Aihe: Opeth
1 2 3 4 5 6 7 8100 101 102 103 104
Disposal
28.09.2011 18:00:19 (muokattu 28.09.2011 18:04:42)
Heritagen bassosaundit on välillä melko hämmentävät. Mä en tiedä pidänkö niistä vai en, koska välillä ne kuulostaa hyvältä, mutta joissain kohdissa ne tuntuu tukkivan muuta soittoa aika rankasti.

Lisäksi aivan irralllisena asiana joka jäi ekan kuuntelun jälkeen mieleen, oli kitarajuttujen sisäänfeidaus. Tuntui että ne olis sillä feidilla "liimattu" siihen biisin päälle.

Mun mielestä levy on ihan hyvä. Diggailen henk.koht eniten Ghost Reveriessistä ja juuri siitä paljon hehkutetusta raskaan ja herkemmän matskun yhdistelystä. Heritagella on kyllä paljon hyvää, mutta ei juurikaan mitään päätä rajäyttävää. Levyn lopettava biisi on todella jees sekä introbiisi kovin hyvä. Saundit on ylipäätään musta hyvät, lukuunottamatta sitä honottavaa bassosaundia hetkittäin.

Tulevan jäähallin keikan kannalta kyllä toi settilista vähän ottaa pannuun. Eikai sitä raskasta osastoa olis tarvinnut kokonaan heti unohtaa. Toisaalta, voihan se olla virkistävääkin. Eikä mulla ole kyllä vielä edes lippuakaan...

edit:

Lisäksi musta tuntuu että mikäli Lopez soittais edelleen kannuja, olis ennenkaikkea Watershed mutta myös tämä kuulostanut mun korvaan paremmalta. Kaikista eniten näissä rivinvaihdoksissa on ottanut pannuun se että Lopezin piti lähteä.
Lamb Of God In the Woods... And Oceans Swallow the Sun!
Tympee Huttunen
28.09.2011 18:09:45
Ei ole vieläkään tullut play.comista levy. Lähti jo silloin joskus ennen julkaisua liikkeelle. Täytyy pistää kohta kyselyä perään.
Disposal
28.09.2011 18:12:06
Lastinen: Ei ole vieläkään tullut play.comista levy. Lähti jo silloin joskus ennen julkaisua liikkeelle. Täytyy pistää kohta kyselyä perään.

Tilattiin kaverin kanssa kimppaan kaks levyä kans Play.comista, niin toinen tuli Suomen julkaisupäivänä ja toinen kaksi päivää myöhemmin. Todella järkevää.
Lamb Of God In the Woods... And Oceans Swallow the Sun!
bedlam
28.09.2011 18:21:37 (muokattu 28.09.2011 18:57:58)

Lastinen: Ei ole vieläkään tullut play.comista levy. Lähti jo silloin joskus ennen julkaisua liikkeelle. Täytyy pistää kohta kyselyä perään.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10217708
Aika hyvin ovat saaneet Amazonista julkaisupäiväksi tavallisesti Suomeenkin uutuudet perille. Ilmaset pk:t.
http://www.petrified-eye.net
Kiksaus
28.09.2011 18:42:03

Play.comista tulee levyt vissiin suomeen ja pussikeskus pakkaa ja joku lähettää. Mulla ainakin molemmat levyt mitä sieltä tilasin, tuli myöhässä ja pussikeskuksen paketissa. Olisko Pussikeskuksessa sitten häikkää?
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Muovinen
28.09.2011 20:10:45

Disposal:
edit: Lisäksi musta tuntuu että mikäli Lopez soittais edelleen kannuja, olis ennenkaikkea Watershed mutta myös tämä kuulostanut mun korvaan paremmalta. Kaikista eniten näissä rivinvaihdoksissa on ottanut pannuun se että Lopezin piti lähteä.

Elä ny helevetti. Eihän sillä pysyny yksinkertaisinkaan komppi kasassa! Koko ajan piti jotain näpertelyfilliä vääntää joka väliin, plääh.

Soittohan bändillä kulkee nykyään juurikin rumpalin ansiosta ihan hemmetin paljon tymäkämmin, mutta en kyllä osaa tästä uudesta vielä sanoa, että mentiinkö nyt metsään vai ei. On siellä ainakin jotain tosi ärsyttäviä laulumelodioita ja päättömän oloisia osien yhdistelyitä. Hmm hmm, saapa nähdä avautuuko levy vielä. Uuden Mastodonin rinnalla tämä tuntuu niin puhtoiselta ja ulkokultaiselta nypläykseltä ;)
Luthanasia
28.09.2011 20:14:35 (muokattu 28.09.2011 20:15:34)

Disposal:Lisäksi musta tuntuu että mikäli Lopez soittais edelleen kannuja, olis ennenkaikkea Watershed mutta myös tämä kuulostanut mun korvaan paremmalta. Kaikista eniten näissä rivinvaihdoksissa on ottanut pannuun se että Lopezin piti lähteä.

My thoughts exactly. Vaikka Axe suth mallikaasti levyllä rummuttaakin, on vaikea olla kuvittelematta kuinka paljon tiukemmalta levy kuulostaisi jos Lopez olisi kannujen takana. Damnationilla näkee kunnolla, kuinka monipuolinen rumpali on kyseessä.

Tästä huolimatta ei Axen rumpusuorituksessa ole suurempaa valittamista. Mies on tässä muutaman vuoden aikana tullut osaksi bändin kokonaissoundia ja hoitaa tonttinsa aivan hyvin. Plussaa on annettava myös erinomaisista rumpusoundeista, minun korvaani todella miellyttän kuuloiset.
Muovinen
28.09.2011 21:52:01

Luthanasia: Damnationilla näkee kunnolla, kuinka monipuolinen rumpali on kyseessä.

Juuri tuo levy osoittaa, kuinka säälimättömästi dynamiikkaa ja nyansseja vaativa materiaali paljastaa jäykän hevirumpalin puutteet. Lainatakseni BB-Salaria: "Ihan oikeesti" Tai no ehkä sinulla on joku kuvallinen versio levystä, kun se silti sinusta NÄYTTÄÄ hyvältä ;)
Kulkunen
28.09.2011 21:57:10
Muovinen: Juuri tuo levy osoittaa, kuinka säälimättömästi dynamiikkaa ja nyansseja vaativa materiaali paljastaa jäykän hevirumpalin puutteet. Lainatakseni BB-Salaria: "Ihan oikeesti" Tai no ehkä sinulla on joku kuvallinen versio levystä, kun se silti sinusta NÄYTTÄÄ hyvältä ;)

Taidat olla kyllä rankasti vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Lopezhan nimenomaan ei ollut "pelkkä" hevirumpali, jollaisena suurin osa taasen Axea pitää.
Ihan hieno tilaisuus. | Revulsion | of Pain
Muovinen
28.09.2011 22:06:52

Kulkunen: Taidat olla kyllä rankasti vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Lopezhan nimenomaan ei ollut "pelkkä" hevirumpali, jollaisena suurin osa taasen Axea pitää.

Sitten olen. Minun korvaan Lopezin soitto ei vaan toimi. Aivan liikaa pulssia rikkovaa pikkunäpertelyä ja sitten kun pitäisi soittaa komppia, niin homma nykii ja poukkoilee hallitsemattoman kuuloisesti. Minä en tiedä minkälaisena Axea pidetään (niinkuin sillä ois jotain väliä sen kannalta mitä mieltä minä olen) mutta siitä lähtien kun hän on soittanut Opeth levyillä, on nykiminen loistanut poissaolollaan. Häneltähän ei toisaalta olla vielä kuultu Opeth-yhteydessä kuin vasta muutama levy. Selvien heikkouksien pitäisi kyllä tulla esille tämän Heritagen kaikessa luomuudessa.
Räkkipeli
28.09.2011 22:48:21
Itse kyllä pidän vahvasti enemmän Axen soitosta. Juurin sen tiukkuuden mutta myös tatsin ansiosta.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Meadow
28.09.2011 22:52:18
Axen tiukkuus on mallia 16-vuotias
Muovinen
28.09.2011 23:19:31

Meadow: Axen tiukkuus on mallia 16-vuotias

No niin, eiköhän näillä todistuksilla mun mielipide ole jo mnet-sertifioitu ;D
JanneO
29.09.2011 08:28:01
Kiksaus: Play.comista tulee levyt vissiin suomeen ja pussikeskus pakkaa ja joku lähettää. Mulla ainakin molemmat levyt mitä sieltä tilasin, tuli myöhässä ja pussikeskuksen paketissa. Olisko Pussikeskuksessa sitten häikkää?

Pussikeskus valmistaa noita pusseja ja myy niitä ympäri maailmaa.
pehko
29.09.2011 08:45:50

no niin, tytöt, tytöt, eipäs tapella nyt siitä rumpalista. Molemmat on hyviä, molemmat soittaa omalla tavallaan.

Itsellä oli vaikeuksia hyväksyä Axea alkuun, mut on se kova. En tosin löydä Lopezistakaan mitn vikaa. Molemmat on kovia. Axella oli alkuun livenä vähän hankaluuksia himmailla niissä rauhallisemmissa kohissa, mut se on parantanu siinä. Ei valitettavaa.

Paitsi että Slither ei ole laulumelodiaa lukuunottamatta juuri mistään kotosin. Mut tämähän ei liittyny rumpaleihin mitenkään.
Räkkipeli
29.09.2011 10:13:58
Meadow: Axen tiukkuus on mallia 16-vuotias

Näytä se 16v joka on samaa tasoa. :D
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Decadetroll
29.09.2011 11:02:32
Räkkipeli: Näytä se 16v joka on samaa tasoa. :D

Näytä mulle löysä 16 vuotias... :D Saa olla melko teiniritsa jos on tuohon ikään löystyny jo paikat.. :)
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
Kulkunen
29.09.2011 11:14:40
Muovinen: Sitten olen. Minun korvaan Lopezin soitto ei vaan toimi. Aivan liikaa pulssia rikkovaa pikkunäpertelyä ja sitten kun pitäisi soittaa komppia, niin homma nykii ja poukkoilee hallitsemattoman kuuloisesti. Minä en tiedä minkälaisena Axea pidetään (niinkuin sillä ois jotain väliä sen kannalta mitä mieltä minä olen) mutta siitä lähtien kun hän on soittanut Opeth levyillä, on nykiminen loistanut poissaolollaan. Häneltähän ei toisaalta olla vielä kuultu Opeth-yhteydessä kuin vasta muutama levy. Selvien heikkouksien pitäisi kyllä tulla esille tämän Heritagen kaikessa luomuudessa.

Tai sitten olin väärässä ja kukaan ei ole enää sitä mieltä mitä kaikki tuntuivat olevan kun Lopez lähti ja Axe tuli tilalle. Ei mullakaan valittamista Axen soitosta ole, hyvinhän tuo kannuttaa. Biisit vaan eivät Axen aikaisilla levyillä ole olleet enää oikein mistään kotoisin. Soittajana Lopez mun mielestä kuitenkin istui paremmin bändiin, tosin siihen tosiaan saattaa vaikuttaa se, että silloin bändi osasi vielä tehdä (mun mielestä) hyviä biisejä.
Ihan hieno tilaisuus. | Revulsion | of Pain
Vestu
29.09.2011 12:05:57
Itselle myös Lopezin rummuttelu ja Lopezin aikaiset levyt toimii parhaiten. Axe oli alussa melkoinen järkytys mutta nykyään miellyttää korvaa myös himmailevimmissa osuuksissa, joskaan ei Lopezin dynamiikkaan yllä.

Hertagea nyt kuunneltuani etu- ja takaperin n. 10 kertaa on pakko sanoa ettei levy mitenkään ihmeemmin iske. Joistain osuuksista pidän paljon mutta samassa kappaleessa on usein ennalta-arvattavaa puhaltelua, joka kuulostaa siltä, että se yrittää kuulostaa kovasti joltain.

Kokeilkaapa kuunnella Heritagen jälkeen vaikkapa levyt Still Life, Blackwater Park ja Ghost Reveries. En tiedä, mutta itselläni nousi suupielet korviin kontrastista. Kyllä ne vaan toimii itselle aivan eri tasolla.
Like father like scum
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)