Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 589 90 91 92 93112 113 114 115 116
hevikukko
30.09.2011 22:02:38 (muokattu 30.09.2011 22:06:02)
Aalataur toimii! Kun kerran on ollut seesteistä tässä muutama kisa, niin sopii ainakin mulle jos tuon videon pistät viralliseksi vedoksi kisaan vaikka vedätkin skaban epävirallisesti. Harmittaa edellisen vetäjän puolesta kun ei osallistujia tullutkaan niin paljon ja itsellä meni töiden ja lapsen hoidon kanssa aika, vaikka lupasinkin soitella taustaan jotain kivaa. Se on sellaista vaipanvaihtoa tää soittelu nyt :D

Koitan itse keretä mukaan ja soittaa vielä huonommin ku Vladi joka tilittää osaamisestaan ja ihan turhaan, sillä homma toimii hänellä mun mielestä aika pirun hyvin. Mulla on aika helvatan vähän aikaa reenata nykyään.....tunti pari muutamaan viikkoon :DDD Cheers jätkät! Jatkakaa menoa ja kiva kun kaikki jäbät olette läsnä edelleen mukavissa merkeissä RMSS meinaa rules! Olen iloinen pelkästään kuuntelemalla nykyään. Kitara ei jää ikinä ja täältä tullaan vielä! =)

Make
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
aalataur
30.09.2011 23:47:11 (muokattu 30.09.2011 23:51:29)

Tänks äijät, laittelin nyt sitten videon kisaketjuun. Onhan sitä ollut tapana että saa päivitellä vetojaan muutenkin, kunhan ilmottaa siitä ettei joillekin iänestäjille jää väärät filet arvosteluun. Hevikukko messiin vaan, Vladi tosiaan tainnut teknisesti edetä! Hyvä soundi oli. Muitakin todella kovia vetoja on nyt.

Taustassa harmittaa vähän kun muutin rumpusoundeja, sinne oli tusattu semmosia hienoja riden kilkatuksia mitkä ei oikein kuulu tuossa presetissä, jonka vaihdoin siihen. Pistän ton riffin varmaan johonkin omaan biisiin... suas nähä.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Vladi
01.10.2011 12:50:57
Hevikana ja Aalataur, kiitos....kai. Sopivan monitulkintaisia nuo teidän kirjoitukset. :D
Vladi
01.10.2011 12:56:51 (muokattu 01.10.2011 12:58:04)
aalataur: Kyllä minusta oli vaikeampaa tilua mitä ennen.

Juu en mä sitä. Se vaan, että lause "Vladi mennyt teknsesti eteenpäin" voidaan päättää siihen ja tulkita se kehuna tai jatkaa esim. "mutta musiikillisesti ei ole edetty mihinkään" tai muuta vastaavaa. Ehkä se oon vaan minä, mutta mulle tuli tämmöinen jatko mieleen heti. Sisäinen teiniangst puskee päälle. :D

E: Syy negatiivisuuteen saattanee löytyä myös siitä, että olen parhaillaan anopilla kylässä...
aalataur
01.10.2011 15:11:55

Vladi: Juu en mä sitä. Se vaan, että lause "Vladi mennyt teknsesti eteenpäin" voidaan päättää siihen ja tulkita se kehuna tai jatkaa esim. "mutta musiikillisesti ei ole edetty mihinkään" tai muuta vastaavaa. Ehkä se oon vaan minä, mutta mulle tuli tämmöinen jatko mieleen heti. Sisäinen teiniangst puskee päälle. :D

Kylhän sulla musiikillista ideaa on. Pullokaula tuntuis olevan tekniikka, mikä on siis nyt mennyt havaitakseni eteenpäin. Tällaisessa tilanteessahan lopputuloksessa molemmat asiat etenevät. Ideaa kun ei voi toteuttaa ilman tekniikkaa.
Snapo
01.10.2011 16:13:09
Itellä kyllä vaikka tekniikka kehittyiskin niin ei se ideoita ruoki, jos niitä ideoita ei oo alunperinkään :D Nyt kun osaa sweepata niin voikin siirtyä soittamaan oikeaa musiikkia. Mielelläni omaksuisin Jucciz-tyyppisiä melodiajohdatteluja ja sointujen ja niiden käännösten kans luikertelua.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Vladi
01.10.2011 16:59:35
aalataur: Kylhän sulla musiikillista ideaa on. Pullokaula tuntuis olevan tekniikka, mikä on siis nyt mennyt havaitakseni eteenpäin. Tällaisessa tilanteessahan lopputuloksessa molemmat asiat etenevät. Ideaa kun ei voi toteuttaa ilman tekniikkaa.

Kiitos kauniista sanoista. Vaikka pisteitä ei ole vielä edes jaettu, mulla on jo henkisesti voittajafiilis :')
Tilumiässs
04.10.2011 19:44:05
Aika komia tausta oli.
Tosi kovia vetoja, vähän aikaan mietin lähenkö leikkiin mukaan ollenkaan :)
aalataur
04.10.2011 23:57:19 (muokattu 05.10.2011 14:20:54)

Äänestys käynnissä. Poikkeuksellisen paljon tuli vetoja ja uutta vertakin mukana, toivottavasti mahdollisimman moni myös äänestää 10.10. mennessä, ettei tule turhia diskauksia (kuten lähes joka kerta tulee). Muistakee, että pelkät äänestettyjen soolojen kommentointi tai jopa pelkät pisteetkin riittää jos on kiire.
arppah8
05.10.2011 14:45:47

aalataur: Aika jännä tämä duuriajattelu, kun tän itse mielsin aika vihaiseksi taustaksi, A-osa etenkin olisi kaivannut hieman pahansisuisempaa vääntöä.

Jotenkin kuulin ton taustan lyydisenä, liekö korvissa vaikkua? :D Se mun korvaan passas tohon parhaiten.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
aalataur
05.10.2011 16:24:55 (muokattu 05.10.2011 17:08:50)

arppah8: Jotenkin kuulin ton taustan lyydisenä, liekö korvissa vaikkua? :D Se mun korvaan passas tohon parhaiten.

Ei se toki huonoltakaan kuulostanut.. I.S.S:llä oli vähän samanoloisia juttuja, mutta kai se eka riffi mollipentatoniselta pohjalta lähtee. Mä en oikein tiedä mitä kaikkea säveliä tuossa 1. riffissä on, siinä on yksi suht omituinen kohta. Kakkososa sisältää duuripentatonista matskua kyllä. Tietty vitosien päälle voi soitella monia eri juttuja, eihän ne sinänsä aseta mitään skaalaa.
rize88-
05.10.2011 17:41:26
aalataur: B-osassa oli sitten jotenkin väärä sävellaji.

Joo. Tuli juuri edellisenä päivänä uus kitara postissa, ja intonaatio oli tuossa
aika hukassa. En saanut oikeen samaan vireeseen taustan kanssa.
Mutta ei oikeen senkään piikkiin voi laittaa,
kyllähän tuo soiton puolestakin aika perseelleen menee.
aalataur
05.10.2011 18:29:09 (muokattu 05.10.2011 18:30:15)

rize88-: Joo. Tuli juuri edellisenä päivänä uus kitara postissa, ja intonaatio oli tuossa
aika hukassa. En saanut oikeen samaan vireeseen taustan kanssa.
Mutta ei oikeen senkään piikkiin voi laittaa,
kyllähän tuo soiton puolestakin aika perseelleen menee.

Ohops, klikkasin plussaa vahingossa vaikka piti klikata replyä :D Sait sitten ylimääräisen plussan.

Ei siinä muuten mitään vikaa ollut. Taustan kitarahan oli siis Eb-vireessä josta periaatteessa Fis oli pohja-asema, eli soiva F.

E- tai D-vireisellä kitaralla ehkä hieman hankalampi löytää sopivia asemia, kun tausta on Eb:ssä...
tjj2000
05.10.2011 20:49:29
Ai että outo soundi; täytynee sitten jos tänne vielä soittelee ajaa G-DECciin metalli versio sisään ja etsiä jokin "sopivampi" ääniala käyttöön ;)
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
aalataur
05.10.2011 21:10:20 (muokattu 05.10.2011 21:14:23)

rize88-:

2P/ aalataur:
Ei ollut huono tuo ensimmäinen ottokaan, mut videoversiossa menee kaikki nappiin.
jos tausta olisi jossain "learn to play" lehdessä, ni videon vois heittää bonuksiin :D

Todella äänittelin tuon ensioton aika kiireellä, eikä ollut miettinyt kaikkia juttuja ihan loppuun. Monesti kun hieroo sooloaan pitempään, voi keksiä jotain pientä parannettavaa ja miettiä fraseerausta soljuvammaksi ym.. Tuo täppingi ei kyllä ihan optimaalisesti lähtenyt videolla mielestäni, puhtaamminkin pystyisin, se on tosi helppo kuvio mutta jotenkin ryssin sen puoliksi.
aalataur
06.10.2011 23:05:59 (muokattu 06.10.2011 23:11:11)

Tilumiässs: Koska näköjään tämä on myös tonen äännestysskaba, niin kommentoin niitäkin.

Ei varsinaisesti minusta, ite ainakin pyrin äänestämään sooloa, en tonea. Mutta kyllä se tone myös vaikuttaa ainakin alitajuisesti jos on aivan joku ufosoundi ruuvattu multiefektistä tai muuten kuuntelua häiritsevä soundi, joka vaikeuttaa itse musiikillisen sisällön selviämistä.

Onhan se toki kiva jos jotain rakentavaa siitäkin voi sanoa, mutta tonen ei minusta pitäisi ratkaista pisteytystä. Siinä on vaan se että aivan vituralleen ruuvattu ja väärässä kontekstissa oleva soundi kyllä verottaa yleisvaikutelmaa, vaikka sitä yrittäisi miten sulkea pois mielestään. Ääriesimerkkinä tuohon vaikka puhtaalla soundilla ja vaikkapa voimakkaalla tremolo-efektillä soittaminen, joka menee epätahtiin lisäksi.

Ja mitä sanoit tuosta mun country-lopetuksesta, niin Jason Beckerin It's Showtimestahan koko taustakin sai inspiraation, niin myös tuo kyseinen loppukuvio :)
aalataur
09.10.2011 11:45:51 (muokattu 10.10.2011 22:27:30)

Vielä puuttuu kolmen henkilön äänet. Huomisiltaan aikaa, käykäähän äänestämässä. Pelkät pisteet riittää jos ei jaksa kommentoida.

-KK- oli laittanut pisteet hieman kummallisesti, kommenteissa jaoit 7 pistettä. Tai en tiedä oliko tuo mun piste kannatuspiste vai mikä :D Tilumiässs oli jättänyt arvostelun kesken, pisteet puuttui.

E: Laittelin pikaria nyt asianosaisille, jos eivät tätä ketjua huomaa lukea / muista deadlinea.

Tilumiässs:

aalataur 3p: Tone oli lähellä tämän tyyllistä becker/halen mikä sopii taustaan, ekassa osassa juoksutus osu, ja tossa keskiosassa pidin tosta harmonia systeemistä, varsin hyvin vedetty tapping osuus btw. Loppu meni hienosti country hengessä, mieleen tuli beckerin viimeset vedot tuosta, its a show time.

destruction 1p: Soundi vedettiin ilmeisesti alusta loppuun tallamikillä ei siinä kummempaa. Hienosti mukailit tuota komppia alussa, mitä itsekkin yritin hakea. Kunnon lentoon ei lähdetty.

E2: Hoh, meitsi veti myös koko ajan tallalla. Niin kun aina. Soundini oli sama mallinnus mikä taustassa on komppikitarana + ping pong delay ja medium hall reverb. Aika usein käytän tuota samaa tonea, vaihdan vaan tilaefektiä.
Vladi
12.10.2011 10:59:03
Jahas, vai semmoinen uus tausta. Hauskalta kuulostaa. Itselleni tuli vaan sellainen olo, että onko vähän turhan pitkä? Tästä ollaan puhuttu ennenkin, itselleni tuottaa vaikeuksia saada minuutin verran edes aavistuksen kiinnostavaa soittoa nauhalle. Toisaalta en tiedä, mistä kohtaa tuon vois oikein pätkäistäkään... Jos ei sitten jättäis tuota toista kiertoa pois. Tällöin tausta olis vain n.36 sekuntia.

Kahtellaan. Ehkä mä löydän itsestäni sisäisen fuusiojazz-heebon joka osaakin soittaa tuon yhtäkkiä täyteen kaikkea kaunista.
sympxgtr
12.10.2011 11:22:55
Vladi: Jahas, vai semmoinen uus tausta. Hauskalta kuulostaa. Itselleni tuli vaan sellainen olo, että onko vähän turhan pitkä? Tästä ollaan puhuttu ennenkin, itselleni tuottaa vaikeuksia saada minuutin verran edes aavistuksen kiinnostavaa soittoa nauhalle. Toisaalta en tiedä, mistä kohtaa tuon vois oikein pätkäistäkään... Jos ei sitten jättäis tuota toista kiertoa pois. Tällöin tausta olis vain n.36 sekuntia.

Kahtellaan. Ehkä mä löydän itsestäni sisäisen fuusiojazz-heebon joka osaakin soittaa tuon yhtäkkiä täyteen kaikkea kaunista.

Sama fiilis oli itselläni, kun taustaa nauhotin. Hitusen liian pitkä, mutta puolittamalla tuntuu ehkä jo liian lyhyeltä. Miksei tuota voisi halutessaan puolittaakin, samaa kiertoahan se on. Tausta tuli tehtyä hieman hopulla ja laadunvalvonta jäi puolitiehen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)