Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tiedossa pikkuvikainen Yamaha FG 720 S -12 -kitara
1
kaukopoika
21.09.2011 16:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi ,otsikon mukanen siisti teräskielinen siis tiedossa ,mutta sellainen vika on ,että yhdestä kiristimestä puuttuu se prikka ,joka on siinä etupuolella virittimen akselilla keskittämässä sen siihen reikään.Mistähän tuollasta kannattais etsiä ja mikä on virallinen nimi ,että osais googlettaa ?
 
Muuten kitara on loistavassa kunnossa ,natural värinen ,kaula hieman lengolla ,mutta niinhän aina.Yksi kieli poikki ja helvetin epävireessä muutenkin ,niin en varsinaisesti koklaamaan päässy ,mutta usean Tube videon katsoneena oon vakuuttunu ,että siinä olis mulle erinomainen 12 -kielinen ,kuutonen jo on (Yamaha F-310 ) ja muutama Fender sähkönen.
 
Se mikä on parempaa ,kuin tuossa mun kutosessa ,niin on se ,että siinä on otelauta reunalistoitettu ,ei pieni nauhojen kuivien kelien törrötys haittaa menoa.Hintapyynti olis 190 euroa ,lienee melko linjassa kunnon kanssa noin niinku käytettynä ,uus näkyis olevan paikasta riippuen 400 molemmin puolin ,tosin Thomanilla vissiin alle 200 ?
 
No mitäs sanotte otanko pois kuleksimasta ,itse oon sitä mieltä ,että kyllä vain !Tosin tinkiä meinaan vielä ;-))
 
Milkop
21.09.2011 17:27:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä moinen löytyy ja onhan se hintaansa nähden hyväsoittoinen -ja soundinen peli. Osta ihmeessä. Prikkoja löytyy rautakaupoista eivätkä kielen puuttuminen tai epävire ole minkäänlaisia ongelmia.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
kaukopoika
21.09.2011 19:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tarkoitin siis sitä ,että siinä kokeilutilanteessa ei ollut mahiksia saada sitä puuttuvaa kieltä ,enkä sitä jaksanu ruveta virittämään muutenkaan ,oli sen verta epiksessä....
 
jhurtti
22.09.2011 14:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun Thomannin hinta on 289, ja tuon soittokuntoon saamiseksi joutuu hiukan vaivaakin näkemään, niin itse ehkä kallistuisin T-kaupan puoleen. Muutama kymppi alaspäin, niin vaaka keikahtaakin toiseen suuntaan. Toki huonolla tuurilla voi käydä niin, että T-kaupan vehkeen joutuu säädättämään, mutta eipä tuo taida Jammuissa olla yleistä.
 
Kefiiri
23.09.2011 13:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: ..yhdestä kiristimestä puuttuu se prikka ,joka on siinä etupuolella virittimen akselilla keskittämässä sen siihen reikään.Mistähän tuollasta kannattais etsiä ja mikä on virallinen nimi ,että osais googlettaa ?
 
Osan nimi lienee englanniksi tuner bushing. Suomeksi ehkä virittimen holkki?
 
kaukopoika
23.09.2011 15:35:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Kefiirille osan nimestä ,ei oikein oma loota säteilly ,eikä sen puoleen oo ny oikein muutenkaa jaksanu googletella. Mutta skitta on hoidettu 140 euron hintaan !!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «