Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikseri.net vs. Maihinnousu vs. Myspace vs..
1 2
Charge
02.08.2010 20:59:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Tuli tässä mieleen, että tällainen talkoovoimin toteutettu plussat/miinukset osio näiden erilaisten, oman musiikillisen ulosannin kuuluville saamisen mahdollistavien
sivustojen plussat/miinukset voisi olla melko hyödyllinen juttu.
 
Voitaisiin käsitellä mm. seuraavia asioita:
 
- äänen laatu
- käyttäjämukavuus (helppo/selkeä ym.)
- muokattavuus, eli voiko sivustosta tehdä oman näköisen
- palautteen saaminen
 
ja mitä sitä kaikkea nyt sitten maan ja taivaan väliltä mieleen tuleekaan. Ugh, olen puhunut, toivottavasti tähän tulee vastauksia ja hyödyttäisi jotain. :)
 
Ihan vipsahtanut.
Elbura
04.08.2010 13:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maihinnousuun en ole tutustunut, mutta Mikseri ja Myspace on tutumpia. Myspace on aika perus, varmaan jokaiselle tuttu ja helpompi lähestyä kuin joku muu. Puhun tässä siis yleisön näkökulmasta. Mikseri saattaa vaikuttaa ehkä vähän sekavalta, koska kaikki ei ole niin "yhdellä sivulla". Myspacen huonoja puolia ovat sen Facebook -tyylisyys. Jengi pyytelee kaveriks vaan että olis mahollisimman paljon sitä numeroa sivulla. Samoin myös kommentit ovat aina isoja ja raskaita kuvia, jotka jumittavat sivua.
 
Charge
04.08.2010 14:17:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä näistä sitten olisi paras paikka lisäillä omaa musiikkiaan, niinkuin että saisi palautetta ja näin?
 
Ihan vipsahtanut.
konehes
05.08.2010 18:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Mikseri nyt on heti poissa laskuista. Mistä lie johtuu, että mun on ainakin hyvin vaikea ottaa vakavasti bändiä, jonka kappaleet ovat pelkästään Mikserissä. Ulkoasukin on jo niin ankea.
 
Eikä noissa ole äänenlaadulla mitään väliä, sillä ei kukaan niistä kuitenkaan varsinaisesti musaa kuuntele, saati odota mitään hifi-elämystä. Noiden sivustojen avulla promotaan bändiä ja tarjotaan kappaleet helposti saataville.
 
cherub with heavy metal machine
Charge
05.08.2010 18:52:01 (muokattu 05.08.2010 18:53:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Mikseri nyt on heti poissa laskuista. Mistä lie johtuu, että mun on ainakin hyvin vaikea ottaa vakavasti bändiä, jonka kappaleet ovat pelkästään Mikserissä. Ulkoasukin on jo niin ankea.
 
Tätä olenkin kovasti miettinyt, mikseri tuntuu olevan täynnä kaikkea shaibaa, sinne vaan joka ainoa wannabe-jotain tunkee jonkun kökköäkin kökömmän räppibiisinsä ja koeta siinä sitten olla jonakin ja koettaa tehdä jotain kunnolla oman luomuksesi eteen. Mutta myspacen kohdalla tuntuu kuitenkin siltä, näin aloittelevaan bändiin kun kuulun, että myspace on ammattilaisten paikka. Mutta onko näin, vai voiko sinne laittaa musiikkia ihan palautteen saamisen kannalta? Voi olla tyhmiä kysymyksiä,mutta olkoon. :)
 
Ihan vipsahtanut.
JPQ
22.08.2010 02:37:57 (muokattu 22.08.2010 02:40:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myspace kiinnostaa kun sitä kautta vois onnistua saamaan kansainvälistäkin huomioita ja kun tuntuu ettei mun tekemisiä kovin moni suomessa ymmärrä edes... ja myspacesta haluais tosiaan kuulla kuinka paljon sieltä irtoaa komenttia. mikserissä kyllä todella surullisen paljon kaikkea huonoakin. lisään soppaan vielä soundclick palvelun.
http://www.soundclick.com/
en sano varmaksi näillä korvilla ja kajareilla mutta lienee parempi ääni kuin myspacessa. mikserissä taas se vaihtelee aika paljon tekijänkin mukaan. osa vaan osaa saattaa ideansa viimeistellymmin loppuun.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Vaihe
22.08.2010 16:05:28 (muokattu 22.08.2010 16:13:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikean palautteen saamisessa SoundCloud on ehdottomasti paras. http://soundcloud.com/
 
Siellä et voi kun lisätä biisejä eli ei mitään oman sivun pimppausta. Siellä voi lisätä kommentteja vaikka biisin tiettyihin kohtiin tyliin "tästä lähtevä särö on jees". Suomalaista kommenttia ei niinkään tule ja musiikityylinä on enimmäkseen konemusaa, mutta kyllä rokkiakin löytyy. Äänenlaadun voi päättää itse ja antaa ihmisten ladata biisi vaikka wavina. Biisiin saa myös BUY nappulan jos se on jossain myynnissä.
 
Mutta soundcloudiin pätee sama kun kaikkiin muihinkin. Ei sitä palautetta tule jos kukaan ei käy kuuntelemassa. Tosin juuri Soundcloudissa on tullut asiallista palautetta ihmisiltä jotka ovat vain sattuneet sivulle hakemalla uutta musiikkia. FB ja MS menee enemmän spämmäilyn puolelle. SoundCloudilla on ihan ok foorumi missä voi käydä kyselemässä palautetta.
 
FB tosin IMO parempi paikka kuin MySpace. Helposti saa selkeän näköisen profiilisivun: http://www.facebook.com/bubblescum
 
Juhani
24.08.2010 11:17:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia ReverbNation palvelusta?
 
www.reverbnation.com
 
Näin mainostavat sivuillaan.
 
"ReverbNation.com is the leading online music marketing platform used by over 500,000 artists, managers, record labels, and venues to grow their reach, influence, and business across the internet. ReverbNation.com provides free and affordable solutions to individual artists and the music industry professionals that support them in the areas of web promotion, fan-relationship management, digital distribution, social-media marketing, direct-to-fan e-commerce, fan-behavior measurement, sentiment tracking, web-site hosting, and concert booking and promotion. "
 
Jos haluaa niin täällä voi verrata sivustojen suosiota kävijämäärien kannalta: http://www.alexa.com
 
Tähän voisi lisätä myös nettiradioita jotka soittavat kappaleita, tässä yksi:
 
indielite Radio
http://indielite.com
 
Vähän aihetta sivuava ketju myös: Digijakelu kuntoon ilman levy-yhtiötä
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=192032&o=0
nypdjaz
29.08.2010 09:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites toi Hitlantis? Joko on kokeiltu?
 
äskoo
02.05.2011 23:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei! onko kellään kokemusta tosta facebook bandpge:sta olisi kiva kuulla, saako wavina biisejä ladattua ja pakkaako se ne totenki huonoksi jne..
eikös se ole periaattessa soudcloud? ainakin sellasen kuvan olen saanut että facebookilla ja soudcloudilla on sopimus::
 
Juhani
03.05.2011 08:50:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

äskoo: hei! onko kellään kokemusta tosta facebook bandpge:sta olisi kiva kuulla, saako wavina biisejä ladattua ja pakkaako se ne totenki huonoksi jne..
eikös se ole periaattessa soudcloud? ainakin sellasen kuvan olen saanut että facebookilla ja soudcloudilla on sopimus::

 
Meillä on tällainen:
 
http://www.facebook.com/vainharha
 
Kappaleet tosiaan ladataan Soundcloudiin ja sitten ne voi lisätä Bandpagen playeriin. Itse olen ladannut sinne suoraan masteroidut wav tiedostot.
Antti1997
07.05.2011 04:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MySpace on ainakin kuuntelijan kannalta niin hirvittävää kuraa että huhhuh. Äänenlaatu on jotain huonointa youtube-tasoa, ja itse sivu kaikkine tuhansine mainoksineen ja muine tilpehööreineen latautuu jonkun puoli tuntia. Nyt sinne on kaiken kukkuraksi tullut ilmeisesti rekisteröitymispakko, jos haluaa kuunnella täysimittaisia biisejä. :D
 
Juhani
07.05.2011 19:09:36 (muokattu 07.05.2011 19:10:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1987: MySpace on ainakin kuuntelijan kannalta niin hirvittävää kuraa että huhhuh. Äänenlaatu on jotain huonointa youtube-tasoa, ja itse sivu kaikkine tuhansine mainoksineen ja muine tilpehööreineen latautuu jonkun puoli tuntia. Nyt sinne on kaiken kukkuraksi tullut ilmeisesti rekisteröitymispakko, jos haluaa kuunnella täysimittaisia biisejä. :D
 
MySpaceen saa myös Soundcloudin playerin. Sori nyt tää oman bändin mainostus. Mutta tälleen meillä tulee kaikki musa (kotisivut, facebook, myspace) Soundcloudista mikä on kätevää kun näkee statistiikat. Ja kun uuden biisin lisää sinne niin se on sitten kerralla kaikkialla.
 
www.myspace.com/vainharha
4lp1
30.05.2011 17:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nypdjaz: Mites toi Hitlantis? Joko on kokeiltu?
Hitlantiksessa on profiili meillä. Muutama kuuntelu seltä saatu, sitä maksullista ominaisuutta ei olla ostettu. Mielestäni palvelun ongelma on se raskaus; sen käyttäminen vähänkään hitaammalla koneella/netillä on täyttä tuskaa. Potentiaalia siinä ehkä olisi, mutta nykyisellä toteutuksella ei..
 
Minen ymmärrä tuota Mikseri-n00beilla >< Myspace-ammattilaisille -asetelmaa. Mikserissä on hyviä bändejä, ja myspacessa karmeaa kuraa. Mikseri on ehkä 10000x toimivampi systeemi. Myspacekin on kaatumassa omaan mahdottomuuteensa, aika paljon on tietääkseni lähtenyt ihmisiä, juurikin tuon raskaantumisen myötä. Käyttöliittymä on ollut niin kauan kuin tiedän aika sekava. Mikseri voittaa siinäkin.
 
MacBook Q1/09 | 2GHz, 2Gb, 250Gt/7200RPM || Intel C2D E6750 2,7Ghz, 4Gt, 500Gt + 200Gt + 1Tt ___ Pitkä letti ja kitara, loppu sujuu kuin itsestään!
Muovinen
09.08.2011 13:41:48 (muokattu 09.08.2011 13:43:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1987: MySpace on ainakin kuuntelijan kannalta niin hirvittävää kuraa että huhhuh.
 
Ei oo yhtään helpompaa siellä käyttäjän puolellakaan, sillä käyttöliittymä on aivan uskomattoman sekava ja buginen. Lisäksi MySpacessa tehtiin hiljattain jokin päivitys, joka pisti sivujen layoutit aivan uusiksi, eli sekaisin. Yritin jaksaa säätää siellä, mutta ei kyennyt enää. Minä olen siis ainakin luovuttanut kyseisen sivuston suhteen :( Ja jos haluaa oikeasti palautetta musiikkinsa suhteen, niin ei tuo siihenkään ole hyvä.
 
Mikseri toimii teknisesti paljon paremmin, vaikka onkin tosiaan täynnä kaikenlaista shaibaa, jota erityisesti wannabe-räppärit suoltavat. Siellä on myös paljon parempi mahdollisuus saada oikeaa palautetta jos vain jaksaa nähdä sen eteen hieman vaivaa, eli esim kommentoida muiden biisejä aktiivisesti. Kommenttirinki on myös ihan jees, vaikka osa kommenteista onkin luokkaa copy/paste.
 
Minä pistän toivoni Facebookiin, jossa kaikki ihmiset (potentiaalinen yleisö) ovat jo muutenkin ja parhaimmillaan tekevät promootion puolestasi. Tämäkin vaatii aktiivista työtä, esilläoloa ja kanssakäymistä ihmisten kanssa. Aivan kauhiaa, eikös?
 
edit: Soundcloud on hyvä uusi tuttavuus! :)
Rahkoi
10.08.2011 01:07:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole vielä taidettu ketjussa mainita omaa suosikkiani bandcampia (www.bandcamp.com). Suurimman osan ketjussa mainituista palveluista olen käynyt läpi, mutta itselle Bandcamp on osoittautunut mieluisimmaksi. Ulkoasultaan muokattavissa, mutta kuitenkin karsittu, eli ei kauheasti mitään turhaa silppua, ja muutenkin mukava käyttää, niin artistina kuin kuuntelijanakin. Ladatuilla biiseillä ei ole mitään rajoja ja ne ladataan palveluun wav-tiedostoina, eli laatu on hyvä. Lisäksi musaa saa latauksina tuon kautta myös myytyä. Kävijät ja kuuntelijatkin saa statseina katsottua.
 
Ainoa miinus tuossa mulle on se, että mitään kommentointimahdollisuutta ei ole. Eli siinä mielessä esim. SoundCloud on kyllä parempi, jos nimenomaan palautetta haluaa.
 
Loppuun hävyttömänä mainontana oma sivuni: http://rahkoi.bandcamp.com/ Sain tuosta alunperin ihan vartissa suurinpiirtein kivan näköisen, siinä missä monien muiden sivujen kanssa on saanut painia vaikka kuinka (en siis omaa sen suurempia koodaustaitoja). Tarkoituksena kyllä tuota vähän muokkailla jossain vaiheessa.
 
"Vanha sanontahan kertoo, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja jos kerran luomme kuvia ja maailmoja musiikillamme, kertoo myös musiikkimme enemmän, kuin sanoitukset ikinä." - Ed Wynne, Ozric Tentacles
nypdjaz
10.08.2011 09:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan ideaa laittaa biisit useammalle sivulle, soundcloud, bandcamp ja myspace esim? Keksiikö joku tässä muuta ongelmaa kuin se, että pitäisi päivitellä useampaa sivua kerralla?
 
Juhani
10.08.2011 11:04:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nypdjaz: Oiskohan ideaa laittaa biisit useammalle sivulle, soundcloud, bandcamp ja myspace esim? Keksiikö joku tässä muuta ongelmaa kuin se, että pitäisi päivitellä useampaa sivua kerralla?
 
Itse oon laittanut kaikki biisit Soundcloudiin ja Soundcloudin playerin MySpaceen sekä Facebookkiin. Muita palveluita ei oikeen enää ole tullut käytettyä.
 
http://soundcloud.com/vainharha/sets/vainharha-songs/
http://www.myspace.com/vainharha
http://www.facebook.com/vainharha
 
Näin lisään vaan yhteen paikkaan biisit ja ne on kaikkialla. Näkyy samat statistiikat myös kappaleiden kuunteluista.
 
Bandcampistä ei ole kuunteluita tullut niinpaljon kuin MySpacesta ja Facebookista joten niihin on tullut vakiinnuttua nyt. Soundcloud taas tarjoaa hyvän äänenlaadun ja kappaleet voi ladata suoraan waveina mastereista.
nypdjaz
10.08.2011 12:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani: Itse oon laittanut kaikki biisit Soundcloudiin ja Soundcloudin playerin MySpaceen sekä Facebookkiin. Muita palveluita ei oikeen enää ole tullut käytettyä.
 
http://soundcloud.com/vainharha/sets/vainharha-songs/
http://www.myspace.com/vainharha
http://www.facebook.com/vainharha
 
Näin lisään vaan yhteen paikkaan biisit ja ne on kaikkialla. Näkyy samat statistiikat myös kappaleiden kuunteluista.
 
Bandcampistä ei ole kuunteluita tullut niinpaljon kuin MySpacesta ja Facebookista joten niihin on tullut vakiinnuttua nyt. Soundcloud taas tarjoaa hyvän äänenlaadun ja kappaleet voi ladata suoraan waveina mastereista.

 
Tämähän onkin loistava idea, varsinkin kun myspacen soitin ja äänenlaatu on niin hirveä ja soundcloudin soittimesta olen tykännyt kovasti.
 
T.R.N.
23.09.2011 12:52:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My Space on kyllä kyykännyt nyt tosi rankasti. Ei jaksa/pysty/halua enää päivittää sinne mitään. Jääkööt...
 
Jatkan bändini kanssa mieluummin vaikka sitten FB-ryhmällä.
 
-------------------------------------------------
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «