Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ProTools HD ja Buffer Size
1
Sowa
27.09.2011 20:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elkää ystävät menettäkö hermojanne ku mul riittää aiheesta kysyttävää. Kun en saa vastauksia muualtakaan.
 
Millä bufferilla olette itse miksanneet PT HD:lla?
 
Mulla oli aina aiemmin 1024 mutta nyt tuli ongelma jota en vaa aiemmin ollut hokannut ja ajatellut.
 
Kun normaalisti delay compensaation vara on tuo 4092 mutta tajusin että Busseissa se ei taidakaan olla kun se 2000 ja risat, onko näin??
 
Koska jos katsotte tuota kuvaa tuossa niin esim wavesin doubleria ku pitää bussissa ni menee punaselle.
 
http://i357.photobucket.com/albums/oo14/AGONYSPIRIT/KAIKKEA/Kuva2.png
 
Tästä tulee se ongelma esim Waves Supertapin tai vastaavan kanssa että kaiut ei sit menekään täysin timeen tietysti koska tuo lyö punaiselle. Ja tulee muidenki plugareiden kaa ongelmia.
 
jos bufferin lyö 512:aan ni sit on kaikki vihreänä.. mut sit tietty miksaaminen vaikeutuu ja kone meinaa kyykätä.
 
Kiitos syvästi vastauksista.
 
studiokekkonen
27.09.2011 22:37:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.
 
Itse miksaan aina bufferilla 512, koska käytän paljon hardware insertejä.
 
Nyt on liian myöhäinen ilta kovin selkeälle ajattelulle, mutta luulen että sun ongelma saattaa johtua virheellisestä TDM- ja RTAS-plugien järjestyksestä. Eli ei koskaan RTAS:ta TDM:n jälkeen, muuten menee voiceja hukkaan ja kauheet viiveet. Ja kun lähetät noilta raidoilta joissa on jo yli 2000 samplea ja viimeinen plugi on (tässä tulkitsen vapaasti, kerro jos erehdyn) TDM ja doubler on RTAS ja siitä tulee jälleen lisää viivettä.
 
Jos vastaus ei tullut tässä niin toivottavasti tämä johdattaa oikean vastauksen äärelle!
 
Juppu / Studio Kekkonen / studiokekkonen.blogspot.com
Sowa
27.09.2011 23:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studiokekkonen: Hmm.
 
Itse miksaan aina bufferilla 512, koska käytän paljon hardware insertejä.
 
Nyt on liian myöhäinen ilta kovin selkeälle ajattelulle, mutta luulen että sun ongelma saattaa johtua virheellisestä TDM- ja RTAS-plugien järjestyksestä. Eli ei koskaan RTAS:ta TDM:n jälkeen, muuten menee voiceja hukkaan ja kauheet viiveet. Ja kun lähetät noilta raidoilta joissa on jo yli 2000 samplea ja viimeinen plugi on (tässä tulkitsen vapaasti, kerro jos erehdyn) TDM ja doubler on RTAS ja siitä tulee jälleen lisää viivettä.
 
Jos vastaus ei tullut tässä niin toivottavasti tämä johdattaa oikean vastauksen äärelle!

 
Kiitos vastauksesta. Entä jos on tapaus että esim on Vocal Bus.. niin laulukanavassa plugareiden järjestyksellä on vähän merkitystä.
Niin jos on vaikka ekana oltava eq.. ja se on sitten tdm.. niin sen jälkee haluis käyttää jotain rtas kompuraa. Niin tulee kai vähän ristiriitaa :S
 
Ilmeisesti sitten ei oo vaihtoehtoja.. jos ei löydy mitään tdm kompuraa korvaamaan sitä haluamaansa rtas kompuraa.
 
En taida osata itekää tähä aikaa selittää ymmärrettäväst enää..
 
mika.paananen
28.09.2011 17:36:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina jos meinaat laittaa TDM:n jälkeen RTAS:in niin muuta se TDM:kin RTAS:siksi. Silloin säästyy voiceja. Olen kanssa uusi HD käyttäjä ja meni kauan ennenkö tajusin tuon sekä kaveri kävi vääntääs rautalangasta.
 
Sowa
28.09.2011 17:51:38 (muokattu 28.09.2011 18:11:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä vaan. Tuo sentää meni jo kalloon että RTAS aina ensin :)
 
Mutta mites tosta Delay Compensaatiosta.. audioraidoissahan se on toi 4092 pisimmillään. Mutta onko se auxeissa lyhyempi?
 
Kun jos katotte tota mun linkittämää kuvaa niin auxi lyö punaselle jo vaikka viive on 2000 ja risat. Vai johtuuko se siitä että tuossa Lähettävässä Bussissa on jo viive yli 2000 samplea?
 
Millä bufferilla Mika ite miksaat?
Oon koittanu miksata 512 bufferilla mutta ei taida oikee onnistua jos enempi raitoja.. PT rupee aika äkkii heittää ilmotusta että "ei käy".
 
studiokekkonen
28.09.2011 18:52:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: Kun jos katotte tota mun linkittämää kuvaa niin auxi lyö punaselle jo vaikka viive on 2000 ja risat. Vai johtuuko se siitä että tuossa Lähettävässä Bussissa on jo viive yli 2000 samplea?
 
Juuri näin. Se on niiden yhteinen latenssi joka ylittää sen 4096 ja sehän ei käy päinsä.
 
Jännää että sulla alkaa pykimään 512:lla. Onko koneesi vanhempaa mallia vai onko raitoja oikeasti 100-150? Tuo bufferhan vaikuttaa vain RTAS-hönkään. Onko sulla paljon softainstrumenttia tai muuta tosi tehosyöppöä plugia käytössä? Jotkut käyttää kaikuja kaikkien tarvittavien raitojen inserteissä, mikä vie paljon hönkää aivan turhaan.
 
Koeta järkeistää RTAS/TDM-käyttö mahdollisimman tehokkaaksi, tsekkaa että prosessoreja on käytössä se toiseksi korkein määrä (= 4-prossuisella kolme, 8-prossuisella seitsemän) ja 99%. Katso muutkin playback enginen asetukset.
 
Tsekkaa kans täältä lisää optimoinnista (linkit kun scrollaa vähän alas) :http://duc.avid.com/showthread.php?t=54888
 
Toivottavasti jeesaa!
 
Juppu / Studio Kekkonen / studiokekkonen.blogspot.com
Sowa
28.09.2011 19:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studiokekkonen: Juuri näin. Se on niiden yhteinen latenssi joka ylittää sen 4096 ja sehän ei käy päinsä.
 
Jännää että sulla alkaa pykimään 512:lla. Onko koneesi vanhempaa mallia vai onko raitoja oikeasti 100-150? Tuo bufferhan vaikuttaa vain RTAS-hönkään. Onko sulla paljon softainstrumenttia tai muuta tosi tehosyöppöä plugia käytössä? Jotkut käyttää kaikuja kaikkien tarvittavien raitojen inserteissä, mikä vie paljon hönkää aivan turhaan.
 
Koeta järkeistää RTAS/TDM-käyttö mahdollisimman tehokkaaksi, tsekkaa että prosessoreja on käytössä se toiseksi korkein määrä (= 4-prossuisella kolme, 8-prossuisella seitsemän) ja 99%. Katso muutkin playback enginen asetukset.
 
Tsekkaa kans täältä lisää optimoinnista (linkit kun scrollaa vähän alas) :http://duc.avid.com/showthread.php?t=54888
 
Toivottavasti jeesaa!

 
No tuota ihmettelenkin että miksi koneeni alkaa pykimään vaikka raitoja ei tartte ees montaa olla. jotain häikkää siinä on siis oltava.
Ja sessiossa ei tartte olla yhtään softainstrumenttia niin rupee jo pykimään.
 
Koneeni on macpro.. 2007 malli.
Keskusmuistia 8gigaa (no täs tapaukses ei tietty auta ku PT on 32bit)
 
Eli Quad Core tossa on prossuna
CPU Usage Limitin pystyn asettaa max 95%, en siis 99%.
 
Mutta ilmeisesti tälläkin koneella ei pitäisi pykimistä tapahtua 512 bufferilla?
 
studiokekkonen
28.09.2011 19:36:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: No tuota ihmettelenkin että miksi koneeni alkaa pykimään vaikka raitoja ei tartte ees montaa olla. jotain häikkää siinä on siis oltava.
Ja sessiossa ei tartte olla yhtään softainstrumenttia niin rupee jo pykimään.
 
Koneeni on macpro.. 2007 malli.
Keskusmuistia 8gigaa (no täs tapaukses ei tietty auta ku PT on 32bit)
 
Eli Quad Core tossa on prossuna
CPU Usage Limitin pystyn asettaa max 95%, en siis 99%.
 
Mutta ilmeisesti tälläkin koneella ei pitäisi pykimistä tapahtua 512 bufferilla?

 
Joo, outoa hommaa. Mitähän virhettä se sieltä herjaa?
 
Sen CPU Usage Limitin saat 99% jos valitset "3 Processors". Sillä lailla saa eniten hönkää koneesta ja hiiri jne. pysyy vielä kyydissä.
 
Juppu / Studio Kekkonen / studiokekkonen.blogspot.com
Sowa
28.09.2011 19:47:05 (muokattu 28.09.2011 20:00:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studiokekkonen: Joo, outoa hommaa. Mitähän virhettä se sieltä herjaa?
 
Sen CPU Usage Limitin saat 99% jos valitset "3 Processors". Sillä lailla saa eniten hönkää koneesta ja hiiri jne. pysyy vielä kyydissä.

 
AIJAA?? no nyt asetin 3 processors ja 99%.
 
Ei jumalauta nyt ei pykimistä tapahdu edes 256 bufferilla :O
ei saakeli uskois et on noin "pienestä" kiinni.
 
TÄÄ autto MELKOSESTI asioita.. kuten voit kuvitella.
 
Tuossa on kuva minkälaiset asetukset mulla nyt. ja tuntuu ainaki nyt toimivan kuin unelma.
http://i357.photobucket.com/albums/oo14/AGONYSPIRIT/KAIKKEA/Kuva1.png
 
Sowa
28.09.2011 20:28:53 (muokattu 28.09.2011 20:34:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin nyt tota raskainta sessiotani ja sekin pyörii nätisti 256 bufferillakin.
 
Voi elämän tyhmyyttä kun en voinut noin yksinkertaista asiaa tietää..
 
Monesti mietinkin että onko tässä HD:ssa tosiaan näin vähän vääntöä.. ja koneessa.
 
studiokekkonen
28.09.2011 22:53:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sowa: AIJAA?? no nyt asetin 3 processors ja 99%.
 
Ei jumalauta nyt ei pykimistä tapahdu edes 256 bufferilla :O
ei saakeli uskois et on noin "pienestä" kiinni.
 
TÄÄ autto MELKOSESTI asioita.. kuten voit kuvitella.
 
Tuossa on kuva minkälaiset asetukset mulla nyt. ja tuntuu ainaki nyt toimivan kuin unelma.
http://i357.photobucket.com/albums/oo14/AGONYSPIRIT/KAIKKEA/Kuva1.png

 
Ilo olla avuksi! :)
 
Noi asetukset näyttää just hyvältä.
 
Työn iloa!
 
Juppu / Studio Kekkonen / studiokekkonen.blogspot.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «