Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tenson kitarat
1
niknez
26.09.2011 21:38:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjenttes vaan
 
Mitä mieltä ootte TENSON merkkisistä kitaroista, ovatko laadukkauta? Sopiiko puoliammattilais käyttöön? Ainakin halpoja ovat.. :D
 
RamoQ
26.09.2011 21:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Usein verrataan Harley Bentoniin ja sun muihin halpismerkkeihin.
 
Itsellä melko vähän kokemusta mutta:
En suosittele, edes harrastekäyttöön.
 
Puoliammattilaiskäytössä tarvitaan jo luultavasti hieman laadukkaampia soittimia.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
oamkbonor
26.09.2011 21:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niknez: Morjenttes vaan
 
Mitä mieltä ootte TENSON merkkisistä kitaroista, ovatko laadukkauta? Sopiiko puoliammattilais käyttöön? Ainakin halpoja ovat.. :D

 
Denson kitaroita löytyy aika monelta soittajalta:)
 
Stone
27.09.2011 19:06:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni kokemus rajoittuu ainoastaan yhteen omistamaani metallikieliseen akustiseen. Enpä menis suosittelemaan ainakaan sitä yksilöä puoliammattilais käyttöön. Kesämökille leirinuotion ääreen varmaan ennemminkin. Omasta yksilöstäni tallan liimaukset antoivat periksi sekä kansimateriaali halkeili. Kaula ok, mutta aika rämisevä yleissointi, joten kiertoon meni.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Simulator
10.11.2016 09:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hyviä kokemuksia . . .
 
Ostin kirpparilta Tenson ST-ONE Straton kopion, oli meikäläiselle ennestään aivan tuntematon merkki mutta vaikutti olevan ihan ok. maksoin siitä 50,- euroa. Hämmästyin pian suuresti kun kitara oli kerrassaan loistava soitettava ja soi erittäin hyvässä vireessä eri asemista soitettuna, piti vireen hyvin ja soundissa oli selvä stratotyylinen sointi. Halusin soittaa sillä jatkuvasti ja Ibanez-SA sai jäädä pienelle tauolle.

Hetken aikaa olin jopa sitä mieltä, että tämä on paras kitara mitä minulla on koskaan vuosikymmenien aikana ollut:D
 
Sitten katsoin netistä tietoja, että minkälaisen löydön minä oikein olenkaan mahtanut tehdä? Hämmästykseni oli aikamoinen: MITÄ IHMETTÄ!
On kuulemma ihan paskaa, ei kannata sekaantua jne. Uusi samanlainen maksoi halvimmillaan 79,- euroa!
 
Mitäpä tähän voisi sitten sanoa? Halvat kitarat on tainneet kehittyä jonkin verran sitten edellisten kokeilujen.
 
discominister
10.11.2016 09:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Minulla on hyviä kokemuksia . . .
 
Ostin kirpparilta Tenson ST-ONE Straton kopion, oli meikäläiselle ennestään aivan tuntematon merkki mutta vaikutti olevan ihan ok. maksoin siitä 50,- euroa. Hämmästyin pian suuresti kun kitara oli kerrassaan loistava soitettava ja soi erittäin hyvässä vireessä eri asemista soitettuna, piti vireen hyvin ja soundissa oli selvä stratotyylinen sointi. Halusin soittaa sillä jatkuvasti ja Ibanez-SA sai jäädä pienelle tauolle.

Hetken aikaa olin jopa sitä mieltä, että tämä on paras kitara mitä minulla on koskaan vuosikymmenien aikana ollut:D
 
Sitten katsoin netistä tietoja, että minkälaisen löydön minä oikein olenkaan mahtanut tehdä? Hämmästykseni oli aikamoinen: MITÄ IHMETTÄ!
On kuulemma ihan paskaa, ei kannata sekaantua jne. Uusi samanlainen maksoi halvimmillaan 79,- euroa!
 
Mitäpä tähän voisi sitten sanoa? Halvat kitarat on tainneet kehittyä jonkin verran sitten edellisten kokeilujen.

 
Itsekin ajattelin aikoinaan, että 70€ maksanut Yamahani oli loistava kitara. Hyvä soundi ja kaula mahdottoman hyvä soittaa. Sitten tutustuin muihin soittimiin ja tajusin, että se Yamaha oli surkea paska. Opetus: Jos omistaa tuollaisen halvan kitaran, ei missään nimessä kannata koskea parempiin. Jos ei paremmasta tiedä, niin on mahdottoman onnellinen.
 
Simulator
10.11.2016 10:27:40 (muokattu 10.11.2016 10:29:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Jos ei paremmasta tiedä, niin on mahdottoman onnellinen.
 
Tuossa voi olla muuten perääkin, vaistoni sanoo että voin säästää ison tukun rahaa kun pitäydyn tässä Tensonissa ja hankin kalliimman sitten jos kohtalo selleisen jostain eteeni tiputtaa. Mikäs tällä Tensonilla on päästellessä, soitto kulkee ja kitara inspiroi minua uusiin huimiin suorituksiin:D
 
Polemikos
14.10.2020 00:42:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Tenson. Miten "upgradeta" tuo kitara. Elektroakustinen on. Mitä hyviä ja huokeahintaisia muita malleja on?
 
basisti1971
15.10.2020 08:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Polemikos: Itselläni on Tenson. Miten "upgradeta" tuo kitara. Elektroakustinen on.
 
Yksi on ylitse muiden hintaluokasta riippumatta:
 
Säädöt kuntoon.
 
Korostuu tietysti sitä enemmän mitä halvemmasta kitarasta on kyse, mutta aniharvoin kalliimmatkaan ovat juuri omalle soittotyylille suoraan hyllystä/telineestä/paketista sopivia.
 

 
Kaularaudan toiminta kannattaa aina testata aivan ensimmäiseksi.
Jos kaularauta ei toimi niin että kaulan kaarevuutta voi mieleisekseen säätää, hyvään soittokuntoon säätäminen on aikaavievää, eikä kosteudenvaihteluiden aiheuttamaa säätöjen vuodenaikavaihtelua voi kompensoida lainkaan.
 
Seuraavana satulan (kieliurien) hiominen tai satulan vaihto.
 
Toinen "helppo" joka etenkin elektroakustisissa aiheuttaa päänvaivaa -jälleen hintaluokasta riippumatta- on tallanluu.
 
Akustisissa homma on suoraviivaisempi koska kyse on "vain" korkeus- ja intonaatio(hieno)säädöstä, mutta elektroakustisissa pitää lisäksi saada piezon (/-jen) kosketuspinta-alat tasaisiksi ja samanlaisiksi koko tallanluun matkalle.
 

 
Akustisissa halpiksissa ammattiauttajaan turvautuminen on aniharvoin mielekästä ellei instrumentilla ole korkeaa tunnearvoa tai instrumentti on ääneltään erityisen hyvä, mutta varsin helppoa pikkuviilauksia on itsekin suorittaa jos on edes keskinkertaisen kätevä käsistään.
Työkalut maksavat jonkin verran, mutta vastapainona saa säädettyä juuri sellaiseksi kuin haluaa (/osaa ;)).
 

 
Polemikos: Mitä hyviä ja huokeahintaisia muita malleja on?
 
Yamahaa kehutaan usein, mutta toki muitakin on tarjolla.
 
Lähes poikkeuksetta akustinen kitara vaatii enemmän tai vähemmän säätöä ollakseen mieleinen, joten paras ratkaisu mun mielestä on marssia kivijalkaliikkeseen testailemaan jos vain suinkin on mahdollista.
Kivijalkaliikkeissä kannattaa myös neuvotella jonkinlaisesta perussäädöstä, etenkin jos uutta ostaa.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «