Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: metronomi
1
R.Taylor
09.09.2011 12:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

millainen (merkki ja malli) metronomi kannattaa ostaa?
saako niitä myös kuulokkeiden kera?
tiedän, että netissä on ilmaisia metronomi-ohjelmia, mutta kun en omista niin hienoa puhelinta, siitä ei ole apua. helpompaa olisi pelkkä metronomi omatoimiseen soittoharjoitteluun, ja luurit päähän.
 
Kailis
09.09.2011 14:02:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tuli mieleen;
http://www.unisound.fi/product_details.php?p=930
Yksi vaihtoehto on hankkia käytetty rumpukone ja ohjelmoida sinne kilkit. Työteliäämpi mutta palkitsevampi.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
sahkuifk
09.09.2011 14:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netin juttuja olen käyttänyt mutta myös soitellut niin että laitan radiosta soimaan jotain konepoppista ja soitan siihen päälle omiani. Joskus ihan hauskaa sekin vaikka biisit olis ihan huttua.
 
Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin.
Kailis
09.09.2011 14:10:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sahkuifk: Netin juttuja olen käyttänyt mutta myös soitellut niin että laitan radiosta soimaan jotain konepoppista ja soitan siihen päälle omiani. Joskus ihan hauskaa sekin vaikka biisit olis ihan huttua.
 
Joo tätä käytän myös. Tosin metronomin tai rumpukoneen vahvimmat valtit, muuteltava tempo ja taustakudoksen yksinkertaisuus, jää pois.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Epämuusikko
09.09.2011 17:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-portaaton säätö
-kuulokevolyymin säätömahdollisuus
-jos kyseessä on rumpukone, niin tahtilajin määrittämisen vapaus on kiva juttu.
 
tuossa ne omat tärkeimmät. tietenkin jos soundi ei olisi ihan perseestä....
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Ruutikallo
09.09.2011 18:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R.Taylor: millainen (merkki ja malli) metronomi kannattaa ostaa?
saako niitä myös kuulokkeiden kera?
tiedän, että netissä on ilmaisia metronomi-ohjelmia, mutta kun en omista niin hienoa puhelinta, siitä ei ole apua. helpompaa olisi pelkkä metronomi omatoimiseen soittoharjoitteluun, ja luurit päähän.

 
Mulla on tuollainen hyvin simppeli laitos
http://www.google.fi/imgres?q=korg+ … start=0&ndsp=36&ved=1t:429,r:20,s:0
 
Soundi on melko naksahtava, mutta erottuva. Tosin korvanapeilla ei niinkään miellyttävä.
Käytän tuota pelkästään päditreenissä, juurikin tuon "klik"-äänen takia. Settisoitossa suosin mieluummin "lehmänkello"- soundia. Se on jotenkin luontevampi minulle.
 
Mutta tuo KORG on kyllä perushyvä metronomi, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Rumpukoneella ohjelmoin taasen jotain looppeja, "erikoisempia tahtilajeja", tai 4-tahdin klikki/ 4-tahdin hiljaisuutta, tms.jne.
Sitten mulla on käytössä metronomi-CD, johon on tehty 13-raitaa, alkaen temmosta 40 bpm ja päättyen muistaakseni 160bpm. Esim. 48, 60, 75 jne.
Klikkisoundi on juurikin "lehmänkellomainen" joka minusta on settisoitossa hyvä ja erottuva.
 
Tämän klikki CD:n voin vaikka mp3:na lähettää mailina, jos oikein huokealla haluat päästä. Ja useimmat puhelimetkin kai jo toistavat ko. formaattia tai sitten poltat levyn itsellesi.
 
Muutamille palstalaisille tätä jo olen toimittanut.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
poopi
09.09.2011 21:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on toiminut hyvin. http://www.thomann.de/fi/boss_db30.htm
 
Hei vaan, jopas lähti!
Kailis
09.09.2011 21:22:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poopi: Tämä on toiminut hyvin. http://www.thomann.de/fi/boss_db30.htm
 
Suosi Suomalaista;
http://www.pianojylha.com/product_details.php?p=1322
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
passe
09.09.2011 23:09:28 (muokattu 09.09.2011 23:11:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taman Rhythm Watch oli ymmärtääkseni vähän hittijuttu ilmestyessään. Nopea Googletus näyttäisi kuitenkin viittaavan siihen suuntaan, ettei se kovin massiivista kilpavarustelua ole synnyttänyt.
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/18661&kategoria_id=97
 
Metronomiksi toki hinnakas. Torilla noita on välillä pyörinyt n. 40-50€:n hintaan. Odd times:sitkin tuolla ymmärtääkseni taipuvat jossain määrin.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
09.09.2011 23:11:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huoh. Jengit ei jaksa selata edes ekaa sivua.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
passe
09.09.2011 23:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Huoh. Jengit ei jaksa selata edes ekaa sivua.
 
Sorry! Mä olin ihan varma, että sun linkin takana on kuitenkin joku 60-luvun Seiko;-)
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
09.09.2011 23:30:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Sorry! Mä olin ihan varma, että sun linkin takana on kuitenkin joku 60-luvun Seiko;-)
 
Mieluummin kuin 2010-luvun Zang-Hua Lee. Heh heh.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
triplis
10.09.2011 10:47:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei varsinaisesti vastaa kysyjän speksejä, mutta iPhonen/iPod touchin omistajat suosittelen tutustumaan aplikaatioon nimeltä Metronome:Tempo. Maksaa 1,59€ ja on ollut aivan loistava sijoitus. On monipuolinen tahtilajien suhteen (jos sellasilla kikkailee) ja temmot riittää aina 800 bpm asti ;) Erilaisia soundeja laitteesta löytyy useita, soittajan mieltymyksen mukaan. Erityisen mahtavana toimintona voi luoda omia settilistoja laitteen muistiin, jos on esim ollut tapana keikoilla pelleillä metronomin kanssa.
 
Pakko suositella kaikille omenatuotteiden omistajille!
 
"Soitetaanko vaihteeksi heviä?"
markkuliini
10.09.2011 11:53:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

triplis: Tämä ei varsinaisesti vastaa kysyjän speksejä, mutta iPhonen/iPod touchin omistajat suosittelen tutustumaan aplikaatioon nimeltä Metronome:Tempo. Maksaa 1,59€ ja on ollut aivan loistava sijoitus. On monipuolinen tahtilajien suhteen (jos sellasilla kikkailee) ja temmot riittää aina 800 bpm asti ;) Erilaisia soundeja laitteesta löytyy useita, soittajan mieltymyksen mukaan. Erityisen mahtavana toimintona voi luoda omia settilistoja laitteen muistiin, jos on esim ollut tapana keikoilla pelleillä metronomin kanssa.
 
Pakko suositella kaikille omenatuotteiden omistajille!

 
Njaa, samaan hintaan saa saman firman Tempo Advancen joka on vielä monipuolisempi. Siinä esim. saa 1/4:n jaettua miten vain. Esim. 5 osaan ja niistä osista soimaan mitkä vaan, esim. ekan ja neljännen. Mitäkö tästä tulee? Tietenkin 8-osia jotka on just tasaisten ja kolmimuunteisten välissä. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
JanneO
12.09.2011 09:30:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Njaa, samaan hintaan saa saman firman Tempo Advancen joka on vielä monipuolisempi. Siinä esim. saa 1/4:n jaettua miten vain. Esim. 5 osaan ja niistä osista soimaan mitkä vaan, esim. ekan ja neljännen. Mitäkö tästä tulee? Tietenkin 8-osia jotka on just tasaisten ja kolmimuunteisten välissä. :)
 
Toimiikos tämä Tempo Advance kaikilla "generaatioilla" esim Ipodin gen 1?
 
nimim. noob
 
Kailis
12.09.2011 09:34:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...8-osia jotka on just tasaisten ja kolmimuunteisten välissä.
 
Alan ymmärtämään paremmin sun juutuubiklippejä.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
markkuliini
12.09.2011 10:43:12 (muokattu 12.09.2011 10:43:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Toimiikos tämä Tempo Advance kaikilla "generaatioilla" esim Ipodin gen 1?
 
nimim. noob

 
Ei aavistustakaan.
nimim. noobein
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
OPJ1974
12.09.2011 17:52:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ei aavistustakaan.
nimim. noobein

 
Ei haittaa - iLuuri 4:ään asentui vaivatta jo onpas veikeä peli. Kiitos vinkistä. Vaikka ei soittaiskaan sen kanssa, niin tuleepas siitä hassuja juttuja ulos, kun tarpeeksi kikkailee.
 
Ihan hintansa arvoinen on.
 
Luulen ja arvaan, että ensimmäiseen iLuuriin toi enää asennu kyllä. Ainakaan täysin toimivana. Ohjelman selosteessa mainitaan, että tukea kaiuttimelle ei enää ole ensimmäisen sukupolven iPodiin... hm.
 
Käyttiksestä / käyttisversiosta tuo lienee kaikkein eniten kiinni.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «