Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5101 102 103 104 105167 168 169 170 171
StJerky
23.09.2011 12:23:51
mlehtinen: http://www.youtube.com/watch?v=PYcP90TbGT8

Pikku pätkä lopun tanssiaisista...

Hohoo, Ressu ja Punainen Paroni.
The Rikza
24.09.2011 17:07:01
http://www.youtube.com/watch?v=9FradjL5gIM&feature=related
Tää Live 8-veto onkin mulle ihan uutta... Enpäs muistanut että Purplekin siellä oli...
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
butler
24.09.2011 19:40:04
Kyllä Blackmore's Night olis oman ketjun arvoinen,,,Ehdottomasti
HaloOfFlies
24.09.2011 20:02:40

Mallaslahti: http://www.youtube.com/watch?v=9FradjL5gIM&feature=related
Tää Live 8-veto onkin mulle ihan uutta... Enpäs muistanut että Purplekin siellä oli...

Joo, soittivat Kanadan osuudella kyseisessä konsertissa. Hyvä setti oli.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Jyrken
24.09.2011 20:48:24
Eivätpä soita usein ton kokoselle yleisölle.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
HaloOfFlies
26.09.2011 11:37:40

Purplen piti olla mukana myös Live Aidissa satelliitin välityksellä, mutta Blackmore kieltäytyi soittamasta siinä konsertissa.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
rheinone
26.09.2011 15:55:09
danny: Purplen piti olla mukana myös Live Aidissa satelliitin välityksellä, mutta Blackmore kieltäytyi soittamasta siinä konsertissa.

Perusteliko mitenkään?
HaloOfFlies
26.09.2011 17:20:22 (muokattu 26.09.2011 17:26:16)

rheinone: Perusteliko mitenkään?

Gillan sanoi jossain Live 8:n aikaisessa haastattelussa, että Blackmore oli kieltäytynyt soittamasta, kun oli saanut vihiä asiasta. Blackmore kieltäytyi kuulemma ihan kaikesta noihin aikoihin.

"It didn't happen because we had a certain banjo player (Ritchie Blackmore) who, when he found out, said 'No!' He's history now, so things are different these days. But he'd say no to everything."

http://jam.canoe.ca/Music/Artists/L/Live_8/2005/07/01/1112684.html
rheinone
12.10.2011 13:04:23 (muokattu 12.10.2011 13:11:39)
Loijaa: Ei oikein jostain syystä innosta hankkia näitä Morse-ajan livelevyjä innosta puhkuen - käytettyjen levyjen kaupasta löysin alle kympillä 2cd paketin, jossa oli Live at Montreaux 96 ja In Concert With the London Symphony Orchestra 99. Erikseen jos olisivat olleet myynnissä niin olisin ostanut korkeintaan toisen.

Katselin äsken ekaa kertaa In Concert With The LSO '99:n. Sehän oli positiivinen pläjäys! Piiseihin oli sovituksella saatu uutta ilmettä ja MK II:n aikaiset pakkopullapiisit olivat pelkkä sivuseikka. Tällasta Purplen pitäis nykyäänkin tehdä, ehkä sillä erotuksella että soitettais pelkkiä Morsen aikaisia (= Gillanin äänialalle passaavia) piisejä. Smoke On The Waterin tai Highway Starin vois jättää sitten encore-jutuksi. Nehän vois sitte leikata tallenteilta pois jos oikein raakoja ollaan?
Heiskanen
12.10.2011 14:04:51
Olen lueskellut Ritchie Blackmoren Musta ritari kirjaa ja kuuntelin Battle rages on levyä kun siihenhän Gillan otettiin väkisin mukaan muun bändin toimesta. Kappaleet ovat kyllä aika hyvän kuuloisia mutta Gillanin ääni on jotain aivan kauheaa noissa kappaleissa. Olisivat ennemmin tehneet Joe Lynn Turnerin kanssa tuon loppuun niin ois voinut tulla ihan munakaskin levy. Mutta bändi pelkäsi että siitä ois tullut liikaan rainbowta.
Oikeata Ränttätänttää! www.mikseri.net/croowed
StJerky
12.10.2011 14:09:54
Heiskanen: Mutta bändi pelkäsi että siitä ois tullut liikaan rainbowta.

Oikein hyvä levy sellaisena mitä toteutui ja noinhan siinä olisi käynyt jos...
Sick Planet
12.10.2011 16:16:31

Ite lukasin tuon Dave Thompsonin The Deep Purple Storyn, niin valotti aika mukavasti tuota historiaa, kun mukaan mahtuu haastatteluja koko bändiltä. Blackmoren kirjanki oon lukenu ja sen on aivan vitun loistava.
Tigerstedt
12.10.2011 18:47:45

neuvone: Blackmoren kirjanki oon lukenu ja sen on aivan vitun loistava.

Muuten kyllä, mutta ei sisällä mitään herran omia mietteitä/tarinoita.
Velli
12.10.2011 22:43:37
Tigerstedt: Muuten kyllä, mutta ei sisällä mitään herran omia mietteitä/tarinoita.

Paitsi jonkun verran vanhoista haastatteluista ripattuna.

Tuo oli kyllä mielenkiintoinen kirja. Alun sata ensimmäistä sivua (lapsuusajat) olisi tosin voinut tiivistää mun puolesta vaikka kahteenkymmeneen sivuun ja Blacmores Nightin ajoista lukeminen oli välillä tuskaisaa kun kirjoittajalle oli alkanut selvästi kasvaa leipälautasen kokoiset fanilasit päähän noita kirjoittaessaan. Muutoin loistoteos.
Tigerstedt
13.10.2011 07:25:18

Velli: Paitsi jonkun verran vanhoista haastatteluista ripattuna.

Tuo oli kyllä mielenkiintoinen kirja. Alun sata ensimmäistä sivua (lapsuusajat) olisi tosin voinut tiivistää mun puolesta vaikka kahteenkymmeneen sivuun ja Blacmores Nightin ajoista lukeminen oli välillä tuskaisaa kun kirjoittajalle oli alkanut selvästi kasvaa leipälautasen kokoiset fanilasit päähän noita kirjoittaessaan. Muutoin loistoteos.

Niin joo, olihan siellä niitä vanhoja. Samoja ajatuksia itsellänikin tosta kirjasta, hieman fanilasien läpi tosiaan kirjoitettu. Viihdyttävä paketti kuitenkin, toimii varmasti kaikille Blackmoresta perustaville.
Sick Planet
13.10.2011 13:40:22

Ite kyllä oli mukava lueskella noita lapsuuajan yms. pre-purple/rainbow aikasia hommia. Ja vaikkei ollu pahemmin Ritchien kommentteja, niin ainakin nuo haastteluista otetut pätkät korvas jotenkin sitä asiaa.
StJerky
13.10.2011 13:52:54
neuvone: Ite kyllä oli mukava lueskella noita lapsuuajan yms. pre-purple/rainbow aikasia hommia. Ja vaikkei ollu pahemmin Ritchien kommentteja, niin ainakin nuo haastteluista otetut pätkät korvas jotenkin sitä asiaa.

Sama juttu. Ne Purple ja Rainbow hommat oli jo ennestään aika hyvin tuttuja.
C
14.10.2011 10:12:43

Eikös siinä alussa kerrottu nimenomaan Blackmoren 60-luvun ajoista eri bändeissä? Mun mielestä se oli nimenomaan mielenkiintoista, koska se kertoi silloisesta brittiläisestä musiikki- ja kiertue-elämästä. Johan noi Purple-jutut on moneen kertaan kuultu.
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
Sick Planet
14.10.2011 14:32:40

C: Eikös siinä alussa kerrottu nimenomaan Blackmoren 60-luvun ajoista eri bändeissä? Mun mielestä se oli nimenomaan mielenkiintoista, koska se kertoi silloisesta brittiläisestä musiikki- ja kiertue-elämästä. Johan noi Purple-jutut on moneen kertaan kuultu.

Jep, näinhän siinä oli. Silloin tuli mukaan esim. nämä pranks ja spiritismi. Kaikki livevedot ynnä muut tuona aikana, oli mielenkiintoista luettavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)