T.R.N. 04.10.2011 10:03:55 | |
---|
Katselin tota rock in rio 2011 vetoa. Tuo yhtye soittaa paremmin kuin Guns n' Roses muinoin, mutta en saa siitä mitään irti. Munattomalta coverbändi touhulta vaan mun silmiin vaikuttaa. Ashba on hyvä ja näyttävä kitaristi ja ne muutkin tuntuu olevan oivia soittajia. Mutta onhan nuo saundit mm. ihan turhanpäiväiset. Ja minussa noitten miesten otteet ei kyllä herätä mitään tunteita. Ainakaan tuossa yhteydessä. Tuo basistihan on tuolla kai heilunut jo hyvän tovin, mutta eipä siitä paljon kerrottavaa jää. Axl änisee ja egoilee. Pitkämatka on kuljettu siitä kun tuon nimisen bändin keulilla oli kiistatta maailman tyylikkäin rock-kukko. Joka ei ole kuitenkaan koskaan ollut varmin livesuorittaja. Taidan pitää muistoni ja katsella sitten vaikka live in Ritziä vuodelta -88, jos Gunnareita haluan muistella. Sama kun katsoisi nykyistä Lynyrd Skynyrdia. ------------------------------------------------- |
Pikku-Henry 04.10.2011 10:28:15 | |
---|
I will resign, resign from life |
Jzci 04.10.2011 14:28:16 | |
---|
Taidan pitää muistoni ja katsella sitten vaikka live in Ritziä vuodelta -88, jos Gunnareita haluan muistella. Kuin myös. Kai sitä on vaan niin jumahtanut siihen mielikuvaan maailman kovimmasta rockbändistä, mikä gunnareista itselle jäi aikoinaan, että kaikki nämä uudemmat vedot aiheuttavat lähinnä huvitusta. Ja tuo DJ Ashba on kyllä kaikessa hajuttomuudessa ja mauttomuudessaan mies paikallaan bändiin, joka on täysin hajuton ja mauton versio siitä mitä se joskus oli. |
scarletmara 05.10.2011 00:03:47 | |
---|
Jotenkin tuo touhu ei nappaa nykyiseltään, ei tuntunut tuo Rio paremmalta kuin Helsinki Livessäkään. Nähtyäni livenä välillä liikutuinkin joidenkin biisien aikana, mutta lähinnä muistojen takia, ei koko homman. Hartwall Areenan keikkoja taidettiin pitää parempana, mutta itse en silloin voinut mennä paikalle. Olin tuolloin suurempi fani kuin nykyään ja katselin ja kuuntelin kaikkea Gunnareiden touhua vähän kritiikittömin silmin. Jos silloin olisin tsekkaillut netistä videoita, olisin kateellisena ihaillut menoa. Komppaan kaiken T.R.N.:n viestissä. Ashba on ihan jees, pidän, mutta muuten bändin touhusta huokuu aika pitkälle hajuttomuus ja mauttomuus. Axl on tietenkin rokkikukko, mutta kantaako se vielä jatkossakin? You've called the tune, but maybe soon,
Someone must pay for the piper. |
santa 05.10.2011 07:25:16 | |
---|
näytti paskalta ja its so easy ja jungle kuullosti myös siltä. slash nauraa varmasti kun näkee. ainut plussa tuli perseakselin parrasta |
nahkalipsi 05.10.2011 07:42:04 | |
---|
scarletmara: Hartwall Areenan keikkoja taidettiin pitää parempana Itse oon tästä kyllä täysin toista mieltä. Parin tunnin myöhästely, hirveät soundit, jumalattoman pitkät ja tylsät soolokohdat jotka ei kiinnostanut varmaankaan ketään. Livessä oli parempi meininki ja soitto kulki paremmin. Näin siis mun mielestä. Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you |
Numb 05.10.2011 09:54:43 | |
---|
Olin kattomassa Gunnareita Helsingissä oliko se ny 1989. Kyllä mun ajatukset setin jälkeen oli, että oliko tuossa lauteilla tosiaan maailman kovin rockbändi. Jotenkin tuntui pömpöösiltä se touhu. The best laid schemes o' Mice an' Men,
Gang aft agley - Robert Burns |
Wradlin 05.10.2011 15:54:09 | |
---|
Numb: Olin kattomassa Gunnareita Helsingissä oliko se ny 1989. Kyllä mun ajatukset setin jälkeen oli, että oliko tuossa lauteilla tosiaan maailman kovin rockbändi. Jotenkin tuntui pömpöösiltä se touhu. 1991. Aika jolloin Sorum oli jo rumpalina ja Axl aloittanut suuren perseilynsä. |
Numb 05.10.2011 16:16:15 | |
---|
Wradlin: 1991. Aika jolloin Sorum oli jo rumpalina ja Axl aloittanut suuren perseilynsä. Juu, tutulta kuulostaa. Sorumi kolisteli ja Axl perseili. The best laid schemes o' Mice an' Men,
Jyrken 05.10.2011 16:40:39 | |
---|
Koskenkorvasieni: Kärsittyäni vuosia Robin Finckistä on Ashba mielestäni suurensuuri piristysruiske koko bändille ja nyt tuntuu vihdoinkin siltä, että bändissä on kolme ROCK-kitaristia, eikä jotain ämpäripäätä, NIN-hylkiötä ja yksi muusikko. Termin "NIN-hylkiö" käyttäminen Finckiä kuvailtaessa on virheellistä, Finck lähti NINistä ihan omasta aloitteestaan ja Trent Reznor pyysi tätä takaisin vuonna 2005, mutta Axlin leirissä hengaaminen kiinnosti enemmän. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
Stradlin 05.10.2011 16:50:49 | |
---|
Ovat vissiin vuonna '91 soittaneet Helsingissä kahtena iltana peräkkäin. Faija oli jommallakummalla keikalla ja kertoili joskus, että Axl lähti jossain vaiheessa bäkkärille mököttämään ja muu bändi jäi jamittelemaan. Ilmeisesti ihan mallikkaasti siinä jonkun biisin vetivät keskenäänkin. "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
Numb 05.10.2011 16:53:14 | |
---|
Stradlin: Axl lähti jossain vaiheessa bäkkärille mököttämään ja muu bändi jäi jamittelemaan. Ilmeisesti ihan mallikkaasti siinä jonkun biisin vetivät keskenäänkin. Niinhän se Axl teki juu. Ei ne mun mielestä mitenkään erityisen mallikkaasti vetäneet, semmoinen perusjami. Sitten Axli tuli takas, ja oli vaihtanu vaatteetkin. Ison maailman meininkiä. The best laid schemes o' Mice an' Men,
Atomic Cafe 05.10.2011 18:26:08 (muokattu 06.10.2011 12:04:51) | |
---|
Silloin 90-luvun alkupuolella minäkin näin ne livenä ja olihan se mieleenpainuva kokemus sekä hyvässä että pahassa. Asia on kuitenkin niin että tuo orkesteri oli livebändinä aika lailla pöhöttynyt ja ylimainostettu mammutti jo 90-luvulla. Jätkät saivat liian nopeasti liian paljon joten meneehän tuossa hommassa sekaisin tasapainoisetkin ihmiset, saati sitten juopot, narkkarit ja mielipuolet. Yhtyeen imago oli kyllä vielä 90-luvun alkupuolella enemmän kun kohdallaan, se oli viimeinen kerta kun tuntui siltä että rockmusiikki voi olla vaarallista edes leikisti ja rokkikukot voivat olla muutakin kun balettitossuissa pomppivia idiootteja joiden yhteenlaskettu älykkyysosamäärä on samaa tasoa kun sillä Jack Daniel's pullolla. Ei tosin sillä että nämäkään jätkät olisivat koskaan olleet niitä sellaisia ruudinkeksijöitä, vaikka Axl on toki hulluudestaan ja kusipäisyydestään huolimatta suhteellisen älykäs hemmo. |
Stradlin: Ovat vissiin vuonna '91 soittaneet Helsingissä kahtena iltana peräkkäin. Faija oli jommallakummalla keikalla ja kertoili joskus, että Axl lähti jossain vaiheessa bäkkärille mököttämään ja muu bändi jäi jamittelemaan. Niinhän tuo lähti ja oli lähdössä kovaa vauhtia taksilla hotelliin kun promoottori, lapsenvahdit ja Slash saivat puhuttua rokkikukon takaisin lavalle. Jos oikein muistan niin ne Helsingin keikat olivat tuon euroopankiertueen ensimmäisen kierroksen kaksi ensimmäistä keikkaa. Mainittakoon kuitenkin että tuolla maratoonimaisella Use Your Illusion kiertueella ne 20-30 minuutiin jamittelut olivat ihan rutiinia silloinkin kun Axl oli hyvällä tuulella. Sitä en sitten tiedä kävikö Axl noiden taukojen aikana terapeutin ja henkiparantajan juttusilla, ruusunlehtikylvyssä, syömässä, aromaterapiassa vai tekikö se jotain aivan muuta. Vaatteet ainakin vaihtuivat siihen malliin että niitä puvustajia ja avustajia taisi olla siellä takahuoneessa armeija tai kaksi. |
The Rikza 05.10.2011 20:11:50 | |
---|
Millainen oli keikka Hartwallilla '06? "Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä |
Koskenkorvasieni 06.10.2011 07:49:54 | |
---|
Mallaslahti: Millainen oli keikka Hartwallilla '06? Mä olin sekä Hartwallilassa 2006 jälkimmäisellä keikalla, että Helsinki livessä 2010 ja oikeastaan nautin kyllä enemmän siitä Helsinki liven keikasta. Ei se Hartwallilakaan huono ollut sinänsä, Axl oli hyvällä tuulella ("It's great to be here. After all, my options were limited: either being here or being in jail" viitaten turvamiehen jalkaan puremiseen ja pidätykseen edellispäivänä ruotsissa) ja Robin Finck soitti kitarasoolossaan Sibeliuksen Finlandian (ainoa cool juttu mitä se tyyppi on ikinä tehnyt), mutta ChiDem ei ollut silloin vielä pihalla, eikä uudet biisit kolisseet yhtä kovaa, kuin 2010. Lisäksi en pidä Finckin soittotyylistä ja 2010 oli (minusta) parempi meininki kitaroissa, kun Ashba oli messissä. |
Jyrken 06.10.2011 10:19:43 (muokattu 07.10.2011 15:38:57) | |
---|
Koskenkorvasieni: (ainoa cool juttu mitä se tyyppi on ikinä tehnyt) Virhe! Suosittelen tutustumaan NINin The Slip-levyn riffeihin. Olivat tässä muutama tunti sitten Chilessä soittaneet taas Estrangedin (ja Don't Cryn, sekä AC/DCn Riff Raffin). Axlin äänikin oli kuulemma ollut Rioa parempi. EDIT: Tässäpä Jungle, ihan hyvältä kuulostaa: http://www.youtube.com/watch?v=xEyC … mp;feature=mfu_in_order&list=UL if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
Drifter 07.10.2011 16:51:35 | |
---|
Tässäpä Jungle, ihan hyvältä kuulostaa: http://www.youtube.com/watch?v=xEyC … mp;feature=mfu_in_order&list=UL Joo, onhan toi huomattava parannus Rioon. Itse tykkäsin paljon enemmän vuoden 2006 Hartwall-areenan keikoista kuin Helsinki-livestä. Soundit paljon paremmat ja Axl ja bändikin mielestäni huippukunnossa. Ja ainakin kentällä yleisö paremmin mukana. |
Wradlin 07.10.2011 17:59:48 | |
---|
Drifter: Joo, onhan toi huomattava parannus Rioon. Eiköhän tuo Rion heikosti kulkenut ääni johtunut tuosta keikkatauosta, näyttää taas kulkevan paremmin. |
Jyrken 07.10.2011 21:34:39 | |
---|
Jees, ja Axl näyttää noissa Chilen videoissa myös tykkäävän tuolla lavalla olemisesta enemmän. Riossa heitteli käsiään ilmaan ja näytti muutenkin vittuuntuneelta. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |