Aihe: Maailman huonoin musiikkikappale
1 2 3 4 548 49 50 51 52138 139 140 141 142
allupatukka
02.10.2011 18:54:30

Ja jos hyvällä onnella saatte vuosien anomisien jälkeen jonkun yhtiön tuottamaan sinkkunne levylle, ei varmaan tule enää mieleen haukkua kenenkään levyttämiä kappaleita, oli ne minkälaisia tahansa.

Tai sitten ihminen voi vaan pysytellä puolueettomana ja todeta paskan edelleen paskaksi. Kaikki eivät katso maailmaa vain itsensä ja omien kokemustensa pohjalta.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
velipesonen
02.10.2011 19:19:17

jazzmies: Haloo Helsinki pystyi tuhoamaan kolmannella singlellään 'Kuule minua' kaikki odotukset yhtyeeseen, jotka se saavutti kappaleella 'Maailman toisella puolen'. Tästä ei paljoa vokaalimusiikin melodiat ja sitä säestävät harmoniat voi heikentyä, vaikka ne ovatkin tekeleen keskiössä.

http://www.youtube.com/watch?v=vlN0kF-_cU8

Hiukka eri tyyliä kuin Ultra Bra mutta samalla tavalla huono.
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" -John Lennon
velipesonen
02.10.2011 19:26:33

musamuki: Tosi rattoisaa seurata, kun täysin mauottomin kriteerein rakennetaan "musiikkihaukkomoa", johon mahtuu yhtä monta ehdotusta, kuin on keskustelijoitakin. Ja vielä senkin jälkeen joku panee paremmaksi. Siispä esitän vaitteen: jos yksikin näistä viisaista "räykyttäjistä" ryhtyisi väsäämään omia kappaleita, ajatuksena, "että mä oon niin hyvä". Ja sitten vaan levy-yhtiöihin tarjoamaan niitä. Ja jos hyvällä onnella saatte vuosien anomisien jälkeen jonkun yhtiön tuottamaan sinkkunne levylle, ei varmaan tule enää mieleen haukkua kenenkään levyttämiä kappaleita, oli ne minkälaisia tahansa.

Millä tavalla olet testannut väitteesi paikkansapitävyyden? Vaikka tämä kuulostaa kliseeltä ja tietysti onkin niin täällä saa puhua vapaasti, joten olisiko syytä pitää negatiivisena sellaista elämänkokemusta joka pistää puhumaan asioista vähemmän vapaasti? Jos sellainen todellakin on olemassa, pitäisikö sitä ylenkatsoa eikä tavoitella? Tämä on siis ajatusleikki.

Tietysti on minun kannaltani vain positiivista jos joku millään perusteella, siis vaikkapa sillä perusteella että kritisoin muita, kiinnostuu minun tekemisistäni.

Toisaalta voisihan tänne perustaa ketjun myös otsikolla Maailman paras musiikkikappale ja koettaa tutkia, syntyykö siitä samanlaista keskustelua kuin tässä ketjussa mutta kääntäen.
Stradlin
02.10.2011 20:09:19
jazzmies: Haloo Helsinki pystyi tuhoamaan kolmannella singlellään 'Kuule minua' kaikki odotukset yhtyeeseen, jotka se saavutti kappaleella 'Maailman toisella puolen'. Tästä ei paljoa vokaalimusiikin melodiat ja sitä säestävät harmoniat voi heikentyä, vaikka ne ovatkin tekeleen keskiössä.

Biisi taitaa olla Marko Annalan tekemä.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
jazzmies
02.10.2011 20:34:53
Stradlin: Biisi taitaa olla Marko Annalan tekemä.

Voi ei :) Kuinka ollakaan dissaamiseni kohde on metallitaiteilija, pitipäs sattua!
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
nirzin
02.10.2011 20:41:30

Häkellyttävää. Sulla varmaan on joku Excel-taulukko, jolla sä nämä huonousasteet määrität. Vai olisko tehty iPhone-applikaatio, että sille kun soittaa biisin, niin se laskee huonouden. Saako sen Androidille?
jazzmies
02.10.2011 20:47:29
musamuki: Tosi rattoisaa seurata, kun täysin mauottomin kriteerein rakennetaan "musiikkihaukkomoa", johon mahtuu yhtä monta ehdotusta, kuin on keskustelijoitakin. Ja vielä senkin jälkeen joku panee paremmaksi. Siispä esitän vaitteen: jos yksikin näistä viisaista "räykyttäjistä" ryhtyisi väsäämään omia kappaleita, ajatuksena, "että mä oon niin hyvä". Ja sitten vaan levy-yhtiöihin tarjoamaan niitä. Ja jos hyvällä onnella saatte vuosien anomisien jälkeen jonkun yhtiön tuottamaan sinkkunne levylle, ei varmaan tule enää mieleen haukkua kenenkään levyttämiä kappaleita, oli ne minkälaisia tahansa.

Vaiennusyritys ja millä tyylillä :D

Taiteilijasta ei voi tulla hyvä taiteilija ilman että hän oppii ottamaan kaikenlaista kritiikkiä vastaan. Jos kritiikki antaja on asemoitunut johonkin alan organisaatioon tai merkittävään instituutioon, kannattaa taiteilijan hieman pohtia mitä tulikaan tehtyä. Perustellusta krtiikistä voi aina ottaa opikseen. Itse en todellakaan odota kuulevani HS:n Jukka Haurulta tai Pirkko Kotirinnalta heidän uusimpia kappaleitaan, vaan heidän kritiikkinsä ovat sanataidetta jo sinänsä, se riittää hyvin minulle. Jotkut HS:n kriitikot valitettavasti toisaalta soittavat rokkibändeissä, ja siltä heidän kritiikkinsäkin vaikuttavat.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Funkånaut
02.10.2011 20:53:21

Joo, ei kyl ollut häävi veto. Muttei ihan kyl maailman huonointa vielä. Munsta yks kurjimmista tulee itseltään nerolta Frank Zapalta. Kasarilla tuntui hutejakin tulevan aikas paljon, ja tämä on yksi pahinpia. http://www.youtube.com/watch?v=WOSFSROaD10
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Askr
03.10.2011 08:16:43 (muokattu 03.10.2011 08:19:20)
jazzmies: Jos kritiikki antaja on asemoitunut johonkin alan organisaatioon tai merkittävään instituutioon, kannattaa taiteilijan hieman pohtia mitä tulikaan tehtyä. Perustellusta krtiikistä voi aina ottaa opikseen. Itse en todellakaan odota kuulevani HS:n Jukka Haurulta tai Pirkko Kotirinnalta heidän uusimpia kappaleitaan, vaan heidän kritiikkinsä ovat sanataidetta jo sinänsä, se riittää hyvin minulle. Jotkut HS:n kriitikot valitettavasti toisaalta soittavat rokkibändeissä, ja siltä heidän kritiikkinsäkin vaikuttavat.

Kieltämättä sanataiteellinen viihdearvo kärsii, kun luovutaan esim. jazzmaanisuudesta tai cv-sateesta kritiikin kantavana voimana.
Krice
03.10.2011 08:46:14

jazzmies: Voi ei :) Kuinka ollakaan dissaamiseni kohde on metallitaiteilija, pitipäs sattua!

No hei jostakin se leipä pitää hankkia. Ei sitä nyt metallimusiikilla ainakaan saa, se on vain harrastus. Mitä tuohon biisiin tulee niin ei ollut edes kovin huono. Vähän mitäänsanomaton vain.
velipesonen
03.10.2011 09:01:22 (muokattu 03.10.2011 09:02:05)

Funkonaut: Joo, ei kyl ollut häävi veto. Muttei ihan kyl maailman huonointa vielä. Munsta yks kurjimmista tulee itseltään nerolta Frank Zapalta. Kasarilla tuntui hutejakin tulevan aikas paljon, ja tämä on yksi pahinpia. http://www.youtube.com/watch?v=WOSFSROaD10

Mikäs nottei. Zappan kappaleet usein kuulostavat 70-luvun angloamerikkalaiselta puolisoul-viihdemusiikilta muutamalla sovitusteknisellä erityiskoukulla ja parilla Zappa-maneerilla ryyditettynä. Huonoimmillaan ne ovat Cocaine Decisionsin tapaan tylsänpuoleisia ja lievästi sanottuna väkinäisiä, mitä piirrettä Zappan fanit ovat opetelleet pitämään arvossa. Väkinäisen tylsyyden vallitessa tyylilajin kliseet kuin myös tekijän omat maneerit alkavat pomppia aina vain häiritsevämmin silmille. Hyvä! Mutta eikö Zappalta löytyisi vielä jostain lokerosta vielä huonompaa kappaletta?
Seffa
05.10.2011 00:24:45
Hollywood Undead - Undead: http://youtu.be/qgkx8qPUOy0

Biisissä on yksi riffi mikä on vielä lainattu ja valkoiset miehet räppää huonosti.
http://www.myspace.com/slol666 666
nirzin
05.10.2011 08:06:40
Tämäkö on se paikka, johon voi tulla kertomaan löytäneensä maailman huonoimman musiikkikappaleen sen jälkeen kun on sattunut äskettäin kuulemaan jonkun satunnaisen biisin, josta ei oikein tykännyt?

Ja jos sen kirjoittajan nimimerkissä, joka siitä biisistä ei oikein tykännyt, lukee "jazz" tai muuta korkeatasoisen musiikki-ihmisen symboliikkaa tai jos on soittanut noin viidessäkymmenessä eri bändissä ja on musiikivisionääri, niin sitten muut arvostaa tuon satunnaiseen biisiin kohdistuneen ei-tykkäämisen keskimääräistä korkeammalle?

Eilen kuulin Elviksen Love me tenderin, enkä siitä kovin paljon tykännyt. Siispä se on maailman huonoin musiikkikappale. Siks kun mää en oikein siitä tykkää.
velipesonen
05.10.2011 08:23:55

nirzin: Tämäkö on se paikka, johon voi tulla kertomaan löytäneensä maailman huonoimman musiikkikappaleen sen jälkeen kun on sattunut äskettäin kuulemaan jonkun satunnaisen biisin, josta ei oikein tykännyt?

Kieltämättä näinkin on. Sekin on sallittua. Tarkoituksena on yhdessä pohtia ehdotuksia, mikä sitten voisi johtaa tarkempaan etsintään joltain tietyltä suunnalta. Toistaiseksi tällaista ei ole juurikaan tapahtunut eli enin osa keskustelijoista etsii ketjusta elämäänsä lyhytkestoista hupia so. keskustelu jää herkästi taivastelun tasolle.

Pyytäisinkin uudelleen kaikkia pohtimaan, mikä siitä-ja-siitä kappaleesta tekee todellakin kaikkein kaikista huonoimman eikä vain jotakuinkin myrtsin.
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon
allupatukka
05.10.2011 09:15:45

nirzin: Tämäkö on se paikka, johon voi tulla kertomaan löytäneensä maailman huonoimman musiikkikappaleen sen jälkeen kun on sattunut äskettäin kuulemaan jonkun satunnaisen biisin, josta ei oikein tykännyt?

Ja jos sen kirjoittajan nimimerkissä, joka siitä biisistä ei oikein tykännyt, lukee "jazz" tai muuta korkeatasoisen musiikki-ihmisen symboliikkaa tai jos on soittanut noin viidessäkymmenessä eri bändissä ja on musiikivisionääri, niin sitten muut arvostaa tuon satunnaiseen biisiin kohdistuneen ei-tykkäämisen keskimääräistä korkeammalle?

Eilen kuulin Elviksen Love me tenderin, enkä siitä kovin paljon tykännyt. Siispä se on maailman huonoin musiikkikappale. Siks kun mää en oikein siitä tykkää.

Tämä ketjuhan etsii ultimaalista totuutta, "sitä oikeaa". Ja kaikkihan tänne linkittäessään tiedostavat, että biisit ovat oikeasti maailman huonoimpia. Mitä tämä jatkuva jupina on? Tulit tänne siinä toivossa, että se maailman "paskin" biisi oikeasti löytyy täältä ja petyit katkerasti, kun täällä oli vain paljon musiikillisesti köyhää peruscaccaa?
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Jormaz
05.10.2011 11:39:13
Kohtahan täällä on käynyt roudareita myöten koko Sunrise Avenue avautumassa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
jra
05.10.2011 13:46:03
Jormaz: Kohtahan täällä on käynyt roudareita myöten koko Sunrise Avenue avautumassa.

Vielä odotellaan Elton Johnia.

Mun ehdotus olisi Beatlesien Thank You Girl, mutta siinä on sama vääristymä kuin muidenkin vastaavien kohdalla.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
velipesonen
05.10.2011 13:54:20

jra: Mun ehdotus olisi Beatlesien Thank You Girl, mutta siinä on sama vääristymä kuin muidenkin vastaavien kohdalla.

Ihan mielenkiintoinen ehdokas, siinä kappaleessa Lennonin kritiikki vähän pettää. Säkeistö on turhan symmetrinen eli lällättävä. Kappaleen levytys lienee myös tehty hyvin nopeasti eikä soitossa ja laulussa ole tuttua energiaa. Ettei kuitenkin menisi keskinkertaisten ryhmään?
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon
jra
05.10.2011 14:07:55
velipesonen: Ihan mielenkiintoinen ehdokas, siinä kappaleessa Lennonin kritiikki vähän pettää. Säkeistö on turhan symmetrinen eli lällättävä. Kappaleen levytys lienee myös tehty hyvin nopeasti eikä soitossa ja laulussa ole tuttua energiaa. Ettei kuitenkin menisi keskinkertaisten ryhmään?

Ei, kyllä se huono on, mutta ei sitten kuitenkaan maailman huonoin, enemmänkin ärsyttävä. Beatles-asteikolla jos vahingossa mittaa, niin tulee äkkiä luultua vieläkin huonommaksi kuin on. Ärsyttävyys-asteikolla on kyllä lähes Friday(?)-osastoa.

Muistaakseni McCartney totesi Lennonin sanoneen ko. biisitä että oli harjoituskappale, ei vain oikein kuuntelemalla selviä mitä siinä on harjoiteltu. Sen verran reilu ero on siihen toiseksi huonoimpaan levytettyyn Beatles-biisiin että jotain selitystä tuon levylle päätymiselle kaipaisi. No, ehkä eivät silloin ajatelleet että vielä 2011 pomppaa aina esille kun joku miljoonista oman Past Masters I:n laittaa tulille. Vähän sama kuin jonkun huippukokin sitä yhtä pohjaanpalanutta ja vahingossa pöytään asti päätynyttä kastiketta tarjoiltaisiin aina uudelleen ja uudelleen.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)