![]() 01.09.2011 11:29:04 | |
---|---|
Okei, hyvältä kuulostaa. Mites sitte nuo vst-instrumentit ja midiboardin latenssit esim eri synien kanssa. Onko kokemusta? | |
![]() 01.09.2011 13:54:51 | |
Golibri: Okei, hyvältä kuulostaa. Mites sitte nuo vst-instrumentit ja midiboardin latenssit esim eri synien kanssa. Onko kokemusta? Pro toolsin virtuaalisynat jne. toimii oikein hyvin, Midikiipparina Oxygen 49 (USB) toimii vallan mainiosti ja sen kanssa en kyllä mitään latenssiongelmia ole havainnut, en myöskään siis asiaa mitenkään tutkinut koska ongelmia ei ole ollut. SDMF | |
![]() 01.09.2011 14:05:39 | |
Grugi: Pro toolsin virtuaalisynat jne. toimii oikein hyvin, Midikiipparina Oxygen 49 (USB) toimii vallan mainiosti ja sen kanssa en kyllä mitään latenssiongelmia ole havainnut, en myöskään siis asiaa mitenkään tutkinut koska ongelmia ei ole ollut. Okei. Ei se varmaan auta ko hommata ja kokeilla. Myy ton ulkosenäänikortin pois jos jää käyttämättömäksi. Mites toi mukana tuleva pro tools le versio, onko hyvä kitaran äänittelyyn ja taustojen jonninmoiseen väsäämiseen. Tai no enhän minä niitä vielä hirveesti väsätä osaa, mutta pitää opetella. | |
![]() 01.09.2011 14:34:38 | |
Golibri: Okei. Ei se varmaan auta ko hommata ja kokeilla. Myy ton ulkosenäänikortin pois jos jää käyttämättömäksi. Mites toi mukana tuleva pro tools le versio, onko hyvä kitaran äänittelyyn ja taustojen jonninmoiseen väsäämiseen. Tai no enhän minä niitä vielä hirveesti väsätä osaa, mutta pitää opetella. Mun mielestä on hyvä ja ihan riittävä jo hieman kokeneemmankin muusikon työkaluksi. Tosin mikä tahansa DAW on toimiva osaavissa käsissä. Ainoa asia on että jos käyttää jotakin muuta kuin Pro Toolsia niin 11R:n editoria ei tällöin voi käyttää vaan asetukset pitää tehdä itse laitteesta. Itse tykkään PT:stä ja omaan käyttöön siinä on paljon enemmän kuin tarpeeksi. SDMF | |
![]() 01.09.2011 14:49:52 | |
Grugi: Mun mielestä on hyvä ja ihan riittävä jo hieman kokeneemmankin muusikon työkaluksi. Tosin mikä tahansa DAW on toimiva osaavissa käsissä. Ainoa asia on että jos käyttää jotakin muuta kuin Pro Toolsia niin 11R:n editoria ei tällöin voi käyttää vaan asetukset pitää tehdä itse laitteesta. Itse tykkään PT:stä ja omaan käyttöön siinä on paljon enemmän kuin tarpeeksi. Kiitoksia vaivan näöstä ja vastauksista tällä kertaa, taidan päätyä kyllä tähän laitteeseen. Soundillisesti on kyllä oikein hyvän kuulonen mitä olen päässyt netin välityksellä kuuntelemaan. Harmi ku testaus itsessään täysin mahdottomuus, kun asuu korvessa. | |
![]() 01.09.2011 18:47:39 (muokattu 01.09.2011 22:10:19) | |
Mä tuossa jokin aika ihan piruuttani kokeilin pelissä miten 11R toimii ja toimiihan se, ei ollut ongelmia eli pelistä valitsin mikä äänikortti. Uskoisin, että toiminee aika hyvin eri pelien kanssa (sata-varma en tietysti asiasta ole kun olen kokeillu vaan muutamn pelin suhteen ja niissä toimi). Ainakin win7:ssa mulla on oletuksena 11R äänikorttina mutta jos se ei ole päällä niin automaattisesti silloin on koneen oma äänikortti (Creative) toiminnassa ja kun tuon 11R:n laittaa päälle niin lennosta vaihtuu sitten 11R äänikortiksi kun se on oletuksena. Katson jos saan tänään aikaiseksi jotain äänisampleja tuon 11R:n suhteen. Äänisampleja, aika raakoja sellaisia eli en ole niitä käsitelly kuin pätkimällä ja hieman häivyttämällä sisään ja ulos. Kivempi ois jakaa kunnon kamaa mutta soitto on mitä on ja ainakin tuon akustisen ääninäytteen lopussa on jotain sivuääniä. Raavin noi äkkiseltään kasaan, joten ei parasta mahdollista laatua mutta kaippa tuosta jonkin näköisen käistyksen saa. Soundithan on aina myös säätäjästä kiinni ja äänitystaidoistakin. Niin ja noita sampleja voi käydä kuuntelemassa http://www.mikseri.net/artists/?id=139300 (pisin on yli 6 minsaa ja koostuu useammasta pätkästä). | |
![]() 02.09.2011 17:03:14 (muokattu 02.09.2011 17:07:50) | |
Ukkovaari: Mä tuossa jokin aika ihan piruuttani kokeilin pelissä miten 11R toimii ja toimiihan se, ei ollut ongelmia eli pelistä valitsin mikä äänikortti. Uskoisin, että toiminee aika hyvin eri pelien kanssa (sata-varma en tietysti asiasta ole kun olen kokeillu vaan muutamn pelin suhteen ja niissä toimi). Ainakin win7:ssa mulla on oletuksena 11R äänikorttina mutta jos se ei ole päällä niin automaattisesti silloin on koneen oma äänikortti (Creative) toiminnassa ja kun tuon 11R:n laittaa päälle niin lennosta vaihtuu sitten 11R äänikortiksi kun se on oletuksena. Katson jos saan tänään aikaiseksi jotain äänisampleja tuon 11R:n suhteen. Äänisampleja, aika raakoja sellaisia eli en ole niitä käsitelly kuin pätkimällä ja hieman häivyttämällä sisään ja ulos. Kivempi ois jakaa kunnon kamaa mutta soitto on mitä on ja ainakin tuon akustisen ääninäytteen lopussa on jotain sivuääniä. Raavin noi äkkiseltään kasaan, joten ei parasta mahdollista laatua mutta kaippa tuosta jonkin näköisen käistyksen saa. Soundithan on aina myös säätäjästä kiinni ja äänitystaidoistakin. Niin ja noita sampleja voi käydä kuuntelemassa http://www.mikseri.net/artists/?id=139300 (pisin on yli 6 minsaa ja koostuu useammasta pätkästä). Kuullostaa aivan natiivilta soitannalta eli sinulta tai luottokitaristiltasi ; - ) Olet piilottanut tuon digikamppeen heikkoudet hyvin soittotaidollasi ja sounditajullasi. Osa särösoundeista oli kovin kompressoituja, mutta tuollaisena ne nykyään levyllekin päätyvät enimmäkseen oli tekotapa mikä tahansa. Akustisessa klipissä et ole tuotantovaiheessa jyrännyt ulos elämän merkkejä, siitä plussaa. Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni ! | |
![]() 02.09.2011 20:07:39 (muokattu 02.09.2011 20:09:31) | |
mattim: Kuullostaa aivan natiivilta soitannalta eli sinulta tai luottokitaristiltasi ; - ) Olet piilottanut tuon digikamppeen heikkoudet hyvin soittotaidollasi ja sounditajullasi. Osa särösoundeista oli kovin kompressoituja, mutta tuollaisena ne nykyään levyllekin päätyvät enimmäkseen oli tekotapa mikä tahansa. Akustisessa klipissä et ole tuotantovaiheessa jyrännyt ulos elämän merkkejä, siitä plussaa. Ihan omaa soittoa nuo, oiskin joku luottokitaristi kaverina niin ois soittokaveri ;-) Noissa on ainakin osassa taustaraita pyörimässä, johon olen sitten soitellu niin kuin se eka ääninäyte (sooloskabavedosta) ja siinä pisimmässä on kanssa noita taustoja. Keräilin noita pätkiä mitä koneella oli ja ymmpäsin yhteen, siihen akkarinäytteeseen soittelin eilen ihan kaappaamalla ulkoisilla mikeillä, ajattelin, että tämmöinenkin tapa tuon 11R:n kassa voi jotakuta kiinnostaa). Tänään ajattelin, että pitäskös vetästä bassolla näytesoundia mutta kun en oikein hallitse bassolla soittamista niin vähän mietin tuota. Protarista jos jotakuta kiinnostaa voin laitella jotain, siinähän on se Xpand2 virtuaali syntsa ym. joten jos tämä puoli kiinnostaa voisi siitäkin jotain laittaa (Protools Le 8 tuon mukana tulee ja sen vika päivitys on 8.0.5). En osaa tarkkaan sanoa, että vaikuttaako soundiin paljonkin kun muunnan mp3:ksi tiedostot tuolla Audacityllä, kait tuon voisi tehdä protarillakin, protarilla tosin luon aina wav-tiedoston jonka sitten convertoin mp3:ksi. | |
![]() 02.09.2011 20:29:12 (muokattu 02.09.2011 20:29:49) | |
Ukkovaari: IProtarista jos jotakuta kiinnostaa voin laitella jotain, siinähän on se Xpand2 virtuaali syntsa ym. joten jos tämä puoli kiinnostaa voisi siitäkin jotain laittaa (Protools Le 8 tuon mukana tulee ja sen vika päivitys on 8.0.5). En osaa tarkkaan sanoa, että vaikuttaako soundiin paljonkin kun muunnan mp3:ksi tiedostot tuolla Audacityllä, kait tuon voisi tehdä protarillakin, protarilla tosin luon aina wav-tiedoston jonka sitten convertoin mp3:ksi. Protarisoundia taitaa kuulla aika paljon, 11R:ää vähempi. Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni ! | |
![]() 14.09.2011 19:42:16 | |
Mielenkiinnosta kyselen ko teen koloa tulevalle laitteelle. Eli mites korkee 11r on. | |
![]() 14.09.2011 20:03:21 | |
Golibri: Mielenkiinnosta kyselen ko teen koloa tulevalle laitteelle. Eli mites korkee 11r on. 2U:ta liian lyhyt tai erheellinen kirjoitus | |
![]() 16.09.2011 00:54:35 | |
Hommasin nyt tällaisen Eleven Rackin, ja ilokseni huomasin ettei tämä sitten kotikoneella W7 64bit kanssa pelitä. Koneelta usbin kautta laitteeseen vedetty soundi tulee ulos pätkivänä ja rätisevänä, vaikka laitteen oma soundi tuleekin kuulokkeista virheettömästi. Vastaavasti jos äänikorttiin vetää analogi line-ineihin soundia, se toimii, mutta kun pro toolsin käynnistää, menee soundi taas uudestaan rätiseväksi ja pätkiväksi roskaksi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, pro toolsiin ei saa ääntiettyä sisään kunnollista soundia millään, eikä myöskään 11r:stä saa taustaraitoja tai mitään koneelta tulevia ääniä puhtaasti ulos. Luonnollisestikaan mistään ei löytynyt tähän mitään ratkaisua tai apua, eikä pro toolsin päivitys uusimpaan 8.05 versioon auttanut mitään. Eleven Rackissa on firmware 1.02 toistaiseksi. Laite on siis kuitenkin ehjä, sillä kaupassa testasin sitä Win Xp koneella ja siinä se toimi tietenkin moitteetta. Huoh. | |
![]() 16.09.2011 00:59:39 | |
Nacher: Hommasin nyt tällaisen Eleven Rackin, ja ilokseni huomasin ettei tämä sitten kotikoneella W7 64bit kanssa pelitä. Koneelta usbin kautta laitteeseen vedetty soundi tulee ulos pätkivänä ja rätisevänä, vaikka laitteen oma soundi tuleekin kuulokkeista virheettömästi. Vastaavasti jos äänikorttiin vetää analogi line-ineihin soundia, se toimii, mutta kun pro toolsin käynnistää, menee soundi taas uudestaan rätiseväksi ja pätkiväksi roskaksi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, pro toolsiin ei saa ääntiettyä sisään kunnollista soundia millään, eikä myöskään 11r:stä saa taustaraitoja tai mitään koneelta tulevia ääniä puhtaasti ulos. Luonnollisestikaan mistään ei löytynyt tähän mitään ratkaisua tai apua, eikä pro toolsin päivitys uusimpaan 8.05 versioon auttanut mitään. Eleven Rackissa on firmware 1.02 toistaiseksi. Laite on siis kuitenkin ehjä, sillä kaupassa testasin sitä Win Xp koneella ja siinä se toimi tietenkin moitteetta. Huoh. joku driveriongelma, tai sitten sulla ei ole asio-ajureita, mutta voit kokeilla win7 xp modea, eli silloin win7 pyörittää sitä kuin win7 olisi xp. tai kokeile asio4all ohjelmaa, löytyy interrailista. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 16.09.2011 01:00:51 (muokattu 16.09.2011 01:06:31) | |
http://www.youtube.com/watch?v=uTLIH-eMPho Jollain tuossa selvästi sama ongelma. Ei ainakaan näytä löytäneen ratkaisua... Edit : Nyt koko päivän tapeltuani sitten kokeilin nurkissa lojunutta toista USB-johtoa, ja kappas. Alkoi toimia. Olivat sitten näköjään pistäneet pakettiin rikkinäisen usbipiuhan. | |
![]() 16.09.2011 01:12:29 | |
Nacher: http://www.youtube.com/watch?v=uTLIH-eMPho Jollain tuossa selvästi sama ongelma. Ei ainakaan näytä löytäneen ratkaisua... Edit : Nyt koko päivän tapeltuani sitten kokeilin nurkissa lojunutta toista USB-johtoa, ja kappas. Alkoi toimia. Olivat sitten näköjään pistäneet pakettiin rikkinäisen usbipiuhan. no hyvä. mutta siellä videon alla kommenteissa oli ohjeita, " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 16.09.2011 06:59:45 (muokattu 16.09.2011 07:00:14) | |
Nacher: Hommasin nyt tällaisen Eleven Rackin, ja ilokseni huomasin ettei tämä sitten kotikoneella W7 64bit kanssa pelitä. Koneelta usbin kautta laitteeseen vedetty soundi tulee ulos pätkivänä ja rätisevänä, vaikka laitteen oma soundi tuleekin kuulokkeista virheettömästi. Vastaavasti jos äänikorttiin vetää analogi line-ineihin soundia, se toimii, mutta kun pro toolsin käynnistää, menee soundi taas uudestaan rätiseväksi ja pätkiväksi roskaksi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, pro toolsiin ei saa ääntiettyä sisään kunnollista soundia millään, eikä myöskään 11r:stä saa taustaraitoja tai mitään koneelta tulevia ääniä puhtaasti ulos. Luonnollisestikaan mistään ei löytynyt tähän mitään ratkaisua tai apua, eikä pro toolsin päivitys uusimpaan 8.05 versioon auttanut mitään. Eleven Rackissa on firmware 1.02 toistaiseksi. Laite on siis kuitenkin ehjä, sillä kaupassa testasin sitä Win Xp koneella ja siinä se toimi tietenkin moitteetta. Huoh. Saatavilla on Ilmainen update 1.03. Kun alat sitä ajamaan sisään windows masiinalla, muista, että IE9 ei saa olla asennettuna koneeseen. Firmware update ohjelma ei toimi tuolloin lain. nimim "en mää niitä release noteja ennenkään ole lukenut" | |
![]() 16.09.2011 10:47:04 | |
mattim: Saatavilla on Ilmainen update 1.03. Kun alat sitä ajamaan sisään windows masiinalla, muista, että IE9 ei saa olla asennettuna koneeseen. Firmware update ohjelma ei toimi tuolloin lain. nimim "en mää niitä release noteja ennenkään ole lukenut" Itellä sama ongelma. Eilen tuli 11r ja nyt opetellaan käyttämään. Koneessa win7 64bit. Muuten toimii moitteettomasti, mutta äänitykset on yhtä ritinää, rätinää, suhinaa ja napsuntaa. Usbkaapelin vaihto ei auttanu. Uutta firmistä en saanut asennettua koska ei muka löytynyt ajureita, jotka kuitenkin on asentuneena. | |
![]() 16.09.2011 11:38:42 (muokattu 16.09.2011 11:40:22) | |
Mulla on Win7 64 bit ja itsellä tuo rätinä aiheutui johtuen siitä USB-johdosta ja tämä poistui johtoa vaihtamalla. Kandee käyttää sellaista vähän paksumpaa USB kaapelia jos löytyy tai sitten ostaa sellaisen, ne ihan ns. ohkaiset USB-kaapelit on aika syvältä ja aiheuttavat juuri niitä ongelmiakin muidenkin laitteiden kanssa (jos kyseessä äänilaite). En ole törmänny muun laiseen rätinään kuin juurikin tuon johdon takia. | |
![]() 16.09.2011 11:39:15 | |
Ukkovaari: Mulla on Win7 64 bit ja itsellä tuo rätinä aiheutui johtuen siitä USB-johdosta ja tämä poistui johtoa vaihtamalla. onko firmiksen asennus onnistunu moitteetta? | |
![]() 16.09.2011 11:43:45 (muokattu 16.09.2011 11:47:50) | |
Golibri: onko firmiksen asennus onnistunu moitteetta? Kyllä Mulla on vikat firmikset ja ohjelmaversiot, ei ongelmia näiden kanssa. Se mitä kandee tarkastaa on että kun asentaa tuon 103 firmiksen, että oliko se niin etta selain pitäisi olla se 8 eikä 9 (puhun nyt siis IE selaimesta). Mutta tämä vastaus muistaakseni löytyi avidin sivuilta. Tuon 103 jälkeen hankin sen Expansion Packin, jonka mukana muuten päivittyy myös 11R:n firmis ja tämä on mulla se ihan viimeisin firmis, mikä siis tulee Expansion Packin kanssa (ja tämä firmis päivittyi ihan nätisti myös). Edit: Mielenkiintoista, että edelleen noista löytyy noita huonolaatuisia USB-johtoja, onkohan Avid kiinnittäny tähän huomiota ollenkaan kun yllättävän monelta on löytyny tuollainen rimpula johto mikä aiheuttaa rätinöitä. Onneksi tämä on helppo korjata vaihtamalla mutta kuitenkin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)