Aihe: Mastodon
1 2 3 4 543 44 45 46 47105 106 107 108 109
radilapsi
22.09.2011 13:46:15
Eilen tuli kuunneltua uutukainen lävitse sivukorvalla. Olihan siellä muutama kova rallia seassa, mutta ei aiheuttanut ainakaan vielä mitään uwauwau-fiiliksiä. Tosin ei tän bändin levyt ole mulle koskaan hirveän nopeasti auenneet, Blood Mountainia pidin vielä vuoden epäsäännöllisen kuuntelun jälkeen hirveänä pökäleenä. Nyt ko. levy on melkeinpä suosikkini bändiltä!
Lebowski
22.09.2011 15:45:06
Ääh, ei oikeen lähe meitille. Edellinen levy oli kyllä ihan ok, mutta eipä sitäkään kovin useasti tuu pyöriteltyä.
Tämähän jo aika lähellä QOTSA meisinkiä tää uus....
"Is this darkness in you too" -TM
Estranged
22.09.2011 15:47:31
Erittäin hyvä. Crack The Skye oli ja on mestariteos, en tiedä yltääkö ihan sille tasolle. Toisaalta, en välttämättä halua lähteä vertaamaankaan, kun kuitenkin suhteellisen erilaisia lättyjä.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
erireilu
23.09.2011 16:10:13

Curl Of The Burlin video http://www.youtube.com/watch?v=lAihDAJX8Ow

Aika erikoinen meininki tossa :)
Aakoo
23.09.2011 16:28:53
Meinasin jo haukkua levyn, mutta kuuntelin vielä kolmanteen kertaan, alkaa jo vähän aukeamaan. Ei tämä mikään Crack the Skye ole, mutta ihan jees.
Lancelot
24.09.2011 13:32:51
Onpas upea lopetus levyllä, perinteiseen Mastodon tyyliin!
AnonHero
24.09.2011 13:47:19
Tekisi ihan törkeen paljon mieli kuunnella mutta yritän kestää vielä pari päivää
arsu
24.09.2011 15:15:28
erireilu: Curl Of The Burlin video http://www.youtube.com/watch?v=lAihDAJX8Ow

Loistava video, höröttelin itsekseni duunissa tuota tänään. Toimii myös tämä biisi täysillä, levyä täytyy odotella vielä muutama päivä. Play.comista matkalla, sais jo saapua.
All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed.
PlaneettaKaravaanari
24.09.2011 15:56:06
Ekalla kuuntelukerralla toi levy meni ihan ohi eikä jäänyt mitään päähän. Nyt kun oon sen neljä kertaa kuunnellu haluaa vain pistää soimaan uudestaan kun pääsee loppuun. Tällä levyllä yhdistyy Mastodonin omintakeinen tyyli popkoukkuihin ja loistaviin laulumelodioihin. Kuinka hyvä levy tää onkaan!

Mutta jos miettii miten kehnosti bändi selvis Crack the Skyen esittämisestä livenä laulujen osalta niin mitenköhän tämä tulee onnistumaan kun kuulostaa vielä haasteellisemmalta.
Terry Pantheras
24.09.2011 22:57:23
erireilu: Curl Of The Burlin video http://www.youtube.com/watch?v=lAihDAJX8Ow

Jes!!! Kerrassaan huippu biisi, nyt aukes viimeistään. Mahtava sekoitus klassista heavya ja modernia metalia, melodiaa, sekä jotain ihan omaa, eli Mastodonia.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Painajaismainen
25.09.2011 16:27:29
Saakeli että kuumottelee. Yhtään biisiä en ole kuunnellut ennakkoon ja levy on lähtenyt eilen tulemaan Amazonista. :)
AnonHero
25.09.2011 16:44:55
Foorumeilla monet jotka ovat saaneet levynsä niin sanovat että tuo dokkari kestää tosiaan vaan 6 minuuttia, elikkä aika kova pettymys sen Crack The Skye dokkarin jälkeen jonka oon kattonut moneen kertaan.
RainingRedPaint
25.09.2011 16:48:12
AnonHero: Foorumeilla monet jotka ovat saaneet levynsä niin sanovat että tuo dokkari kestää tosiaan vaan 6 minuuttia, elikkä aika kova pettymys sen Crack The Skye dokkarin jälkeen jonka oon kattonut moneen kertaan.

Höh. Sen takia minä sen special editionin ostin :/
AnonHero
25.09.2011 16:57:26
Jep, Blood Mountainin dokkari on kanssa rautaa.
Lancelot
25.09.2011 18:38:24
AnonHero: Foorumeilla monet jotka ovat saaneet levynsä niin sanovat että tuo dokkari kestää tosiaan vaan 6 minuuttia, elikkä aika kova pettymys sen Crack The Skye dokkarin jälkeen jonka oon kattonut moneen kertaan.

No voi ny seitana! Tän ku olisin tiennyt niin olisin LP:nä tilannut. Hemmetti ku ei osaa odottaa levyä, tässä kolmatta päivää netissä kuuntelen levyä aina alusta uudestaan ja uudestaan. Nyt meinaan kolahtelee aika kovaa!!
Ziggy Bubba
25.09.2011 19:27:59 (muokattu 25.09.2011 19:29:37)

tox3: Tämä.

Vielä en osaa sen syvällisempää analyysiä antaa kuin että hyvältä kuulostaa. Paitsi tuo Curl of the burl on kyllä jo kulunut loppuun näinkin nopeasti.

Itellä tuosta Curlista on tullut yks suosikeista. Toi groove ja leikkisä melodia on lyömätön kombo. Lopussa tulee vielä hienoa rytmikoukkua ja muhkeeta riffiä. Stargasm, Heavy Lifting ja Creature Lives ovat muut tämän hetken suosikit.

13 biisiä on aika paljon ja pakko tuolta on pari biisiä "nostaa" esiin, siis väliinputoajina... Thickeningin fiilis lopahtaa musta rankasti alun jälkeen, siis just hitaamman tempon lähtiessä käyntiin. Ei täysin huono, mutta vähän turha veto ehkä tällä hetkellä mun korvaan.

Bedazzled Fingernails taas vaikuttaa vähän puolivalmiilta, jotenkin laulut ei aina ihan istu riffeihin.

Mutta jos tämä levy on tosiaan todella nopeasti laitettu kasaan, niin eipä se juuri kuulu kyllä laadussa. Nämä pari biisiä olisi ehkä voinut jättää vaikka sinkkujen B-puolille tms., mutta eivät nuokaan nyt mitään täysiä huteja ole.

E: Onpa arsesta jos tosiaan tommosen nysädokkarin vain tekivät. Ehkä levynteko meni niin äkkiä, että matskua ei vaan kasaantunut pidempään :)
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
arsu
25.09.2011 19:39:51 (muokattu 25.09.2011 19:40:30)
Lancelot: No voi ny seitana! Tän ku olisin tiennyt niin olisin LP:nä tilannut. Hemmetti ku ei osaa odottaa levyä, tässä kolmatta päivää netissä kuuntelen levyä aina alusta uudestaan ja uudestaan. Nyt meinaan kolahtelee aika kovaa!!

Ei oo vielä julkistettu minkäänlaista vinyylipainosta tästä. Sitä täs oon odotellut pähkinöinä kuukausikaupalla ja kun en enää jaksanut ni tilasin myös tuon cd/dvd version. Tulee sit ostettua tämäkin kaikennäköisenä painoksena kun tuo vinyyli joskus ilmaantuu. En mitenkään jaksa uskoa levyyn ainakaan pettyväni kun maistiaiset toimivat kakki.
All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed.
Rhapa
25.09.2011 19:58:49
en ole koskaan ihastunut mastodoniin. Se on lämpännyt aika monellakin keikalla erinäisiä yhtyeitä, mitä olen käynyt katsomassa livenä. Lähinnä on alkanut vain vituttaa.

Pakotin itseni kuuntelemaan tätä uusinta levyä ja se on kyllä soinut todella ahkerasti tässä parin viime päivän aikana. Ehkä suurimpana syynä tähän oli Jussi Mäntysaaren uuden musiikin aamuvuoro, missä juippi soitti tuon curl of the bown. Tuli välittömästi sellainen fiilis, että "ei helkkari, tää on mastodonia eikä nouse edes oksennusta kurkkuun - pitänee tutustua paremmin tähän uuteen lättyyn".

Noh, tuo kyseinen biisihän on noussut omaksi lemppariksi koko levyltä. Ja muutenkin olen alkanut hitsaantua levyyn kiinni aina vain enemmän ja enemmän. Outoa. Ehkä jokseenkin pelottavaakin. Löydänkö joskus itseni keikalta manaten lämppäriä, joka lämmittelee yleisön valmiiksi Mastodonille? Phuuuh....

The Sparrow on helkkarin upea biisi. Näitä kuulee nykypäivänä aivan liian vähän. Tulee jotenkin testamentin return to serenityt ja legacy mieleen. Alun kitaroinnista varsinkin tuo viimeksi mainittu. Hyvässä mielessä.

Epäilen vahvasti, että en pääse tästä bändistä enää irti. En, vaikka tahtoisinkin. Ja sparrown soidessa taustalla mieleni alkaa vähitellen uskomaan, että en tahdokaan.
Lebowski
25.09.2011 21:15:23
Taidan vetää hieman sanoja takas. Hyvältähän tämä kuulostaa. Tuo Curl of the Burl biisi vaan ärsyttää jotenni vielähi :)
"Is this darkness in you too" -TM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)