Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Extra paksut kielet? 145->175
1
Hati
07.03.2011 23:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nykyisin soittelen 145mm "e" kielellä, eli A vireessä. vähän on kuitenkin liian ohut tuo kieli ja 155 -> 165 kieliä ei mistään löydy päätin kääntyä teidän puoleen.
Löytyykö mistään tuollaisia kieliä vai onko pakko hankkia 175? löytyykö kellään tuota 175 kieltä, missä vireessä basso on ja mikä skaala?
 
Kiitos!
 
On se vaan kova.
calster
07.03.2011 23:56:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rotosound.com/drop_zone.php
 
Tuolta,.. Fazer myy suomessa ainakin.
 
Ja onhan sitten ne Warren mörkökielisetti myös.
 
KMT
08.03.2011 00:53:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on tuo Warwickin dark lord kielisetin 175, alaF#:ssä, Bassona Harley-Bentonin kuuskielinen aktiivi mikä lie skaala siinä sitten on..
 
j4kk1
08.03.2011 22:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hati: Löytyykö mistään tuollaisia kieliä vai onko pakko hankkia 175? löytyykö kellään tuota 175 kieltä, missä vireessä basso on ja mikä skaala?
 
Kiitos!

 
Mulla oli johonkin väliin käytössä 175. kitaristien kitarat oli dropped-Bb vireessä, mulla oli viiskielisessä alin kieli F. Siirryin sittemmin virittämään basson normi Eb.hen, jolloin voi mennä ihan 5-kielisen vakiosetillä ja vireen voi vaihtaa lennosta normaaliksi.
 
Hyllyn jäi yksi tommonen käyttämätön pyramidin 175-jööti, osta pois, saat kynpillä. Noita voi tilata saksasta suht edullisesti, mutta postikulut on kovat.
 
If you're offended by this signature then you're stupid.
Darwn
20.09.2011 13:21:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Mulla oli johonkin väliin käytössä 175. kitaristien kitarat oli dropped-Bb vireessä, mulla oli viiskielisessä alin kieli F. Siirryin sittemmin virittämään basson normi Eb.hen, jolloin voi mennä ihan 5-kielisen vakiosetillä ja vireen voi vaihtaa lennosta normaaliksi.
 
Hyllyn jäi yksi tommonen käyttämätön pyramidin 175-jööti, osta pois, saat kynpillä. Noita voi tilata saksasta suht edullisesti, mutta postikulut on kovat.

 
Meikä vois ostaa sulta pois, jos vielä on jälellä :D
 
pehko
20.09.2011 17:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hati: Eli nykyisin soittelen 145mm "e" kielellä, eli A vireessä. vähän on kuitenkin liian ohut tuo kieli ja 155 -> 165 kieliä ei mistään löydy päätin kääntyä teidän puoleen.
Löytyykö mistään tuollaisia kieliä vai onko pakko hankkia 175? löytyykö kellään tuota 175 kieltä, missä vireessä basso on ja mikä skaala?
 
Kiitos!

 
no johan on markkinat ja pojilla kauheat siltavaijerit haussa. itellä 135 toimi A:ssa oikein passelisti.
pkuukas
20.09.2011 20:01:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: no johan on markkinat ja pojilla kauheat siltavaijerit haussa. itellä 135 toimi A:ssa oikein passelisti.
 
Tatsikysymyksiä aika vahvasti. Mulla toimii 130 C#ssä tosi kivasti. Muut kielet onkin normaalimman paksuisia, mutta henk. koht. pidän suht jytkyistä alakielistä.
 
basisti1971
20.09.2011 21:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
KMT: Itsellä on tuo Warwickin dark lord kielisetin 175, alaF#:ssä, Bassona Harley-Bentonin kuuskielinen aktiivi mikä lie skaala siinä sitten on..
 
Kolmenelosia ovat kumpainenkin, kuussatanen ja kuustonninen.
Kaiketi, en ole tarkemmin ajatellen tullut mitanneeksi, mutta tatsi on sama kaikissa meikäläisen 34" bassoissa. Mittaampa kunhan taas humppakanteleen äärellä olen.
 
Hyvin on kuustonninen pelittänyt F#BEADG vireisenä, aiheuttaa vaan jonninverran ihmettelyä. Varsinkin kun kertoo pelin olevan "harrikka".
 
T:Samuli
 
pehko
22.09.2011 09:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pkuukas: Tatsikysymyksiä aika vahvasti. Mulla toimii 130 C#ssä tosi kivasti. Muut kielet onkin normaalimman paksuisia, mutta henk. koht. pidän suht jytkyistä alakielistä.
 
no mjoo...oishan sitä mielenkiintosta kokeilla tommosia vaijereita. varmasti kantaa äänen kivemmin. Ei vaan ole tarvetta semmosille vireille just nyt =(
hollstro
22.09.2011 12:25:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako muuten noin paksun (175) kielen stemmaamaan, eli riittääkö tallassa säätövaraa?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pehko
22.09.2011 13:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Saako muuten noin paksun (175) kielen stemmaamaan, eli riittääkö tallassa säätövaraa?
 
joo, ja joutuuko tällasen kanssa tekemään esim viilaushommia sinne tallaan?
L.Ruoska
22.09.2011 22:33:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: joo, ja joutuuko tällasen kanssa tekemään esim viilaushommia sinne tallaan?
 
Tai viritinkoneistoon, meneekö tuollainen kaapeli enää sinnekään sisään :P
KMT
23.09.2011 01:43:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: joo, ja joutuuko tällasen kanssa tekemään esim viilaushommia sinne tallaan?
 
Ei ainakaan tossa HB:ssä kun kieli asetetaan ettei sitä tungeta mistään välistä kokomitaltaan ja kielessä on ohennukset päissä että mahtuu siihen mistä säädetään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «