dumbass 14.09.2011 13:20:15 | |
---|
Epämuusikko: Minäkin haluan money-guaranteen! Varmaan kuulivat väärin kun pyysin, kuulivat "money-quarantine". no se tietysti. |
passe 14.09.2011 13:31:53 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Kailis 14.09.2011 15:02:51 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
J_Mikkonen 14.09.2011 16:47:00 | |
---|
|
muulipetteri 14.09.2011 23:24:22 (muokattu 14.09.2011 23:25:24) | |
---|
|
lkx 15.09.2011 11:11:25 (muokattu 15.09.2011 11:14:29) | |
---|
dumbass: Tuo juuri nauratti kun puhutaan aika-arvoista ja muusta "teoriaan" liittyvästä, kun siitä olis niin lyhyt matka enää kunnolliseen aika-arvojen perushahmottamiseen paperilla. Tuohan nyt on maailman sekoittavinta. Tämä nuotti on melkoisen lyhyt verrattuna edelliseen, ja soitetaan hieman eri tavalla kuin seuraava http://www.youtube.com/watch?v=u76ZFEGJLIU intro --> http://www.youtube.com/watch?v=T7rxrhZxnVQ taivas varjele mitä sieltä tulee E: no, turha rage. Sillä on enemmän katsojia kuin minulla joten piste. :d EIH! Se puhui jostain ihme kuudestoistaosanuoteista - mä en ymmärrä! Tän piti olla helppoa ja hauskaa, mä en ala... :Ž Edit: Ja kolmaskymmeneskahdesosia ja triplettejä. Eijjeijjei.. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Epämuusikko 15.09.2011 11:28:31 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 15.09.2011 17:05:49 | |
---|
No mikäs vika tuossa Cobusin oppaassa on? Sekö että se on sen tekemä, tyypin joka ei ole istunut rumputunneilla tai koulunpenkillä lukemassa teoriaa, jolla on "mainetta", joka tunnetaan toisellakin puolella rapakkoa..? Vai neuvotaanko siinä oleellisesti jotain väärin? Vai soittaako se huonosti, tai väärin? Minusta tuo vaikuttaa ihan hyvältä, "tuoreelta" tavalta lähestyä rumpujensoiton opetusta. Olkoonkin että 15 DVD levyä kuullostaa vähän liioitellulta, mutta ehkä se on perusteltua jos käytössä ei ole nuotteja. Siinä on kuitenkin aika monen yksityistunnin verran tavaraa.. Toisaalta tekemistä varmasti ostajalle riittää, mutta ei se kyllä puutu virheisiinkään. Ymmärsin että tuo on tarkoitettu niille samanlaisille soittajille jotka eivät pääse ottamaan yksityistunteja, ajan, rahan tai jonkun muun syyn puolesta. Nuottehin ja muihin teoreettisiin asioihin perehtyminen ilman ohjausta saattaa olla aika hankalaa, miksi asiaa ei siis voisi tuoda esille muulla tavalla? Selkeästi tuo on tarkoitettu itseopiskeluun, eikä tunnilla opettajan kanssa katsottavaksi. Toisaalta siinä vaiheessa kun nuo asiat osaa, on nuottienkin oppiminen helppoa jos sitten menee vaikka rumputunneille. Itse en ainakaan anna nuotteja osaamattomalle oppilalle ensin nuottien teoria kirjaa läksyksi ja sano, että opettele tuo ensin ja tule sitten takasin niin päästään kunnon asiaan..=) Toisaalta, jos asioista käytetään vaan eri nimitystä, niin voisi olla sama asia jo kerralla mennä itse asiaan, ainakin helposti tulee niin ajateltua.. mutta entä sen 10-vuotiaan mielestä joka tuon ostaa? Maailmassa on paljon opetus/opiskelu materiaalia, joista varmasti yli puolet on ihan diipadaapaa, ja nimen omaan sitä samaa diipadaapaa, ei edes eri diipadaapaa.. Mutta yhtään semmosta opusta en ole viellä nähny, joka olisi kaiken kattava teos kaikesta, yhdestä kirjasta joka opettaisi kaiken. Päin vastoin monessa opetetaan vähän kaikkea muttei mitään kuunnolla..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
markkuliini 15.09.2011 17:20:42 | |
---|
Speedy: No mikäs vika tuossa Cobusin oppaassa on? Sekö että se on sen tekemä, tyypin joka ei ole istunut rumputunneilla tai koulunpenkillä lukemassa teoriaa, jolla on "mainetta", joka tunnetaan toisellakin puolella rapakkoa..? Vai neuvotaanko siinä oleellisesti jotain väärin? Vai soittaako se huonosti, tai väärin? I Se ettei sillä voi olla tarpeeksi opettajan kokemusta tarpeeksi tehdä noin kattavaa juttua hyvin. Noin nuorella ei voi vielä olla. Ja sitten se, että kaveri on kovin keskinkertainen soittaja. :) Kuinkakohan pitkä pläjäys tuo on? Veikkaanpa että mahtuisi huomattavasti vähemmälle määrälle levyjä. Mutta noin saadaan ainakin hintaa nostettua. :I Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 15.09.2011 18:08:19 | |
---|
markkuliini: Se ettei sillä voi olla tarpeeksi opettajan kokemusta tarpeeksi tehdä noin kattavaa juttua hyvin. Ehkä.. Kokemusta ei varmaan, mutta voiko olla näkemystä tuoda jotain esille? Ja sitten se, että kaveri on kovin keskinkertainen soittaja. :) Pitääkö olla hyvä soittaja ollakseen hyvä opettaja? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Speedy: Ehkä.. Kokemusta ei varmaan, mutta voiko olla näkemystä tuoda jotain esille? Voi olla näkemystä opettaa jo JOTAIN, mutta ei tuolla kokemuksella tuollaista kokonais paketti-tyylistä hommaa tehdä kunnialla. Enkös mä niin tuossa aiemmin jo sanonut... Pitääkö olla hyvä soittaja ollakseen hyvä opettaja? Ei välttämättä, mutta jos opetusmetodi on korvakuulolta soittaminen, niin silloin pitäisi tietenkin olla hyvä soittaja opettajana. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 15.09.2011 18:41:50 | |
---|
markkuliini: Enkös mä niin tuossa aiemmin jo sanonut... Eli olet jo katsonut tuon koko paketin? Ei välttämättä, mutta jos opetusmetodi on korvakuulolta soittaminen, niin silloin pitäisi tietenkin olla hyvä soittaja opettajana. :) Totta, mutta eiköhän tuo soita "riittävän hyvin" sen mitä tuossa opettaa.. ""-merkit siksi, että ammattilaisillehan tuo ei ole tarkoitettu, nuorilla ei välttis muutenkaan ole niin kehittynyt korva että pienimpiä nyanssieroja huomaa.. toisaalta vanhemmilla voi jo olla omaakin näkemystä ja kykyä "kritisoida".. Joka tapauksessa, aika laaja paketti (ainakin määrällisesti, sisällöllisesti en tiedä) itseopiskelua varten, todennäköisesti parempia tuloksia ei tulisi vaikka tekijänä olisi kuka..=I Mutta silti en alkas näkemättä tormuuttamaan maan rakoon.. =) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
markkuliini 15.09.2011 18:45:21 (muokattu 15.09.2011 21:11:28) | |
---|
Speedy: Eli olet jo katsonut tuon koko paketin? En. Mutta mietitääs. 15 dvd:tä. Vaihtoehto 1) Kyseessä on joko todella laaja paketti. Siihen mun mielestä ei tuon ikäsellä voi olla rahkeita. Vaihtoehto 2) 15 levylle on venytetty kapeasta aiheesta tikusta asiaa. Kumpi noista on se hyvä vaihtoehto? ;) Totta, mutta eiköhän tuo soita "riittävän hyvin" sen mitä tuossa opettaa.. ""-merkit siksi, että ammattilaisillehan tuo ei ole tarkoitettu, nuorilla ei välttis muutenkaan ole niin kehittynyt korva että pienimpiä nyanssieroja huomaa.. toisaalta vanhemmilla voi jo olla omaakin näkemystä ja kykyä "kritisoida"... Mun mielestä ei soita riittävän hyvin. Paljon paremmin soitettuja dvd:itä markkinoilla paljon. Kyllä mä niitä mielummin nuorelle näyttäisin, vaikka ei olisikaan korva vielä kehittynyt. Siinähän se kehittyis. Totta, vanhemmilla on kykyä kritisoida, joten here we go. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 15.09.2011 20:46:05 | |
---|
Speedy: Ehkä.. Kokemusta ei varmaan, mutta voiko olla näkemystä tuoda jotain esille?
Pitääkö olla hyvä soittaja ollakseen hyvä opettaja? Näkemystä ei noissa mainospätkissä näy. Ei sen paremmin erityisen hyvää soittoakaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
dumbass 15.09.2011 21:34:36 (muokattu 15.09.2011 21:37:49) | |
---|
Speedy: Ehkä.. Kokemusta ei varmaan, mutta voiko olla näkemystä tuoda jotain esille?
Pitääkö olla hyvä soittaja ollakseen hyvä opettaja? http://www.youtube.com/watch?v=9bJDgdHXI6k 24:00 näyttäisi olevan jonkunlaista rumpusooloa. Olisitko tuon perusteella aloittaessasi inspiroitunut ostamaan paketin? :P |
Kailis 15.09.2011 21:47:55 | |
---|
dumbass: http://www.youtube.com/watch?v=9bJDgdHXI6k 24:00 näyttäisi olevan jonkunlaista rumpusooloa. Olisitko tuon perusteella aloittaessasi inspiroitunut ostamaan paketin? :P No en, mutta bell:in hankkimista harkitsen =D Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
jazzmies 15.09.2011 21:52:09 (muokattu 15.09.2011 22:03:02) | |
---|
Speedy: No mikäs vika tuossa Cobusin oppaassa on? --- Minusta tuo vaikuttaa ihan hyvältä, "tuoreelta" tavalta lähestyä rumpujensoiton opetusta. Absolutely no sheet music, no complex music theory. Tulkoon kirjoitustaito ja kirjoitustaito tuli. Teoria selittää käytäntöä, eiks jeh? Koko lähtökohta tämän DVD-metodin markkinointiin on sivistyksen itseisarvoa alentavaa. Vieläkin maailmassa on paljon kansoja, joille lukutaidosta olisi valtavasti hyötyä. Miksi tietoisesti rajata metodissa lukutaito ja teoria ulkopuolelle, kun niistä on vain ja ainoastaan hyötyä ihmisille, joiden oppimiskyky on ns. normaali? Kuulonvarainen oppiminen rumpujensoitossa on ollut esim. Länsi-Afrikassa metodina noin 1000 vuotta - ja se ei ole oppimismenetelmänä nopea. Asiat on siinä vaikeita yksinkertaisesti oppia muistamaan ulkoa. Miksi hakata päätä seinään muistinvaraisessa oppimisessa, kun asian voisi oppia tehokkaammin? Tuo motivaatioläppä on ehkä ainoa markkinoinnin toivo. Jos et oikeasti rakasta musiikkia, olet perusluonteeltasi laiska ja haluat siitä huolimatta soittaa rumpuja, niin just go for it, the Cubus Method. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies 15.09.2011 22:01:56 (muokattu 15.09.2011 22:04:23) | |
---|
Speedy: Pitääkö olla hyvä soittaja ollakseen hyvä opettaja? Ehdottomasti, aivan ehdottomasti. Juuri sen takia soitonopettajat joutuvat suorittamaan pääsoitimessaan B-kurssin. Kelattuani omaa opiskeluhistoriaani taaksepäin, en ole koskaan oppinut soittamisen liittyviä oikeita asioita tehokkaasti opettajilta, mitkä eivät tunneilla soittaneet tai olivat arveluttavia soittajina. Ilman pätevöitynyttä soittotaitoa opettaminen takertuu metodeihin, "ismeihin", lillukanvarsiin, mielipideasioihin, opettajan esteettisiin mieltymyksiin tai opettaja muuttuu yksinkertaisesti puhuvaksi pääksi. Soittotaitoinen opettaja taas näyttää "hei, tämä on mun juttu, näin mä vedän, olisiko tästä sinulle mitään apua?" Pedagogisia taitoja tarvitaan opettajana tietysti, mutta vielä enemmän vakuuttavuutta instrumentalistina. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Speedy 15.09.2011 22:36:52 | |
---|
jazzmies: Ehdottomasti, aivan ehdottomasti. Noo, eipä näin aina ole.. Ammattiopetus tietysti erikseen.. Mutta pitääkös opettajan olla hyvä muusikko, ollakseen uskottava opettaja? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Speedy 15.09.2011 22:38:00 (muokattu 15.09.2011 22:38:35) | |
---|
dumbass: http://www.youtube.com/watch?v=9bJDgdHXI6k 24:00 näyttäisi olevan jonkunlaista rumpusooloa. Olisitko tuon perusteella aloittaessasi inspiroitunut ostamaan paketin? :P No miksi en, paremmin se soittaa soolon tuossa kun minä silloin alottaessani.. Tai no paremmin se soittaa kun nykyäänkään, paitsi ettei soittanu mitään hirmu nopeeta..=I No mutta onpa kätevää kun sen näkeekin tuolta netistä niin ei tartte ostaa (niinkun Markkuliini) =D "All I think about is time and groove" J. Porcaro |