![]() 05.04.2004 14:02:17 | |
---|---|
Otsikostakin selviää, mitä haen. Suositelkaa toimivia, kohtuuhintaisia ja mahdollisimman yksinkertaisia DI*-tyyppisiä palikoita, joissa olisi jonkinlainen etuaste ja kaiutinsimulaatio sekä luonnollisesti XLR-ulostulo. Tarkoitus olisi hankkia tällainen yösoittelua ja -nauhoittelua varten pedaalilaudan ja mikserin väliin, kun ei viitsi aina tuota Classic 50:ä huudattaa, kerrostaloasunto kuitenkin. Tiedossa on ainakin Tecxh 21 XDI (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-150506.html), mutta onko vastaavia suht samassa hintaluokassa saatavilla? Hughes & Kettnerin Red Box olisi kaiutinsimulaattori, mutta tietääkseni siinä ei ole minkäänlaista etuastetta. Digitaalimallintavista (lue: Line6) en ole kiinnostunut. *DI ei tässä yhteydessä tarkoita diplomi-insinööriä, vaikka miten palikoita olisivatkin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 05.04.2004 14:24:12 | |
Red box toimii siten, että kytket: classic 50 line-out -> red box -> mikseri. Tällöin voit käyttää vahvistimen etuastetta ja saat RB:stä mikkitasoisen signaalin... Toimii ainakin mulla ok, vahvistimestahan(classic) voit sitten vetää masterit nollille, niin ei muutkaan kämpässä häiriinny ;) Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ | |
![]() 05.04.2004 14:34:20 | |
...holoholoholoholoholoholoholo... | |
![]() 05.04.2004 15:12:05 | |
Miten ois H&K Tubeman: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103800.html 4 strings is all you will ever need! | |
![]() 05.04.2004 15:12:10 (muokattu 05.04.2004 15:17:22) | |
Sulla on kovat vaatimukset: pieni analoginen etuaste kaiutin simulaatiolla. Niitä varmaan on muitakin mutta mulle ei tule mieleen kuin nää Sans amp boxit ja niissäkään ei taida olla XLR-lähtöä. (BTW: Toi Tecxh 21 XDI ei taida olla etuaste vaan DI-boxi saman firman softalle tms.) Miten olis jos hommaisit siihen Classic 50:een keinokuorman kaiutin simulaatiolla? Esim. Koch loadbox: http://www.custom-sounds.com/lb120.htm Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 15:42:30 (muokattu 05.04.2004 15:57:08) | |
Red box toimii siten, että kytket: classic 50 line-out -> red box -> mikseri. Tällöin voit käyttää vahvistimen etuastetta ja saat RB:stä mikkitasoisen signaalin... Toimii ainakin mulla ok, vahvistimestahan(classic) voit sitten vetää masterit nollille, niin ei muutkaan kämpässä häiriinny ;) Muuten hyvä juttu, mutta ei tuossa Classic 50:ssä ole linjataso-/etuasteulostuloa. Vahvistimeni kun on sitä vanhempaa mallia, jossa ei ole efektilenkkiä (valmistettu 1993). Ainut ulostuloreikä on se, mihin kytketään combon oma kaiutin. Siksipä Classic onkin jätettävä, ikävä kyllä, pois signaaliketjusta... EDIT: ...paitsi ehkä tuon Cabtonen tapauksessa? Siinä näyttäisi olevan myös kaiutintasoinen sisääntulo, eli voisiko siihen vetää piuhan suoraan Classicin pääteasteesta, vai ymmärsinkö väärin? "While numerous "speaker emulation" systems (a term coined by Groove Tubes' Aspen Pittman, who developed the technology) have made it possible to squeeze the output of a raging tube amp down to mixer-level..." "...the Cab-Tone features line-level and speaker-level inputs..." "Using the Cab-Tone's speaker input yielded the best miked-amp response." Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 05.04.2004 16:00:53 | |
EDIT: ...paitsi ehkä tuon Cabtonen tapauksessa? Siinä näyttäisi olevan myös kaiutintasoinen sisääntulo, eli voisiko siihen vetää piuhan suoraan Classicin pääteasteesta, vai ymmärsinkö väärin? Ymmärsit oikein mutta joudut pitämään kaiutinta kytkettynä vahvistimessa koska cabtone ei ole keinokuorma. Koch loadbox sen sijaan on. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 16:35:40 (muokattu 05.04.2004 16:41:28) | |
Tiedossa on ainakin Tecxh 21 XDI (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-150506.html), mutta onko vastaavia suht samassa hintaluokassa saatavilla? Eihän toi ole mun käsittääkseni kun pelkkä DI-boxi elikkäs se muuttaa impedanssit kohdalleen ja semmosta... ja vahvistaisko myös signaalia..? Ei tolla kuitenkaan yksinään mitään tee. Tech 21:llähän on niitä vahvistinemulaatiopedaaleita niinkun esim. SansAmp Classic ja GT-2. Niissä on kaiutinsimulaatio. Semmosilla jo yksinään tekee jotain. Behringerillä on 33 eurolla DI-boxi jossa on 4x12 kaappisimulaatio. Siihen voi liittää kaiutintasosen signaalinkin... ei taida kuitenkaan toimia keinokuormana..(?) | |
![]() 05.04.2004 16:38:17 | |
Miten ois H&K Tubeman: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103800.html En suosittele tähän tarkotukseen. Itse ostin just nauhottelua ja stereoiden kautta soittoa varten mutta kuulosti kaiutinsimuloidusta ulostulosta huolimatta aika kamalalta. Hyvä etuaste se sen sijaan on ihan oikeen vahvistimen kanssa. | |
![]() 05.04.2004 16:45:06 | |
Behringerillä on 33 eurolla DI-boxi jossa on 4x12 kaappisimulaatio. Siihen voi liittää kaiutintasosen signaalinkin... ei taida kuitenkaan toimia keinokuormana..(? Joo ei ole keinokuorma. Kaiutin pitää olla edelleen kytkettynä. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 17:48:07 | |
Muuten hyvä juttu, mutta ei tuossa Classic 50:ssä ole linjataso-/etuasteulostuloa. Vahvistimeni kun on sitä vanhempaa mallia, jossa ei ole efektilenkkiä (valmistettu 1993). Ainut ulostuloreikä on se, mihin kytketään combon oma kaiutin. Siksipä Classic onkin jätettävä, ikävä kyllä, pois signaaliketjusta... Kyllä ainakin mun Red Boxissa on sekä linja sisään että kaiutintasoinen signaali läpi, tämä mun oma on siis vanhempaa ilman kytkimiä, joten pitäisi toimia kivasti myös tuossa sun systeemissä... http://hughes-and-kettner.com/scripts/products.php?mode=prod&id=32 Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ | |
![]() 05.04.2004 17:59:46 | |
Kyllä ainakin mun Red Boxissa on sekä linja sisään että kaiutintasoinen signaali läpi, tämä mun oma on siis vanhempaa ilman kytkimiä, joten pitäisi toimia kivasti myös tuossa sun systeemissä... http://hughes-and-kettner.com/scripts/products.php?mode=prod&id=32 Red boxikaan ei ole keinokuorma joten kaiuttimen joutuu jättämään kytketyksi. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 18:03:23 | |
Red boxikaan ei ole keinokuorma joten kaiuttimen joutuu jättämään kytketyksi. Niin, en mä sitä väittänytkään ;) Pointti oli kuitenkin se, että RedBoxia voi käyttää tuossa, ainut ongelmahan on vaan möykkä mitä kaiuittimesta lähtee... Kuinkahan pienellä metelillä tuosta sais hyvän soundin (ei oo tullut koskaan itse kokeiltua, olen käyttänyt aina linjaa)? Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ | |
![]() 05.04.2004 18:06:25 | |
Eihän toi ole mun käsittääkseni kun pelkkä DI-boxi elikkäs se muuttaa impedanssit kohdalleen ja semmosta... ja vahvistaisko myös signaalia..? Ei tolla kuitenkaan yksinään mitään tee. Tech 21:n sivut kyllä kertovat toista: "SansAmp XDI’s unique design features advanced, low noise F.E.T. technology to provide a natural, transparent guitar signal to your computer. There are two outputs: a balanced XLR and a Lo Z 1/4”, which eliminates the need for an XLR converter for sound cards that accept an unbalanced input; and there are two 1/4” inputs: Normal and Bright. Faithful to the original design of traditional tube amplifiers, these 1/4” inputs are high impedance 1M Ohm. The Bright input simulates the EQ curve found in traditional tube amplifiers with bright inputs. For general purposes, it can also function as a standard transparent active direct box to preserve signal integrity when transmitting a signal over long cable lengths." Tuon kuvauksen perusteella tuo olisi ihan passeli vehje pedaalilaudan jatkeeksi halutessani äänitellä "vahvistimen läpi soitetunlta kuulostavia kitarajutuja" ilman tarvetta luukuttaa Classic 50:ä. Kyseisessä tuotteessa on siis myös balansoitu XLR-ulostulo ja kaksi erillistä input:ia (normal ja bright) kuten monissa kitaravahvistimissakin. Keinokuorma, ainakin tuo Loadbox on aivan naurettavan kallis (399e!) tarkoituksiini ja siihenkin nähden, miten yksinkertainen vempula se lopulta on. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 05.04.2004 18:16:35 | |
Niin, en mä sitä väittänytkään ;) Pointti oli kuitenkin se, että RedBoxia voi käyttää tuossa, ainut ongelmahan on vaan möykkä mitä kaiuittimesta lähtee... Kuinkahan pienellä metelillä tuosta sais hyvän soundin (ei oo tullut koskaan itse kokeiltua, olen käyttänyt aina linjaa)? Aivan totta. Putkivahvistimet usein vaan tykkää että niitä vähän avataan ja voi olla että kerrostaloasuminen ei ole sopusoinnussa oikeen sen kanssa :) Tän asian olen itse ratkaissut Kochin loadboxilla. Vielä en ole uskaltanut käyttää kuitenkaan kaiutinsimulaatiota vaan mikityksellä menin vielä viimeksi kun äänitin. Onneksi talo jossa asun on vanha ja siinä puolen metrin seinät. Naapurin mummot vaan kehuu kun "sieltä ei ikinä kuulu mitään". Vai olisko tätien kuulo jo heikentynyt sen verran. No anyway, huomaavaisuutta täytyy tietenkin noudattaa... Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 18:26:10 | |
input simulates the EQ curve found in traditional tube amplifiers Jucciz, toi ei mun mielestä tarkoita sitä että siinä on preamppi vaikka se toinen input simuloi vahvistimen bright inputin eq:ta. Jos siinä olisi etuaste niin luulen että siinä boxissa olisi jotain etuasteen säätöjä myös. Tuossa kun ei näyttäisi olevan yhtään namiskaa. Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 18:37:33 | |
Jucciz, toi ei mun mielestä tarkoita sitä että siinä on preamppi vaikka se toinen input simuloi vahvistimen bright inputin eq:ta. Jos siinä olisi etuaste niin luulen että siinä boxissa olisi jotain etuasteen säätöjä myös. Tuossa kun ei näyttäisi olevan yhtään namiskaa. Minusta siinä taas on tuollainen yleispätevä etuvahvistimentynkä, jossa nyt ei vain satu olemaan säätöjä, kiinteä, optimoitu eq-käppyrä vain. Eli minustakin tuo sopisi tarkoitukseen, se on tuommoinen sähkökitaristin DI-boksi. "Look behind you, a three-necked guitar!" | |
![]() 05.04.2004 18:56:52 | |
Joo taitaa se ollakin sitten joo. Kai se on uskottava kun siinä näköjään sanotaan että "Faithful to the original design of traditional tube amplifiers, these 1/4? inputs..." Rule #1: There are no rules. | |
![]() 05.04.2004 18:59:24 | |
Näin tuumailin itsekin. Ilmeisesti tuossa hintaluokassa ei parempaakaan vempelettä ole tarjolla. Itselläni on kyllä iso luottamus Tech 21:n laitteita kohtaan: omistin aikanaan Trademark 60 -vahvistimen, eikä siitä ole pahaa sanottavaa. Mikäli joku on lähiaikoina tekemässä jättimegatilausta Thomannin suuntaan tai tietää jonkun muun paikan, mistä tuota XDI:tä saisi hyvään hintaan, ilmoittakoon minulle. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 06.04.2004 09:38:14 | |
En tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta osta Behringerin GM110, siis se 30W pikkuvahvari, jonka sisälmykset on tiettävästi kutakuinkin kopioitu Tech 21:n TM-10:stä (onko kenelläkään mitään faktaa tai edes mutua tästä huhusta?) Siitä löytyy XLR-lähtö ja ollen trankkupeli, sen kaiuttimen voi (varmaankin ongelmitta) nyppästä pois käytöstä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)