Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostanko?
1 2
sund1s
03.10.2011 15:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli niin.. Asia koskis GRETSCH G5120 ELECTROMATIC kitaroita eli valkosta tällästa oon jo vähän aikaa katellu ja kyllä se silmää miellyttää. =)
Asia ois vaan että löytyykö tästä jotain negatiivista sanottavaa. Ei mitään ihan niperrystä että on valmistettu siinä ja siinä tehtaassa ja ei oo jenkki eikä japsi skeba, mut jos OIKEESTI on saundi huono tai ei pysy ehjänä ja vireessä nii sanokaa. Jotai plussiaki ois ihan kiva kuulla =) kiitos!
 
Tsugu Way
03.10.2011 16:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta, jos olet rockabillymiehiä - tai jotain sen suuntaista!
 
Itselläni oli pari-kolme kuukautta kyseinen malli. Oli liian erikoinen - myin pois. Erikoisella tarkoitan sitä, että ei soveltunut ganesin veivaamiseen, eikä garymoorebluesiin. Mutta ihan asiallinen kitara oli muutoin. Ihan hyvin viimeisteltykin. Ja mukavat soundit oli jazziin ja twangiin.
 
Miinuksena kiertoherkkyys kovilla säröillä. Ja eihän se bigsbykampi nyt virettä aivan 100% pidä. Mutta komea hyvin viimeistelty kitara. Kyllä siitä voi käytettynä 500-600 euroa maksaa.
 
Klapp
03.10.2011 16:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli niin.. Asia koskis GRETSCH G5120 ELECTROMATIC kitaroita eli valkosta tällästa oon jo vähän aikaa katellu ja kyllä se silmää miellyttää. =)
Asia ois vaan että löytyykö tästä jotain negatiivista sanottavaa. Ei mitään ihan niperrystä että on valmistettu siinä ja siinä tehtaassa ja ei oo jenkki eikä japsi skeba, mut jos OIKEESTI on saundi huono tai ei pysy ehjänä ja vireessä nii sanokaa. Jotai plussiaki ois ihan kiva kuulla =) kiitos!

 
Minusta tuo on hintalaadultaan ihan erinomainen peli niin kauan, kunnes kytkee sähköt seinään. Ne mikit on enemmän kuolleet kuin, no, joku kuollut tyyppi.
 
On pitänä viimeset neljä vuotta vaihtaa TV Jonesit omaan, mutta aina kun on se 300 ylimäärästä, niin joku akuutimpi soittoasia on tullut tielle.
 
Eli kuudensadan sijaan jos olet valmis yhdeksänsadan rahan sijoitukseen, niin
mainion kitaran saat. Ilman palikkojen päivitystä vain kiiltävän näköispainoksen.
 
(OK, semmonen chukka-chukka-jatsisoundi tuosta löytyy sähköisestikin, mutta esim. lämpösempää ja semmosta konsentroitunutta soolofiilistelyä saa hakea sitten pinseteillä. Eikä löydä.)
 
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Vesihiisi
03.10.2011 19:37:34 (muokattu 03.10.2011 19:41:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Howdy! Miten rock & roll on Kiina? Tuolta löytyy hyvää Gretschiä käytettynä. http://www.kitarapaja.com/usvi.htm
 
Olen jossain määrin puristi ilmeisesti, kaukoidän ihmeet ovat vaan niin hipsun spedejä. Saundeista tai soitettavuudesta en tiedä, enkä haluakaan tietää. Sanotaan näin että sulla todennäköisesti on aika pirun parempi fiilis jenkkikitara kädessä. Saattaa myös olla että nuo jenkkikitarat ovat sijoituksia, joista tulee pidettyä huolta, ja jotka säilyttävät arvonsa.
 
Tämä oli varmaankin juuri sellainen vastaus mitä hait. Myönnän että nuo kiinakarkit ovat nätin näköisiä. Mikeistä löytyy kritiikkiä, eikä varmasti aiheetonta. Ehkäpä kinkeille tuo ulkonäkö on tärkeämpää kuin saundi.
 
Rubuinen
03.10.2011 23:14:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Howdy! Miten rock & roll on Kiina? Tuolta löytyy hyvää Gretschiä käytettynä. http://www.kitarapaja.com/usvi.htm
 
Olen jossain määrin puristi ilmeisesti, kaukoidän ihmeet ovat vaan niin hipsun spedejä. Saundeista tai soitettavuudesta en tiedä, enkä haluakaan tietää. Sanotaan näin että sulla todennäköisesti on aika pirun parempi fiilis jenkkikitara kädessä. Saattaa myös olla että nuo jenkkikitarat ovat sijoituksia, joista tulee pidettyä huolta, ja jotka säilyttävät arvonsa.
 
Tämä oli varmaankin juuri sellainen vastaus mitä hait. Myönnän että nuo kiinakarkit ovat nätin näköisiä. Mikeistä löytyy kritiikkiä, eikä varmasti aiheetonta. Ehkäpä kinkeille tuo ulkonäkö on tärkeämpää kuin saundi.

 
Mistä sä tiedät nää, jos et oo ees testannut? Mutua? Mun "luotettava" lähde taasen kehui kiinan peliä helvetin hyväksi, oli jo tilannutkin sellaisen mutta johonkin matkalle hävinnyt:-). On siis ihan oikea soittaja oikeasta bändistä, ei siis mun tason räpeltäjä...
 
Vesihiisi
03.10.2011 23:38:49 (muokattu 04.10.2011 00:07:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rubuinen: Mistä sä tiedät nää, jos et oo ees testannut? Mutua? Mun "luotettava" lähde taasen kehui kiinan peliä helvetin hyväksi, oli jo tilannutkin sellaisen mutta johonkin matkalle hävinnyt:-). On siis ihan oikea soittaja oikeasta bändistä, ei siis mun tason räpeltäjä...
 
Ehkäpä kirjoitukseni ei viitannut kokemuksiin näistä, en ole ikinä edes nähnyt kiinalaista Gretschiä paitsi kuvissa. Kiinalainen rock & roll kitara voi olla aivan sopiva soitin toisille, eipä siinä mitään.
 
Jeszse
04.10.2011 07:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta ihmeessä, näin otsikon perusteella.
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
d-e
04.10.2011 08:04:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ole kokeillut,mutta useamman kerran todistanut ko. värkin asiallisuuden livetilanteessa.Ajan kuluessa hardwarea saattaa joutua päivittämään.Ikävä puoli on se,että mikkien vaihtoon ei ole järkeviä ja tyylinmukaisia vaihtoehtoja kuin yksi - kallis.Muita osia voi sitten korvata vähän edullisemmin.Jos ostat,en usko että petyt.Mutta markkinoilla on kyllä "järkevämpiäkin" vaihtoehtoja.Tuolta lisää infoa: http://gretschpages.com/forum/moder … guitars/g5120-or-g5122/44295/page1/
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
lavaamo
04.10.2011 08:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rubuinen: Mistä sä tiedät nää, jos et oo ees testannut? Mutua? Mun "luotettava" lähde taasen kehui kiinan peliä helvetin hyväksi, oli jo tilannutkin sellaisen mutta johonkin matkalle hävinnyt:-). On siis ihan oikea soittaja oikeasta bändistä, ei siis mun tason räpeltäjä...
 
Kiinastahan tulee pelkkää priimaa..
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
d-e
04.10.2011 08:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä tollanen linkki: http://gretschpages.com/guitars/models/5120-electromatic-hollow-body/
M.net torin tarjontaa kannattaa seurata...
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Rubuinen
04.10.2011 14:07:50 (muokattu 04.10.2011 22:45:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Kiinastahan tulee pelkkää priimaa..
 
Näinpä, mutta jos nyt ei ees ole testannut kyseistä kitaraa, niin kommentointi on lähes turhaa. Halpaa kamaa ne siellä kuitenkin tekee:-D. Ja emmäkään ensimmäisenä kiinalaista ostaisi, mutta kait noikin ihan soitettavia pelejä on, osataanhan sitä paskaa landolaa suomessakin tehä;-)
 
Kivijalka
04.10.2011 14:46:27 (muokattu 04.10.2011 14:46:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gretschin Electromaticit sekä Ibanezin Artcore-sarja ovat ainakin omissa testeissä ja omistuksessa osoittautuneet oikein hyviksi soittimiksi.
 
Edit: Ja molemmat siis Kiinalaista tuotantoa.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Artist
04.10.2011 15:08:17 (muokattu 04.10.2011 15:09:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesihiisi: Howdy! Miten rock & roll on Kiina? Tuolta löytyy hyvää Gretschiä käytettynä. http://www.kitarapaja.com/usvi.htm
 
Olen jossain määrin puristi ilmeisesti, kaukoidän ihmeet ovat vaan niin hipsun spedejä.

 
Noi pajalla myytävät Gretschit lienevät japanilaisia (pl. vintage Gretschit), siitä en sitten osaa sanoa mikä on spedeä ja mikä ei.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
JuSu
04.10.2011 15:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artist: ...siitä en sitten osaa sanoa mikä on spedeä ja mikä ei.
 
http://omglol.kerrolisaa.com/1/3564.gif
 
Anteeksi nyt täysin asiaton viesti.
 
JuSu
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
Kivijalka
04.10.2011 15:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: http://omglol.kerrolisaa.com/1/3564.gif
 
Anteeksi nyt täysin asiaton viesti.
 
JuSu

 
Plussa kirjattu.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
JuSu
04.10.2011 15:14:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Plussa kirjattu.
 
Kiitos. =)
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
sund1s
05.10.2011 20:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille! Tuli nopeasti paljon asiallista kommenttia ja tietoa! Mulle ei kitarassa paljoo vaikuta onko se tehty Aasiassa vai Amerikoissa jos kitara on kuitenkin laadultaan hyvä. Ehkä sitä mikkien vaihtoa pitää sitten harkita. =( Mutta eka kyllä tutustun perusteellisesti sen näihin alkuperäisiin soundeihin. Tässä kun oon nyt vähä pohtinu nii enköhän marssi sen tuolta kaupasta noukkaamaan. (ei oo muuten thomannilla halvempi ku esim. f-musiikissa).
 
d-e
07.10.2011 08:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro sitten miten kävi.Mielenkiintoista olis tietää et mikä osa jaetusta informaatiosta osu sun kohdalla tauluun ja mikä ei.
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Rubuinen
07.10.2011 08:46:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sund1s: Kiitoksia kaikille! Tuli nopeasti paljon asiallista kommenttia ja tietoa! Mulle ei kitarassa paljoo vaikuta onko se tehty Aasiassa vai Amerikoissa jos kitara on kuitenkin laadultaan hyvä. Ehkä sitä mikkien vaihtoa pitää sitten harkita. =( Mutta eka kyllä tutustun perusteellisesti sen näihin alkuperäisiin soundeihin. Tässä kun oon nyt vähä pohtinu nii enköhän marssi sen tuolta kaupasta noukkaamaan. (ei oo muuten thomannilla halvempi ku esim. f-musiikissa).
 
Mites muuten toi mikkien vaihto puolakkariin, mä oon antanut itselleni ymmärtää ettei ole ihan niin peace of nakki kuin sähkäriin?
 
rheinone
07.10.2011 14:35:16 (muokattu 07.10.2011 14:45:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klapp: Ne mikit on enemmän kuolleet kuin, no, joku kuollut tyyppi.
 
Just siks kantsuu kytätä torilta G5125/6/7/8/9, jossa on DeArmond 2000 -mikit. Ne on pirun hyvät; Itseasiassa parasta koko tossa kitarassa.
 
http://www.gretsch-talk.com/forum/e … sch-forum/10626-g5120-vs-g5125.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «