Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 536 37 38 39 40115 116 117 118 119
Jussiman
17.09.2011 13:24:08
rollariboy: osaisko joku suositella että mitä rollareiden albumeita kannattas hankkia?

No ainakin Singles Collection: The London Years. Kattaa melko hyvin Rollareiden alkupään tuotannon eli vuodet 1963-1970.

Myös kannattaa hankkia Exile On Main St. Mielestäni yhtyeen paras levy. Lisäksi hankkimisen arvoisia ovat Some Girls, Let It Bleed ja It's Only Rock and Roll. Tattoo You on myös oikein hyvä levy.
Flash
17.09.2011 15:15:38

Jussiman: No ainakin Singles Collection: The London Years. Kattaa melko hyvin Rollareiden alkupään tuotannon eli vuodet 1963-1970.

Myös kannattaa hankkia Exile On Main St. Mielestäni yhtyeen paras levy. Lisäksi hankkimisen arvoisia ovat Some Girls, Let It Bleed ja It's Only Rock and Roll. Tattoo You on myös oikein hyvä levy.

Sticky Fingers ja Beggars Banquet ovat myös oleellisimpien levyjen joukossa.
Live Music Is Better!
Jokapaikanapina
17.09.2011 16:37:37
Hehe, suositella Rollaripojalle Rollareita ;D

Mun mielestä yllä mainittu Singles Collection on aivan mahtava aloitus ja kattaa kaiken olennaisen 60-luvulta, ehkä Beggars Banquetin himohyviä ei-hittibiisejä lukuunottamatta. 70-luvun ekat albumit on aika lailla kaikki melko klassikko-osastoa, tosin näistä oma lempparini on Goats Head Soup, joka taitaa olla eniten sellaista mellow-osastoa näistä levyistä. 80-luvulla julkaistu, mutta kuitenkin eräänlainen "jämäbiisien" kokoelma on Tattoo You, joka on kuitenkin loistava.

Noista voi lähteä liikkeelle. Myös uusin eli A Bigger Bang on mun mielestä oivaa soittelua ja kivoja rokkibiisejä, just sellasia mitä ois hemmetin kiva vetää bändin kanssa.
Stone
17.09.2011 18:46:34

rollariboy: osaisko joku suositella että mitä rollareiden albumeita kannattas hankkia?

Live levyistä Get Yer Ya-Ya's Out! on sitten aivan ehdoton hankinta. Taltioitu rollareiden v. 1969 jenkkikiertueelta.
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
BigPapa
17.09.2011 19:18:55

Kokoelma Rolled Gold on minust hyvä.
Joees
17.09.2011 20:21:36
Jokapaikanapina: tosin näistä oma lempparini on Goats Head Soup, joka taitaa olla eniten sellaista mellow-osastoa näistä levyistä.

Diggaan siitä a-puolesta erittäin kovasti. Hillittömän kovat soundit sillä levyllä mun makuun.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jokapaikanapina
18.09.2011 13:23:47
Stone: Live levyistä Get Yer Ya-Ya's Out! on sitten aivan ehdoton hankinta. Taltioitu rollareiden v. 1969 jenkkikiertueelta.

Itse oon sitä mieltä, että tuo levy ei kovinkaan hyvä ole. Jumitusmaista bluesjamitusta näin lyhyesti sanottuna :)
Stone
18.09.2011 15:04:54

Jokapaikanapina: Itse oon sitä mieltä, että tuo levy ei kovinkaan hyvä ole. Jumitusmaista bluesjamitusta näin lyhyesti sanottuna :)

Nää on tietysti henkilökohtaisia fiilisjuttuja, mutta kannattaa ainakin kuunnella ko. levy ja tehdä sen perusteella omat johtopäätöksensä. Itselleni toi on jokatapauksessa mieluisin rollari live.
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
Numb
19.09.2011 15:01:17 (muokattu 19.09.2011 15:03:37)

No mun mielestä:

Beggar's Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main St.
Goat's Head Soup
It's Only R&R
Some Girls

Ja jos siltä tuntuu:

December's Children
Aftermath
Get Yer Ya-Yas Out
Emotional Rescue
Tattoo You

Ja Jokerina Still Life.

Sitte jos varsin bändiä diggailee, hankkii ne -60-luvun alkupuoliskon levyt, että kuulee mistä meininki on peräisin. Ja Their Satanic Majestiesin ja Black&Bluen kuullakseen ovatko ne oikeasti niin huonoja kuin väitetään (ovat ne). Ja Love You Liven kuullakseen onko se El Mocambo -osasto oikeasti niin kova kuin väitetään (ei se ihan ole).

Ja sitten toki ne kuusi studiolevyä Tattoo You:n jälkeen, jotka ovat ihan ok, mutta ei sen enempää. Ja varmaan ne loput livetkin...

Kokoelmiahan löytyy vissiin enemmän kuin varsinaisia studioalbummeja. Mutta joku kai niistä pitää hommata, että saa Honky Tonk Womenin...
The best laid schemes o' Mice an' Men, Gang aft agley - Robert Burns
velipesonen
19.09.2011 16:21:55

A Bigger Bangia ei näy kukaan suositelleen. On minusta hyvä. Oikeastaan melkein mitä tahansa levyä voi suositella paitsi Dirty Workia ja ehkä myös Steel Wheelsiä. Oikeastaan kaikki rollarilevyt ovat hyviä, esim. Got Live If You Want It joka nimensä mukaisesti on osittain valelive.

Between the Buttons on hyvä ja Metamorphosis kanssa. Ja Stripped se vasta hyvä onkin. Miksiköhän sitä ei saa dvd:nä.
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" -John Lennon
HaloOfFlies
19.09.2011 17:24:46

Numb: No mun mielestä:

Beggar's Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main St.
Goat's Head Soup
It's Only R&R
Some Girls

Ja jos siltä tuntuu:

December's Children
Aftermath
Get Yer Ya-Yas Out
Emotional Rescue
Tattoo You

Ja Jokerina Still Life.

Sitte jos varsin bändiä diggailee, hankkii ne -60-luvun alkupuoliskon levyt, että kuulee mistä meininki on peräisin. Ja Their Satanic Majestiesin ja Black&Bluen kuullakseen ovatko ne oikeasti niin huonoja kuin väitetään (ovat ne). Ja Love You Liven kuullakseen onko se El Mocambo -osasto oikeasti niin kova kuin väitetään (ei se ihan ole).

Ja sitten toki ne kuusi studiolevyä Tattoo You:n jälkeen, jotka ovat ihan ok, mutta ei sen enempää. Ja varmaan ne loput livetkin...

Kokoelmiahan löytyy vissiin enemmän kuin varsinaisia studioalbummeja. Mutta joku kai niistä pitää hommata, että saa Honky Tonk Womenin...

Honky Tonk Women löytyy kyllä Let It Bleediltä, sillä on vaan eri nimi sillä levyllä.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Flash
19.09.2011 19:24:15

danny: Honky Tonk Women löytyy kyllä Let It Bleediltä, sillä on vaan eri nimi sillä levyllä.

No on se kappalekkin kyllä varsin erilainen.
Live Music Is Better!
Numb
20.09.2011 08:46:27

danny: Honky Tonk Women löytyy kyllä Let It Bleediltä, sillä on vaan eri nimi sillä levyllä.

Vaan? VAAN? VAAN!!!??
Jussiman
20.09.2011 15:27:25
Eroaa toi Country Honk aika paljon Honky Tonk Womenista:

http://www.youtube.com/watch?v=R8dwWYBa1i4
HaloOfFlies
21.09.2011 11:32:47 (muokattu 21.09.2011 11:42:12)

Jussiman: Eipä ollu uusi kiertue tai uusi levy, pelkästään joku deluxe-versio Some Girls-albumista... no ihan kiva juttu kai sekin. Odotin vaan jotain vähän isompaa.

http://www.rollingstones.com/news/some-girls-be-released-november

Vähän kyllä veikkaan, ettei Rollareita tulla enää koskaan näkemään kiertueella.

Taitaa bändi olla hajonnut lopullisesti, sillä Jagger ja Richards eivät enää edes näytä mahtuvan samalle lavalle. Onhan niillä ollut jotain sanaharkkaa aikaisemminkin, mutta se on ollut aika pientä verrattuna tähän. Jos Keef ei ole Jaggerin mielestä tervetullut edes bändin 50-vuotisjuhlatapahtumiin, niin kyllähän se omaa kieltään kertoo.

http://www.rytmi.com/jagger-kiistaa … _campaign=Feed%3A+rytmi+%28Rytmi%29

Onneksi tuli nähtyä Helsingissä neljä vuotta sitten.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Regalis Apertura
21.09.2011 12:30:01
Heh ei ihme jos Jagger veti herneen nenukkaan;)...

"Kaksikko koki välirikon kitaristin piikitellessä laulajaa tämän sukuelimen koosta viimevuonna ilmestyneessä kirjassaan Life."

Noh eiköhän hommat jatku kuten ennenkin jossain välissä...
Jussiman
21.09.2011 13:47:44
Regalis Apertura: Heh ei ihme jos Jagger veti herneen nenukkaan;)...

"Kaksikko koki välirikon kitaristin piikitellessä laulajaa tämän sukuelimen koosta viimevuonna ilmestyneessä kirjassaan Life."

Noh eiköhän hommat jatku kuten ennenkin jossain välissä...

Onhan Keefin ja Jaggerin välit olleet aika huonot jo hyvin kauan jos on uskominen Keefin omaelämäkertaa. Ei ole todellakaan ensimmäinen "välirikko" kyseisen kaksikon välillä.
Numb
21.09.2011 13:55:18

Jussiman: Onhan Keefin ja Jaggerin välit olleet aika huonot jo hyvin kauan jos on uskominen Keefin omaelämäkertaa.

Jossa elämäkerrassa Keef enempi vähempi koko ajan linjaa "minä olen kunnon sälli, vankilakundienkin kanssa hengailen, mut Mick se on semmoinen kermaperse snobi".
Andy Six
21.09.2011 14:20:29
Elämä-kirjassa Keef sanoo,että 60-luvulla he olivat Mickin kanssa veljiä,70-luvulla sietivät toisiaan ja 80-luvulle tultaessa heidän välinsä olivat lopullisesti mennyttä....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)