Metal Jewel 25.09.2011 02:05:45 | |
---|
Omalla kohdalla ei tuollainen vähemmän melodisempi cob kolahda ollenkaan ja siten 3 uusinta levyä eivät kuulosta oikein miltään. Puuttuu se neoklassisuus aivan kokonaan. Something wildin ja hatebreederin biiseissä on sitten taas ihan kivastikin noita melodioita ja jotkut aika hyvänkuuloisiakin. Biisit on vain rakennettu jollain tavalla hölmösti ja siten, ettei niitä vain jaksa kuunnella kuin muutaman kerran. Ihan kehityskelpoinen bändi siinä mielessä, että he ovat tehneet yhden aika kovankin biisinkin eli Downfallin. Jos onnistuisivat tekemään levyllisen downfallin tasoisia biisejä, voisi bodomin laskeakin suomen parhaimmistoon. |
Kärpäsruoska 25.09.2011 02:18:27 | |
---|
Metal Jewel: Omalla kohdalla ei tuollainen vähemmän melodisempi cob kolahda ollenkaan ja siten 3 uusinta levyä eivät kuulosta oikein miltään. Puuttuu se neoklassisuus aivan kokonaan. Something wildin ja hatebreederin biiseissä on sitten taas ihan kivastikin noita melodioita ja jotkut aika hyvänkuuloisiakin. Biisit on vain rakennettu jollain tavalla hölmösti ja siten, ettei niitä vain jaksa kuunnella kuin muutaman kerran. Ihan kehityskelpoinen bändi siinä mielessä, että he ovat tehneet yhden aika kovankin biisinkin eli Downfallin. Jos onnistuisivat tekemään levyllisen downfallin tasoisia biisejä, voisi bodomin laskeakin suomen parhaimmistoon. Että ihan kehityskelpoinen. Kannaa pestautua CoB:n tuottajaksi niin saadaan maailman paras. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34
S.M.A.K. |
allupatukka 25.09.2011 04:59:20 | |
---|
Ihan kehityskelpoinen bändi siinä mielessä, että he ovat tehneet yhden aika kovankin biisinkin eli Downfallin. Jos onnistuisivat tekemään levyllisen downfallin tasoisia biisejä, voisi bodomin laskeakin suomen parhaimmistoon. Yleensä nämä voi jättää täysin omaan arvoonsa, mutta tämä meni jo niin härskiksi tärkeilyksi: yhden metallifanin makuhan määrittää kaiken bändin tasosta sen menestykseen Suomen sisällä. Hurjan rakentavaa mielipidekirjoitusta. Ja keskusteluun osallistuakseni: bändi tekee sellaista musiikkia mitä itse haluaa, neoklassiset piirteet ovat jääneet tietoisesti pois ja kaipailen niitä itsekkin, mutta hyvä, että bändi ei mukaudu troo-fanien ininästä huolimatta. Uusin levy oli soolojen osalta loistava, riffittelyt menivät enimmäkseen outoon kikkailuun ja progeiluun. Sitä se teettää kun on kaksi noin tasokasta kitaristia samassa yhtyeessä. Ennen Roopen liittymistä bändiin, riffit ja harmoniat eivät hajoilleet käsiin, mielestäni nyt käytetään jo asteittain liikaa erikoisia harmonioita ja outoja melodioita... Ja muuten, syntikka sopi vanhempaan tuotantoon mielestäni paljon paremmin, uudessa se on usein kuin väkisin tungettu mukaan ja pakolliset syntikkasoolot eivät oikein uppoa muussa tuotannossa, mutta esim. Shovel Knockoutin syntikkasoolo oli paras sitten Chokeholdin. "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." |
Metal Jewel 25.09.2011 16:22:51 (muokattu 25.09.2011 16:30:35) | |
---|
Niin no, lähinnä meinasin, että esim. silent nightin palikat oikein kokoamalla saataisiin hyväkin biisi, mutta kun sitä samaa melodiaa toistetaan se 2 minsaa niin ei oikein tuota kuuntelunkestävyyttä ole. Minulle on sinänsä aivan sama mitä bändin tekee, en ole kyseisen bändi oikeastaan mistään materiaalista erityisesti tykännyt, mutta satunnaisissa kohdissa kuulostaa ihan hyvältä noilla vanhoilla levyilla. Samat melodiat paremmalla kappalerakenteella voisi vaikka toimia. Ja tosiaan ennen kuin ottaa hirveitä pultteja, niin kannattaa huomioida, että kyseessä on vain oma mielipide eikä yleispätevä fundamentalistinen dogmi... |
allupatukka 25.09.2011 21:18:45 | |
---|
Metal Jewel:Ja tosiaan ennen kuin ottaa hirveitä pultteja, niin kannattaa huomioida, että kyseessä on vain oma mielipide eikä yleispätevä fundamentalistinen dogmi... No, kritiikki ei vaikuttanut kovin mielipidemäiseltä ensilukemalla, mutta hyvä jos se oli sitä. Ei minulla muuta. "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." |
allupatukka: Ja keskusteluun osallistuakseni: bändi tekee sellaista musiikkia mitä itse haluaa, neoklassiset piirteet ovat jääneet tietoisesti pois ja kaipailen niitä itsekkin, mutta hyvä, että bändi ei mukaudu troo-fanien ininästä huolimatta. Uusin levy oli soolojen osalta loistava, riffittelyt menivät enimmäkseen outoon kikkailuun ja progeiluun. Mun mielestä tää taas oli juuri riffikikkailuiden takia tosi hyvä levy eikä progeilu pahasta ole ei. Jatkossa vaan samaa veivausta niin hyvä tulee! Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm... |
reaper666 03.10.2011 00:08:52 | |
---|
Mikäköhän muuten tossakin on kun aikoinaan Laiho aina haukkus Kornia ja Limb Bizkittiä ja piti nahkahousuja ja nykyään sil on Ice Cuben paita ja soittaa Deftonesissa :D |
Räkkipeli 03.10.2011 00:42:41 | |
---|
reaper666: soittaa Deftonesissa :D Ai mitäm? Virhe! If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
reaper666 03.10.2011 00:43:53 | |
---|
|
Fantasmic 03.10.2011 11:25:08 (muokattu 03.10.2011 11:25:20) | |
---|
reaper666: Mikäköhän muuten tossakin on kun aikoinaan Laiho aina haukkus Kornia ja Limb Bizkittiä ja piti nahkahousuja ja nykyään sil on Ice Cuben paita ja soittaa Deftonesissa :D Jotkus kai kutsuu sitä musiikkimauksi? Olisiko yhtälö sitten niinkin vaikea ettei diggaa Kornista ja Bizkitistä mutta käyttää Cuben paitaa koska pitää sen musasta ja fiittaa Deftonesia koska diggaa niistäkin? Vai onko tää nyt taas joku sellainen genrehuora-juttu? Ja onko Laiho käyttänyt nahkahousuja?? :O |
jerepih 05.10.2011 21:07:55 | |
---|
Mä otan paljon vaikutteita bodomin musiikista omaan musiikkiini... minusta kolme ensimmäistä levyä olivat aivan parhaita sen jälkeen on lähtenyt alamäki (tämä on vain oma mielipiteeni) Nobody is perfect... my name is nobody |
jerepih 05.10.2011 21:12:03 | |
---|
Metal Jewel: Omalla kohdalla ei tuollainen vähemmän melodisempi cob kolahda ollenkaan ja siten 3 uusinta levyä eivät kuulosta oikein miltään. Puuttuu se neoklassisuus aivan kokonaan. Something wildin ja hatebreederin biiseissä on sitten taas ihan kivastikin noita melodioita ja jotkut aika hyvänkuuloisiakin. Biisit on vain rakennettu jollain tavalla hölmösti ja siten, ettei niitä vain jaksa kuunnella kuin muutaman kerran. Ihan kehityskelpoinen bändi siinä mielessä, että he ovat tehneet yhden aika kovankin biisinkin eli Downfallin. Jos onnistuisivat tekemään levyllisen downfallin tasoisia biisejä, voisi bodomin laskeakin suomen parhaimmistoon. Joo onhan ne biisit rakennettu vähä omaperäsesti mutta mun mielestä se on ihan hyvä asia Nobody is perfect... my name is nobody |
Topa- 05.10.2011 22:43:33 | |
---|
Katoin huvikseen tuon wackenin livevedon ja olihan aika paskasti soitettu... Viimeksi nähty livenä 2006 tai jotain teatrialla, liput 20e. Nyt olisivat tulossa 31.12 uudestaan, mutta lippu 33e. Pitää harkita jos menis, olihan cobi 13-15 vuotiaana kovinta paskaa ikinä. |
Jeszse 06.10.2011 09:57:43 | |
---|
Topa-: Katoin huvikseen tuon wackenin livevedon ja olihan aika paskasti soitettu... Viimeksi nähty livenä 2006 tai jotain teatrialla, liput 20e. Nyt olisivat tulossa 31.12 uudestaan, mutta lippu 33e. Pitää harkita jos menis, olihan cobi 13-15 vuotiaana kovinta paskaa ikinä. Näinpä. 28.12 olis Tampereella, ja kyllähän se kiinnostas käydä näkemässä. Samoin itekki nähny sillon 2006 alkuvuoden kiertueella. Toi 37e lipusta ei vaan napostele ihan kauheesti... Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa. |
Räkkipeli 06.10.2011 10:27:43 | |
---|
Topa-: Katoin huvikseen tuon wackenin livevedon ja olihan aika paskasti soitettu... Niin, paitsi että bändi soittaa siinä huomattavasti paremmin ja livetoiminta muutenkin paljon vakaammalla pohjalla kuin silloin 2006. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Topa- 06.10.2011 14:51:09 | |
---|
Räkkipeli: Niin, paitsi että bändi soittaa siinä huomattavasti paremmin ja livetoiminta muutenkin paljon vakaammalla pohjalla kuin silloin 2006. Siksi en tuosta 2006 livekunnosta sanonut mitään, kun tuolloin oli fanipoikalasit aika tukevasti silmillä. |
trashjones 28.12.2011 11:26:40 | |
---|
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia |
nappero 28.12.2011 11:28:12 | |
---|
Meikäläinen myös hommasi Teatrialle lipun. dinghie: pistin allekirjoitukseen. |
trashjones 28.12.2011 11:37:57 | |
---|
nappero: Meikäläinen myös hommasi Teatrialle lipun. Joo, minä rytmikorjaamolle. "Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia |
Antti1997 28.12.2011 11:42:38 | |
---|
En tiedä kuvittelinko vain, mutta aivan kuin bändi olisi soittanut välillä huomattavan paljon epätahdissa keskenään, vaikken asiaan mitenkään erityisesti huomiota kiinnittänytkään. Ihan kuin Jaska olisi kiilannut filleissä ihan pirusti. Olettamukseni voi kyllä johtua myös siitä että olin selvinpäin. |