Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen viritysruuvit löystyvät soitossa
1 2
tumahus
20.09.2011 13:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikille,
 
Kertokaas vinkkejä, kuinka saada nuo rumpujen viritysruuvit pysymään paikoillaan. Jostain syystä ruuvit löystyvät soiton aikana ja vire rummusta katoaa kokonaan.
 
Ostin juuri tuollaisen drumdial-viritysmittarin ja ei viitsisi alkaa tekemään turhaa työtä ennen kuin saan korjattua tuon ruuvien löystymisen ongelman.
 
Ostin juuri tuollaiset nylonprikat. Auttoivat vähän, mutta eivät täydellisesti.
 
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tähän liittyen?
 
Kiitos
 
Veksi
20.09.2011 13:59:20 (muokattu 20.09.2011 14:05:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedä vaan ruuvit tiukemmalle, sitten pysyy!? Drumdialin viritysasteikon mukaan 90 yläkalvo ja alakalvo virvelissä 82
 
Sa(n)kari
20.09.2011 14:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumahus: Hei kaikille,
 
Kertokaas vinkkejä, kuinka saada nuo rumpujen viritysruuvit pysymään paikoillaan. Jostain syystä ruuvit löystyvät soiton aikana ja vire rummusta katoaa kokonaan.
 
Ostin juuri tuollaisen drumdial-viritysmittarin ja ei viitsisi alkaa tekemään turhaa työtä ennen kuin saan korjattua tuon ruuvien löystymisen ongelman.
 
Ostin juuri tuollaiset nylonprikat. Auttoivat vähän, mutta eivät täydellisesti.
 
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tähän liittyen?
 
Kiitos

 
http://tightscrew.com/
 
Itsellä WorldMaxissa alakalvossa nuo, pysyy.
 
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
tumahus
20.09.2011 14:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tightscrew ois ihan jees, mutta omistan tollaset Sonorin vintageruuvit. Mielestäni ovat vähän paksummat kuin normaalit tapit. Pitää tämä tarkistaa vielä.
 
Kailis
20.09.2011 16:13:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Vedä vaan ruuvit tiukemmalle, sitten pysyy!? Drumdialin viritysasteikon mukaan 90 yläkalvo ja alakalvo virvelissä 82
 
No just joo.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
20.09.2011 17:19:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Vedä vaan ruuvit tiukemmalle, sitten pysyy!? Drumdialin viritysasteikon mukaan 90 yläkalvo ja alakalvo virvelissä 82
 
Nin, tai osta kunnon rumpu missä on hyvät tapit ja lugit, ja opettele virittämään ilman mitareita. Ai miksi? No siksi että kun joskus pitää virittää rummut ilman mittareita niin oot ihan avuton.
 
Koolla oli väliä.
Kailis
20.09.2011 17:51:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plus se että ei voi antaa kenellekään ohjeeksi "vetää vaan kireemmälle" kun ei ole hajuakaan minkälaista virettä haetaan. Tai rummusta mitään tietämättä antaa jotain mittarin lukuja.
Mikäköhän kierre noissa on? Jos löydät sopivat mutterit, voit vetää ne lugia vasten lukitsemaan.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Veksi
20.09.2011 19:02:02 (muokattu 20.09.2011 19:03:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt haetaan sellaista virettä, että vire pysyy!?
 
Kailis
20.09.2011 19:04:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Nyt haetan sellaista virettä, että vire pysyy!?
 
Ei.
 
Huono vire tai liian lyhyt!
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Veksi
20.09.2011 19:05:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten virveli vaihtoon?
 
Kailis
20.09.2011 19:10:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei sekään munsta. Hyvät ja hyväsoundisetkin snaret joistain kummallisista planeettojen asennoista johtuen löystyvät, yleensä kanttilyöntien takia ja juuri siitä paikasta mihin lyönti osuu. Onpa mulla alaruuvikin putoillut yhdestä. En mä sen takia rumpua vaihtoon laittaisi jos on muuten miellyttävä.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
hansakemanelius
20.09.2011 19:57:13 (muokattu 20.09.2011 19:57:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: No ei sekään munsta. Hyvät ja hyväsoundisetkin snaret joistain kummallisista planeettojen asennoista johtuen löystyvät, yleensä kanttilyöntien takia ja juuri siitä paikasta mihin lyönti osuu. Onpa mulla alaruuvikin putoillut yhdestä. En mä sen takia rumpua vaihtoon laittaisi jos on muuten miellyttävä.
 
Mulla pysyy muut virvelit hyvin vireessä mutta puuvanteiseen Jammuun joudun tekemään pientä viilausta jokaisen keikan jälkeen,
lähinnä niihin kohtiin johon kanttilyönnit osuu.
Onko muilla kokemuksia puuvanteisen virvelin vireessä pysymisestä?
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Krisse82
20.09.2011 20:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Mulla pysyy muut virvelit hyvin vireessä mutta puuvanteiseen Jammuun joudun tekemään pientä viilausta jokaisen keikan jälkeen,
lähinnä niihin kohtiin johon kanttilyönnit osuu.
Onko muilla kokemuksia puuvanteisen virvelin vireessä pysymisestä?

 
Omat Kumut pitävät kyllä vireensä vaikka kanttiin kapulaa tarjoaisi. Joten en usko että, puuvanne vaikuttaa vireessä pysymiseen. Olen toki törmännyt vastaavaan ilmiöön useanlaisilla vannetyypeillä (norm. prässivanne, valuvanne ja myös puuvanne).
Joten uskoisin itse rummun ja lugien/ruuvien aiheuttavan ilmiön.
 
Pienenä lisäyksenä: Mitään älytöntä hakkaamista en kantteihin harrasta!
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
dumbass
20.09.2011 20:54:40 (muokattu 20.09.2011 20:57:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin monta postausta, eikä kukaan oo maininnut vaseliinia. Vaseliinia ruuveihin ni ei löysty, sen sijaan on miellyttävämpää virittää kun ne kiertyy smoothisti eikä nirsku, tai ainakin nirskunta vähenee. Lisäksi tietääkseni erittäin hyvää hoivaa kierteille noin niinkuin ylipäätään. minun masters-virvelistä loppui löystymiset siihen, vaikka valuvanteet on (pahimmat ilmeisesti tässä ilmiössä).
 
Veksi
20.09.2011 21:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaseliini on voiteluainetta, joka päinvastoin liukastaa ruuvia, laittakaa ns. lukkoliimaa kierteisiin niin pysyy?
 
Kailis
20.09.2011 21:45:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Vaseliini on voiteluainetta, joka päinvastoin liukastaa ruuvia, laittakaa ns. lukkoliimaa kierteisiin niin pysyy?
 
Ei taas...
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
20.09.2011 22:16:45 (muokattu 20.09.2011 22:18:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Vaseliini on voiteluainetta, joka päinvastoin liukastaa ruuvia, laittakaa ns. lukkoliimaa kierteisiin niin pysyy?
 
Joo. Vielä parempi on että virität rummun oikein hifivireeseen tarkasti, ja sitten hitsaat jokaisen tapin kiinni lugiin.
 
Edit. Sopivan jäykkä vaseliini auttaa vireen pysymisessä kuulemma, itse en merkittäviä eroja ole huomannut. Se on rummusta kiinni. Jos yhtään lohduttaa, niin ei tunnu tämä maailman äänitetyin virvelikään pitävän virettään. :)
 
Koolla oli väliä.
tumahus
20.09.2011 22:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Veksi vinkistä. Pitänee kokeilla tota vaseliinia.
 
En tarkoittanut pelkkää virveliä vaan ihan tomejakin. Mutta samapa tuo, koska ohjeet pätee rumpuun kuin rumpuun.
 
Ja Ferodoz, mitä vittua? Jos joku ostaa drumdialin, se ei tarkoita sitä etteikö kyseinen henkilö osaisi korvakuulolla virittää. Ja jos joku kyselee vinkkejä niin kannattaisko vaan antaa pelkästään vinkkejä liittyen aiheeseen tai muuten olla kirjottamatta mitään vitun ärsyttävää trollia.
 
On nimittäin aika heppoinen perustelu ostaa uusi setti, jos viritysruuvit vähän löystyy soitossa. Luulempa, että en ole ensimmäinen joka on kohdannut kyseisen ongelman joissain rummuissa.
 
Kailis
20.09.2011 23:05:55 (muokattu 20.09.2011 23:07:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tainnu olla Veksin vinkki tuo vaseliini.
Mutta vastamuttereilla, jos sellaisia löydät, saat pysymään varmasti.
Mulla on omissa tomeissani sellaisia muovisia jotka osuvat vanteeseen ja tapin neliskanttiseen osaan. Eivät vaan käy noihin Sonoreihin.
 
Jos joku ostaa drumdialin, se ei tarkoita sitä etteikö kyseinen henkilö osaisi korvakuulolla virittää.
 
Kaikella ystävyydellä; miksi sä olet tuon ostanut?
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
tumahus
20.09.2011 23:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No aikanaan kun olin soittokunnassa niin me käytettiin tuota DrumDialia marssivirppojen viritykseen. Kun sitä oppi käyttämään niin toimivaa saundia sillä sai aikaan eikä mennyt kauaa. Ja itseasiassa sen avulla oppi myös hieman paremmin erottamaan sen oikean äänen, mitä kuunnella kun virittää.
 
Eli ostin sen nopeuttamaan ja helpottamaan oikean vireen löytämisessä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «