Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ural tone jr
1 2 3
Todd
13.09.2011 20:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu elikkästä kyseinen vahvistin olisi hankintalistalla joten nyt tässä kysynkin että mitä kaikkea siinä paketissa tulee mukana, kun se siellä sivulla jäi vähän epäselväksi minulle,joten kertokaas joku jolla kyseinen peli on ja kertokaa vähän samalla omasta junioristanne,olisi kiva vähän tietää.
 
Meni se kumminkin sen verran lähelle että laitetaan sinne zastavan kardaani ja muutama kilo paskaa päälle.
Jucciz
13.09.2011 20:38:13 (muokattu 13.09.2011 20:39:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisestä vahvistimesta ei ookaan varmaan kuin kolme miljoonaa ketjua jo ennestään. Onko haku rikki?
 
Mukana ei tule koteloa, se pitää ite rakentaa. Pääsääntöisesti kaikki muu on paketissa, tai vissiin siihen voi vähän itekin vaikuttaa tilausvaiheessa.
 
Kyseessä on tervesoundinen, lähinnä Fender-henkinen pikkuputkivahvistin. Tehoa löytyy muutamasta watista lähelle kahtakymmentä wattia riippuen pääteputkien tyypistä ja määrästä (1 vai 2).
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Todd
13.09.2011 20:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kyseisestä vahvistimesta ei ookaan varmaan kuin kolme miljoonaa ketjua jo ennestään. Onko haku rikki?
 
Mukana ei tule koteloa, se pitää ite rakentaa. Pääsääntöisesti kaikki muu on paketissa, tai vissiin siihen voi vähän itekin vaikuttaa tilausvaiheessa.
 
Kyseessä on tervesoundinen, lähinnä Fender-henkinen pikkuputkivahvistin. Tehoa löytyy muutamasta watista lähelle kahtakymmentä wattia riippuen pääteputkien tyypistä ja määrästä (1 vai 2).

 
Joo sori,löysin kyllä ketjun aiheesta x mutta viimeisin viesti oli parin vuoden takaa joten en siihen kirjoittanut,anteeksi. Tuleeko siinä putket mukana?
 
Meni se kumminkin sen verran lähelle että laitetaan sinne zastavan kardaani ja muutama kilo paskaa päälle.
19691970
13.09.2011 20:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Tuleeko siinä putket mukana?
 
Tulee, eli kuten Uraltonen sivuilla lukee: Putkia ei voi erikseen valita vaan sarjan mukana tulee laadukkaat putket joukosta ECC83, EL34, 6L6GC, 6V6GC
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … -Jr-rakennussarja--versio-2-5-.html
 
Progorava
13.09.2011 20:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonen asiakaspalvelu on esimerkillistä, joten rohkeasti vain kysymään pääkallonpaikalta. Vastaavat sähköpostiinkin rivakasti.
 
Tele ei ole ruma.
Jucciz
13.09.2011 20:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. Pakko itsekin hehkuttaa, että Mikko vastailee sähköposteihin todella vikkelästi ja asiantuntemusta löytyy. Hyvä paikka, josta mielellään silloin tällöin tilaa tarvikkeita, vaikka muualta saisikin halvemmalla - ihan vaan siksi, että sieltä on saanut kullanarvoisia vinkkejä vastaavasti ilmaiseksi, ihan kun vaan on kysynyt.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jaava
13.09.2011 21:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Eli mukana siis tulee kaikki muu tarvittava, mutta ei koteloa. Eli jos haluat puisen kotelon vahvistimelle, pitää hommata itse materiaalit. Itsellä tosin hyllyssä tällä hetkellä ilman koteloa.
 
"Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Walta
Todd
13.09.2011 21:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä mikä siinä oli niin huvittavaa mutta kun avasin paketin niin kaikki putket olivat tehty venäjällä :D
 
Meni se kumminkin sen verran lähelle että laitetaan sinne zastavan kardaani ja muutama kilo paskaa päälle.
Jaava
13.09.2011 22:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: En tiedä mikä siinä oli niin huvittavaa mutta kun avasin paketin niin kaikki putket olivat tehty venäjällä :D
 
Länsimaissa putkien valmistus lopahti transistorien keksimisen ja yleistymisen jälkeen. Siksi suuri osa putkista valmistetaan itäeuroopassa tai jossain kaukoidässä.
 
"Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Walta
dropD
14.09.2011 10:12:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotelon rakentamisessa pääsee sitten toteuttamaan visiota. Inspiraatiota voi halkea vaikka tuolta http://www.uraltone.com/blog/?cat=10
 
Myös vanhan kierrättäminen on vaihtoehto. Tuossa junnu asennettuna Blackheartin pikkunupin kuoriin "naama päin persettä" http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/2200.jpg
 
Rakentelu on mukavaa puuhaa kun ensin käy ohjeet läpi pariin kertaan.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
humppahanuristi
14.09.2011 10:57:01 (muokattu 14.09.2011 11:04:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Kotelon rakentamisessa pääsee sitten toteuttamaan visiota. .
Nimenomaan!
oma Uraltone Jr oli alkuun tämän näköinen:
http://muusikoiden.net/dyn/users/63318.jpg
 
Mutta 18mm koivuvaneri on aika raskasta ja itse vahvistin ei myöskään muuntajineen kovin kevyt ole, joten kevensin laitteen nuppimuotoon, johon se on myös kuulemma suunniteltu.
 
Nyt se näyttää tältä:
http://www.kolumbus.fi/petteri.savolainen/putkiradiot/UraltoneJr.jpg :D
Pohjalevy 25mm paksua kuusilautaa/-paneelia. Sivut ja päällinen 12mm havuvaneria ja etulevy ~10mm intialaista höttövaneria. Takalevy puuttuu ja en tiedä tuleekokaan koskaan. Pohjalevyyn tein myös huoltoluukun vanhojen putkiradioiden tapaan. Jos on tarvetta tinailla tai muuten tutkailla sinne, niin ei tarvitse purkaa vahvistinosiota irti, riittää kun kääntää nupin ylösalaisin ja ottaa suojat pois.
 
Minulla on yksi visio vielä kombo-versiosta mutta saa nähdä toteutanko sitä koskaan. Se ainakin olisi melko "erilainen" ja huomiota herättävä muotoilullaankin. Aika näyttää miten käy sen kanssa. Sen viimeistely saattaisi olla aavistuksen parempaa kuin nykyisen version.
 
Mutta itse vahvistin toistaa äänet niin, että kuulostaa hyvältä (jos vaan osaisi soittaa).
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
dropD
14.09.2011 11:17:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: Nimenomaan!
oma Uraltone Jr oli alkuun tämän näköinen:
http://muusikoiden.net/dyn/users/63318.jpg
 
Mutta 18mm koivuvaneri on aika raskasta ja itse vahvistin ei myöskään muuntajineen kovin kevyt ole, joten kevensin laitteen nuppimuotoon, johon se on myös kuulemma suunniteltu.
 
Nyt se näyttää tältä:
http://www.kolumbus.fi/petteri.savolainen/putkiradiot/UraltoneJr.jpg :D
Pohjalevy 25mm paksua kuusilautaa/-paneelia. Sivut ja päällinen 12mm havuvaneria ja etulevy ~10mm intialaista höttövaneria. Takalevy puuttuu ja en tiedä tuleekokaan koskaan. Pohjalevyyn tein myös huoltoluukun vanhojen putkiradioiden tapaan. Jos on tarvetta tinailla tai muuten tutkailla sinne, niin ei tarvitse purkaa vahvistinosiota irti, riittää kun kääntää nupin ylösalaisin ja ottaa suojat pois.
 
Minulla on yksi visio vielä kombo-versiosta mutta saa nähdä toteutanko sitä koskaan. Se ainakin olisi melko "erilainen" ja huomiota herättävä muotoilullaankin. Aika näyttää miten käy sen kanssa. Sen viimeistely saattaisi olla aavistuksen parempaa kuin nykyisen version.

 
Mun ensimmäinen junnu on tuollainen http://muusikoiden.net/dyn/users/74064.jpg Tuossakaan ei mahdotonta työstämistä jäänyt kun sahautti 18mm mäntylevyt valmiiksi määrämittaan. Seuraava on jo tekeillä ja tällä kertaa ainakin päällisin puolin melko "pro-meininkiä" tulossa. Tiedä sitten voiko tätä projektia enää edes kutsua junnuksi kun modit on melko radikaaleja (pääte jaettu kahtia, etuaste kahdennettu, toiseen etuseen lisätty ylimääräinen putki, ym...). Jotain sukulaisuutta on kuitenkin löydettävissä.
 
Mutta itse vahvistin toistaa äänet niin, että kuulostaa hyvältä (jos vaan osaisi soittaa).
 
Tuo tosiaan vähän painostaa hiomaan soittotekniikkaakin;-)
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Todd
19.09.2011 19:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Done. Ja täytyy sanoa että huhhuh mikä SAUNDI! Vaan kyllä siinä vähän aikaa kestikin. Miten hinta voi olla noin halpa ja laatu noin hyvä?!
 
Meni se kumminkin sen verran lähelle että laitetaan sinne zastavan kardaani ja muutama kilo paskaa päälle.
Jucciz
19.09.2011 20:55:12 (muokattu 19.09.2011 20:56:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Vaan kyllä siinä vähän aikaa kestikin.
 
Niin mitä? Ketju avattu kuusi päivää sitten ja kone on jo valmis. Mun mittapuulla aika nopeaa toimintaa. :D
 
Miten hinta voi olla noin halpa ja laatu noin hyvä?!
 
Yksinkertainen kytkentä: ei tarvita hirveän paljon osia, mistä seuraa, että ne vähät osat voivatkin sitten olla laadukkaita. Eivät kaikki laatuosat muutenkaan aina ole poskettoman kalliita.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
dropD
20.09.2011 08:49:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Niin mitä? Ketju avattu kuusi päivää sitten ja kone on jo valmis. Mun mittapuulla aika nopeaa toimintaa. :D
 
Toiset on näköjään ripeämpiä liikkeissään. Kattelin tuossa justiinsa, että nykyiseen projektiin tilasin tarvikkeet helmikuussa. Jouluksi meinasin saaha valmiiks;-) Tosin huonoilla työkaluilla vajavaisin taidoin kun tyhjältä pohjalta tekee, niin ottaahan tuo aikaa...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
mattim
20.09.2011 08:55:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Noniin. Done. Ja täytyy sanoa että huhhuh mikä SAUNDI! Vaan kyllä siinä vähän aikaa kestikin. Miten hinta voi olla noin halpa ja laatu noin hyvä?!
 
Kansa vaatii kuvia ja soundinäytteitä ; - )
 
Matti
 
Jaava
20.09.2011 10:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Niin mitä? Ketju avattu kuusi päivää sitten ja kone on jo valmis. Mun mittapuulla aika nopeaa toimintaa. :D
 
Sen verran yksinkertainen vekotin se on, että jos tunnin pari päivässä väsäilee niin ei siinä montaa päivää mene saada vavari toimimaan. Sen sijaan kotelon väsäämisessä on mulla mennyt jo puolitoista vuotta enkä ole päässyt edes alkuun.
 
"Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Walta
Jucciz
20.09.2011 12:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Sen verran yksinkertainen vekotin se on, että jos tunnin pari päivässä väsäilee niin ei siinä montaa päivää mene saada vavari toimimaan. Sen sijaan kotelon väsäämisessä on mulla mennyt jo puolitoista vuotta enkä ole päässyt edes alkuun.
 
Tätä just tarkotankin: kun johonkin projektiin oikeasti uppoutuu, käy usein niin, että kiinnostavat ja kivat työvaiheet hoitaa vaikka samalta istumalta, mutta sitten jonkun perusnikkaroinnin aloittaminen saattaa kestää kuukausia tai vuosia.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
G-mies
20.09.2011 13:16:10 (muokattu 20.09.2011 13:18:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällähän nopeita rakentelijoita löytyy, minun Junnuni odottaa vielä pussissa osina ja vastahan minä tuon vuoden 2006 marraskuussa tilasin :| Täytyy varmaan ruveta kiristämään tahtia että saan tuon tällä vuosikymmenellä valmiiksi...
 
For great justice.
mattim
20.09.2011 13:19:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-mies: Täällähän nopeita rakentelijoita löytyy, minun Junnuni odottaa vielä pussissa osina ja vastahan minä tuon vuoden 2006 marraskuussa tilasin :| Täytyy varmaan ruveta kiristämään tahtia että saan tuon tällä vuosikymmenellä valmiiksi...
 
Vintagea jo syntyessään ; - )
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «