Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Amatöörin soitinrakennusta dokumentoituna.
1
e0700719
28.09.2011 10:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tuossa kirjottelen Blogia amatöörin näkökulmasta sähkiksen rakentamisesta.
Ihan jos jotain huvittaa kattoa niin osoite on:
 
www.laurilaguitars.blogspot.com
 
laurilaguitars.blogspot.com
AndyH
28.09.2011 19:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin kiinnostaa! Hienoa että joku jaksaa näin hienoja juttuja väsäillä muiden iloksi :D
 
adretlan
28.09.2011 22:25:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin mukava lueskella toisten prjojekteja. Pitää kyllä itsekkin pistää jonkinnäköistä blogia pystyyn sitten toiseen projektiin.
 
Millä muuten kohdistit kannen bodyyn niin että molempien keskikohdat on samassa paikassa?
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
e0700719
29.09.2011 00:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

adretlan: Todellakin mukava lueskella toisten prjojekteja. Pitää kyllä itsekkin pistää jonkinnäköistä blogia pystyyn sitten toiseen projektiin.
 
Millä muuten kohdistit kannen bodyyn niin että molempien keskikohdat on samassa paikassa?

 
molempiin piirsin pienet merkit. Ennen liimausta pikku naulat bodyyn, jotka katkoin noin millin pituisiksi. Tarkasti päistä sihdaten kansi päälle ja pikkunen painallus, naulat estävät kannen liikkumisen puristettaessa.
 
laurilaguitars.blogspot.com
e0700719
06.10.2011 10:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis lisää juttua päivitettynä mikäli lespauli projekti kiinnostaa
 
laurilaguitars.blogspot.com
JPHe
12.10.2011 11:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Olis lisää juttua päivitettynä mikäli lespauli projekti kiinnostaa
 
Hyvä, että joku ehtii plogiakin pitää...
 
Pari asiaa tuli mieleen katselle, joten ajattelin kommentoida, vaikka hyvinhän homma sujuu muutoinkin.
 
Onko fairy hyvä aine käyttää lakan hiontaan. Yleensä käytetään vettä tai lamppuöjyä. Auton pesuunkaan ei suositella fairya, kun se saattaa pienetää veden pintajännitystä niin paljon että vesi tunkeutuu maalin alle. No vesihiontaa ei muutenkaan tarvitse kuin viimeistelyssä, muutoin 320 riittää hyvin.
 
Oisko kätevänpää kaventaa otelauta jysimellä? Ohjurin ja laakeriterän kanssa, tulisi siisti reuna kerralla.
 
Jyrsintäsuunta -kuva on hyvä. itse olen huomannut että monesti kannattaa jyrsiä mielummin ns myötä karvaan, vaikka kaikki jyrsinoppaat väitää toisin. Tälläin ei lähde pitkiä tikkuja repeämään.
 
Reunalistan jyrsiminen kaareva kantiseen vaatii vain kauluksen terän ympärille tuohon nykyiseen setuppiin, tosin itsekin tein reunalistan jyrsinnän tasaiselle kannelle....
 
e0700719
12.10.2011 14:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Hyvä, että joku ehtii plogiakin pitää...
 
Pari asiaa tuli mieleen katselle, joten ajattelin kommentoida, vaikka hyvinhän homma sujuu muutoinkin.
 
Onko fairy hyvä aine käyttää lakan hiontaan. Yleensä käytetään vettä tai lamppuöjyä. Auton pesuunkaan ei suositella fairya, kun se saattaa pienetää veden pintajännitystä niin paljon että vesi tunkeutuu maalin alle. No vesihiontaa ei muutenkaan tarvitse kuin viimeistelyssä, muutoin 320 riittää hyvin.
 
Oisko kätevänpää kaventaa otelauta jysimellä? Ohjurin ja laakeriterän kanssa, tulisi siisti reuna kerralla.
 
Jyrsintäsuunta -kuva on hyvä. itse olen huomannut että monesti kannattaa jyrsiä mielummin ns myötä karvaan, vaikka kaikki jyrsinoppaat väitää toisin. Tälläin ei lähde pitkiä tikkuja repeämään.
 
Reunalistan jyrsiminen kaareva kantiseen vaatii vain kauluksen terän ympärille tuohon nykyiseen setuppiin, tosin itsekin tein reunalistan jyrsinnän tasaiselle kannelle....

 
Kiitti kommenteista! Hyvähän se on keskustella menetelmistä.
 
Tarkoititko, jottet hioisi välihiontoja veten kanssa?
 
laurilaguitars.blogspot.com
JPHe
12.10.2011 16:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Kiitti kommenteista! Hyvähän se on keskustella menetelmistä.
 
Tarkoititko, jottet hioisi välihiontoja veten kanssa?

 
Ei ole ainakaan kovin yleinen tapa...enemmän ihmettelin fairyn käyttöä.
 
e0700719
13.10.2011 08:55:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Ei ole ainakaan kovin yleinen tapa...enemmän ihmettelin fairyn käyttöä.
 
Oon käyttäny sitä aina estääkseni paperin tukkoonmenon, jostain ton luin.
 
En vissiin oo tehny oikeen?
 
laurilaguitars.blogspot.com
Kefiiri
13.10.2011 10:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin olen useammastakin lähteestä lukenut että vesihiomapaperia käytettäessä kannattaa lisätä pesuainetta veteen. En osannut ihmetellä ollenkaan.
 
JPHe
13.10.2011 11:41:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Oon käyttäny sitä aina estääkseni paperin tukkoonmenon, jostain ton luin.
 
En vissiin oo tehny oikeen?

 
Voihan se hiomismielessä olla parempi ratkaisu, ihmettelin lähinnä miksi fairy on kielletty autonpesussa. Voihan kyse olla siitä, että autonpesuaine firmat haluaa myydä kalliita autonhoitotuotteita. Oikeat soitinrakentajat käyttävät pelkkä vettä tai valopetroolia loppuhionnassa.
 
joseplluissans
13.10.2011 22:32:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Voihan se hiomismielessä olla parempi ratkaisu, ihmettelin lähinnä miksi fairy on kielletty autonpesussa. Voihan kyse olla siitä, että autonpesuaine firmat haluaa myydä kalliita autonhoitotuotteita. Oikeat soitinrakentajat käyttävät pelkkä vettä tai valopetroolia loppuhionnassa.
 
Valopetrooli on yleistä, siinä ei oo sitä sivutuotetta, eli vaahtoa :P Ite kerran hionu loppuhionnan saippuan kanssa, ja mielenkiintosta oli :P
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «