Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalien modaajat Suomessa??
1 2
nurmikko1
17.09.2011 20:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soitellut skebaa n 10 vuotta ja viimeiset pari vuotta ollut pahemman luokan pedaalinarkkari. Nyt viimeaikoina on sitten nuo modatut purkit alkaneet kiinnostaa ja kysymys kuuluukin, että mitä hyviä SUOMALAISIA pedaalin modaajia tiedätte?
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Jungleman
18.09.2011 00:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öh, tuota, siis minkälaisia modauksia olet hakemassa, ja mihin pedaaleihin? Suunnilleen joka toinen kolvaustaitoinen, kitaraa soittava Mnettiläinen modailee/tuunailee/rakentelee pedaaleita omaksi ilokseen tai muiden harmiksi. Torillakin pyörii koko ajan ko. osaston purtiloita.
 
Samoin - olettaakseni - joka ikinen vahvistinkorjaaja/rakentaja väsää myös pedaaleita ja modauksia niihin. Eli jos sinulla on jotain erityistä mielessä, kerro tarkemmin.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
nurmikko1
18.09.2011 08:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jungleman: Öh, tuota, siis minkälaisia modauksia olet hakemassa, ja mihin pedaaleihin? Suunnilleen joka toinen kolvaustaitoinen, kitaraa soittava Mnettiläinen modailee/tuunailee/rakentelee pedaaleita omaksi ilokseen tai muiden harmiksi. Torillakin pyörii koko ajan ko. osaston purtiloita.
 
Samoin - olettaakseni - joka ikinen vahvistinkorjaaja/rakentaja väsää myös pedaaleita ja modauksia niihin. Eli jos sinulla on jotain erityistä mielessä, kerro tarkemmin.

 
Joo, toki varmaan joka toisella Suomalaisella, jotka eivät edes soita mitään löytyy kolvi himasta, mutta tarkoitin, että mitä maineikkaita ja hyväksi koettuja modaajia ihmisillä olisi tiedossa. Itse olen ajatellut TS-9:n ja Bossin Blues Driven modaamista. En vielä kylläkään tiedä tarkkaan minkälaisen modin haluaisin, koska en ylipäänsä tiedä, että mitä HYVIÄ modaajia Suomessa on
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
I3enjam1n
18.09.2011 09:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nurmikko1: ... että mitä HYVIÄ modaajia Suomessa on
 
Se riippuu siitä tarkoitatko "hyvällä modaajalla" henkilöä joka tekee hyväsoundisia modauksia omien kokeilujen pohjalta eli tekee omia modeja vai sellaista joka osaa rakennella yms. säätää pedaalien kanssa eli on teknisesti "hyvä modaaja" mutta ehkä tekee muiden tunnetuiksi tekemiä modeja eikä välttämättä luo mitään uutta ja mullistavaa.
 
Kumpiakin Suomesta luulisi löytyvän, jälkimmäisiä varmasti enemmänkin.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
juikkipuikki
18.09.2011 12:49:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen Insane Kane! Otapa häneen yhteyttä.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
nurmikko1
18.09.2011 12:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juikkipuikki: Jäsen Insane Kane! Otapa häneen yhteyttä.
 
Insane Kane onkin mulle jo tuttu kaveri ja omistan hänen tekemiään pedaaleja pari kappaetta. Onko tietoa muista?
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
nurmikko1
18.09.2011 12:57:50 (muokattu 18.09.2011 12:58:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Se riippuu siitä tarkoitatko "hyvällä modaajalla" henkilöä joka tekee hyväsoundisia modauksia omien kokeilujen pohjalta eli tekee omia modeja vai sellaista joka osaa rakennella yms. säätää pedaalien kanssa eli on teknisesti "hyvä modaaja" mutta ehkä tekee muiden tunnetuiksi tekemiä modeja eikä välttämättä luo mitään uutta ja mullistavaa.
 
Kumpiakin Suomesta luulisi löytyvän, jälkimmäisiä varmasti enemmänkin.

 
Mä en nyt halunnut mitään spekulaatiota ja filosofista itsetutkiskelua siitä, että mitä "hyvä modaaja tarkoittaa", vaan haluaisin niitä nimiä. Mieluiten mnetin käyttäjä tunnuksia, jotka on koettu hyviksi, jos niitä nyt olisi tiedossa
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
oksatboys
18.09.2011 14:41:00 (muokattu 18.09.2011 14:41:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nurmikko1: Mä en nyt halunnut mitään spekulaatiota ja filosofista itsetutkiskelua siitä, että mitä "hyvä modaaja tarkoittaa", vaan haluaisin niitä nimiä. Mieluiten mnetin käyttäjä tunnuksia, jotka on koettu hyviksi, jos niitä nyt olisi tiedossa
 
Jäsen |3enjam1n on hyvä!
 
kimurantti1
18.09.2011 14:55:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nurmikko1: Mä en nyt halunnut mitään spekulaatiota ja filosofista itsetutkiskelua siitä, että mitä "hyvä modaaja tarkoittaa", vaan haluaisin niitä nimiä. Mieluiten mnetin käyttäjä tunnuksia, jotka on koettu hyviksi, jos niitä nyt olisi tiedossa
 
No mutta onhan sillä lopputuloksen kannalta aikamoisen paljon merkitystä, että onko modaajalla korvat päässä vai ei - ei se ole mitään filosofista spekulaatiota. Kyllä kuka tahansa osaa kolvia käyttää. ;-) Eikö hedelmällisin lähtökohta olisi ensin funtsia, että mikä jossain pedaalissa on vikana, ja voisko siitä saada modaamalla hyvän vai ei, vai olisiko järkevämpää vaan laittaa kiertoon ja ostaa tilalle muuta. Pedaaleissa kun tarjontaa on "ihan hyvin". Kun nyt tuntuu vähän siltä, että modaaminen on siistiä ja sen takia sitä pitää tehdä. Jos ei itse osaa tehdä, niin järkevää pedaalien modauttaminen on mun mielestä vasta sitten kun on todettu, että markkinoilta ei löydy omaan makuun sopivaa purkkia, mutta olisi tää yksi, joka voisi toimia pienellä ruuvauksella.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jucciz
18.09.2011 15:20:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin nimim. Bassmonster rakentaa ja modaa pedaaleja hienosti. Korvatkin on päässä. Lisäksi myös graafinen puoli on hanskassa. Mulle teki tämmöisen:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/bendrive.jpg
 
http://www.musicgarage.fi/
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
nurmikko1
18.09.2011 15:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ainakin nimim. Bassmonster rakentaa ja modaa pedaaleja hienosti. Korvatkin on päässä. Lisäksi myös graafinen puoli on hanskassa. Mulle teki tämmöisen:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/bendrive.jpg
 
http://www.musicgarage.fi/

 
Jees, thanks! Pitää tsekata toi
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Mandarax
18.09.2011 15:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ainakin nimim. Bassmonster rakentaa ja modaa pedaaleja hienosti. Korvatkin on päässä. Lisäksi myös graafinen puoli on hanskassa. Mulle teki tämmöisen:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/bendrive.jpg
 
http://www.musicgarage.fi/

 
On muuten törkeen hienoja purkkeja! Tuon bender-polkimen voisi laittaa pedaalilautaan ihan jo pelkästään omaa silmää ilahduttamaan..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
nurmikko1
18.09.2011 15:38:37 (muokattu 18.09.2011 15:41:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt haluan vielä tähdentää: Kaikilla on ollut hyviä pointteja täällä ja oon tietoinen asioista mitä täällä on nyt kirjoiteltu, mutta tää menee nyt vähän asian vierestä. Kysymys on kuitenkin hyvin yksinkertainen: Tiedättekö hyviä, tai sanotaan nyt sitten vaikka tunnettuja modaajia? Luokkaa Insane Kane tj. Jos jollain olisi antaa mnet nimimerkkejä tai vaikka nettisivu (ESIMERKIKSI Jucciz OTTI NYT KOPIN TÄSTÄ MUN KYSYMYKSESTÄ JA OIKEASTI VASTASI SIIHEN MITÄ KYSYIN)
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
WhipperSnapper
18.09.2011 15:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ainakin nimim. Bassmonster rakentaa ja modaa pedaaleja hienosti. Korvatkin on päässä. Lisäksi myös graafinen puoli on hanskassa. Mulle teki tämmöisen:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/bendrive.jpg
 
http://www.musicgarage.fi/

 
Toivottavasti kuulostaisi edes puolet noin hyvältä kun näyttää! Basistin rakentamat kitarapedaalit tietysti epäilyttää hiukan :) Ilmeisesti paja on Jkylässä?
 
WhipperSnapper
18.09.2011 15:51:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nurmikko1: Nyt haluan vielä tähdentää: Kaikilla on ollut hyviä pointteja täällä ja oon tietoinen asioista mitä täällä on nyt kirjoiteltu, mutta tää menee nyt vähän asian vierestä.
 
No et kai nyt oikeasti luule saavasi joka viestillä tietoa? Mnetistä? heh!
 
Mut joo, kokeile www.tonekorjaamo.com . Firman pyörittäjä on lisäksi varsin pätevä kitaristi, joten käyttäjäkokemukset eivät ole pelkästään toisten varassa. Speduja on montaa sorttia, joten spostilla kysymyksiä vaan.
 
nurmikko1
18.09.2011 15:55:10 (muokattu 18.09.2011 15:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: No et kai nyt oikeasti luule saavasi joka viestillä tietoa? Mnetistä? heh!
 
Mut joo, kokeile www.tonekorjaamo.com . Firman pyörittäjä on lisäksi varsin pätevä kitaristi, joten käyttäjäkokemukset eivät ole pelkästään toisten varassa. Speduja on montaa sorttia, joten spostilla kysymyksiä vaan.

 
Kiitos, pitää tääkin tsekata!
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Jucciz
18.09.2011 16:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Toivottavasti kuulostaisi edes puolet noin hyvältä kun näyttää! Basistin rakentamat kitarapedaalit tietysti epäilyttää hiukan :) Ilmeisesti paja on Jkylässä?
 
Jeps, Jyväskylästä löytyy.
 
Keskimäärin basistit tuntuvat tajuavan soundin ja myös musiikin (eikä vain oman instrumentin) soittamisen päälle paljon enemmän kuin kitaristit. Siispä pelko pois. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jyrkalt
18.09.2011 16:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jeps, Jyväskylästä löytyy.
 
Keskimäärin basistit tuntuvat tajuavan soundin ja myös musiikin (eikä vain oman instrumentin) soittamisen päälle paljon enemmän kuin kitaristit. Siispä pelko pois. :)

 
Meillä basisti teki jopa biisin. Siitä tuli vieläpä hyvä.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
WhipperSnapper
18.09.2011 16:35:13 (muokattu 18.09.2011 16:45:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--------------
 
RrRailo
18.12.2012 10:35:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostanpa, kun tarvetta olisi.
 
Hankin tuossa äskettäin vanhan Ibanez SM-9:n. Pedaalin särö ja säädettävyys(puhumattakaan mahtavast rakenteesta ja ulkonäöstä:D) ovat juurikin sitä mitä hain mutta outputtia pitäisi löytyä enemmän ja samalla voisi tutkailla, saako perussoundia avattua hieman ilmavammaksi ja kirkkaammaksi. Tekijöitä löytyy kyllä ulkomailta, joilta löytyy valmiita modeja kyseistä pedaalia varten mutta olisi mukavampi käyttää suomalaista tekijää.
 
Tuleeko mieleen ketään osaavaa edellä mainittujen lisäksi?
 
Kuolo korjaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «