011 09:58:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Tämä vahvistaa käsitystäni wikipedian erehtyväisyydestä.
 
Eli sulla ei ollut tarkoituksena nyt oikeasti kysyä mitään, vaan tulla vain kertomaan miten turhaa ja sisällötöntä paskaa tämä nyky-R&B mielestäsi on?
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
iba68nez
06.10.2011 10:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Eli sulla ei ollut tarkoituksena nyt oikeasti kysyä mitään, vaan tulla vain kertomaan miten turhaa ja sisällötöntä paskaa tämä nyky-R&B mielestäsi on?
 
No jokseenkin varmaan juurikin näin. Avauduin, kuten heti alkuun sanoin...
 
Funkånaut
06.10.2011 10:12:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: No jokseenkin varmaan juurikin näin. Avauduin, kuten heti alkuun sanoin...
 
Kuule, kaikki musa on paskaa jonkun mielestä. Oisko hienoa, et jokainen tekisi ketjun, jossa vinkuisi tietyn genren paskuudesta? Sitä varten on Metallica-ketju.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
iba68nez
06.10.2011 10:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En saanut vertaistukea. Hitto.
 
Oikeestaan, tarkalleen ottaen, kyse ei ollut siitä että valittaisin jonkin musagenren olevan paskaa, vaan siitä että ihmetyttää miksi ja milloin rhythm and bluesiksi on alettu kutsua musaa joka ei sitä ole. Siis minun mielestäni. Totuuden nimissä ei ole monen muunkaan mielestä.
 
Jos likimain kaikki afroamerikkalaisuuden lähteiltä kumpuava musa kuuluu tätä nykyä "pakettiin" niin kai se on sitten vaan hyväksyttävä että hiphopit sun muut räpitkin on rhythm and bluesia.
 
itsy
06.10.2011 10:28:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Wikipedia kertoo: "Laajemmassa merkityksessä käsite tarkoittaa populaarimusiikin traditiota, joka jazzia ja gospelia lukuun ottamatta kattaa kaiken afroamerikkalaisen musiikin 1940-luvulta alkaen."
 
Ja enkkuwiki tarkentaa:
 
"Although the abbreviation R&B originates from traditional rhythm and blues music, today the term R&B is most often used to describe a style of African American music originating after the demise of disco in the 1980s. Some sources refer to the style as urban contemporary (the name of the radio format that plays hip hop and contemporary R&B)."
 
Tällä mennään.
 
Stradlin
06.10.2011 10:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Oikeestaan, tarkalleen ottaen, kyse ei ollut siitä että valittaisin jonkin musagenren olevan paskaa, vaan siitä että ihmetyttää miksi ja milloin rhythm and bluesiksi on alettu kutsua musaa joka ei sitä ole. Siis minun mielestäni. Totuuden nimissä ei ole monen muunkaan mielestä.
 
Niin ne käsitteet vaan muuttuu ja laajenee, rokki voi nykyään olla jo jotain muutakin kuin Chuck Berry ja hevimetallikin voi olla Steppenwolfia tai vaikka Megadethia.
 
Yleensä kyllä jos puhutaan rhythm and bluesista, luulisin sillä vieläkin tarkoitettavan just sitä mitä säkin tarkoitat. Tästä modernimmasta popista käytetään luullakseni useimmiten juurikin tuota lyhennettä R&B, eli puhutaan ihan vaan aar än biistä.
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
rheinone
06.10.2011 11:24:51 (muokattu 07.10.2011 00:09:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: En saanut vertaistukea. Hitto.
 
Myös mua on vituttanu sama asia.
 
Itchy: "Although the abbreviation R&B originates from traditional rhythm and blues music, today the term R&B is most often used to describe a style of African American music originating after the demise of disco in the 1980s. Some sources refer to the style as urban contemporary (the name of the radio format that plays hip hop and contemporary R&B)."
 
Tää oli mun mielestä erittäin hyvä tarkennus. Nyt oon tyytyväinen.
 
StJerky
06.10.2011 12:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: En saanut vertaistukea. Hitto.
 
Oikeestaan, tarkalleen ottaen, kyse ei ollut siitä että valittaisin jonkin musagenren olevan paskaa, vaan siitä että ihmetyttää miksi ja milloin rhythm and bluesiksi on alettu kutsua musaa joka ei sitä ole. Siis minun mielestäni. Totuuden nimissä ei ole monen muunkaan mielestä.
 
Jos likimain kaikki afroamerikkalaisuuden lähteiltä kumpuava musa kuuluu tätä nykyä "pakettiin" niin kai se on sitten vaan hyväksyttävä että hiphopit sun muut räpitkin on rhythm and bluesia.

 
Minä olen sinun kanssa ihan samaa mieltä ja olen usein miettinyt ihan samaa. Olisivat keksineet sille määkimiselle jonkun uuden nimen.
 
Funkånaut
06.10.2011 12:17:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Minä olen sinun kanssa ihan samaa mieltä ja olen usein miettinyt ihan samaa. Olisivat keksineet sille määkimiselle jonkun uuden nimen.
 
Saatika Rockille. Little Richardilla on aikas vähän samaa AcDc:n kanssa.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
StJerky
06.10.2011 12:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Saatika Rockille. Little Richardilla on aikas vähän samaa AcDc:n kanssa.
 
Minusta AC/DC onkin hevirokkia. Ja minusta niissä on kuitenkin aika paljon samaa.
 
iba68nez
06.10.2011 12:29:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta Little Richardilla ja AC/DC:llä on enemmän yhteistä kuin vaikkapa Roscoe Gordonilla tai Wynonie Harrisilla ja "jollain-kiekuvalla-rnb-neekertytöllä-joista-yhdenkään-nimeä-ei-tuu-nyt-mieleen".
 
Milkop
06.10.2011 12:46:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: "jollain-kiekuvalla-rnb-neekertytöllä-joista-yhdenkään-nimeä-ei-tuu-nyt-mieleen".
 
Kummasti silti koet pystyväsi tyylisuuntaa haukkumaan, vaikket ainoankaan "kiekujan" nimeä osaa kertoa. Mutta samapa se, ei ole minulta pois jos ei kelpaa.
 
Ihan hiton tärkeä ja mielenkiintoinen ketju taas muutenkin.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
apropoo
06.10.2011 12:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Kummasti silti koet pystyväsi tyylisuuntaa haukkumaan, vaikket ainoankaan "kiekujan" nimeä osaa kertoa. Mutta samapa se, ei ole minulta pois jos ei kelpaa.
 
Ihan hiton tärkeä ja mielenkiintoinen ketju taas muutenkin.

 
Liekö vihaketju...
 
iba68nez
06.10.2011 13:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

apropoo: Liekö vihaketju...
 
Kyllä nämä varmaan on nyt niitä sellaisia vihapuheita.
 
Voisihan tämän toisaalta tulkita olevan "yleistä keskustelua musiikista", vai eikö?
 
apropoo
06.10.2011 13:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Kyllä nämä varmaan on nyt niitä sellaisia vihapuheita.
 
Voisihan tämän toisaalta tulkita olevan "yleistä keskustelua musiikista", vai eikö?

 
kyl! Läppä vaan... Hieno ketju teillä täällä...
 
Stradlin
06.10.2011 13:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Voisihan tämän toisaalta tulkita olevan "yleistä keskustelua musiikista", vai eikö?
 
Joo, tästä puuttuu enää se keskustelu. Tuollainen ahdasmielinen "kuulematta paskaa"-tyylinen lyttääminen ei sitä ole.
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
iba68nez
06.10.2011 13:21:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Joo, tästä puuttuu enää se keskustelu. Tuollainen ahdasmielinen "kuulematta paskaa"-tyylinen lyttääminen ei sitä ole.
 
Hehee... okei, sun pointti havaittu. Sori.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «