Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarointiin sopivat kuulokkeet
1
Tursa
22.09.2011 20:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiennyt minne kirjottaa niin kirjotin tänne. Elikkä pitäs ostaa kuulokkeet soittoa varten, mut niillä olis hyvä voida kuunnella musiikkia myös. Suunnittelin noita AKG:n K-240 MKII -luureja, mutta olen kuullut että studiokuulokkeet eivät välttämättä ole hyvät musiikin kuuntelussa erottelevuuden takia. Osaisko joku siis kertoo että kannattaako ostaa nuo vai mahdollisesti jotku muut(saa ehdottaa muita)?
Kiitos jo etukäteen:)
 
ReBeat
22.09.2011 20:52:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostat noi: http://www.thomann.de/fi/shure_srh_940.htm
 
Tietenkin varsinkin oma soundi sekä musiikki muutenkin kannattaa kuunnella mahdollisimman värittymättömänä, jotta siitä voi mitään johtopäätöksiä tehdä.
 
TTV
22.09.2011 20:58:49 (muokattu 22.09.2011 21:01:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni AKG K-81DJ, toimivat erittäin hyvin esim mallintavan etuasteen kautta soitettaessa. Suodattavat paremmin kitaran akustisen äänen kuin esim Sennheiserin HD-380 PRO. Tuohon ulkopuolisen äänen suotoon kannattaa kiinnittää huomiota ihan kunnolla testaamalla, ei nimittäin ole ihan sama, millaiset kuulokkeet toimivat sylissä soivan kitaran kanssa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Krice
22.09.2011 22:34:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG 272 HD ollut käytössä, mielestäni hyvät sekä musiikin kuunteluun että soittamisen monitorointiin. Korvapehmusteet on erittäin miellyttävät. Johdon kiinteä kiinnitys tosin vaikuttaa vähän huteralta, mutta en ole itse kovin taipuvainen röytämiseen.
 
Celeb
22.09.2011 23:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: AKG 272 HD ollut käytössä, mielestäni hyvät sekä musiikin kuunteluun että soittamisen monitorointiin. Korvapehmusteet on erittäin miellyttävät. Johdon kiinteä kiinnitys tosin vaikuttaa vähän huteralta, mutta en ole itse kovin taipuvainen röytämiseen.
 
Jos käyttää silmälaseja niin en suosittele 272 HD:ta. Mulla on töissä tällaset ja kun silmälaseja käytän samalla, niin pystyy sen 15 minsaa pitämään kunnes pitää vähän leputella korvientaustoja kun kuulokkeet painaa aika kovaa päätä vasten.
 
Jucciz
22.09.2011 23:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä sanalla: http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
wilo
23.09.2011 08:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on luurit hankinnassa ja tällä hetkellä mietityttää kuulokkeiden herkkyys. Ns. perinteiset huippuluokan luurit ovat erittäin epäherkkiä (esim. AKG K 271) eli mahtaako esim. mallintavassa kitaraetuasteessa tai mp3-soittimessa olla tarpeeksi tökyä? Erillinen kuulokevahvistin toki ajaisi asian, mutta hinta nousee ja käytettävyys huononee.
Olisko kellään vinkkiä hyväsaundisiin suljettuihin circumaural-luureihin, joiden herkkyys olisi edes kohtuullisella tasolla? Hintaluokka noin satanen, saa mennä hätätapauksessa vähän ylikin...
 
jniska
23.09.2011 08:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää ei ole hassummat kans. Oli kuunneltavana muutaman päivän kesällä.
http://www.extremeheadphones.com/ex-29.html
 
Ruotsista noita saa Peakaudiolta, abaut 90 €
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «