Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korgin DSS1
1 2
joel.makinen
08.09.2011 14:00:30 (muokattu 08.09.2011 14:02:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh. Nyt tais löyty maailman makein syntikka, tai ainakin kasarein. Onko jengillä mitään kokemuksia - omistaako joku, onko olemassa softasynana, liikkuuko näitä? Ihan pirun makeita soundeja, mm. legendaarisen Ski or Die-pelin tilusyntikkaa lähentelee ton videon yks liidisoundi. Tsekatkaapa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZAlZpItp4JY
 
Ja onks tossa syntikassa itessään delay & reverbit ynnä muut efektit?
 
Janus
08.09.2011 14:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toihan on periaatteessa sämpleri (hurjat 5 sec sämpleaikaa), jossa on analogifiltterit ja "raakamateriaalina" myös siniaaltoja, joita voi muokata vähän additiivisynteesin tapaan.
 
Itse oon Suomessa (pk-seutu) nähnyt yhden tollaisen, mutta luulisi että niitä on enemmänkin liikenteessä. Painaa kuin synti.
 
joel.makinen
08.09.2011 14:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei varmaan mikään keikkakiipparistin unelma.
 
TaikuriHärvä
08.09.2011 15:57:49 (muokattu 08.09.2011 16:02:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efekteistä delay löytyy, oikein kaksin kappalein. Vähän vanhemmassa Korg DW-8000:sta löytyy käsittääkseni täsmälleen samanlainen digi-delay, tosi hauska sellainen. Tuo lieneeki sitten vastaavasti tuplasti hauskempi.
 
Ko. soitin on ollut minunkin hankintalistalla jo pitkään. Väittäisin, että laitteen hinta lähtee melkoiseen nousuun tässä pikkuhiljaa, nythän noita on myyty vaatimattomalla muutamalla satasella.
 
E: Lisätään vielä, että se unison-moodi on helkkarin tuhti jo nettivideoidenkin perusteella, huhhuh :D
 
" Kohtuuhintainen Hammond soundi löytyy Hammond B3 -urusta ja Rhodesin soundi Rhodes Mk II vempeleestä. Ja esim. viulusoundi löytyy viulusta. " -MikkoJP
teroyk
08.09.2011 19:57:21 (muokattu 08.09.2011 20:03:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maailman makein syntikka, tai ainakin kasarein.
 
Tarkkaanottaen tuo on sampleri, vaikka se aaltomuodon piirtämismahdollisuus ja siniaaltojen kerrostaminen siinä onkin. Emulator II:n on vielä kasarimpi sampleri.
 
omistaako joku, onko olemassa softasynana, liikkuuko näitä?
 
Omistaa. Sarjassamme sama kuin yrittäisit softasyntikalla matkia analogista, eli ei kannata. Liikkuu erittäin harvakseltaan 2 kpl:tta olen nähnyt liikkuvan suomessa viimeisen 5 vuoden aikana.
 
Ja onks tossa syntikassa itessään delay & reverbit ynnä muut efektit?
 
Kuten aikaisempi sanoi 2 kpl hyvin DW8000:n delayn kaltaisia. Onnistuin joskus kikkailemaan hauskan stereokuvassa vaeltavan delayn.
 
tepposal
08.09.2011 20:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DW8000:n delay on myös stereo.
 
efe
09.09.2011 08:54:32 (muokattu 09.09.2011 10:06:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Tarkkaanottaen tuo on sampleri, vaikka se aaltomuodon piirtämismahdollisuus ja siniaaltojen kerrostaminen siinä onkin. Emulator II:n on vielä kasarimpi sampleri.
 
Molemmat laitteet omistavana saanen olla eri mieltä asiasta. Kyllä noi molemmat menee omine vivahteineen samalle viivalle, jos kasaria haetaan.
 
Omistaa. Sarjassamme sama kuin yrittäisit softasyntikalla matkia analogista, eli ei kannata. Liikkuu erittäin harvakseltaan 2 kpl:tta olen nähnyt liikkuvan suomessa viimeisen 5 vuoden aikana.
 
Ei tällä tarvi matkia mitään muita laitteita vaan tää on ihan ehta analogi itsessään, vaikkakin lähtöääneksinä voidaan käyttää sampleja.. Eli tähän jos mihin kannattaa tällähetkellä panostaa kun vielä halvalla maailmalta saa! Emulatorit alkaa olla jo aika hinnoissa näihin verrattuna. Näihin saa nykyään vielä floppyemulaattorinkin erikseen ostettua satasella, jolloin kaikki löytyvät soundit saa ladattua pienelle sd-rammille, ja sieltä koneelle. Ei tarvi enää korppujen kanssa puljata. Netistä löytyy kymmenittäin valmiita pankkeja ladattavaksi.
 

 
Kuten aikaisempi sanoi 2 kpl hyvin DW8000:n delayn kaltaisia. Onnistuin joskus kikkailemaan hauskan stereokuvassa vaeltavan delayn.
 
R0IST0
09.09.2011 10:34:05 (muokattu 09.09.2011 10:49:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mullon kans molemmat, ja kaikki muutki vintagesamplerit ja ne on kyllä ihan paskoja kaikki, et siinä mielessä oot oikeessa et ne on ihan samalla viivalla. oikeestaan noi vois heittää kaikki meneen, softalla kun tekee nykyään kaiken paremmin ja nopeemmin.
 
efe: Molemmat laitteet omistavana saanen olla eri mieltä asiasta. Kyllä noi molemmat menee omine vivahteineen samalle viivalle, jos kasaria haetaan.
 
Leikari
09.09.2011 11:09:33 (muokattu 09.09.2011 11:11:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: ... ja kaikki muutki vintagesamplerit ja ne on kyllä ihan paskoja kaikki, et siinä mielessä oot oikeessa et ne on ihan samalla viivalla. oikeestaan noi vois heittää kaikki meneen, softalla kun tekee nykyään kaiken paremmin ja nopeemmin.
 
No mikäs täällä? Mitäs minä näenkään? Nythän te olette vallan erehtyneet, pojat. Aijaijaijai pojat, eihän musiikkia tällä tavalla tehdä, eeei.
 
... että kyllä minun mielestä tuossa lähestytään musiikin tekeimistä ihan väärästä päästä
 
efe
09.09.2011 12:36:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: mullon kans molemmat, ja kaikki muutki vintagesamplerit ja ne on kyllä ihan paskoja kaikki, et siinä mielessä oot oikeessa et ne on ihan samalla viivalla. oikeestaan noi vois heittää kaikki meneen, softalla kun tekee nykyään kaiken paremmin ja nopeemmin.
 
Täällähän on huumorimiehiä mukana...:)
 
Prophet
09.09.2011 12:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos jossakin kasarisamplerissa (Akai?) tavallista korppua ulkoisesti pienempi levy?
 
Wolf Rami
09.09.2011 13:19:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli ainakin Edu Kettusen vanha Akai X7000, jonka löysin kierrätyskeskuksesta 50 eurolla ja siinä oli 2,8 tuuman korppuasema, joka ei tietenkään toiminu. Samanlaisia on kuulemma joissain sähkökirjoituskoneissa ja metsästämällä olisi saattanut löytää Akaihin toimivan vaihturiaseman. En jaksanu kuitenkaan nähä sitä vaivaa ja myin X7000:n sit pois kaverille, joka on kova bendaamaan/korjaamaan.
 
Prophet: Olikos jossakin kasarisamplerissa (Akai?) tavallista korppua ulkoisesti pienempi levy?
 
Body by Fisher Price, brains by Mattel
CPU
09.09.2011 13:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: No mikäs täällä? Mitäs minä näenkään? Nythän te olette vallan erehtyneet, pojat. Aijaijaijai pojat, eihän musiikkia tällä tavalla tehdä, eeei.
 
Itse kyllä heittäisin roskiin esim. akai:n s2000:n ja vastaavat, koska ei kunnon filtteriä eikä varsinaisesti mitään etua vaikka kontaktiin verrattuna, mutta jos joku on heittämässä esim. vanhaa emulatoria/emaxia tai vaikka ensoniq:ia, niin tule heittämään se meikän roskiin, tarvittaessa voin tulla hakemaan ja hoitaa tämän ongelmajätteen pois kuleksimasta.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
R0IST0
09.09.2011 16:20:48 (muokattu 09.09.2011 16:52:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no kyllä toi DSS-1 lentäis ennen sitä
 
CPU: Itse kyllä heittäisin roskiin esim. akai:n s2000:n ja vastaavat..
 
teroyk
09.09.2011 16:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tällä tarvi matkia mitään muita laitteita vaan tää on ihan ehta analogi itsessään, vaikkakin lähtöääneksinä voidaan käyttää sampleja..
 
Siis tuossa tarkoitin vain, että kun kysyjä kyseli löytyykö softaversiota.
 
vielä floppyemulaattorinkin erikseen ostettua satasella, jolloin kaikki löytyvät soundit saa ladattua pienelle sd-rammille, ja sieltä koneelle. Ei tarvi enää korppujen kanssa puljata.
 
Onko kokemusta jostain tietystä mallista, koska itse olen ajatellut hommata.
 
teroyk
09.09.2011 16:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: mullon kans molemmat, ja kaikki muutki vintagesamplerit ja ne on kyllä ihan paskoja kaikki, et siinä mielessä oot oikeessa et ne on ihan samalla viivalla. oikeestaan noi vois heittää kaikki meneen, softalla kun tekee nykyään kaiken paremmin ja nopeemmin.
 
Heitä menemään muusikoiden.netin torilla, kyllä niille ottajia...mutta veikkaampa että Roistolla oli pilke silmäkulmassa..
 
efe
09.09.2011 16:42:18 (muokattu 09.09.2011 16:43:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Siis tuossa tarkoitin vain, että kun kysyjä kyseli löytyykö softaversiota.
 
Sorry, mulla oli vissiin ajatus vähän hukassa..
 
Onko kokemusta jostain tietystä mallista, koska itse olen ajatellut hommata.
 
http://hxc2001.free.fr/floppy_drive_emulator/
 
Mulla on tuolta ja menee samoihin kaapeleihin ku alkuperäinen asema. Jos siihen omaan E-2:seen hankit, niin älä tee samaa virhettä ku minä. Otin säästeliäänä tuon ilman koteloa olevan (parikymppiä halvemman..), mutta on edelleen ilman koteloa. Loppu puhti kesken:) Käsittääkseni nuo tekee mille tahansa laitteelle oman version jos lähettää alkuperäisen korpun/lerpun malliksi...?
 
teroyk
09.09.2011 18:29:13 (muokattu 09.09.2011 18:29:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin säästeliäänä tuon ilman koteloa olevan (parikymppiä halvemman..), mutta on edelleen ilman koteloa. Loppu puhti kesken:) Käsittääkseni nuo tekee mille tahansa laitteelle oman version jos lähettää alkuperäisen korpun/lerpun malliksi...?
 
Tuota minäkin olen muutamaan kertaan katsellut, mutta tuo kotelointi..miten ihmeessä ton saa siististi minkään soittimen korppuaseman paikalle, vaikka olis tuo kotelokin, koska napit ja näyttöhän kannattaisi olla kotelon etureunassa tai edes näyttö lähempänä etureunaa, että sais edes vähän upotettua asemapaikkaan.
 
efe
09.09.2011 18:40:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Tuota minäkin olen muutamaan kertaan katsellut, mutta tuo kotelointi..miten ihmeessä ton saa siististi minkään soittimen korppuaseman paikalle, vaikka olis tuo kotelokin, koska napit ja näyttöhän kannattaisi olla kotelon etureunassa tai edes näyttö lähempänä etureunaa, että sais edes vähän upotettua asemapaikkaan.
 
Sen koteloidun tarkotus on olla siinä synan päällä/vieressä niin että kaapelit vedetään laitteen sisältä ulos. Tuon avomallin taas voi laittaa esim vanhan risan korppuaseman sisään, paitsi että tuossa nykyisessä mallissa(mikä mullekkin tuli) se ledinäyttö on kökösti laitettu piirilevyn päälle jolloin joutuisi nakertamaan reiän korppuaseman kohdalle.. Itse en ala nakertamaan vanhaa ratsua pilalle moisen takia. Tuon ledinäytön vois tosin periaatteessa kaapelilla siirtää piirilevyn etupuolellekkin...? Tuossa videolla kaveri on sen reiän nakertanut:
 
http://www.youtube.com/watch?v=X9C3__NzXHs
 
Jos tekee kaapeloinnilla ja ulkoisella bpksilla niin voi käyttää samaa emulaattoria useammassa laitteessa, tosin eriaikaisesti..
 
R0IST0
10.09.2011 10:24:04 (muokattu 10.09.2011 10:25:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efe:Itse en ala nakertamaan vanhaa ratsua pilalle moisen takia.
 
älä huoli, mä voin tulla tekeen sulle nyrkin kokoiset reiät joka ikiseen synaan ja sampleriin :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «