fox 10.09.2011 01:11:15 | |
---|
rattledad: Eikö Lloyd Loar, Lester Polfus tai Leo Fender ollut? Näin. Oikeesti Lloyd A. Loar oli yks suurista akustisten soittimien suunnittelijoista ja visionääri. Les taas ehken vielä merkittävämpi studiotekniikan pioneeri ja Leo taas, no, ilman häntä tuskin olis teollinen soitinrakennus siinä missä se on nyt. Mutta on sitten lukemattomia muitakin, joita voimme ihan syystäkin kunnioittaa, osa tunnettuja, osa taas jäänyt historian hämäriin. Jos vaikka Theodore "Ted" McCarty olisi nimennyt tallakeksintönsä omalla nimellään, olis melko monessa kitarassa "McCarty bridge". Tosin, vaikka sanotaan mitä hyvänsä, olemme väärässä suurten ajattelijain mielestä. Onhan tää nähty... ;) Hendrixsin takia? Kaikkein paras vintagesoitinhan on ilman muuta sellainen, johon voidaan lisätä tuo "celebrity factor".. Mutta mitkään hinnat ei ole "järjettömiä" jos ne joku maksaa, kaikki muu on persaukisten kitinää... Ja onhan noita myyty maailman sivu. Niin Claptonin kuin Mooren ja niin monen muun. Ja kovilla hinnoilla vieläpä. Vaikka kuinka hyppis tasajalkaa ja parkuisi "järjettömistä hinnoista" tai muuta vastaavaa, niin eivät nuo vintagesoittimien hinnat siitä minnekään putoa. Tulee vaan mieleen se aiemmin tässä säikeessä mainitsemani hollantilainen kaveri, joka kiivaasti protestoi soittimien hintoja, paitsi silloin kun on itse myymässä.. :p |
fox 10.09.2011 01:13:46 | |
---|
aristoteles666: tottakai mä ymmärrän että täällä on kauheasti ihmisiä jotka rakastaa jotain kitaraa enemmän kuin ihmisiä, mutta älkää nyt vittu sekoilko. Kiroilematta paras, äläkä sä käy vittuilemaan, kun et minusta mitään tiedä, kuulepas Aristoteles.. Itsehän sinä siin sekoilet. |
aristoteles666 10.09.2011 01:14:13 | |
---|
fox: Kaikkein paras vintagesoitinhan on ilman muuta sellainen, johon voidaan lisätä tuo "celebrity factor"..
riippumatta siitä onko se hyvä tai hyväkuntoinen? kiitos, vahvistit kertomani, eli eihän kysymys ole siitä että ne olisi edes hyviä pensseleitä,. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
fox 10.09.2011 01:21:50 | |
---|
aristoteles666: riippumatta siitä onko se hyvä tai hyväkuntoinen? kiitos, vahvistit kertomani, eli eihän kysymys ole siitä että ne olisi edes hyviä pensseleitä,. "Pensseleitä".. oot sinä yks pensselisetä kyllä. Sun "kertomaas" ei tuo millään muotoa vahvista, pikemminkin päinvastoin. Hyvä taiteilija käyttää mahdollisimman hyviä välineitä mieluusti, eikä mitä tahansa ritsoja. Täten. :) |
aristoteles666 10.09.2011 01:27:30 | |
---|
fox: "Pensseleitä".. oot sinä yks pensselisetä kyllä. Sun "kertomaas" ei tuo millään muotoa vahvista, pikemminkin päinvastoin. Hyvä taiteilija käyttää mahdollisimman hyviä välineitä mieluusti, eikä mitä tahansa ritsoja. Täten. :) kaikkien luulisi haluavan 68 stratoja. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Twinkle 10.09.2011 01:32:03 | |
---|
aristoteles666: jep, eli italialainen tyyppi osti taiteilijan pensselin. sittemmin se on myyty uudestaan, eli pensselille riittää ostajia. kyl mie itse asiassa luulen, että pikasson pensselillekin löytyisi ostaja varsin korkeaan hintaan, jos sen aitous pystyttäisiin todistamaan ja esittämään, että sillä on nimenomaan maalattu vaikkapa Guernica. Kukapa moisella sudilla mitään tekee, ei sillä enää voi maalata eikä kenestäkään tule picassoa sen avulla, mutta se nyt sattuu olevaan uniikki ja ainoa laatuaan. Se nostaa sen arvoa ja se on justiinsa niin kallis kuin joku siitä maksaa, jos ei maksa niin sitten se on vaan käytetty suti. Vintagen hinta muodostuu siitä, että on olemassa tietty joukko ihmisiä jotka siitä esineestä haluavat maksaa enemmän kuin muut saadakseen sen. |
aristoteles666 10.09.2011 01:34:20 | |
---|
Twinkle: kyl mie itse asiassa luulen, että pikasson pensselillekin löytyisi ostaja varsin korkeaan hintaan, jos sen aitous pystyttäisiin todistamaan ja esittämään, että sillä on nimenomaan maalattu vaikkapa Guernica. Kukapa moisella sudilla mitään tekee, ei sillä enää voi maalata eikä kenestäkään tule picassoa sen avulla, mutta se nyt sattuu olevaan uniikki ja ainoa laatuaan. Se nostaa sen arvoa ja se on justiinsa niin kallis kuin joku siitä maksaa, jos ei maksa niin sitten se on vaan käytetty suti. Vintagen hinta muodostuu siitä, että on olemassa tietty joukko ihmisiä jotka siitä esineestä haluavat maksaa enemmän kuin muut saadakseen sen. tietenkin, riippumatta onko se edes hyvä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
fox 10.09.2011 01:36:22 | |
---|
aristoteles666: kaikkien luulisi haluavan 68 stratoja. Voitko selittää, miten tää liittyy tässä ketjussa käsiteltävään aiheeseen, tai tuoko tää jotain lisäarvoa tähän keskusteluun? Ja mitä tulee tuohon, että rakastanko esim. minä kitaroita enemmän kuin ihmisiä, voitko ystävällisesti selvittää tuon heittosi? Mihin pohjaat lausuntosi, Aristoteles? Koetko, että vintagesoittimien hinnoittelu on väärin, tai onko se SINULTA pois, jos joku maksaa ko. soittimista hintoja, jotka ei SINUN käsityksesi mukaan ole relevantteja? Kun noilla hintatasoilla kuitenkin sitä vintagesoittimien kauppaa käydään. Olis kiva kuulla oikein perustelujakin, sen sijaan että tullaan "takki auki" kälättämään ihan turhia asialliseen (tähän asti ainakin) ketjuun. "Hei, te vittu sekoilette!" Pistäpä tekstiä tulemaan, ehkä sitten näemme SINUN käsitykses asiasta. Muutakin kun tuota "pensselöintiä". |
aristoteles666 10.09.2011 01:37:59 | |
---|
fox: Ja mitä tulee tuohon, että rakastanko esim. minä kitaroita enemmän kuin ihmisiä, voitko ystävällisesti selvittää tuon heittosi? Mihin pohjaat lausuntosi, Aristoteles?
mikä sai sut kuvittelemaan että tarkoitin sinua?? olisin maininnut nimeltä, usko pois. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Twinkle 10.09.2011 01:38:14 | |
---|
aristoteles666: tietenkin, riippumatta onko se edes hyvä. niiiiiiiiiin, sie olet päässyt nyt vintagen ytimeen: mitä arvokkaammaksi vintage menee, sitä pienemmäksi sen käyttöarvo muuttuu ja vallitseviksi attribuuteiksi nousee kaikki muu siinä ympärillä. Ja kun tuote on niin arvokas kuin joku siitä maksaa, niin käytännössä ei ole mitään väliä että mistä se hinta muodostuu. |
aristoteles666 10.09.2011 01:40:44 (muokattu 10.09.2011 01:44:26) | |
---|
fox: Voitko selittää, miten tää liittyy tässä ketjussa käsiteltävään aiheeseen, tai tuoko tää jotain lisäarvoa tähän keskusteluun? kerroin mistä hinta muodostuu. ja on se hassua kuitenkin ettei 68 ole niitä halutuimpia, vaikka siitä on maksettu sikana. joku epäloogisuus siinä on. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Ziggy Bubba 10.09.2011 01:40:51 | |
---|
aristoteles666: tietenkin, riippumatta onko se edes hyvä. Noilla vehkeillä on vaan sitä keräilyarvoa, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? 60-luvun Strato on suht arvokas jo iän takia, so not? |
aristoteles666 10.09.2011 01:42:15 (muokattu 10.09.2011 01:43:02) | |
---|
Twinkle: sitä pienemmäksi sen käyttöarvo muuttuu ja vallitseviksi attribuuteiksi nousee kaikki muu siinä ympärillä. . no tämähän on juuri että ihmiset ostaa taiteilijan pensselin. ei taulua, joka on vielä kalliimpi, tai ei edes myynnissä, vaan pensselin, tai rätin, tai paletin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
fox 10.09.2011 01:43:15 | |
---|
aristoteles666: kerron mistä hinta muodostuu. ja on se hassua kuitenkin ettei 68 ole niitä halutuimpia, vaikka siitä on maksettu sikana. joku epäloogisuus siinä on. No, kerropa. Odottelen tässä hieman aikaa. |
aristoteles666 10.09.2011 01:45:03 (muokattu 10.09.2011 01:46:26) | |
---|
fox: No, kerropa. Odottelen tässä hieman aikaa. kerroin siinä luki, i jäi puuttumaan, mutta pitäisi sinunkin ymmärtää. mutta ihan vittuillakseni, kerro miksei muista 68 makseta edes 62 hintaa? " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
fox 10.09.2011 01:47:13 | |
---|
aristoteles666: tietenkin, riippumatta onko se edes hyvä. Mutta se voi olla äärimmäisen hyvä ja laadukas, eikö? Joten siltäkin osin se on hintansa arvoinen. Voisitkos jo vastailla viimeinkin noihin kysymyksiin, jotka ihan sinulle esitin? En millään malttais odottaa. |
fox 10.09.2011 01:50:49 (muokattu 10.09.2011 02:16:38) | |
---|
aristoteles666: kerroin siinä luki, i jäi puuttumaan, mutta pitäisi sinunkin ymmärtää. mutta ihan vittuillakseni, kerro miksei muista 68 makseta edes 62 hintaa? Sä nyt koitat kääntää koko pelin mulle.. ;) Eihän tää näin toimi. Sinä esitit väitteen, minä kysymyksen, niin enhän tietenkään minä itse kysymykseen vastaa. Senpuoleen sulla on aivan varmasti kaikki tieto tuosta mulle vähän vieraammasta merkistä, sikäli kun olet siellä F-musiikissa ollu.. Pitäisi, pitäisi toki (siis minunkin ymmärtää..) mutta ku ei millään tuosta saa kiinni... No, jatkan tähän, kun ei sitä vastausta kuulu.. eipä tuolla aiemmissa Aristotele6666:n postauksissakaan sitä hinnan kehitystä ole selvitetty.. siellä on hakattu 62 tiu diu diu Stratot ja pensselit, ei muuta. Näköjään riittää kun tulee vaan laukomaan mitä sattuu, eikä sitten kysyttäessäkään saa järjellistä vastausta. Järjellisenä vastauksena koskien -68 Straton "pöyristyttävän ja järjettömän" hinnan muodostukseen on sitten pidettävä "hakkasi -62 tiu diu diu Straton". Pakko tuon on sitte kelvata. |
hallu 10.09.2011 09:15:32 | |
---|
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
hallu 10.09.2011 09:21:06 (muokattu 10.09.2011 09:29:43) | |
---|
aristoteles666: ........................ jos asiat on niin kuin sanotte, kertokaa miksi vaikka Hendrixin woodstock stratosta maksettin jo parikymmentä vuotta sitten järjetön hinta? ......................... . Olisko se niitä harvoja jotka jäi taiteilijan jäljiltä sen verran ehjäksi, että pystyi vielä myymään? ----/edit----- hymiö unohtui ;-) .....edit/----- Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Jos nyt minäkin kun alkaa olla kohta melkein kaikki soittopelit jo meikäläistä vanhempia. Eikö kukaan mieti koskaan että mitä sillä 50-luvun Gibsonilla on soitettu ja kuka sillä on soittanut ja missä Mississippin juke jointeissa se on kiertänyt nuoruudessaan? Tai vaikka millaisia aikoja joku vanha Munkers tai Noso on nähnyt? Mun mielestä musiikki ja soittaminen on niin paljon enemmän kuin pelkkä tekninen suoritus että tommoset mitattavat suoritusarvot on vaan yks osa yhtälöä, mulle tulee heti ihan erilainen fiilis kun ottaa syliinsä 50 vuotta vanhan, viimeisen päälle kulahtaneen soittimen kun taas jos näpyttelet samantyylistä uudennihkeää kitaraa kaupassa. Ja mä haluan uskoa että mä soitan paremmin silloin kun mulla on hyvä fiilis. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |