Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Velcro pois pedaalin pohjasta
1
the-Antero
16.09.2011 23:26:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antakaas hyviä konsteja velcron irrottamiseen pedaalin pohjasta. Itse nauha lähtee hyvin mutta se sitkeä tahmea liima. Mikä on paras konsti irrottaa se?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
harpist
17.09.2011 00:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Antakaas hyviä konsteja velcron irrottamiseen pedaalin pohjasta. Itse nauha lähtee hyvin mutta se sitkeä tahmea liima. Mikä on paras konsti irrottaa se?
 
Puhdistetulla bensiinillä tai sytkäribensalla. Puhdistettu on vaan huomattavasti kalliimpaa kuin tuo sytkäribensa.
 
Ei liuota maalipintoja - mutta liima lähtee. Käy hyvin myös hintalappujen liimojen irrotukseen jopa kiiltäviltä paperipinnoilta (=esim. LP levyt)
 
Huomaa että puhdistustukkoa ei sovi jättää minnekään lojumaan itsesyttymisvaaran vuoksi.
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Jucciz
17.09.2011 00:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennenkö kokeilet bensoilla ja liuottimilla, testaapa ihan perus ruokaöljy (rypsi, rapsi, ehkäpä oliivikin). En tiedä, mihin kaikkiin se tepsii, mutta monenlaisten tarrojen ja teippien liimajäljet lähtivät mun työkaluista talouspaperin palalla, jossa oli pisara ruokaöljyä. Villimmän ödöörin toivossa voinee kokeilla myös kalanmaksaöljyä. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Antti1
17.09.2011 00:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos liima ei jäänyt kokonaan polkimen pohjaan, niin sitä voi töpötellä irti myös sillä velcron liimapinnalla. Suurimmat niin ja loput sitten vasta voissa paistaen, tai bensatynnyrissä huljutellen.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
the-Antero
17.09.2011 07:37:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tietty muistanu säilyttää sitä velcroa joten töpöttely pitänee unohtaa :D mutta eiköhän noilla konsteilla irtoa.. Kiitokset.. Paloöljy ois myös hyvä mutta ei taida saada enää, liekö vaihtanu nimeä?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
I3enjam1n
17.09.2011 11:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: En tietty muistanu säilyttää sitä velcroa joten töpöttely pitänee unohtaa :D mutta eiköhän noilla konsteilla irtoa.. Kiitokset.. Paloöljy ois myös hyvä mutta ei taida saada enää, liekö vaihtanu nimeä?
 
Luulisin (maalarin)teipin olevan ihan kelpo korvike velcron liimalle. Eli teipillä töpöttely.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Insane Kane
17.09.2011 12:35:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaupasta saapi toffeelaikan joka kiinnitetään poraan.
Tuolla lähteepi semmosetkin tarraliimat jotka ei noilla liuottimilla taho lähteä.
Vähän niinkus pyyhekumi, laikan muodossa. Yllättävän hellävarainen maalipinnalle.
 
Debitille?
the-Antero
17.09.2011 13:34:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä vastauksia kaikki, kiitokset teille ja toivotaan että muutkin hyötyvät vastauksista :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
jniska
17.09.2011 16:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brake Cleaner.
Sitä vähän rättiin ja sillä painelee ja antaa hetken vaikuttaa.
Oikein aine dispersioliimatahrojen poistoon on Ksyleeni. Ei vahingoita maalipintoja.
Ksyleeniä saa maaliliikkeistä.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
Andy J.
17.09.2011 20:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen myös saanut velcrojen sun muiden jämät pois hyvin töpöttelemällä ensin niin hyvin kuin mahdollista sillä poistetulla tarralla ja hieromalla loput ruokaöljyllä. Ja täällä päässä nimenomaan oliivi, eli sekin toimii (vrt. Juccizen rypsi- ja rapsiöljyt). Ei ole tarvinnut lähteä erikseen liuotinostoksille.
 
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
the-Antero
18.09.2011 00:54:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mä sitten repäsin... Meinaa repäsin palan maalarinteippiä ja homma tuli hoidettua. Kiitokset vinkistä/vinkeistä :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «