treble 06.04.2004 06:59:14 | |
---|
|
Mase 06.04.2004 07:23:16 | |
---|
Mä valitsisin noista tuon EQ:n, koska sitä voi käyttää muuhunkin kuin soolon buustaamiseen... Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ |
Lennu 06.04.2004 08:11:22 | |
---|
Kyllä mäkin tuon eekun ostaisin. Volumenupilla säädettäessä on nimenomaan ideana se, että komppiosasto on pienemmällä säröllä. Mutta siitä ei ole hyötyä, jos soittaa jollain hevikompurasoundeilla. Yhtä kovaa tulee, vaan särö muuttuu. Eli tilanteen ja tyylin mukaan, kuten missä tahansa tilanteessa. |
Kumman näistä valitsisitte, jos kyseessä olisi soolon äänen lisääminen ja boostaaminen? Jommkumman olen jokatapauksessa ostamassa. Ja kyllä, olen kokeillut säätää kitaran volumepotikkaa mutta se syö säröä Olétko kokeillut boostaamista etuvahvistimella tai EQ:lla myös ne muuttavat säröä - toisisanoen lisäävät sitä. Miten ja kuinka paljon? Se riipuu tietenkin täysin muista kamoistasi ja siitä tuleeko särösi purkista vai vahvistimen etu- tai pääasteesta. Aina kun muutat gainia se vaikuttaa myös säröön. EQ:lla voi tietenkin myös parantaa soolon erottuvuutta korostamalla sopivia taajuuksia niin että soolon vikinä erottuu bändin möykästä. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Niskamies 06.04.2004 17:36:25 | |
---|
Itse ostin justiinsa toisen SD-1:n boosteriksi, ja ensivaikutelman perusteella vaikuttaa just siltä mitä mä hain. 4 strings is all you will ever need! |
jarnok 06.04.2004 17:47:08 | |
---|
Modaat sitä kitaraa vähän niin ei syö säröä enää.. |
treble 06.04.2004 18:24:33 (muokattu 06.04.2004 18:55:08) | |
---|
Itse ostin justiinsa toisen SD-1:n boosteriksi, ja ensivaikutelman perusteella vaikuttaa just siltä mitä mä hain. Ei taida ihan mun trankku vahvarissa tepsiä! Vai? Modaat sitä kitaraa vähän niin ei syö säröä enää.. Luulen, että tuo johtuu vahvarista eikä kitarasta. |
Niskamies 06.04.2004 19:11:28 | |
---|
Ei taida ihan mun trankku vahvarissa tepsiä! Vai? Luulen, että tuo johtuu vahvarista eikä kitarasta. Juu, ei toi SD-1 oikein sovi trankkuvahvarissa. Miten olisi se Bossin volumepedaali, oli vähän aikaa sitten puhetta. Olisko hinta ollu joku 60 euroa. Itekkin sen ajattelin hommata, mutta tää Sd-1 toimii niin hyvin ettei enää ole tarvetta. 4 strings is all you will ever need! |
treble 06.04.2004 20:04:50 (muokattu 06.04.2004 20:06:00) | |
---|
Miten olisi se Bossin volumepedaali, oli vähän aikaa sitten puhetta. Olisko hinta ollu joku 60 euroa. Itekkin sen ajattelin hommata, mutta tää Sd-1 toimii niin hyvin ettei enää ole tarvetta. Olen luopunut tuosta volumpedaali ajatuksesta sillä, Peavey Banditin mukana tulleessa footswitchissä voi valita myös efektilenkin päälle tai pois joten jos liitän vaikka tuon EQ:n efektilenkkiin niin voin yhdellä pedaalilla operoida vaihtoja särö/clean sekä komppi/soolo. Ja tuossa Dod:ssa on hyvää se, että sillä saa myös volumea nostettua 12db. |
kupteri 06.04.2004 23:39:17 | |
---|
Itse ostin justiinsa toisen SD-1:n boosteriksi, ja ensivaikutelman perusteella vaikuttaa just siltä mitä mä hain. Kerrohan lisää kokemuksia. Itteäkin kiinnostaisi testata TS7:n sijasta tuota soolobuusterina. Toinen käyttömahdollisuus olisi lisäsärö metallimpaan (siis särökanavan päälle). TS7:sta tuntui loppuvan hönkä kesken, vaikka level täysillä ja gainia ihan vähän. Tone vähän päälle keskivälin. Kyllä se soundiin lisää sitä "laulavuutta" mutta ehkä vähän saisi volaakin tulla. Vahvistimena Classic 30 ja siinä etuastegain kohtuu isolla. |
tala 07.04.2004 00:00:53 | |
---|
Kerrohan lisää kokemuksia. Itteäkin kiinnostaisi testata TS7:n sijasta tuota soolobuusterina. Toinen käyttömahdollisuus olisi lisäsärö metallimpaan (siis särökanavan päälle). TS7:sta tuntui loppuvan hönkä kesken, vaikka level täysillä ja gainia ihan vähän. Tone vähän päälle keskivälin. Kyllä se soundiin lisää sitä "laulavuutta" mutta ehkä vähän saisi volaakin tulla. Vahvistimena Classic 30 ja siinä etuastegain kohtuu isolla. Mulla on SD1, käytän sitä soolobuusterina TS9 päälle. Toimii todella hienosti, ja tod. "laulaa" SD1 on mielestäni yksi parhaista. Mutta, ei sovellu välttämättä oikeen hyvin trankku styrkkareihin. |
Niskamies 07.04.2004 07:00:12 | |
---|
Kerrohan lisää kokemuksia. Itteäkin kiinnostaisi testata TS7:n sijasta tuota soolobuusterina. Toinen käyttömahdollisuus olisi lisäsärö metallimpaan (siis särökanavan päälle). TS7:sta tuntui loppuvan hönkä kesken, vaikka level täysillä ja gainia ihan vähän. Tone vähän päälle keskivälin. Kyllä se soundiin lisää sitä "laulavuutta" mutta ehkä vähän saisi volaakin tulla. Vahvistimena Classic 30 ja siinä etuastegain kohtuu isolla. Mä pistän puhtaan pikkasen ruvelle ja sitten sd-1 päälle komppisäröön, level ja tone puolessavälissä ja drive kello viidessä. Sitten boostiksi toinen sd-1, level täysillä, drive kello yhdeksässä ja tone puolessavälissä. Pikkasen lisäänty särö, mutta kuitenkin tosi rokisti. Volume lisääntyykin sitten jo tosi paljon, että ei tartte leveliä ihan täysillä pitää. Toimii todella hyvin, tänään kokeilen leikkiä noiden pedaalien ja särökanavan kanssa. 4 strings is all you will ever need! |
Kossu 07.04.2004 15:35:33 (muokattu 07.04.2004 15:38:04) | |
---|
On itseasiassa aivan yks ja sama käyttääkö kitaran potikkaa vai volyymipedaalia voimakkuuden säätöön ero on vain käyttötavassa - jalalla vai sormella. Jos gainia ennen etuastetta lisätään ja vahvistimen on jo säröllä myös särö lisääntyy aina tuli se gaini sitten mistä tahansa vehkeestä. Mutta kyllä voimakkuuskin yleensä lisääntyy ainakin jonkin verran. EQ:n hyvä puoli on se että sillä voi paitsi lisätä gainia niin myös parantaa soundin erottuvuutta. Jos käytät kompuraa jonka kompressiosuhde on väännetty aivan nuppiinsa vähenetää kompura tietenkin kitaran vola-potikankin vaikutusta gainin-voimakkuuteen. PS: minä potkaisen toisen Tube Screamerin päälle - särö lisääntyy aivan tolkuttomasti ja niin pitääkin vaikka sitä oli luonnolisesti jo sitä ennenkin tajuttoman paljon. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
treble 07.04.2004 16:53:28 | |
---|
Oisko muuten tietoa kuka maahantuo noita Dodeja, ja paljonko tuon EQ:n hinta olisi Suomessa. |
tala 07.04.2004 17:40:43 | |
---|
Oisko muuten tietoa kuka maahantuo noita Dodeja, ja paljonko tuon EQ:n hinta olisi Suomessa. DOD FX40B Equalizer Maahantuonti: em nordic finland Listahinta: 110 e |
treble 07.04.2004 17:51:36 | |
---|
DOD FX40B Equalizer Maahantuonti: em nordic finland Listahinta: 110 e Tack! |