Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komplete 8 rumpuosasto verrattuna Logic pron vastaavaan?
1
jraw
14.09.2011 11:23:45 (muokattu 14.09.2011 15:34:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studio Drummer näyttää houkuttelevalta. Logikin rummuissa minullle suurimmat puutteet ovat olleet 3/4 ,5/4 yms. muiden kuin peruskomppien vähäisyys. Minulla ei ole NI; n rumpusoftista ( siis komplete 8 mukana tulevista) kokemusta, joten kysynkin, kellä olisi ja minkälaisia?
 
JPQ
14.09.2011 13:18:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Batteryssähän ei tule rumpukomppeja mukana minkäänlaisia ja suoraan sanoen perus rock/jazz/pop/country rumpusoundit tökkii makuuni (eli kone rummut ok,ethniset ja orkestraaliset ok oikeastaan kaksi vikaa tosi hyviä vaatimatomalle luonteelleni en haaveile edes satojen plugarien studiosta,ja kone rummut niin erikoisia että käytän mielummin paria hyvää muuta lähdettäni et ohjelmoin synillä itse) haitsut varsinkin joka vaikein kohta virvelin kanssa itselle tomitkin kyllä mutta niissä se että niiden käytöstä ei ole onnistunut syntymään hyvää kuvaa. no en halua olla liian kokeellinen vaan tykkään rumpujren osalta perus linjasta. muutenkin yletön monimutkaisuus jne ei toimi minusta.
ps. logicin rumpukompit on itselle mieluisampia kuin ezdrummerinkaan materiaali. (vakio,vintage rock ja jazz lisäosat tuttuja). tosin soundit on molempi parempi. eli tarpeesta kiinni.Ezdrummerin materiaalin vika on makuuni liian ei yleis materiaalia. joskin yritän kirjallisuuden ja kokeilun avulla opetella lisää tekemään itse. ja battery on siis uusin mistä puhun. en jaksa kaivaa versiota esille. ja ainoa NI jossa lienee rumpukomppeja mukana on studio drummer no siinä on mutta muissa ei ymmärätäkseni ole.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Metalliac
14.09.2011 20:06:49 (muokattu 14.09.2011 20:35:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jraw: Studio Drummer näyttää houkuttelevalta. Logikin rummuissa minullle suurimmat puutteet ovat olleet 3/4 ,5/4 yms. muiden kuin peruskomppien vähäisyys. Minulla ei ole NI; n rumpusoftista ( siis komplete 8 mukana tulevista) kokemusta, joten kysynkin, kellä olisi ja minkälaisia?
 
Noita 4/4, 3/4 ja 6/8aa "eksoottisempien" tahtilajien grooveja on aika vähän olemassa, ainakaan Addictive drumsista, EZDrummerista, eikä myöskään Studio Drummerista löydy ainuttakaan 5/4 groovea valmiina.
 
Mikset kirjoittaisi rumpuja itse kappaleeseen sopivaksi? Toistamiseen käy logicin sämplerummut, mitä ilmeisesti olet käyttänyt, tai parempaa äänenlaatua varten voisit hankkia vaikkapa EZDrummerin tai Addictive Drumsin. Studio Drummeria en lähtisi erikseen ostamaan, ellet harkitse Kompleten ostamista muutenkin.
 
EDIT: Tässä ois itseasiassa vielä rumpujen kirjottamiseen liittyvä artikkeli, nopealla lukasulla ihan hyvä. http://www.soundonsound.com/sos/sep10/articles/drum-prog.htm
 
JPQ
16.09.2011 09:58:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Noita 4/4, 3/4 ja 6/8aa "eksoottisempien" tahtilajien grooveja on aika vähän olemassa, ainakaan Addictive drumsista, EZDrummerista, eikä myöskään Studio Drummerista löydy ainuttakaan 5/4 groovea valmiina.
 
Mikset kirjoittaisi rumpuja itse kappaleeseen sopivaksi? Toistamiseen käy logicin sämplerummut, mitä ilmeisesti olet käyttänyt, tai parempaa äänenlaatua varten voisit hankkia vaikkapa EZDrummerin tai Addictive Drumsin. Studio Drummeria en lähtisi erikseen ostamaan, ellet harkitse Kompleten ostamista muutenkin.
 
EDIT: Tässä ois itseasiassa vielä rumpujen kirjottamiseen liittyvä artikkeli, nopealla lukasulla ihan hyvä. http://www.soundonsound.com/sos/sep10/articles/drum-prog.htm

 
Kiitos linkistä ainakin minulta. ja Studio Drummeria jotkut vaan jo ulkomailla povaa paremman kuuloiseksi kuin näitä muita itse en kyllä vakuuttunut... siis audiodemojen ja ezdrummerin ja logic proon omistajana.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Metalliac
16.09.2011 17:53:20 (muokattu 16.09.2011 18:43:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kiitos linkistä ainakin minulta. ja Studio Drummeria jotkut vaan jo ulkomailla povaa paremman kuuloiseksi kuin näitä muita itse en kyllä vakuuttunut... siis audiodemojen ja ezdrummerin ja logic proon omistajana.
 
Studio Drummerin, Addictive Drumsin, EZDrummerin ja Logic Pro:n omistajana kyllä voin sanoa, että Studio Drummerin saundit on melko helppo saada optimaalisiksi verrattuna AD:seen ja EZDrummeriin, mutta huonoja puolia on myös:
a) kirjastojen lataaminen kestää vähintään kaksinkertaisesti verrattuna AD ja EZD
b) Yksittäisten rumpujen siirtäminen logiciin erillisiin kanaviin on kyllä mahdollista, mutta tässä vaiheessa koko kone on kyykyssä, sillä logic ei osaa jakaa kontaktin kuormaa yhtä prosessoriydintä laajemmalle. Miksaaminen on siis tavallaan pakko hoitaa studio drummerin sisäisillä kompuroilla ja EQ:illa, jotka ihan jees tasoa, mutteivät kovin tarkkoja (mittarointi ja säätövara ym.) Tämä on käsittääkseni vain logicissa esiintyvä, joka on toivottavasti korjattu seuraavassa versiossa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «