fox 04.09.2011 17:42:49 | |
---|
Spirocore: Eikös tuossa foxin tekstissä nimenomaan ruuveista puhuta..? No näin. Ehkä tosiaan, kun tästä nyt "iso kysymys" tuli, pitää "Misinformaation torjumiseksi" käydä tuonne myynti-ilmoitukseen korjaamassa kyseinen valitettava virhe, laittaa vaikka tuo Matsumoku-sivun linkki siihen. Tosin vastaavaa tietoa löytyy myös muilta vintits-japsisivustoilta. =) |
Urho 04.09.2011 21:40:41 | |
---|
fox: Urho, tarkoitukseni ei oo mitenkään tuota liitosta väheksyä saati ollenkaan sun kauppoja mitenkään haitata saati torpedoida. Mutta jos katselet vaikka Matsumokun sivustoja.. Esimerkiks tuossa on tuo sun PE 800.. http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/pe/ptype/pe_400-800.html Sanotaan "bolt on neck". Se ei laisinkaan tee sun myymästä kitarasta _huonoa_ mutta setneckiä se ei siitä myöskään tee. Jos mulla olis hirveesti "ylimääräistä" hilloa niin olisin tuon jo aikaa sitten lipastanut. Ja, sanotaan nyt, jos en "kyttäisi" PE 1000 / PE 1500 -malleja. Juuri hävisin fleaBayssa taannoin yhen saksalaisen PE 1000 -skeban, kun se kohosi hinnassa "pikkusen yli odotusten". Mutta elä huoli, kyllä mä tuota kasisatasta(kin) pidän varsin varteenotettavana vaihtoehtona. Westonen bayonet-joint kaulaset kitarat on myös tuolla samalla systeemillä, ja kyllä se kaula niistä irtoaa, sovitteet on vaan todella tiukat. Joten elä sun omaas kokeile, voi lohjeta lakkaukset.. ;) Muuten mulla ei ole mitään sanottavaa, mutta: "Misinformaatiota ehkäistäkseni on pakko kommentoida tätä" minun myös, semminkin kun nimellä kutsutaan. Niinkuin sanoin tästä on molempia versioita tehty, no pistetään tähän pari kuvaa selvennykseksi. http://aijaa.com/v.php?i=005598627606.jpghttp://aijaa.com/v.php?i=002818627608.jpg Ei se kyllä ole valaanrasvaa mikä tuolta liitoksesta pursuaa... Kyllähän toi kaula tosta varmaan irtoaa, mutta en taida kokeilla, heh. Matsumoku on aika tunnettu siitä että speksit saatto joskus vähän vaihdella, eikä niistä jokainen kataloogiin päätynyt, tämän varmaan tiedätkin jos olet yhtään matsumoku orgin foorumeja selaillut. Alkuperäisen aiheen ohi mennään, mutta kitaroista sentään vielä puhutaan.. The difference between stupidity and genius is that genius has its limits. - Albert Einstein |
joku muu sikko 05.09.2011 10:27:02 | |
---|
Käytetyssä aina paras hinta/laatusuhde. LP custom uutena melkeen 3000, torilta saa alle 2000 eikä ole yhtään sen huonompi, useimmin jopa parempi. Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. |
Urho 10.09.2011 11:21:08 | |
---|
Aloittajan kysymykseen vastatakseni, suosittelen tutustumaan The Heritage les paul "kopioihin", käytettynä noita näkyy aika tasaisin väliajoin Saksan ebayssä. Itse omistan kolme H-150 CM mallin skepaa, ja kaikki ovat erinomaisia, kunhan vaihtaa originaalit mikit kunnon käsinkäämittyihin. Soundi on tuhti ja resonoiva, niinkuin kunnon lespassa pitääkin. Jotkut eivät noiden ulkonäöstä tykkää (lapa), mutta mielestäni ovat oikein nättejä. Kaula näissä on hiukan ohuempi, medium C. The difference between stupidity and genius is that genius has its limits. - Albert Einstein |
Itselläni on '57 VOS GT ja se on parasta mitä olen käsissäni pidellyt, kitaroista puhuttaessa:) Viimeisen puolitoista vuotta olen soittanut pääasiassa PRS 24 Customilla joka taistelee kyllä urheasti ykkössijasta Gibbonin kanssa. Gibsoneiden laadusta on kuulunut kaikenlaista enkä tiedä miten "liukuhihnamallit" ja Customit eroavat laatunsa suhteen. Esim. ESP yrittää kovasti tunkea Gibsonin kanssa samoille sijoille ja yrityksen nälkä voi näkyä positiivisesti laadussa verrattuna dinosauruksiin kuten Gibson ja Fender. Uskallan kyllä suositella Custom-pajojen soittimia, ne ovat suurella todennäköisyydellä hyvälaatuisia ja hienosti soivia pelejä. Taas kerran voin suositella loistavaa Kitarapajaa jossa voi käydä sormeilemassa varsinkin erilaisia Gibsoneita ja Fenkkuja koska siellä niitä on läjittäin. Toinen suositeltava liike on Top Sound Seinäjoella josta ostin R7n ja pääsin valitsemaan sitä neljästä yksilöstä. Missä muualla Suomessa on yhtä aikaa 4 uutta 57 VOS GT:a hyllyssä?!? |