Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Justice
1 2
dipshit
11.01.2009 23:32:28 (muokattu 18.01.2009 16:28:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en kuollaksenikaan löytänyt topiccia tästä jumalaisesta yhtyeestä. Kyseessähän on siis kahden ranskiksen luotsaamasta electronica/house-poppoosta (vähän noi genret hakusessa, mut vissiin jotain tollasta) joka on nytten breikannut maailmanlaajuisesti viime vuonna ilmestyneen "Cross"-levyn myötä.
 
Kyllähän nää kävi kesällä Provinssissakin pyörähtämässä, ja nyt harmittaa vietävästi etten ollut siellä ihmettelemässä. Kuulemani mukaan tämä bändi nimittäin on livenä niinsanotusti "sairas". (Hyvällä tavalla :)
 
Mutta niin, mitäs muut musanettiläiset on mieltä? Itelleni kolisee ihan helvetin kovaa, selkeitä Daft Punk-vaikutteita on havaittavissa eli jos kyseisestä yhtyeestä diggailee niin suosittelen tsekkaamaan.
 
Kovimmat biisit ainakin allekirjoittaneen mielestä on Genesis, Newjack, DVNO sekä tietysti klubihitti ja ykkössingle D.A.N.C.E. Näiltä ilmestyi myös tässä vähän aikaa sitten live CD/DVD, joka on juuri tällä hetkellä kovassa kuuntelussa. Ja tää kuulostaa vitun hyvältä.
 
http://www.myspace.com/etjusticepourtous
 
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
V Aalto
13.01.2009 23:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ah, on kyl hillittömän kova duo kyseessä. Genesis ja Waters of Nazareth lukeutuvat kaikkien aikojen hienoimpien elektronisten (ja melkeinpä ylipäätäänkin) biisien joukkoon. Cross-levy on ylipäätään alusta loppuun varsin tiukka ja on soinut aika ahkerasti.
 
Suureksi onnekseni olin Provinssissa ja oli kyllä Justicen setti festarin ja oikeastaan koko kesän kohokohta - soundasi saakelin hyvältä ja valoshow oli mielettömän hieno. Kaiken kaikkiaan oli niin vakuuttava keikka että olin jälkeenpäin pitkään ihan seis. Genesis aloitti setin ja siitä eteenpäin oli melkoista euforiaa. Master of Puppets-covery hymyilytti, We Are Your Friends jäi peruuttamattomasti päähän ja Nazareth nyt oli vaan niin musertava ettei paremmasta väliä. Toivottavasti tulevat uudelleen. Lieköhän uutta levyä tulossa jossain vaiheessa?
 
Mitenkäs muuten sakille uppoaa taannoin Myspacessa ollut Planisphère? Hyvin potkii mielestäni sekin vaikka aavistuksen verran monotoninen onkin (käyttötarkoitus huomioonottaen se on tietty ihan ymmärrettävää). Mut joo, ilmiömäinen kaksikko.
 
dipshit
14.01.2009 00:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muuten tsiigata tuo A Cross The Universeltä löytyvä tunnin mittainen kiertuedokkari, helvetin hauska ja mielenkiintoinen pätkä. On nää jäbät kyllä aika sekopäisiä, pakko sanoa :D
 
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
Ozzyneito
14.01.2009 15:17:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kauan sitten kun tutustuin, ei oikein iskenyt. Nyt kuitenkin viime aikoina päällä olleen elektrobuumin myötä olen hyvinkin tykästynyt. Cross tarjoaa itsessään aika huikeaa menoa erityisesti Phantom II:n, Genesiksen ja Stressin muodossa. Spotifylta kuuntelin tuota liveä ja ilmiö on vähän vastaava kuin Daft Punkin Discoveryn ja Aliven välillä, eli vaikuttaa paljon paremmalta.
 
Nyt Provinssi hieman jopa harmittaa.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Nunez
18.01.2009 14:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Genesis on soinut päässä jo muutaman viikon, mikä ei ole yhtään huono asia
 
"Avaruus on ääretön ja minä olen kännissä." - Veksu
dipshit
18.01.2009 20:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos muuten kenellekään (luotettavaa) tietoa siitä, milloin Justice olisi seuraavan kerran tulossa tänne Suomeen? Koska seuraavalle keikalle on vaan ihan pakko päästä.
 
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
carlos
19.01.2009 17:21:30 (muokattu 19.01.2009 17:21:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justice - cross kuuluu kyllä meikäläisen listoilla klassikkolevyjen kastiin. Mikään muu elektroninen musa ei oo sytyttänyt yhtä paljon! Häjy nyt tässä mitään lempparibiisiä ruveta sanomaan, sillä koko cross on täyttä timangia.
 
by the grace of God
Petrukki
19.01.2009 20:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä noita clippejä kuullut, alkuhuumassa tuli popitettua kovastakkin, nyt ei niin kovasti innosta biisit. Kova meno silti!
 
dipshit
10.02.2009 22:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalauta, tuli vasta nyt nähtyä tuo Stressin musavideo, ja oli muuten aivan perkeleen upea! Varmaan yks hienoimpia/vaikuttavimpia musavideoita mitä oon ikinä nähnyt.
http://www.youtube.com/watch?v=GsmzNB_eXek
 
Myös jo klassikoksi muodostunut D.A.N.C.E:n musavideo on erittäin tyylikäs.
http://www.youtube.com/watch?v=49esza4eiK4
 
"Music is there when words fail us"
aksiom
18.02.2009 11:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justice - cross kuuluu kyllä meikäläisen listoilla klassikkolevyjen kastiin.
 
Kyllä tämä on nyt myönnettävä. Aivan aluksi ei osunut, mutta nyt huomaan että Last.fm näyttää Justicen soineen viimeisen 3kk aikana toistasataa kertaa, ja se ei sisällä tietenkään kuin koneella kuuntelut.
 
On se perkelen kova. Taitaa olla pakko ottaa ensin kesän projektiksi hakeutua Justicen keikalle.
 
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Lamonte
11.03.2009 22:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova on. Kesällä tuli luukuteltua. Provinssi hiukan harmittaa.
 
Kesällä matkustellessa Torinossa törmäsin eräässä vaateliikkeessä niihin näiden jamppojen signature-vaatteisiin. Oli farkkua ja nahkatakkia. Hintakin oli aika näppärä. Vissiin aik Limited.
 
fidZi
25.04.2009 18:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on levy ollut omistuksessa jo jonkun aikaa. Räkäinen bassosaundi ja groove levyllä ylipäätänsäkin miellyttää. Kuitenkin biisit jakavat mielipiteitä vielä toistaiseksi - Party, DVNO, D.A.N.C.E, Waters of Nazareth upposivat heti mutta osalla kestänee vielä vähän aikaa. Parasta Ranskasta vähän aikaan kuitenkin.
 
Méfiez-vous, demoiselles!
dipshit
26.04.2009 02:39:13 (muokattu 26.04.2009 02:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jengi kuunnellu tuota Planisphére-EP:tä? Helvetin tiukka 17-minuuttinen, taattua Justice-laatua. Löytyy tubesta koko roska, suosittelen kuuntelemaan.
 
E: etenkin neljäs ja viimeinen osa on niin sanotusti aika sick.
 
"Music is there when words fail us"
eliaskahila
13.09.2009 17:27:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggaan myös tätä bändiä tosi paljon...
 
Tein Funk-cello coverin Justicen Dancesta Youtubeen:
 
http://www.youtube.com/watch?v=kgSMMQchAbU&fmt=18
 
carlos
31.03.2011 23:00:02 (muokattu 31.03.2011 23:00:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://search.itunes.apple.com/WebO … a/wa/link?path=justice-civilization
 
Sieltä uutta sinkkua, ai ai ai! Samainen biisi pyörii myös siinä adidaksen mainoksessa taustalla.. http://www.youtube.com/watch?v=DCRihtIZZdM
 
by the grace of God
dipshit
02.04.2011 04:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carlos: http://search.itunes.apple.com/WebO … a/wa/link?path=justice-civilization
 
Sieltä uutta sinkkua, ai ai ai! Samainen biisi pyörii myös siinä adidaksen mainoksessa taustalla.. http://www.youtube.com/watch?v=DCRihtIZZdM

 
Tämä uusi biisi on aivan saatanan hyvä. Soinut jo kolme päivää "tauotta", eikä vaan vielä kyllästy. Aivan naurettavan korkealla olleet odotukset tuli ainakin tämän biisin osalta lunastettua. Huhhuh. En pysty kuvailemaan kuinka paljon odotan uutta levyä.
 
"näin on , ei Räppi muusikot ei osaa ees laulaa ja lisäks yks räppäri vei mun tyttö kaverin . joten hevi on parasta" -hevi man
Petrukki
04.04.2011 02:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojuu, uusi biisi on sitä takuuvarmaa Justicea, eli toimii. Justicen ongelmana on vaan se, ettei sen biisit kestä kulutusta. Silloin tällöin kuunneltuna todella tykkiä kamaa, mutta itse en pysty kuuntelemaan ristilevyä 20 minuuttia kauempaa putkeen.
 
carlos
06.04.2011 21:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Petrukki: Nojuu, uusi biisi on sitä takuuvarmaa Justicea, eli toimii. Justicen ongelmana on vaan se, ettei sen biisit kestä kulutusta. Silloin tällöin kuunneltuna todella tykkiä kamaa, mutta itse en pysty kuuntelemaan ristilevyä 20 minuuttia kauempaa putkeen.
 
Oon kyllä niin eri mieltä tästä. Meikäläiselle kyseinen levy juuri sitä luokkaa, että sen pystyy huomaamattaan kuunnella läpi ja todeta vaan et joko se loppui.
 
by the grace of God
carlos
02.10.2011 00:55:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uus levy tulee tän kuun loppupuolella! oujea.
 
by the grace of God
Lenoldinho
03.10.2011 01:24:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Civilization ja Helix ihan loistavuutta, Audio Video Disco nyt ei ihan mulle auennut... video on nätti kyllä. Innolla odotan kyllä tota albumia vaikkei sieltä nyt varmaan uutta Crossia olekaan tulossa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «