Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl DR-503 Vs. Dixon
1 2
ilebe
29.09.2011 20:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olen hankkimassa joko PEarl DR-503 tai putkista kasaamalla dixonin räkkiä.
Lähinnä kiinnostaisi että mites nuo dixonissa kun on putket että pyöriikö nuo klämpit ympyrää? Kun Pearlissa on ne neliö putket niin niissähän ei pääse liikkumaan.
 
Lähinnä kiinnostaisi tuo dixonin muunneltavuus verrattuna Pearliin.
 
kincy
29.09.2011 21:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Elikkäs olen hankkimassa joko PEarl DR-503 tai putkista kasaamalla dixonin räkkiä.
Lähinnä kiinnostaisi että mites nuo dixonissa kun on putket että pyöriikö nuo klämpit ympyrää? Kun Pearlissa on ne neliö putket niin niissähän ei pääse liikkumaan.
 
Lähinnä kiinnostaisi tuo dixonin muunneltavuus verrattuna Pearliin.

 
Kyllä uskaltaisin veikata että pysyy Dixonissakin klämpit paikallaan. En oo tosin Dixonia kokeillut, mutta Gibraltarin räkkiä on tullut tsiikailtua ja uskon näiden olevan aika samalla viivalla.
 
Eukka
30.09.2011 15:03:05 (muokattu 30.09.2011 15:04:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni dixonin räkki, kolme aisaa. Toimii, klämpit pitää, kuhan ei hirveästi kasaa yhteen (esim. kaks tomia yhteen klämppiin, lähti liukumaan. Ehkä en vääntänyt tarpeeksi tiukalle). Muunneltavuus on sama ku esim. Pearlissa. Ja Dixonin putkiin käy Taman klämpit kiinni (ja tod. näk. Gibraltarikin? Ei kokemusta.).
 
Pearlista on myös kokemusta, kaverilla on sellanen. On tullu sitä purettua ja kasailtua. Toimivaa kamaa.
 
Kummatkin on hyvää rautaa, ainut Pearlin puoleen puoltava seikka on juuri neliömallinen tankoputki, ei tarvi vatupassin kanssa katsoa, onko symbaalivarret pystysuorassa. Muutenhan se on kumpi silmää miellyttää.
 
Akatax for you!
JanneO
30.09.2011 16:04:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eukka: Itselläni dixonin räkki, kolme aisaa. Toimii, klämpit pitää, kuhan ei hirveästi kasaa yhteen (esim. kaks tomia yhteen klämppiin, lähti liukumaan. Ehkä en vääntänyt tarpeeksi tiukalle). Muunneltavuus on sama ku esim. Pearlissa. Ja Dixonin putkiin käy Taman klämpit kiinni (ja tod. näk. Gibraltarikin? Ei kokemusta.).
 
Käy Gibraltarin ja Dixonin klämpit keskenään, käsittääkseni tuo Dixon on Gibraltarin alamerkki.
 
Hammarberg
07.10.2011 20:57:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dixonia en ole kokeillut/omin silmin kellään nähnyt, Pearlin räkki löytyy ja hyvähän se on. Tosin minulla on se vanha DR-80...
 
Pearlin klämpit ovat yhteensopivia ainakin Yamahan ständien kanssa. Itellä siis Yamahan rummut/osa raudasta ja loput rautaa ovat Pearlia. Hyvä yhdistelmä.
 
Se neliöputki tosiaan on mainio, ei mitään ongelmaa klämppien kanssa. PC-8 klämpit vaan ovat aina suorassa, oliko se nyt PCX-200 ton uudemman mallin klämppi jossa on vielä ständin kulman säätö, vissiinkin portaistettuna. Kuulopuheen mukaan toi uudenmpi klämppi käy myös tuohon vanhaan räkkiin myös.
 
Mene ja tiedä, molemmat päteviä, käy kokeilemassa. :)
 
ilebe
07.10.2011 23:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä kans oli se dr-80 olihan se pätevä kampe mutta säädöt ei riittänyt. Joten päädyin sitte pearlin dr503c:hen. Ja tuo on kyllä aivan mahtava!
 
Hammarberg
08.10.2011 03:00:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Itsellä kans oli se dr-80 olihan se pätevä kampe mutta säädöt ei riittänyt. Joten päädyin sitte pearlin dr503c:hen. Ja tuo on kyllä aivan mahtava!
 
Toi siinä just on, muuten ihan hiton pätevä kapistus... Eipä siinä, niiden tankojen korkeus kun on vakio, joutuu klämppien ja raudan kanssa vähän ihmettelemään, varsinkin jos on 22" tai isompi basari siinä.
 
Eikös 503:n tangot ole juuri sitä samaa neliöstandardia kuin tuon vanhemmankin?
 
kincy
08.10.2011 08:16:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammarberg:
Eikös 503:n tangot ole juuri sitä samaa neliöstandardia kuin tuon vanhemmankin?

 
Jos meinasit DR 80 räkkiä ja Icon sarjaa, niin eivät ole samaa kokoa. Iconissa on aavistuksen verran suurempaa putkea. Ei käy pc 08 klämpit Iconiin ja hyvä niin, koska ne pc 8 klämpit on ihan perseestä.
 
Hammarberg
08.10.2011 15:53:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Jos meinasit DR 80 räkkiä ja Icon sarjaa, niin eivät ole samaa kokoa. Iconissa on aavistuksen verran suurempaa putkea. Ei käy pc 08 klämpit Iconiin ja hyvä niin, koska ne pc 8 klämpit on ihan perseestä.
 
Ai kato, niinhän ne kai on. :D Mutta eipä ole haitannut, maksaa vähän ja hoitaa hommansa.
 
ilebe
08.10.2011 16:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Jos meinasit DR 80 räkkiä ja Icon sarjaa, niin eivät ole samaa kokoa. Iconissa on aavistuksen verran suurempaa putkea. Ei käy pc 08 klämpit Iconiin ja hyvä niin, koska ne pc 8 klämpit on ihan perseestä.
 
Kyllä mun mielestä menee pc-8 viissataseen :O tai ainaki joku myi torilla viissatasta neljällä pc-8:lla.
 
Hammarberg
08.10.2011 21:43:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Kyllä mun mielestä menee pc-8 viissataseen :O tai ainaki joku myi torilla viissatasta neljällä pc-8:lla.
 
Ite olin tämän myös näkevinäni... Myös muistan toisella foorumilla jonkun kaverin kertoneen, että PC-8 käy Icon räkkiin, ja ikonin klämpin käyvät myös DR-80:n kanssa yhteen.
 
Tossa juuri mietin, että seuraavat klämpit tohon leikkikehään saakin sitten olla niitä Iconin klämppejä jos näin on. Pitää jostain varmistaa asia ensin.
 
kincy
10.10.2011 10:30:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Kyllä mun mielestä menee pc-8 viissataseen :O tai ainaki joku myi torilla viissatasta neljällä pc-8:lla.
 
Eivät mene DR 80 räkin klämpit Iconiin, kokeiltu on kun molemmat olen samanaikaisesti omistanutkin. Tai ne saa kyllä käymään, mutta pitää käyttää turhan radikaalia modaamista. Iconin klämpit käy kyllä DR-80 räkkiin, mutta ovat hieman väljiä.
 
Eli siis kyseessä nyt nämä klämpit:
http://www.soundstore.fi/Rummut/Har … t/Pearl/Pearl+PC-08+Pipe+Clamp.html
 
Nuo PC-08 klämpit ovat siis DR-80 räkin klämppejä.
 
Vanhoissa Iconeissa on samantapaiset klämpit, PC-50 mahtoi olla mallimerkintä?
 
http://www.google.fi/imgres?q=pearl … start=0&ndsp=37&ved=1t:429,r:35,s:0
 
Ne käyvät siis Iconiin ja myös DR 80 räkkiin kun vähän tiivistää jollain.
 
ilebe
10.10.2011 18:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhoissa Iconeissa on samantapaiset klämpit, PC-50 mahtoi olla mallimerkintä?
 
Tuo taisi olla pc-80 se merkintä (tommosiakin on tullut vastaan) joka selittäisi tuon "erehdyksen".
 
Hammarberg
12.10.2011 01:18:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Kincy, tämä selvitti homman. :)
 
Olis perhanan kiva tohon vanhaan rähjään saada päteviä klämppejä joiden kulmaa saisi vielä säädettyä.
 
En usko että on vaikeaa semmoisia itse rakentaa. Kaverin kanssa sen verran metallitöitä tehty, että voisi melkein kokeilla.
 
ilebe
12.10.2011 08:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammarberg: En usko että on vaikeaa semmoisia itse rakentaa. Kaverin kanssa sen verran metallitöitä tehty, että voisi melkein kokeilla.
 
Kyllä vanha kunnon jeesusteippi korjaa kaiken :) Ite tiivistelin jesarilla liian pieniä puomeja noihin dr-80:sen klämppeihin.
 
kincy
12.10.2011 09:54:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Kyllä vanha kunnon jeesusteippi korjaa kaiken :) Ite tiivistelin jesarilla liian pieniä puomeja noihin dr-80:sen klämppeihin.
 
Toinen hyvä konsti on ostaa rautakaupasta sopivan kokoista puutarhaletkua ja tiivistellä sillä=)
 
ilebe
12.10.2011 10:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Toinen hyvä konsti on ostaa rautakaupasta sopivan kokoista puutarhaletkua ja tiivistellä sillä=)
 
Nii... No... :D
 
Hammarberg
12.10.2011 13:22:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa... Kyllä se jesari auttaa. Onneksi ei ole tommosta pulmaa laisinkaan. Vaikka se PC-08 huolii vaan tietynkokoista putkea, ei paljoa haittaa, Pearl ja Yamaha käyttävät samaa standardia joka juuri noihin klämppeihin sopii. Jopa Milleniumin halpiskopiot ovat samaa kokoa, joten no problem.
 
Ainoa varsinainen huono puoli noissa klämpeissä on sen rautaosan ja itse klämpin kiinnitys, ovat kiinni ruuveilla, jotka isohkon painon alla antavat vähän myöten. Yksikään ei ole mennyt siitä huolimatta rikki, vaikka olis kuinka painavaa roinaa niissä.
 
Miulla on yhdessä klämpissä 13" tomi ja sen tomarin varressa on klämppi, jossa on remote haikka kaikkinensa ja klämppi ei ole moksiskaan. Yhdessä klämpissä on symbaalivarsi, siinä 20" painava ride ja siinäkin vielä klämppi/lisäpuomi, joissa on toinen 20" ride.... Ja varmasti on painoa kilotolkulla yhden klämpin varassa. Ainoa huomattava juttu on, että ne ruuvit antavat reilun millin väljää. Vuosia näin ilman yhdenkään klämpin hajoamista on aika hyvä homma.
 
ilebe
12.10.2011 14:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammarberg: Joopa... Kyllä se jesari auttaa. Onneksi ei ole tommosta pulmaa laisinkaan. Vaikka se PC-08 huolii vaan tietynkokoista putkea, ei paljoa haittaa, Pearl ja Yamaha käyttävät samaa standardia joka juuri noihin klämppeihin sopii. Jopa Milleniumin halpiskopiot ovat samaa kokoa, joten no problem.
 
Ainoa varsinainen huono puoli noissa klämpeissä on sen rautaosan ja itse klämpin kiinnitys, ovat kiinni ruuveilla, jotka isohkon painon alla antavat vähän myöten. Yksikään ei ole mennyt siitä huolimatta rikki, vaikka olis kuinka painavaa roinaa niissä.
 
Miulla on yhdessä klämpissä 13" tomi ja sen tomarin varressa on klämppi, jossa on remote haikka kaikkinensa ja klämppi ei ole moksiskaan. Yhdessä klämpissä on symbaalivarsi, siinä 20" painava ride ja siinäkin vielä klämppi/lisäpuomi, joissa on toinen 20" ride.... Ja varmasti on painoa kilotolkulla yhden klämpin varassa. Ainoa huomattava juttu on, että ne ruuvit antavat reilun millin väljää. Vuosia näin ilman yhdenkään klämpin hajoamista on aika hyvä homma.

 
Itsella oli myös tuo halvempi versio, kannattaa aina sillon tällön käydä ruuvimeisselillä ne klämppien ruuvit läpi. Mulla ainakin toimi :) kun ne tahtoo vähän venyä ne ruuvit uutena niin kiristää tiukalle ja pitäs kestää.
 
Hammarberg
12.10.2011 15:03:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Itsella oli myös tuo halvempi versio, kannattaa aina sillon tällön käydä ruuvimeisselillä ne klämppien ruuvit läpi. Mulla ainakin toimi :) kun ne tahtoo vähän venyä ne ruuvit uutena niin kiristää tiukalle ja pitäs kestää.
 
Näin olen tehnytkin... Ne ruuvit on siitä kätsät, että on helpot vaihtaa, jos kuluvat.
 
Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla modata niitä klämppejä niin, että ottaisi ne alkuperäiset alumiiniosat pois, siihen tilalle raudasta uusi klämppi jossa olisi isompi säätövara, samaan tyyliin kuin ihan normiklämpeissä, mutta pienempi. Siihen reiät ja niihin kierteet niin saisi alkuperäseen kiinni helpolla.
 
En tiedä, aika paljon tästä DR-80 räkistä kuullut herjaa ja toisessa suunnassa muut kehuvat yksinkertaisuutta ja jämäkkyyttä, unohtamatta edullista hintaa.
 
Itelle en hifimpää räkkiä kaipaa, paitsi jos käyttöön tulee 24" tai isompi basari, silloin loppuu tila, kun vaakatankojen korkeutta ei voi säätää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «