Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen "korjaaminen" kontakti spraylla?
1
yanera
19.09.2011 11:33:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
 
Eli omistan vuonna 1995 hankkiman Torque merkkisen 100w 4-kanavaisen PA-laitteen, joka on alkanut pätkiä ja potikat krahista. Joskus aikoinaan pelitti hyvinkin. Mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Pitääkö koko laite avata ja laittaa sprayta koko sisätilaan vai riittääkö pelkkäinputeista roiskiminen? (härskiä)
 
Onko muita neuvoja vahvarin huoltoon?
 
Ei varsinaisesti liity kitarakamoihin, mutta, vahvari jonka lävitse on tullu kitaraakin useasti soiteltua kyseessä.
 
Vai pitääkö viedä ammattilaiselle huollettavaksi??
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
lavaamo
19.09.2011 11:59:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisin sinä, veisin suosista oikeaan huoltoon.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
SirElwood
20.09.2011 22:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Jos olisin sinä, veisin suosista oikeaan huoltoon.
 
Sama. Etenkin jos noin paljon on käsitystä sen puhdistusaineen käytöstä...
 
YarZoo
21.09.2011 13:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan slogania jääkiekkopuolelta kuultuna - Ruukku käy kaivolla niin kauan kunnes särkyy - ( R.Dufva ). Kielikuvaa voi kaukaa soveltaen käyttää tähänkin yhteyteen.
 
Kannattanee toimittaa vahvistin ammattimiehen huollettavaksi, eikä ainakaan käyttää öljyruukkuna.
 
S.N.A.F.U
kaukopoika
21.09.2011 17:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen joutunut huoltamaan ja korjaamaan useampaakin flipperiä ,jotka on ensin omistajan toimesta "huollettu" ämpärillisellä CRC:tä .No okei flipperi on flipperi ja vahvistin on vahvistin ,mutta perusperiaate on sama ,spray ei ole korjaus-aine ja huoltoainekin vain maltilla käytettynä ja silloin kun tietää ,mihin suhauttaa.Ne flipperitki ilmeisesti oli niin sumutettu ,että kolikkoluukku auki ,crc t sisään ja äkkiä ovi kiinni ,ennenkö haju leviää liikaa ,seurauksena ,että kaikki paikat jumissa ja likasen töhnän peitossa ,voi kuvitella ,mitä se töhnä tekee vahvistimessa ,joten huoltoon .
 
pekurides
22.09.2011 20:51:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Contact cleaneriä ne siellä huollossakin sinne potikoihin ensin ruiskuttavat ja jos ei tokene niin vaihdetaan potikka.
 
itse olen onnistuneesti monet rohisevat potikat sillä "huoltanut",
... se on näköjään monille henkilökohtainen valintakysymys maksaa moninkertainen hinta ja vaiva kamojen roudaamisesta edestakaisin ja odotella viikkotolkulla vehkettä takaisin ennen kuin viitsisi itse jotain tehdä tai ottaa selvää asioista...
 
yleensä potikoiden takapuolella on pienet reiät joiden läpi tärpätit tunkeutuu sisään eli ei tarvitse välttämäti avata potikkaa, itse olen myös plugi-jakit vetässy samaan syssyyn ja etusputkien kannat myös.
 
Tosin pääteputkien kannoista uraltonen mikko suositteli ettei vetäisi koska paskat lähtee liikkeelle ja kun kyseessä kuitenkin +-500v jännitteet niin voipi paskojen mukana lyödä läpi väärin paikkoihin.
 
-p-
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
oiva tumpeloinen
22.09.2011 21:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Contact cleaneriä ne siellä huollossakin sinne potikoihin ensin ruiskuttavat ja jos ei tokene niin vaihdetaan potikka.
 
itse olen onnistuneesti monet rohisevat potikat sillä "huoltanut",
... se on näköjään monille henkilökohtainen valintakysymys maksaa moninkertainen hinta ja vaiva kamojen roudaamisesta edestakaisin ja odotella viikkotolkulla vehkettä takaisin ennen kuin viitsisi itse jotain tehdä tai ottaa selvää asioista...

 
Niin. Kyllähän kontaktispray auttaa moneen ongelmaan, mutta jos vaihtoehtoina on kotelon auki ottaminen ja joka paikkaan turaaminen sillä tai pelkästään inputjakeista sisään roiskiminen, niin kyllä mulle ekana tulisi mieleen suositella huoltoon viemistä. Jos tolta pohjalta alkaa itse tekemään siinä korkeintaan paskoo koko koneen, ja huonoimmassa tapauksessa käy vähän pahemminkin.
poppamies
22.09.2011 21:34:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun viet huoltoon vaihtavat likaiset liuut ja toiminta on taattua. Jos ruiskutat contact cleaneria saattavat toimia pitkäänkin moitteettomasti. kun lakkaavat toimimasta lopullisesti viet huoltoon ja siellä vaitavat liuut. Eli et menetä yhtään mitään puhdistamalla itse ensin ja katsot miten käy.
 
G strings are for strippers
SirElwood
23.09.2011 11:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukekaa nyt ensin mitä aloittaja oli sillä kontaktisprayllä tekemässä.
 
WanhaWetäjä
23.09.2011 12:18:49 (muokattu 23.09.2011 16:14:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Moro.
 
Eli omistan vuonna 1995 hankkiman Torque merkkisen 100w 4-kanavaisen PA-laitteen, joka on alkanut pätkiä ja potikat krahista.

Tod.näk. pätkiminen johtuu juurikin potikoista, itse "korjasin" ehkä kuukausi sitten onnistuneesti wanhan viritinvahvistimen jonka kaikki potikat = volume,balanssi,bass ja treble rahisivat ja ääni pätki todella pahasti, aine oli tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4502/tmn ...aiemmin koetin hommaa jollain toisella aineella, ei toiminut kuin myös huolto oli näkemättä sitä mieltä että noin wanhaa laitetta ei kannata korjata, tuo on jostain 70-luvun lopulta.
 
Joskus aikoinaan pelitti hyvinkin. Mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Pitääkö koko laite avata ja laittaa sprayta koko sisätilaan vai riittääkö pelkkäinputeista roiskiminen? (härskiä)
Jos saat potikat näyviin esim pohjan irrottamalla niin se riittää eli suihkutat ainetta potikoiden sisään ja samalla kun kääntelet niitä ees taas, tuskin sitä muualle kannattaa ruiskia. Ensin otat tietenkin töpselin irti seinästä ;-)
 
Onko muita neuvoja vahvarin huoltoon?
Jos tuo aine ei auta niin huoltoon.
 
Ei varsinaisesti liity kitarakamoihin, mutta, vahvari jonka lävitse on tullu kitaraakin useasti soiteltua kyseessä.
 
Vai pitääkö viedä ammattilaiselle huollettavaksi??

Katso nyt kuitenkin ensin onko tuo helposti avattavissa että pääset niihin potikoihin käsiksi. Ehkä tuon koko sisuksen ja potikat vois putsata esim tällä http://www.partco.biz/verkkokauppa/ … id=28ec771d6a023fa227219ef5312f2d82 pölyistä ennekuin alkaa suihkutteleen kontaktisrayta. Noita tai vastaavia on tarjouksena joskus puoleen hintaan mm just Verkkokaupassa.
 
"Korjasin" muuten ensin mainitulla kontaktispraylla auton pätkivän vilkun eli hätävilkun katkaisija saattaa hapettua aikaa myöten kun sitä ei käytetä ja sen myötä varsinaiset vilkut saattavat alkaa pätkiä.
 
Sä saat nuo sprayt pikkurahalla ja niillä on muutakin käyttöä, kannattaa ensin kokeilla huoltaa kotikonstein, sitten huoltoon jos ei toimi.
 
EDIT hyvä tuote tuo PRF 6-68, "korjasin" tuolla just langattoman hiiren, ei tule enää tuplaklikkauksia ja hiirellä raahaminen ei enää keskeydy, nice!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «