Aihe: Uutta vahvistinta hommaamassa (Hartke)
1 2
saikkpe
27.03.2004 11:56:46

Vuokra- ja lainakamoilla läträäminen kyllästyttää, omat siis haussa.

Bi-amppaus kiinnostaa, ja kävin kokeilemassa Hartken 5000/7000. Säädöiltään, tehoiltaan ja hinnaltaan tuntuivat olevan ihan asiallisia perusvehkeitä, soundiltaan aika neutraaleja.

Sen sijaan mekaniikka (kotelo, kytkimet, liittimet etc.) ei jostain syystä herättänyt luottamusta, vaan koko värkki vaikutti olemukseltaan hieman heppoiselta.

Hartken käyttäjät: onko teillä ollut ongelmia noitten 2000/3500/5000/7000 sarjan vehkeitten kanssa? Oletteko asentaneet niitä räkkiin tai muunlaisiin koteloihin vai käytättekö niitä ilman mitään ylimääräistä suojaa?

Kaikki basson nyplääjät: tuleeko mieleen parempia ehdotuksia keskitehoiseksi bi-ampiksi? Kaappisetiksi tulee 2x10 + 1x15.
saikkpe
Prowleri
27.03.2004 12:01:54 (muokattu 27.03.2004 12:04:10)
Oletteko asentaneet niitä räkkiin tai muunlaisiin koteloihin vai käytättekö niitä ilman mitään ylimääräistä suojaa?

Itselläni oli räkkipussissa, ja kyllä melkein suosittelisin jotain tuollaista jos aikoo vaffea muuallakin käyttää kuin kotona, suojaa jo potikatkin hyvin.

Hartket ovat juuri tuollaisia aika neutraaleja perusnuppeja. Ei sikäli valittamista, ihan hyvää saundia saa pienellä ruuvauksella, varsinkin kun on 10-kaistainen graafinen.

Samassa hinnassa uutena, alle tonnin siis, on Laney B1, lehtien mukaan yllättävän Ampeg-tyylisen hyväsaundinen ratkaisu, olikohan 2x700w päätteellä.
Eläkeläiset Euroviisuihin!
delites
27.03.2004 12:24:47

Itse mietin samaa asiaa muutama kuukausi sitten kun piti hankkia uusi nuppi. eli vaihto ehtoina olivat Hartke 7000 ja Laney B1. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=42194

Päädyin siiten ostamaan Hartken kun löysin sellaisen käytettynä ja hyväkuntoisena. Eikä ole ollut valinnamista. Itselläni on räkkimalli mutta sen saa myös "normaalimallisena" kulmavahvikkeilla varustettuna. Ajattelin hommata jostain pienen räkki kotelon suojaksi kun sitä pitää kuitenkin keikoille roudata, mutta ei sitä aivan välttämättä vaadi. Ihan mainio nuppi..
vanttera
27.03.2004 13:05:53
Kun tutkit jonnin verran vanhoja keskusteluja joiden otsikko esim. Hartke 3500, saat pientä vinkkiä.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
lennon john
05.04.2004 17:25:40
osta fenderin rumble 100 se on kunnon vahvari koti ja keikka käyttöön.
Karlsson
06.04.2004 09:31:36
Kun tutkit jonnin verran vanhoja keskusteluja joiden otsikko esim. Hartke 3500, saat pientä vinkkiä.

Jeps. Haluuks joku ostaa miun 3500:n?
Mulla on tänään synttärit!
Pallisti
06.04.2004 14:47:37
Jeps. Haluuks joku ostaa miun 3500:n?

Tai mun? Kaippa se on ihan hyvä peli, mutta en enää oikeen saa siitä mitään kiksejä. Pitää ruuvata niin pirusti. Pitäisi varmaan ostaa joku erillinen eq... Äh, jos olisi rahaa, niin laittaisin nupin heti vaihtoon.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Cornflake
06.04.2004 16:08:27
Pallisti
Tai mun? Kaippa se on ihan hyvä peli, mutta en enää oikeen saa siitä mitään kiksejä. Pitää ruuvata niin pirusti. Pitäisi varmaan ostaa joku erillinen eq... Äh, jos olisi rahaa, niin laittaisin nupin heti vaihtoon.

Mikäs siinä EQ:ssa on vikana? Vai oletko sinäkin tullut siihen tulokseen että Hartke ei ole se juttu?
Lick my lovepump!
käki
06.04.2004 16:44:18
Tässä aikaisemmin olin jo hyvää vauhtia katselemassa uutta komboa, vaan taitaa olla ihan riittävä soundi sittenkin, modattu vehje kun on. Lähinnä viime aikojen treenit ja nauhoitussessiot saivat mielen muuttumaan.

Lähinnä etuasteputken(?) rutinat pitäisi saada poistettua(vaihtamalla putki?). Muuten saa Hartke pysyä, kunhan ei hajoa käsiin.

Ja vehjehän on siis Hartken kombo 3500:lla nupilla, Celestionin 15 tuuman keyboard/bass -elementillä ja Hartken 5 tuuman tweeterillä. Iso tuutti vaihdettu halkeamisen(päreiksi) takia.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Rokkiheebeli
07.04.2004 12:59:39

Mulla on se HA4000 eikä oo ollu valittamista. Toimii ilman räkkiäkin kivasti, ja sen saa kyllä räkkiinkin mukana tulevilla kulmilla. Ja sitte ku siihen pistää jonku etuasteen niin sitte se vasta alkaakin potkia.
www.rokkibandi.cjb.net
Pallisti
07.04.2004 15:03:36
Pallisti

Mikäs siinä EQ:ssa on vikana? Vai oletko sinäkin tullut siihen tulokseen että Hartke ei ole se juttu?

Ei taida olla se juttu. Rahastahan kaikki on kiinni, jos mulla olisi paljon rahaa, niin... Kun en osaa soittaa, niin joudun satsaamaan kamoihin.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
onde
07.04.2004 23:41:31
Vuokra- ja lainakamoilla läträäminen kyllästyttää, omat siis haussa.

Bi-amppaus kiinnostaa, ja kävin kokeilemassa Hartken 5000/7000. Säädöiltään, tehoiltaan ja hinnaltaan tuntuivat olevan ihan asiallisia perusvehkeitä, soundiltaan aika neutraaleja.

Sen sijaan mekaniikka (kotelo, kytkimet, liittimet etc.) ei jostain syystä herättänyt luottamusta, vaan koko värkki vaikutti olemukseltaan hieman heppoiselta.

Hartken käyttäjät: onko teillä ollut ongelmia noitten 2000/3500/5000/7000 sarjan vehkeitten kanssa? Oletteko asentaneet niitä räkkiin tai muunlaisiin koteloihin vai käytättekö niitä ilman mitään ylimääräistä suojaa?

Kaikki basson nyplääjät: tuleeko mieleen parempia ehdotuksia keskitehoiseksi bi-ampiksi? Kaappisetiksi tulee 2x10 + 1x15.

Moro!
Mulla oli aikanaan 3500-nuppi ja sen mielenkiintonen ominaissuus oli, että kun se oli yhteenmittaan yli 2-tuntia päällä soundi muuttu aivan karmeeks puutuneelta suohon jääneeltä traktorilta. No ei mitään kun mä luulin että se on vaan maanantai kone ja myin pois, mutta kun oltiin yhteiskeikalla ,missä oli kaikille sama backline varustettuna 3500:lla nupilla niin soundcheckissä se kuullosti hyvältä, mutta ku hypättiin lauteille parin tunnin päästä soundi oli aivan samanlainen ku mun vanhalla 3500:lla ku se oli ollut päällä tarpaaks kauan.Eli varmaan hyvä nuppi, mutta itte en enää osta moista hirvitystä!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
saikkpe
20.04.2004 21:11:50

Kaikesta huolimatta olin päätymässä Hartken 7000:een, joka oli tarkoitus asentaa tukevaan räkkiin.

Olin paikallisen diilerin (DLX) luona hieromassa kauppaa, kun ilmeni harmittava takaisku. Vahvistin oli "standalone" mallia, eli se oli varustettu muovisilla kulmasuojilla ja -listoilla. Räkkiasennuskorvat ruuveineen olivat paketissa mukana, mutta irrallaan.

Ongelmia tuli, kun yritimme ruuvata räkkikorvia vahvistimeen. Hartken paketissa mukana tulleet ruuvit eivät menneet tarpeeksi syvälle, vaan tuntui siltä, että joku vahvarin sisällä ottaa heti vastaan ja korvat jäivät pahasti löysiksi.

Myyjä on yrittänyt selvittää hommaa tukusta, mutta huonoin tuloksin, eikä uskalla vääntää ruuveja voimalla, kun ei tiedä mikä siellä kanittaa.

Millä tavalla te muut olette saaneet 3500/5000/7000 Hartkenne asennetuiksi räkkiin? Oliko niissä räkkikorvat valmiiksi kiinnitettyinä? Ne muovikulmathan on ilmeisesti joka tapauksessa poistettava?
saikkpe
absqua
20.04.2004 21:20:19
Kaikesta huolimatta olin päätymässä Hartken 7000:een, joka oli tarkoitus asentaa tukevaan räkkiin.

Olin paikallisen diilerin (DLX) luona hieromassa kauppaa, kun ilmeni harmittava takaisku. Vahvistin oli "standalone" mallia, eli se oli varustettu muovisilla kulmasuojilla ja -listoilla. Räkkiasennuskorvat ruuveineen olivat paketissa mukana, mutta irrallaan.

Ongelmia tuli, kun yritimme ruuvata räkkikorvia vahvistimeen. Hartken paketissa mukana tulleet ruuvit eivät menneet tarpeeksi syvälle, vaan tuntui siltä, että joku vahvarin sisällä ottaa heti vastaan ja korvat jäivät pahasti löysiksi.

Myyjä on yrittänyt selvittää hommaa tukusta, mutta huonoin tuloksin, eikä uskalla vääntää ruuveja voimalla, kun ei tiedä mikä siellä kanittaa.

Millä tavalla te muut olette saaneet 3500/5000/7000 Hartkenne asennetuiksi räkkiin? Oliko niissä räkkikorvat valmiiksi kiinnitettyinä? Ne muovikulmathan on ilmeisesti joka tapauksessa poistettava?

Koitapa lyhyemmillä ruuveilla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
KooMikko
20.04.2004 21:22:48 (muokattu 20.04.2004 21:23:39)

Oman Hartke 3500 -nuppini ostin n. 4-5 vuotta sitten, joten muisti saattaa hieman pätkiä. Eli muovikulmat on poistettava (tai ainakin minä poistin), ruuvataan räkkikorvat kiinni ja sitten tyrkätään räkkiin.
En ymmärrä mikä sulla mättää, koska itse sain asennettua räkkikorvat aivan vaivattomasti vahvistimeen kiinni.

EDIT: No tossa yläpuolellahan toi vastaus tulikin, eli lyhyemmät ruuvit.
Myy bassosi minulle, vasuri!
saikkpe
21.04.2004 09:36:42 (muokattu 21.04.2004 09:44:39)

Lyhyemmät ruuvit saattavat olla helpoin ratkaisu.

Kuitenkin minua jää hämäämään se, miksi Hartken alkuperäispakkauksessa olevan asennussarjan ruuvit eivät sovi ruuvattaviksi vahvistimeen.

Joko hommassa on jokin jippo tai sitten koko juttu on merkki äärimmäisen huonosta laadusta ja tuotannon ohjauksesta. Se taas ei lupaisi kovin hyvää koko vehjettä ajatellen.
saikkpe
absqua
21.04.2004 09:42:23
Lyhyemmät ruuvit saattavat olla helpoin ratkaisu.

Kuitenkin minua jää hämäämään se, miksi Hartke alkuperäispakkauksessa olevan asennussarjan ruuvit eivät sovi ruuvattaviksi vahvistimeen.

Joko hommassa on jokin jippo tai sitten koko juttu on merkki äärimmäisen huonosta laadusta ja tuotannon ohjauksesta. Se taas ei lupaisi kovin hyvää koko vehjettä ajatellen.

Niin. Mulle Hartke ei ole koskaan assosioitunut mihinkään järisyttävän hyvään laatuun, vaikka ne aivan mainioita työpelejä ovatkin. Niissä on sellainen vaikeasti määriteltävä bulkki-vivahde, joka ilmenee selvimmin potikoissa ja EQ:n liu'uissa. Tosin eipä Hartke olekaan hinnalla pilattu, eli sitä saa mitä tilaa.

Itse veikkaisin ton ruuviepisodin alkulähteeksi tuotannon ohjausta.
Hyvä muuten ettet väkisin ruuvannut niitä ylipitkiä ruuveja pohjaan asti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
saikkpe
21.04.2004 09:59:54

Niin. Mulle Hartke ei ole koskaan assosioitunut mihinkään järisyttävän hyvään laatuun, vaikka ne aivan mainioita työpelejä ovatkin. Niissä on sellainen vaikeasti määriteltävä bulkki-vivahde, joka ilmenee selvimmin potikoissa ja EQ:n liu'uissa. Tosin eipä Hartke olekaan hinnalla pilattu, eli sitä saa mitä tilaa.

Itse veikkaisin ton ruuviepisodin alkulähteeksi tuotannon ohjausta.
Hyvä muuten ettet väkisin ruuvannut niitä ylipitkiä ruuveja pohjaan asti.

Niin, kauppiashan sen laitteen vielä omistaa, eli enhän minä voi itse siihen mitään mennä ruuvailemaankaan.

Tuossa ekassa kappaleessa tiivistit osuvasti sen fiiliksen, mikä mullekin on jäänyt. Potikoiden ja kytkinten lisäksi vielä voi mainita liittimet. Sinänsä ihan mukava 350 W kanavateho syötetään kaiuttimille 1/4" jakin läpi SPEAKONien asemesta.

Mutta kuten totesit, sitä saa mitä tilaa. Hinta on ehkä kuitenkin kohdallaan keskeisiin ominaisuuksiin verrattuna.
saikkpe
snowballed
21.04.2004 11:09:12

Tuossa ekassa kappaleessa tiivistit osuvasti sen fiiliksen, mikä mullekin on jäänyt. Potikoiden ja kytkinten lisäksi vielä voi mainita liittimet. Sinänsä ihan mukava 350 W kanavateho syötetään kaiuttimille 1/4" jakin läpi SPEAKONien asemesta.

Mutta kuten totesit, sitä saa mitä tilaa. Hinta on ehkä kuitenkin kohdallaan keskeisiin ominaisuuksiin verrattuna.

Ihan hyvin se ääni kuuluu 1/4" jakinkin kautta kunhan piuha on asiallinen. Itse omistin aikoinaan hartken 3500-mallin. Laite sanoi yhteistyösopimuksensa irti heti ensimmäisellä keikallaan, poltti sulakkeita yhtenään. Korjauksen jälkeen ko. peli toimi sitten pitkään melko asiallisesti todella herkästi katkeavia potikoita lukuunottamatta. Enivei, ymmärsin vaihtaa kuitenkin parempaan.. :)
basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)