Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Liian omakohtaiset laulut?
1 2
rintapek
26.09.2011 22:01:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko näitä? Meinasin laittaa aromaan, mutta ei ehkäpä kuulu sinne.
 
Itsellä tilanne on se, et stressiklubin ohjelmistossa on pitkään ollu toi mieskoneen, eli Mieskosen biisi "toiseen kiintynyt". Nykyisessä elämäntilanteessa, eli erokriisin keskellä toi on mulle nykyään hirmuisen vaikea vetää. Sanoitus aukeaa ihan eri tavalla ko ennenvanhaan. "Seinät päälle kaatuu" ja "vaatteet tuolin päällä väärän varjon muodostaa".
Tuo sanoitus kun vaan lyö päähän lujempaa kuin metrinen halko, niin sitä on hirveen vaikea vetää. Vie ajatukset liikaa keikasta muualle?
Olenko vaan hullu tai tollo, vai onko muilla samantyyppisiä kokemuksia?
 
One kind of music only - the good kind
isojussi
27.09.2011 01:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Olenko vaan hullu tai tollo, vai onko muilla samantyyppisiä kokemuksia?
 
Et - varmaan tuntuu jostain pöljältä, mutta Kuoppamäen "Pieni mies" on mulle liian kova pala. On joskus toivottu, mutta enpä oo suotunu - ei vaan pysty.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Jucciz
28.09.2011 12:24:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arkirealismia tältä alalta:
http://www.youtube.com/watch?v=RfibvLiTX90
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
artope
28.09.2011 12:34:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Arkirealismia tältä alalta:
http://www.youtube.com/watch?v=RfibvLiTX90

 
Joka keikalla tätä päästellään... Sain muuten nuotin tolta KM:lta
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Jucciz
28.09.2011 12:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muita omakohtaisia ovat toki esim. "Tangossa on sanat" ja Juhannustanssit.
 
Rakkaudesta lajiin...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
EP
29.09.2011 14:01:58 (muokattu 29.09.2011 14:03:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, vaikkapa tämä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=_Vd7Y87ie-k&feature=related
 
Muuten ihan hieno uudempi biisi tanssipändille!
 
ninmari
01.10.2011 23:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oi hitsi..näitä on paljon. :/
Jos akuutti tunnetila ei ole päällä, niin voin itkemättä laulaa melkein mitä vaan, mutta se ei taas tarkoita sitä, että en olisi tunteella mukana biisissä. Saattaa sit ihan kappaleen lopuksi tulla kyyneleet silmiin.
Ne, mitä en missään tapauksessa on laula on onneksi sellaisia, joita ei niin välttämätöntä ole tanssikeikalla laulaakaan. Esim. suojelusenkeli-maan korvessa kulkevi lapsosen tie ja puhtaat purjeet. Molemmat oon laulanut muistotilaisuudessa, toisen isälle ja toisen avokille.
Keikalla herkistää usein Sinun omasi, Valot, Paljon sanomatta jää ja Saan olla yksin (=Kun paljon antaa).
 
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Epi
03.10.2011 12:27:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli heti kolme sellasta biisiä mieleen, jotka nostaa miltei välittömästi tipan linssiin: Maaritin Lainaa vain, Kuoppamäen Pieni mies ja Tapsa Rautavaaran Sininen uni. Joku näissä vaan kolahtaa ihan suoraan.
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
KoskPaavo
03.10.2011 14:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=vvUB9YlArAE
Mulle tulee tippa linssiin tuosta.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Jucciz
03.10.2011 16:03:37 (muokattu 03.10.2011 16:08:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epi: Tapsa Rautavaaran Sininen uni.
 
Tämä ja Mari Laurilan "Aja hiljaa isi". Osuu ja uppoaa.
 
Ja tietty yks paha on Pauli Hanhiniemen perunateatterin "Ullakolla" - mut menneet on menneitä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
KanttoriPiiparinen
03.10.2011 16:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: http://www.youtube.com/watch?v=vvUB9YlArAE
Mulle tulee tippa linssiin tuosta.

 
Sama täällä. Kuulin tämän laulun aikoinani Lenigradissa ja ihastuin välittömästi lauluun, sekä sen esittäjään. Tyttö oli nuori ja musikaalinen ja kenties ehkä hieman "semmoinen". Kuullessani tämän, tulee ensiesitys aina mieleen. Laulun sanoman ymmärsinkin vasta paljon myöhemmin.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
jon lord
03.10.2011 18:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erbarm dich mein O Herre gott ja Mua siipeis suojaan kätke. Enempää en kerro.
 
COVS jäsen N.o 3
Teranssi
04.10.2011 14:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusista biiseistä Laura Närhen "Mä annan sut pois". Melkein aina pitää vaihtaa toiselle kanavalle kun tuo kuuluu radiosta.
 
Tuppuraisen Allu-vainaa (ei Röllipeikko vaan se toinen) levytti aikoinaan biisin, jossa kerrottiin kun isä lähti sotaan ja pikkupoika jäi odottamaan eikä isä koskaan palannutkaan. En muista biisin nimeä, mutta se tuli yleensä kelattua kasetissa yli ja jätettyä kuuntelematta.
 
artope
04.10.2011 15:09:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, Kake Randelinin Kuin joutsenlaulu oli joskus muinoin sellanen ettei oikeen pystynyt kuuntelemaan. Nyt sen vois ottaa jo ohjelmistoonkin.
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Roki
08.10.2011 05:21:51 (muokattu 08.10.2011 05:34:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän se väärin ole jättää biisejä pois ohjelmistosta jos niiden laulaminen ei tunnu hyvältä.
 
EDIT: Eikä se ole yleisöstäkään kivaa katsella kun iso mies itkee.
 
Been there - done that - don't ask.
Jucciz
10.10.2011 02:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roki: Eihän se väärin ole jättää biisejä pois ohjelmistosta jos niiden laulaminen ei tunnu hyvältä.
 
EDIT: Eikä se ole yleisöstäkään kivaa katsella kun iso mies itkee.

 
Saat miehen kyyneliin.
 
Kertonee sipulin pilkkomisesta ilman sukelluslaseja.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jazzbass-73
15.10.2011 20:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sinänsä omakohtainen , mutta tekemätön paikka oli kun minua pyydettiin kaverini pojan (20v) hautajaisiin esittämään ' Tears In Heaven '. Liian kova pala varmaan kelle vaan ; ainakin minulle . Kieltäytymiseni kyllä ymmärrettiin .
 
EP
15.10.2011 20:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Saat miehen kyyneliin.
 
Kertonee sipulin pilkkomisesta ilman sukelluslaseja.

 
No ei kerro.
 
KanttoriPiiparinen
19.10.2011 20:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli rankka: Oman poikani hautajaisissa. Uloskannossa:
 
-Tuonen lehto... Öinen lehto.
Siel on hieno hietakehto.
Sinne mä lapseni soudan.
 
Vieraissa hautajaisissa menee nykyisin melko sujuvasti. Jalkabassot tuppaa vieläkin hajottamaan koko kappelin.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
isojussi
19.10.2011 21:18:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Tämä oli rankka: Oman poikani hautajaisissa. Uloskannossa:
 
-Tuonen lehto... Öinen lehto.
Siel on hieno hietakehto.
Sinne mä lapseni soudan...

 
Eikös Sibbe tehnytkin ton just oman tyttärensä hautajaisiin tai ainakin kuoleman johdosta? Kiven tekstiinkin tais liittyä jotain vastaavaa. En muista... Hieno, vaikuttava ja nerokas biisi enivei.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «