Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 520 21 22 23 24105 106 107 108 109
pekka montin
30.09.2011 19:25:00

Janus: Voit poistua. Toi alkuperäinen Axis on keytareista siitä harvinaisemmasta päästä, ja muutenkin ajalta kun noita vehkeitä ei tehty kaukoidän tehtailla - ero ihan AX-1:n ja AX-7:nkin välillä tuntuu käsin kosketeltavalta. Mä en lähde arvailemaan, mihin hintaan Lucinaa myydään v. 2030. Tai iPad 2:ta. Toki tosta pyynnistä on hieman tinkivaraa, kuten suurimmassa osassa myynti-ilmoituksia.

Herra on hyvä ja menee ostamaan sitten ko keytarin että ei vain joku muu ehdi ensin! ;) Samoin perusteinhan mä pystyn myymään mun vanhan sohvan 500 euroon mutta eipä taida mennä siltikään kaupaksi. Keytarien suhteen pitää myös mainita se että ne ovat tehty livekäyttöön useimmiten, ja kaikki ylimääräiset roikkuvat piuhat on ehdottomasti pahasta.
Ko keytar ei varsinaisesti mikään läpihuutojuttu ole nykypäivänä, ainakaan 500 euroon. Toisaalta, mä myin mun euron lelukeytarin 25 euroon vain ulkonäön takia. Oman aikansa antiikkia mutta soittokäyttöön täysin turha ja olematon.
Janus
30.09.2011 19:44:03
pekka montin: Samoin perusteinhan mä pystyn myymään mun vanhan sohvan 500 euroon mutta eipä taida mennä siltikään kaupaksi.

Tämän palstan argumentteja lukiessa on kohtuullisen usein aivovaurio lähellä, mutta tämä on kyllä vahva voittajaehdokas. Miten vanhat huonekalusi liittyvät yhtään mihinkään?
teroyk
30.09.2011 19:52:47
Janus: Voit poistua. Toi alkuperäinen Axis on keytareista siitä harvinaisemmasta päästä, ja muutenkin ajalta kun noita vehkeitä ei tehty kaukoidän tehtailla

Eikös tuo ole vielä Made in Japan.
pekka montin
30.09.2011 20:28:05

Janus: Tämän palstan argumentteja lukiessa on kohtuullisen usein aivovaurio lähellä, mutta tämä on kyllä vahva voittajaehdokas. Miten vanhat huonekalusi liittyvät yhtään mihinkään?

Sinun teoriasi mukaan paljonkin, mikäli jaksat keskittyä yhtä antaumuksella myös omiin sanomisiisi etkä vain omaan egobuustaukseesi:) Kuten sanoin, jos tuon haluaa saada myydyksi, on sille oikea hinta 250-300 euroa. Aikamoinen flaksi pitää käydä jos tuosta meinaa 500 euroa saada nykypäivänä irti, Suomessa.

Yleensä Keytarin ostajat etsivät helppoa ja näyttävää livesoitinta tai vaihtoehtoisesti lelua jolla on camp-arvoa bändikuviin, keikoille jne jne. Jos joku oikeasti haluaa ostaa midi-keytarin 500 euroon käytettynä, täytyy tarve sille olla TODELLA suuri, ottaen huomioon että Ebayssa noita liikkuu laidasta laitaan käytettynä maximissaan 500 dollariin, eli euroissa selkeästi myös sen alle. Ja vaikka Ebay tästä poistettaisiin refenrenssinä kokonaan, on tuo silti ylihinnoiteltu, vaikkakin kyseessä on harvinaisempi Midi-Keytar. Mutta, olipa edes se vaihtokauppa mahdollisuus!
...Ja edelleen, sä voit tulla ostamaan mun vanhan suomisoffan 500 euroon, tai on mulla tällä hetkellä parikin kasarikeytaria kämpillä, jotka ei myynnissä, mutta jos 500 euroa niistä saan kappalehintaan niin mikä jottei, voinpahan samantien ostaa itselleni Rolandin uusimman Keytarin. Kunnon vanha kasarisoffa...ei sellasia enään tehdäkään...
pekka montin
30.09.2011 20:33:47

Janus: Tämän palstan argumentteja lukiessa on kohtuullisen usein aivovaurio lähellä, mutta tämä on kyllä vahva voittajaehdokas. Miten vanhat huonekalusi liittyvät yhtään mihinkään?

Toinen seikka pitää myös huomioda, ostajan näkökulmasta katsoen:

Midi-Keytar keikkakäytössä voi tarkoittaa paljon säätämistä, ja mikä arvo tuolla on taas studiossa mitä ei esim. monet muut syntsat vois korvata ja studiossa jossa kukaan ei ole kuolaamassa/nauramassa soittimen kornin ulkonäön perään.
Eli kyllä tuon ostajan(500 euroon) pitää edustaa aika marginaalista ryhmää, joten sitä sitten vain odotellessa. Itse taitaisin kyllä silti kallistua Ebayn tai T-kaupan puoleen.
18is9
01.10.2011 19:59:02 (muokattu 01.10.2011 20:21:00)

Hei, noista viulukoneista vielä... Onko olemassa joku phaseri joka on "the phaser" kun puhutaan siitä kuulusta progeviulusoundista? Olen tässä harkinnut että josko täydentäisi räkkiä yhdellä efektillä.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Quru
01.10.2011 22:05:06
Exhausted: Small Stone taitaa olla aika suosittu. Ainakin Jarre taisi käyttää sitä.

Minäkin olen käsittänyt Small Stonen olevan "se" phaser. Ja mielelläni ottaisin haltuuni moisen.
"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
Exhausted
01.10.2011 22:50:51

Eihän se Small Stone mikään kallis vekotin ole, ellei sitten pidä saada 70-lukulainen yksilö
Exhausted
02.10.2011 14:24:38 (muokattu 02.10.2011 14:25:25)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=562962

Ei välttämättä kallis, mutta ehkä maailmanhistorian nopein tinkaaminen
tepposal
02.10.2011 15:18:12 (muokattu 02.10.2011 15:20:06)
EHX Small Stone ja MXR Phase 90 ovat jonkinlaisia standardeja phasereita, muihinkin kuin jousikoneisiin. Eri saundi, kummatkin edullisia ja niitä saa uutenakin tänäpäivänä.
Melkein mitä vain phaseria kyllä kannattaa tyrkätä viulukoneen perään. Itsellä noiden lisäksi vielä MXR Phase 100, ja vintage-Roland Phase II AP2 (jonka alta kyllä myin phase 90:n pois).
Mulla oli 70-luvun small stone jonka ostin ja myin pikkurahalla, joten ei välttämättä ole kalliita - myyminen tosin harmittaa nyt, koska siinä oli astetta makeampi resonanssi kuin nykyversiossa. Vertasin A/B -testissä.

Joskus käytän silti myös softa-phaseria, mutta harvemmin viulukoneen perässä, vaan jos en laiskuuttani jaksa vetää plugaria oikean setin läpi.
the-wsproject.com
18is9
02.10.2011 18:32:22

Kiitoksia vinkeistä. Tuohan on monovehje tuo Small Stone eikä edes kallis. Onko ehdotusta stereolaitteeksi kun Andromedan perään olisin sitä kytkemässä?
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
tepposal
03.10.2011 16:25:54
18is9: Kiitoksia vinkeistä. Tuohan on monovehje tuo Small Stone eikä edes kallis. Onko ehdotusta stereolaitteeksi kun Andromedan perään olisin sitä kytkemässä?

Kaksi Small Stonea?

No, veikkaanpa että saat etsiä stereo-phaserin kyllä pikemmin sitten digitaalisena, paitsi sitten siitä katoaa koko pointti (minun mielestäni). Andromeda ei oikeastaan muutenkaan oikein käy viulukoneeksi vaikka pätevä syna onkin. Viulukoneiden ominainen saundi kun tuotetaan lähinnä sillä ensemble-efektillä joka niissä koneissa on sisäänrakennettuna, vaikka oskillaattorit ovatkin varmasti useimmiten saha-aaltoa. Eli "monta chorusta" tuottamaan se ensemble, vähän niinkuin periaatteessa... Mikään plugari tai nykychorus/ensemble vain ei kuulosta siltä miltä kunnon 70-luvun viulukoneet. Se on kyllä myöskin 70-luvun rouheampien oskillaattorien ansiota.

Tähän perään isketään haluttaessa phase shifteri avaruussaundeihin. Stereolevitys tehdään siitä monosta vaikka delaylla toiseen laitaan. Voi kokeilla myös stereo-choruksia ja reverbiä päälle.

Itselläkin on kaksi stereo-luksusjousikonetta, mutta phaserin kanssa niitä on käytettävänä monona. Tai sitten digiä, kyllä sekin käy vaihteeksi kun alkusaundi on ehtaa.
the-wsproject.com
Exhausted
03.10.2011 16:41:48 (muokattu 03.10.2011 16:42:01)

Itekin oon sitä mieltä että viulukonesaundi oikeastaan jopa kuuluu olla mono. Jos jotain tehdään stereona niin riittää että ketjun perässä on sitten stereo chorus tai delay joka hoitaa levityksen. Analogisyntikoiden perään kuuluu nimenomana laittaa analogisia phasereita ja nauhakaikua yms, jolloin stereohässäkät saa unohtaa
JPQ
03.10.2011 17:46:26 (muokattu 03.10.2011 17:51:01)

Exhausted: Itekin oon sitä mieltä että viulukonesaundi oikeastaan jopa kuuluu olla mono. Jos jotain tehdään stereona niin riittää että ketjun perässä on sitten stereo chorus tai delay joka hoitaa levityksen. Analogisyntikoiden perään kuuluu nimenomana laittaa analogisia phasereita ja nauhakaikua yms, jolloin stereohässäkät saa unohtaa

phaser ja small stone nimenomaan kuuluu viulukoneen perään mun maussani. Kuten analogisynat stereoksi efektein tai pannaten muttei muuten oikein...

ps. viulukoneet kyllä kuulostaa ja sampleista päätellen näkyis olevan porrasaaltoa..... ja jotain analogityypin soundeja käytän mielummin jopa vaatimattomina soniksynth (ei joka nuottisamplattu se tarkoittaa vaatimatonta tässä tapauksessa) sampleina kun softayntikalla väätäen noh ainakin jos en saa hankittua joskus eräitä softa syniä. vaikkakin kyllä hyvät softasyna soundit riittää itsellä pitkälle niin silti juurikin viulukone,juno jouset ja pari muuta sellaista jota en softalla ihan makuuni ole saanut. yksi harrastus muutamasta eri juttu kuin työ joten kuluja pitää miettiä. varsinkin kun kallis maku muissakin harrasteissaan. osin jo siksi että menee hermot huonoon tavaraan.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
03.10.2011 20:24:12

Eikös viulukoneet ole periaatteessa halpoja sähköurkuja oikeanlaisilla efekteillä ja säädöillä?
joeskeli
03.10.2011 21:24:29
No joo, tietyssä mielessä. Samanlaista "divide down" tekniikkaa ne käyttävät kuin analogisessa sähköuruissa käytetään. Toisaalta niin käyttää kyllä jotkut semmoiset 70-luvun synaklassikotkin kuin Arp Omni tai Korgin PS -mallit (joista todella korkeita hintoja yleensä pyydetään). Itselläni on Yamahan SK-20 ja omaan korvaani se kuulostaa lähinnä halpismallilta Yamahan isommista polyfonisista synistä filtterinsä ansiosta. Tai jos soittaa monofonisesti, niin ihan 70-luvun lopun tai 80-luvun alun monosyniin verrattavaa soundia siitä saa tarvittaessa.

Mainio vehje varsinkin efektien kanssa. Toivottavasti ei tosin tämän postituksen myötä pyyntihinnat tuolla torilla sitten tuplaantuneet.
tepposal
03.10.2011 22:46:36
JPQ:
ps. viulukoneet kyllä kuulostaa ja sampleista päätellen näkyis olevan porrasaaltoa.....

En nyt ole ihan varma mitä tarkoittaa porrasaalto, mutta jousikoneiden ensemble-efekti moduloi lähtösaundia niin voimakkaasti ettei lopputulosta tutkailemalla välttämättä tiedä mikä on oskillaattorin lähtösaundi. Helppo tapa todeta asia on kytkeä viulukoneen ensemble pois, (tätä et voi tehdä samplella, heko heko.. ;)
Tossa vielä tarkistin uudestaan juuri neljästä jousisynasta ja kaikissa on saha-aalto kuten aikaisemmin sanoin. Niin se on vielä suht satavarmasti tuossa Deltassakin, mutta siitä ei saa ensembleä pois.

Tuosta divide down -tekniikasta johtuen saundi on vähän omanlaisensa myöskin, joten monesti aaltomuodon karaktääri on melko erilainen kuin jossain monokoneessa. Toi Trident on kyllä jousikoneensakin puolesta aito polyanalogi eikä parafoninen, mutta jotain hämärää divide-tekniikkaa siellä on, jotta saadaan niistä 16 oskillaattorista jaettua 8-äänen polyfonia kaikkiin kolmeen osioon yhtaikaa. Ja vielä se, että brassi voidaan kytkeä yhtaikaa kahden oktaavin alalta ja strings jopa kolmen, (siis sen lisäksi että on 2-osc per ääni polysynaosio).
the-wsproject.com
tepposal
03.10.2011 22:57:13
joeskeli: No joo, tietyssä mielessä. Samanlaista "divide down" tekniikkaa ne käyttävät kuin analogisessa sähköuruissa käytetään. Toisaalta niin käyttää kyllä jotkut semmoiset 70-luvun synaklassikotkin kuin Arp Omni tai Korgin PS -mallit (joista todella korkeita hintoja yleensä pyydetään). Itselläni on Yamahan SK-20 ja omaan korvaani se kuulostaa lähinnä halpismallilta Yamahan isommista polyfonisista synistä filtterinsä ansiosta. Tai jos soittaa monofonisesti, niin ihan 70-luvun lopun tai 80-luvun alun monosyniin verrattavaa soundia siitä saa tarvittaessa.

Mainio vehje varsinkin efektien kanssa. Toivottavasti ei tosin tämän postituksen myötä pyyntihinnat tuolla torilla sitten tuplaantuneet.

Eiköhän hypetetä vaan lisää hintaa tälle, ku olen miettinyt että jotain pitäisi myydä... Mutta on se kyllä niin että sääli olisi SK-20:stä luopua. Synassa on tosi mehukkaat oskillaattorit, mutta vain yksi (hyväkuuloinen kylläkin) filtteri. Jostain luin, että urkuosio olisikin aikaista FM-synteesiin perustuvaa digitekniikkaa, mutta anyway minusta tosi lämminsaundinen urku.

Itse olen vähän ihmeissäni juuri SK-20:n divide-down tekniikasta, eli miksi siinä on vain 7-äänen polyfonia (tosin jokaiselle kolmelle osiolle omat 7 ääntä), eikä ole täysin polyfoninen niinkuin parafoniset yleensä? Tosin tämä kyllä mielestäni kuulostaakin yksinään "fätimmältä" kuin monet täysin polyfoniset.
the-wsproject.com
JPQ
04.10.2011 00:51:27

porrasaalto tarkoittaa että vähän kuin saha mutta siinä tasot joiden välillä se liikuu ei mene portaattomasti päästä päähän tietänet miltä raput näyttää kuvittele pätkä rappuja perätysten uudestaan ja uudestaan ehkäpä jotain käsitystä saat. ja logicin es1 tarjoaa sitä ainoana digisynana jonka osaan edes mainita suorilta.
ps. tiedä mikä viulukone on niin tehty mutta jossain olen käsittänyt aika varmasta lähteestä ja nämä divide down tyyppiset nimenomaan olisi niin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)