Aihe: Tykki china-pelti.
1 2 3 4
-Reaper-
05.04.2004 20:43:48 (muokattu 05.04.2004 20:44:49)
Mullakin on tollanen Wuhanin 18" China ja ihan hyvinhän tuo pelittää.

Näkyy muuten omakuvassa...
Rock´N´Roll!!
Paas
05.04.2004 22:28:45
Minulla on zildjianin z-custom china(jäsenkuvauksesta löytyy infot) vaikka en paksuja peltejä suosikkaan. Tuo nyt on pienoinen poikkeus.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
fox
05.04.2004 22:53:25

Aivan "tykki" kiinapelti on tuo minun 22" vanha Kiinassa käsinvärkkäilty Woodwindsista joskus kauan sitten ostamani todella roisin soundinen pelti. Toisena on kliinin sointinen Paisteen 18" Heavy China. Ei ole aksenttikiinana ollenkaan yhtä "järisyttävä" kuin tuo Kiinan kiina.
eleeton
06.04.2004 07:10:43
Mistäs Wuhaneita saa maastamme keväisestä?
-Reaper-
06.04.2004 09:22:27 (muokattu 06.04.2004 09:22:52)
Intoloothmanilta saa mutta se on vaan pelkkä maahantuoja eli pitää tilata jonkun musaliikkeen kautta.

Itekki tilasin tuolta mutta kesti aika perkeleen kauan tulla.
Rock´N´Roll!!
kkeppana
06.04.2004 10:14:25 (muokattu 06.04.2004 10:15:13)
Minulla on zildjianin z-custom china(jäsenkuvauksesta löytyy infot) vaikka en paksuja peltejä suosikkaan. Tuo nyt on pienoinen poikkeus.

Millä paperinpaksusilla levyillä sä oikeen soittelet jos toi on sunmielestä paksu? Sehän on vaan mediumthin...
Drums of death
miän vain
06.04.2004 10:32:21

Istambul 16", joka on saanut karatee. On hieno, mutta vasta pitkän soiton jälkeen. Ostettaessa oli hieman kolho, mutta pehmeni sitten. Siinä on niin mainio sointi, että se varmaan hajoaa kohta. Painotus on jotenkin pielessä, pyörähtää aina samoin päin, vaikka keskireikä ei ole soikea.

Woodwindsin kiinakiina on ollut ostoslistalla ainakin vuoden.

Sitten on noita minikinuja. Kaksi noin 12", jotka myytiin parina. Käsisymbaalikäyttöön. Aivan kamala ääni siten, mutta settiin yksittäin kiinnitettynä miellyttää. Sellainen itämainen yskähdys. Ovat ilmeisesti kiinassa käsin tehdyt, mitään merkkiä tai leimaa ei ollut.

Woodwindsistä kotoisin on sellainen hyvin pieni kiina, noin 8". Se tirskahtaa mukavasti.
fox
06.04.2004 12:29:57

Woodwindsistä kotoisin on sellainen hyvin pieni kiina, noin 8". Se tirskahtaa mukavasti.

Ne Woodwindsin Kiina-kiinat on muuten tehty...*drum-roll*.. Wuhanissa.. Tykkäät siis tuosta kiina-peikkovauvasta? Oon suunnitellu pikkukiinalaista jossain vaiheessa eloa..
ltg
06.04.2004 14:59:31
Wuhania voin suositelle minäkin. 18"-pelti maksaa sen 68e, ja on miellyttävin kiina, millä olen soittanut.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - jäsen #5
Lehtisaha
KK#3
Paas
06.04.2004 22:37:30
Millä paperinpaksusilla levyillä sä oikeen soittelet jos toi on sunmielestä paksu? Sehän on vaan mediumthin...

Ovathan nuo z-customit hieman tuhdimpia kuin "normaalit" pellit. Mistä sinä tuon "mediumthinin vetäisit?
kkeppana
07.04.2004 09:50:56
Ovathan nuo z-customit hieman tuhdimpia kuin "normaalit" pellit. Mistä sinä tuon "mediumthinin vetäisit?

No se on mediumthin Zildjianin paksuusluokituksen mukaan. Katso vaikka valmistajan kotisivut.
Drums of death
eleeton
07.04.2004 10:03:32
soitin laineelta sai tilattua kotio suoraan.
kokeeksi Wuhan 14" kiina, eka oma china ny sitten.

Kattoo ny mitä siitäki tulee.
jussiohman
07.04.2004 10:06:00
soitin laineelta sai tilattua kotio suoraan.
kokeeksi Wuhan 14" kiina, eka oma china ny sitten..

Hä? Miten. Minulle on postiennakolla tullut aina.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Paas
07.04.2004 10:25:12
No se on mediumthin Zildjianin paksuusluokituksen mukaan. Katso vaikka valmistajan kotisivut.

Katsos prkl. En ole huomannutkaan noita paksuusluokituskia siinä sivun reunalla. No se pelti vaikuttaa joka tapauksessa tuhdilta ja aika kovaääniseltä verrattuna joihinkin muihin.
Kuvauskin on tällainen: Z Custom China
Very loud, piercing, yet musical China sound.
Ei se kyllä kovinkaan herkkä ole, kyllä sitä joutuu ihan lyömään. :)
drummer 1
07.04.2004 15:54:19
Itselläni on kaksi kuukautta vanha Zildjian K Custom 19" Dark China. Siinä on kyllä ehkä paras kiina-ääni mitä olen kuullut..semmoinen träshähtävä mutta pehmeä ja hyvin kuuluva. Kiinojen eliittiä mielestäni!! vielä pitäisi homma joku 12" china settiä täydentämään mutta mitään Wuhania en osta..:)
lkx
07.04.2004 17:43:15

vielä pitäisi homma joku 12" china settiä täydentämään mutta mitään Wuhania en osta..:)

Se on sitten ihan oma menetys. :D On kuitenkin aika piiska vehje, hyvässä mielessä siis. Ja puoli-ilmainen.
There is no spoon...
eleeton
08.04.2004 08:32:06
Hä? Miten. Minulle on postiennakolla tullut aina.

Öh, no siis postiennakko/matkahuolto.
Mutta kun pistin kaverin tilaukseen vaan lisänä ni eipä tartte edes ite hakea :D
miän vain
08.04.2004 09:32:14

Ne Woodwindsin Kiina-kiinat on muuten tehty...*drum-roll*.. Wuhanissa.. Tykkäät siis tuosta kiina-peikkovauvasta? Oon suunnitellu pikkukiinalaista jossain vaiheessa eloa..

Tiesinmiesen.

Yup, ne pienet on kivoja. Suosin niitä ei-chinan näköisiä; iso kupu ja väärään suuntaan kääntyvät reunat. Äänikään ei ole se perinteinen, mutta hyvin itämainen toki.

Ne muutkin pienet kannattaa tarkistaa. Mulla on yksi "splash", joka tuntuisi olevan ihan oma peltiluokkansa. Kello on vinossa, reikä ei ole keskellä, pellin selkä ei kaareudu juuri yhtään. Ja kun hiljaa sipaisee, kuulostaa gongilta. Normisoitossa se on sitten kuin säröpedaalin läpi ajettu hyvin pieni crash. Heh.
miän vain
08.04.2004 09:35:45

Katsos prkl. En ole huomannutkaan noita paksuusluokituskia siinä sivun reunalla. No se pelti vaikuttaa joka tapauksessa tuhdilta ja aika kovaääniseltä verrattuna joihinkin muihin.
Kuvauskin on tällainen: Z Custom China
Very loud, piercing, yet musical China sound.
Ei se kyllä kovinkaan herkkä ole, kyllä sitä joutuu ihan lyömään. :)

Hei joo tuo. Kerran pääsin kokeilemaan moista. Ei tosin ollut Z custom, vaan pelkkä Z. Löin sitä kerran ilman tulppia; korva meni lukkoon, mutta ääni oli silti kuin räkäisemmässä ridessä. Sitä olis kai pitäny halolla mättää, että nimen mukainen sointi olis lähteny. Että en sitten myöhemminkään ole vaivautunut noiden perään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)