Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 511 12 13 14 1533 34 35 36 37
Tinippa84
29.09.2011 16:54:32

Heps!

Pistin jeleppikerhon puolelle kanssa, mutta nostetaan myös tässä... Tietääkös kukaan miten noi Ibanezin tallojen eri mallit sopivat keskenään. Originaali Edge ja low pro Edge ainakin vissiin menee, mutta mites Original Edge sopii Edge Pron tilalle? Onko kukaan vaihdellu?
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
tender.insanity
29.09.2011 21:19:56 (muokattu 29.09.2011 21:21:29)
Tinippa84: Heps!

Pistin jeleppikerhon puolelle kanssa, mutta nostetaan myös tässä... Tietääkös kukaan miten noi Ibanezin tallojen eri mallit sopivat keskenään. Originaali Edge ja low pro Edge ainakin vissiin menee, mutta mites Original Edge sopii Edge Pron tilalle? Onko kukaan vaihdellu?

Täältä löytyy kuvien kanssa ja italiaksi.
http://www.guitarmigi.it/_Tips/CompFloyd.html

EDIT: Edge Pro menee Lo-Pro/Edge routtaukseen, mutta Lo-Pro/Edge ei mene Edge Pron routtaukseen.
Tinippa84
29.09.2011 21:30:44

Decadetroll: edge pro:n routtaukseen edge näyttää tältä: http://i1195.photobucket.com/albums/aa390/Jarmake2/IMGP1151.jpg

Kiitos kuule! Hieno vastaus, varmasti apua myös muille!
Eipähän mahda olla ihan pikku/halpa homma alkaa totetuttamaan. Ite jos alkaa kitaraa jyrsimään, niin siihen ei käy enään mikään talla. Ammattipaja ottanee kyllä hyvän siivun moisesta varmaan. Pitää joskus kysästä kumminkin kun olen tuonne haukiputaan pajalle yhteyksissä...
Decadetroll
29.09.2011 22:22:20
Tuosta edge pro:n tunkemisesta edgen routtaukseen ei olekaan kokemusta mulla, kun ei hoksannut testata ennen kuin möin pois ainoan edge pro:lla varustetun kitarani.. Mutta tosiaan, onhan se aika paljon sirompi kuin edge, joten luulisipa tuon menevän.

Olisin voinut aikoinaan tehdä tuon routtauksen sulle vaikka ilmaiseksi, mutta nykyisin olen jättänyt nuo puuntyöstöt kokonaan pois kun puupölyallergiaa pukkasi päälle niin pahasti ettei voinut enää. Opiskelin siis konepuusepän ja artesaanin hommia jokin aika takaperin ja sitä kautta olis ollut tilat ja vermeet tehdä se. Mutta sepä siitä. Suosittelen tosiaan ottamaan yhteyttä tuohon amfisoundiin, ei se välttämättä ole edes kovin kallis homma, ei loppuunsa ole iso juttu jyrsäistä vähäsen reunoilta tuota valmista routtausta.. Varsinkin jos löytyy valmiit sapluunat tekemiseen.
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
Tinippa84
30.09.2011 07:29:42

Decadetroll: Suosittelen tosiaan ottamaan yhteyttä tuohon amfisoundiin, ei se välttämättä ole edes kovin kallis homma, ei loppuunsa ole iso juttu jyrsäistä vähäsen reunoilta tuota valmista routtausta.. Varsinkin jos löytyy valmiit sapluunat tekemiseen.

Joo se ei välttämättä sittenkään ole mikään mahottoman kallis homma. Tutkin tuossa vanhoja lappusia ja yhteen kitaraan huollon yhteydessä Amfisound teki tallakoloon lisäjyrsintää. Hintaerittelyssä oli jotain kymppejä vaan... En tiedä sitten miten vaikuttaa kun tuossa joutuis jyrsimään yläpuolelta ja siinä on sitten maalipintaa yms... Projektin vois viritellä aluille kun sattuis jostain kohalle toi Edge tallapaketti jostain.
Decadetroll
30.09.2011 10:15:43
Tinippa84: Joo se ei välttämättä sittenkään ole mikään mahottoman kallis homma. Tutkin tuossa vanhoja lappusia ja yhteen kitaraan huollon yhteydessä Amfisound teki tallakoloon lisäjyrsintää. Hintaerittelyssä oli jotain kymppejä vaan... En tiedä sitten miten vaikuttaa kun tuossa joutuis jyrsimään yläpuolelta ja siinä on sitten maalipintaa yms... Projektin vois viritellä aluille kun sattuis jostain kohalle toi Edge tallapaketti jostain.

Mihinkäs ibaneziin meinasit edgen laittaa? Ja miksi? Onko siinä edge pro:ssa jotain vikaa, vai johtuuko vaan omasta mieltymyksestä tavan edgeihin? :)
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
Tinippa84
30.09.2011 10:27:36

Decadetroll: Mihinkäs ibaneziin meinasit edgen laittaa? Ja miksi? Onko siinä edge pro:ssa jotain vikaa, vai johtuuko vaan omasta mieltymyksestä tavan edgeihin? :)

No alkuunsa varmaan siks kun ei vaan muuta päänvaivaa itelle keksi :)
Mulla on toi valkonen jemi ja siihen ajattelin. Mun wanhassa universessa olen mieltynyt tuohon Originaali edgeen, mutta tosiaan Edge Prossa ei mitään vikaa ole... Voi johtua, että UV:lla on tullu enempi soiteltua nyt viimesen puolivuotta ja se Edge tuntuu sentakia 'tutummalta' verrattuna tuohon uudempaan versioon.
Tinippa84
30.09.2011 10:45:44

Decadetroll: Mihinkäs ibaneziin meinasit edgen laittaa? Ja miksi? Onko siinä edge pro:ssa jotain vikaa, vai johtuuko vaan omasta mieltymyksestä tavan edgeihin? :)

Nii ja siinä samalla tietysti vois vaihtaa metalliosien väriä vähän vähemmän kultaseen... jos nyt haluaa nipottaa, niin joku muu väri vois omaan silmään toimia tossa paremmin. Cosmo Black esim. Samalla tavalla se tietty soip nuillakin....
Mental_Schok0_Gummi
23.11.2011 22:42:46

Olen nyt noudattanut yhtä pakkomiellettäni. Olen siis hankkinut Ibbun. On RG-321. Tästä kertoiltu toisaalla aiemmin. Saundi aiwan oukhei. Mutta ote on haastava, soitto-ote siis. Ultimanopee tiluttelu ei oikeen luonnistu sillä pelillä. =((
MSG + Menta, Shokolat, Mastik (isr. tyttötrio) + Shocking Blue ||=> -no siinäpäs net wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
Decadetroll
24.11.2011 15:58:29
Mental_Schok0_Gummi: Olen nyt noudattanut yhtä pakkomiellettäni. Olen siis hankkinut Ibbun. On RG-321. Tästä kertoiltu toisaalla aiemmin. Saundi aiwan oukhei. Mutta ote on haastava, soitto-ote siis. Ultimanopee tiluttelu ei oikeen luonnistu sillä pelillä. =((

Tottumiskysymyksiä nämä...
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Lancelot
24.11.2011 17:39:17
Onkos noissa Prestige malleissa laadullisia eroja, tuli se keppi sitten Koreasta tai Japaniasta?
Vahooo
24.11.2011 17:45:23
Lancelot: Onkos noissa Prestige malleissa laadullisia eroja, tuli se keppi sitten Koreasta tai Japaniasta?

Prestigeä tehdään vain Japanissa.
21.04-27.12.2010 | So it is very Moo.
Lancelot
24.11.2011 17:55:02
Vahooo: Prestigeä tehdään vain Japanissa.

Ei pidä paikkaansa, ellet tarkoita nykypäivää. Ainakin SZ Prestiget 2020 ja 4020 ovat Koreassa tehtyjä(muistaakseni vuosina 06-08)
Vahooo
24.11.2011 17:59:24
Lancelot: Ei pidä paikkaansa, ellet tarkoita nykypäivää. Ainakin SZ Prestiget 2020 ja 4020 ovat Koreassa tehtyjä(muistaakseni vuosina 06-08)

Jaa kappas. Tuskinpa noissa hirveitä eroja on.
21.04-27.12.2010 | So it is very Moo.
Decadetroll
24.11.2011 19:05:57
Myöskin sabereita on tehty koreassa prestigenä.. Jos nyt oikein muistan, niin silloin taisi olla aika paljon enemmän pieniä viimeistely- ja jyrsintävikoja noissa. Itse en välttämättä menisi hankkimaan koreassa tehtyä prestigeä, se kun tarkoittaa minulle juurikin japanissa valmistettua, varsin kovaluokkaista sekä työnlaadultaan, että viimeistelyltään olevaa kitaraa.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Midrange
24.11.2011 19:30:54
Mental_Schok0_Gummi: Olen nyt noudattanut yhtä pakkomiellettäni. Olen siis hankkinut Ibbun. On RG-321. Tästä kertoiltu toisaalla aiemmin. Saundi aiwan oukhei. Mutta ote on haastava, soitto-ote siis. Ultimanopee tiluttelu ei oikeen luonnistu sillä pelillä. =((

Heh, sulla sama ongelma kuin mulla. Eli tuo rg:n kaulan muoto (mikä se nyt sit tarkalleen onkaan) ja ohuus ei olekkaan niin hyvä yhdistelmä tiluttelun kannalta kuin luulisi.

Joskus pienetkin erot vaikuttaa, itellä on ibanezin s-sarjan kepukassa myös rg:ssä käytetty wizard II kaula, mutta se on muodoltaan hieman erilainen ja täten mukavempi nopeisiin juttuihin.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
mattim
24.11.2011 20:04:25

Decadetroll: Tottumiskysymyksiä nämä...

Osittain tätäkin. Ihmisien fysiologia on yksilöllinen, ei missään ole sanottu, että tietyntyyppinen kaula on jokaiselle se "nopein". Mulla esim on niin isot kourat, että kapeat ja littanat kaulat ei kertakaikkiaan toimi vaikka kuinka koittais.
Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ...
Decadetroll
24.11.2011 23:39:54
mattim: Osittain tätäkin. Ihmisien fysiologia on yksilöllinen, ei missään ole sanottu, että tietyntyyppinen kaula on jokaiselle se "nopein". Mulla esim on niin isot kourat, että kapeat ja littanat kaulat ei kertakaikkiaan toimi vaikka kuinka koittais.

Jep, tottapa tuo. Itselläni on sellaiset välimallin tumput, eikä vielä ole tullut vastaan kaulaa joka ratkaisevasti vaikeuttaisi soittoa.. joskus teininä ibanezit aiheutti julmettua rannekipua ja pidinkin enemmän paksuista kauloista, mutta nykyisin ei oikeastaan ole juuri väliä kaulalla. Eiku höh, valehtelin, washburneissa esiintyvää V-profiilin kaulaa vieroksun, mulla on vaikea saada siihen ns. Peukkutuntumaa.
Jereboy
26.11.2011 00:18:06
http://www.power-sound.fi/ibanez-rga72-qm-tlb-shkis-p-3389.html

Tollasesta kokemuksia? Ibanezit tuttuja keppejä mut en oo tollasta floikatonta testannu. Pysyykö vireessä hyvin? Jotain C mättööki pitäis vetää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)