Eemil 23.09.2011 11:30:08 | |
---|
Petrucciin on verrattu kovin paljon. Keskeinen ero Sfoglilla on mielestäni Petrucciin se että Petruccia en jaksa kuunnella ja Sfoglia jaksan. :) |
Jucciz 23.09.2011 12:18:45 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Kiksaus 23.09.2011 12:25:20 | |
---|
John Titor:Ihme ettei kukaan linkannut vielä tätä: http://www.youtube.com/watch?v=aqOomFjGfGg Saatanan hyvää soittoa, kuulostaa vaan varsinkin tossa loppusoolossa enemmän Petruccilta kuin Petrucci itse :D Tulee tosta 0:39 alkavasta neljän nuotin melodiasta mieleen joku Andy Timmonssin biisi 90-luvulta, mutta en nyt saa päähäni sitä. Biisissä siis viljellään tota täsmälleen samaa juttua aika paljon. Mut makee ritari-ässä efekti. "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
Traktor X 23.09.2011 13:01:20 | |
---|
Kiksaus: Tulee tosta 0:39 alkavasta neljän nuotin melodiasta mieleen joku Andy Timmonssin biisi 90-luvulta, mutta en nyt saa päähäni sitä. Biisissä siis viljellään tota täsmälleen samaa juttua aika paljon. Mut makee ritari-ässä efekti. Jos en aivan väärin muista, luin jostain Sfoglin itse todenneen että muinoin yritti liikaa kuulostaa Timmonsilta/Petruccilta. Liekö jäänyt sitten jäljet.. |
John Titor 23.09.2011 13:46:33 | |
---|
Eemil: Petrucciin on verrattu kovin paljon. Keskeinen ero Sfoglilla on mielestäni Petrucciin se että Petruccia en jaksa kuunnella ja Sfoglia jaksan. :) No kuuntele Petruccin 90-luvun tuotantoa, luulis putoavan sulle jos Sfogli miellyttää. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
jniska 23.09.2011 14:12:40 | |
---|
John Titor: Ihme ettei kukaan linkannut vielä tätä: http://www.youtube.com/watch?v=aqOomFjGfGg Saatanan hyvää soittoa, kuulostaa vaan varsinkin tossa loppusoolossa enemmän Petruccilta kuin Petrucci itse :D Tossa oli jo hienosti dynamiikkaa mukana, ja tolla tallamikillä vedetyss osuudessa kuulu jo kivaa kack-kack ääntä ( plekusta tuleva saundi). Hienosti toimii, uskomaton tarkkuus. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
Kiksaus 23.09.2011 14:29:15 | |
---|
Traktor X: Jos en aivan väärin muista, luin jostain Sfoglin itse todenneen että muinoin yritti liikaa kuulostaa Timmonsilta/Petruccilta. Liekö jäänyt sitten jäljet.. Juu, nyt itseasiassa kun kuuntelen tota Sfoglin levyä, niin huomaa nuo Timmons-vaikutteet aika selvästi. Melodioissa ja nuottivalinnoissa lähinnä. "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
John Titor 23.09.2011 16:09:18 | |
---|
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
antnis 23.09.2011 17:30:26 | |
---|
Onks tää joku kisa että etitte mahollisimman paljon täsmälleen samalta kuulostavia ukkoja Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
loner 23.09.2011 17:46:59 | |
---|
|
kimurantti1 23.09.2011 19:02:52 (muokattu 23.09.2011 19:22:21) | |
---|
antnis: Onks tää joku kisa että etitte mahollisimman paljon täsmälleen samalta kuulostavia ukkoja Aika moni noista sunkin jäsenkuvauksessa listatuista ukoista on suoraan sanonut, että jossain vaiheessa uraansa yritti kuulostaa joltain esikuvaltaan. Jos et oo ikinä kokeillut niin suosittelen, siitä voi pahimmassa tapauksessa oppiakin jotain, mm. sen, että miksi oma lempparisoittaja kuulostaa siltä miltä kuulostaa. ;-) |
HS 23.09.2011 19:55:40 | |
---|
Terve Pande: Tässä Marco soittaa kuuluisan LC style taustaraidan päälle: http://www.youtube.com/watch?v=f27P6_DB1vw Opettavaista ainakin verrata Kutriin tuota (kun on tullut se loistava GG:n versio nuotilleen opeteltua). Onhan toi selvästi Björnisensä kuunnellut :D (... Juha tosin soitti kyllä maukkaammin jo 80-luvulla!) "Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ...
... hyvin". |
antnis 23.09.2011 20:47:20 (muokattu 23.09.2011 21:42:07) | |
---|
kimurantti1: Aika moni noista sunkin jäsenkuvauksessa listatuista ukoista on suoraan sanonut, että jossain vaiheessa uraansa yritti kuulostaa joltain esikuvaltaan. Jos et oo ikinä kokeillut niin suosittelen, siitä voi pahimmassa tapauksessa oppiakin jotain, mm. sen, että miksi oma lempparisoittaja kuulostaa siltä miltä kuulostaa. ;-) Joojoo älä saarnaa 8) Minä en tule ikinä edes pääsemään eteenpäin siitä vaiheesta, että koitan kuulostaa joltakulta, mutta ei se noista ukoista Petrussi-kopioita parempia tee. Tekniikka on hallussa mutta missä pihvi. (Ja miksi joku edes haluais kuulostaa Petteriltä :D) Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
antnis: Joojoo älä saarnaa 8) Minä en tule ikinä edes pääsemään eteenpäin siitä vaiheesta, että koitan kuulostaa joltakulta, mutta ei se noista ukoista Petrussi-kopioita parempia tee. Tekniikka on hallussa mutta missä pihvi. (Ja miksi joku edes haluais kuulostaa Petteriltä :D) Noi Petrucci, Sfogli ja Grahamn kuulostaa ko. tyyliin perehtymättömän korvaan tasan yhtä samalta kuin BB King, Freddie King ja Albert King bluesiin perehtymättömän korvaan. Mä olen kuulevinani kovinkin erilaisia vivahteita noiden kaikkien soitossa. Aika moni taitaa kuitenkin tykätä Strutsin soitosta, ja niinpä monet haluaa myös kuulostaa siltä, ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvita. Itse en nykytuotannosta ole innostunut, mutta ysärin alkupäästä löytyy paljon hyvää kamaa, joka siihen aikaan oli ihan innovatiivista - ei kukaan kuulostanut siltä. Nyt kuitenkin on sellainen kutina, niin kuin monessa muussa vastaavassa ketjussa, että jos aloitusviestin videossa oltaisiin vedetty Little Wing tai Comfortably Numb yksi yhteen, niin Sfogli ei olisikaan ollut aivoton Petrussi-kopio, vaan perinnetietoinen tekijämies, jolla on tyylit hallussa. |
antnis 24.09.2011 16:27:52 | |
---|
kimurantti1: Noi Petrucci, Sfogli ja Grahamn kuulostaa ko. tyyliin perehtymättömän korvaan tasan yhtä samalta kuin BB King, Freddie King ja Albert King bluesiin perehtymättömän korvaan. Mä olen kuulevinani kovinkin erilaisia vivahteita noiden kaikkien soitossa. Aika moni taitaa kuitenkin tykätä Strutsin soitosta, ja niinpä monet haluaa myös kuulostaa siltä, ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvita. Itse en nykytuotannosta ole innostunut, mutta ysärin alkupäästä löytyy paljon hyvää kamaa, joka siihen aikaan oli ihan innovatiivista - ei kukaan kuulostanut siltä. Nyt kuitenkin on sellainen kutina, niin kuin monessa muussa vastaavassa ketjussa, että jos aloitusviestin videossa oltaisiin vedetty Little Wing tai Comfortably Numb yksi yhteen, niin Sfogli ei olisikaan ollut aivoton Petrussi-kopio, vaan perinnetietoinen tekijämies, jolla on tyylit hallussa. Sori mutta vihaan yli kaiken The Wallia :) Ja lähinnä tosa oli kyse siitä, että noi Petteri-kopiot vaan pilittää sitä kamaansa samaan tapaan samalla tylsällä soundilla eikä NIILLÄ O BIISEJÄ eikä koukkuja eikä mitään ku ei ne osaa säveltää eikä ne osaa laulaa. Ja varmaankin maallikolle kaikki pluusssit on samaa kamaa mut niillä ainaki o jotai johonka kiinnittyä. Enkä mäkään niitä 24/7 kuuntele ku välil pitää pistää soimaan Dave Swarbrickin Jigit ja Reelit (jotka o kans kaikki iha samanlaisii :DD) Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
kimurantti1 25.09.2011 04:02:41 (muokattu 25.09.2011 04:11:45) | |
---|
antnis: Sori mutta vihaan yli kaiken The Wallia :) Ja lähinnä tosa oli kyse siitä, että noi Petteri-kopiot vaan pilittää sitä kamaansa samaan tapaan samalla tylsällä soundilla eikä NIILLÄ O BIISEJÄ eikä koukkuja eikä mitään ku ei ne osaa säveltää eikä ne osaa laulaa. Ja varmaankin maallikolle kaikki pluusssit on samaa kamaa mut niillä ainaki o jotai johonka kiinnittyä. Enkä mäkään niitä 24/7 kuuntele ku välil pitää pistää soimaan Dave Swarbrickin Jigit ja Reelit (jotka o kans kaikki iha samanlaisii :DD) En mä sitä Comfortably Numbia ja Little Wingiä ottanut esille piikitelläkseni sun tai kenenkään muun lempparisoittajia, vaan esimerkkinä täysin toisenlaisesta estetiikasta. Tää vaan sillä, kun joka ainoassa Ynkkää, Petruccia, Govania tms. jamppaa käsittelevästä ketjusta löytyy enemmän tai vähemmän samojen nimimerkkien valitukset siitä, kuinka ne ei osaa soittaa, säveltää, soundi on huono ja mitä nyt ikinä. Vastaavasti ne nimimerkit jotka näissä ketjuissa diggailee, ei jostain syystä ole ole jokaisessa Hendrixiä, Kingejä tai Gilmouria käsittelevässä ketjussa samaan sävyyn dumaamassa. Tää ihan kaikella hyvällä, onko mahdoton ajatus, että aivan samalla tavalla kuin sä ajattelet Sfoglin ym. kitaristien musasta, todella monien mielestä puolestaan blues yhtä tappaavan tylsää ja yksitoikkoista kamaa, jossa todellakaan ei ole mitään koukkua mihin kiinnittyä? :-D Mullekin oli vielä kymmenen vuotta sitten, ja aika moni muukin tyyli, kunnes opetin itseni kuuntelemaan ja arvioimaan musaa sillä korvalla, että mikä siellä on "se juttu", joka porukkaan kolahtaa. Petrussi ja kumppanit on niin ison fanikunnan kerränyt, että pakkohan niiden biiseissä on olla jotain johon voi tarttua - jos vaan haluaa ja antaa itsensä sen sieltä musasta kuulla. :-) |
antnis 25.09.2011 11:56:05 | |
---|
kimurantti1: Tää ihan kaikella hyvällä, onko mahdoton ajatus, että aivan samalla tavalla kuin sä ajattelet Sfoglin ym. kitaristien musasta, todella monien mielestä puolestaan blues yhtä tappaavan tylsää ja yksitoikkoista kamaa, jossa todellakaan ei ole mitään koukkua mihin kiinnittyä? :-D Mullekin oli vielä kymmenen vuotta sitten, ja aika moni muukin tyyli, kunnes opetin itseni kuuntelemaan ja arvioimaan musaa sillä korvalla, että mikä siellä on "se juttu", joka porukkaan kolahtaa. Petrussi ja kumppanit on niin ison fanikunnan kerränyt, että pakkohan niiden biiseissä on olla jotain johon voi tarttua - jos vaan haluaa ja antaa itsensä sen sieltä musasta kuulla. :-) Eikä edes mahdoton, vaan ihan todennäköinen :) Ja aivan varmasti monen mielestä Charlie Christian = Wes Montgomery = Pat Metheny = Teemu Viinikainen, ad infinitum. Tässä pitää vain luottaa omaan (erehtymättömään) makuunsa. Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
vox10 26.09.2011 14:07:05 (muokattu 26.09.2011 14:13:58) | |
---|
John Titor: Rick Graham on muuten ihan ihme jätkä: http://www.youtube.com/watch?v=2DbcG3s4HiM&feature=related Suht eksaktia. Kuuntelen kyllä sujuvasti jazz ja fuusio-ukkoja mutta tämä matsku vois toimia lähinnä tule tule uni jo musana. Toi ei kuulosta mun korvaan mitenkään kauhean improvisoidulta soitolta vaan lähinnä lickien kylvöltä. Nämä on maku asioita kaikki tyynni. |
Eemil 26.09.2011 14:58:02 (muokattu 26.09.2011 14:58:29) | |
---|
vox10: Kuuntelen kyllä sujuvasti jazz ja fuusio-ukkoja mutta tämä matsku vois toimia lähinnä tule tule uni jo musana. Toi ei kuulosta mun korvaan mitenkään kauhean improvisoidulta soitolta vaan lähinnä lickien kylvöltä. Nämä on maku asioita kaikki tyynni. Tuossahan oli kyse siitä että kaveri soitti Marco Sfoglia lähes identtisesti. Siksi eksaktia. |
kimurantti1 26.09.2011 17:48:59 | |
---|
vox10: Kuuntelen kyllä sujuvasti jazz ja fuusio-ukkoja mutta tämä matsku vois toimia lähinnä tule tule uni jo musana. Toi ei kuulosta mun korvaan mitenkään kauhean improvisoidulta soitolta vaan lähinnä lickien kylvöltä. Nämä on maku asioita kaikki tyynni. Eihän se ollutkaan improvisoitua, vaan hämmentävän yksi yhteen soitettu coveri toisen kitaristin biisistä. Onko improvisointi jonkinlainen itseisarvo? Mulle itselleni sillä ei ainakaan ole mitään väliä, jos soitto vaan kuulostaa hyvältä. |