Aihe: Foorumi punk-henkisille.
1 2 3 4
kivi
05.04.2004 12:24:01
puhuin nimenomaan musiikista. juuri mitään uutta musiikillista suuntaa ei 80-l. jälkeen punk ole tuottanut.

Joo ja ei. Itse 70-luvun loppupuolella punkrokkiin kääntyneenä olen huomannut, että ne punk-musiikin alaryhmää määrittävät termit jotka pätivät vielä vuonna 82 tarkoittavat nykyisin jotain aivan muuta. Eikä toisaalta esmes nykyistä grungen hiljoo/kovvoo -vaihtelusta ja metallirockbändien juntta-nyyhkyvirsistä ponnistavaa emo-coren biisi- ja soundimaailmaa olis voinut ollakaan siihen aikaan. Samoin streittarit ja skatepunkit olivat vielä 80-luvulla sitä outoa Amerikkaa, mistä luettiin Maximum Rock'N'Rollista.

Let's face it - voidaan vanhojen äijien kanssa istua nenä tuopissa, ja muistella kuka kiipesi Lepakon ikkunasta ekana, ja kuka sai puukosta Widowsin keikalla, mutta II ja III polven punkeilla on ihan sama oikeus termiin, vaikka ero nykyisen järjestäytyneen ja aatteellisen punkyhteisön ja alkuaikojen pop-art-avantgarde-mellakoinnin välillä on kuin vertaisi mielisairaalasta karanneita potilaita pioneerien paraatiin.

Se, onko bändit parempia tai huonompia ei ole mun arvioitavissani. Aina ja joka lajissa on ollut hienoja ja kauheita bändejä, ja aina ovat joukosta erottuneet ne joilla on jotain omaa sanottavaa. Mutta se on selvä, että musiikki on punkin sameassa ankkalammikossakin muuttunut, ja nekin kaavat joilla tasapäisintä kapinaa (lue= punkin "standardi") tehdään, ovat hiukan toiset kuin vuonna '77.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Huevos
05.04.2004 14:21:07

miten minä näen asian on, että nimenomaan se "tehään mitä halutaan eikä välitetä paskaakaan mitä muut ajattelee" on kääntynyt päälaelleen nyky "punkissa". alakulttuurissa vallitsee tarkat normit mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä ollakseen "punk"- joka on juuri sitä mitä alkuaikojen punk vastusti.

kaikesta "punkein" on sillon kun on vaan oma ittesä...
toxic
05.04.2004 16:01:24
Punk = Korvakorut :D

Siis, tä??
Ola_90
05.04.2004 18:34:15
Perkele, Huevoshan sanoi viimeinkin järkevän perustelun tuolle kannalleen. Mutta eipä se mielestäni siltikään riitä yksinään todisteeksi väitteestä, että punk on kuollut. Ja kyllä punk-musiikkiin on tullut uusia ulottuvuuksia tuon mainitsemasi vuoden 1980-jälkeenkin.
"Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini
jhoik
05.04.2004 19:54:07

Heh :)
Vapaata tilaa myytävänä.
Lerneri
06.04.2004 23:42:42 (muokattu 07.04.2004 01:06:51)
Mun mielestä punk on sitä, että tekee mitä itse lystää. Vittu.

Edit: Olisi pitänyt lukea tarkemmin tätä keskustelua.
WARNING: DO NOT LET DR. MARIO TOUCH YOUR GENITALS. HE IS NOT A REAL DOCTOR.
Kapina
07.04.2004 09:41:27
Perkele, Huevoshan sanoi viimeinkin järkevän perustelun tuolle kannalleen. Mutta eipä se mielestäni siltikään riitä yksinään todisteeksi väitteestä, että punk on kuollut. Ja kyllä punk-musiikkiin on tullut uusia ulottuvuuksia tuon mainitsemasi vuoden 1980-jälkeenkin.

Aivan niin. Huevos ottaa kyllä kantaa punkin epäkohtiin, mutta ohjaa kriittisyytensä vähän väärään suuntaan. Jos haluat arvostella punkin osittain, jossain päin "väärään" suuntaan muuttunutta luonnetta, miksi vittuilet punkkareille? Ei kamalan johdonmukaista toimintaa.

Mitä tulee noihin punkin kuolemisiin niin höpö... Perustelu, että silloin oli silloin ja nyt on nyt eli "ette te voi olla punkkareita, kun ette keksineet liikettä" on enemmän kuin kummallinen. Eihän täällä silloin voisi perkele kukaan olla mitään. Sitä paitsi, mikään ei pysy paikallaan, kaikki muuttuu! Samat "arvot" tai antiarvot ne vaan pysyy.

Onko Huevos katkeroitunut jostain pahemmastikin? Kun on niin vaikeaa tuo ihmisten ja ihmisten ajatusten hyväksyminen. Vittuile ensi alkuun vaikka itsellesi ja pura pahimmat patoumat: "Huevos, sä et oo nyt kyllä oikein perillä asioista. Mikä sä oikein luulet olevas?" Anteeksi. Meni vähän epäasialliseksi.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Huevos
07.04.2004 11:57:42

Mitä tulee noihin punkin kuolemisiin niin höpö... Perustelu, että silloin oli silloin ja nyt on nyt eli "ette te voi olla punkkareita, kun ette keksineet liikettä" on enemmän kuin kummallinen. Eihän täällä silloin voisi perkele kukaan olla mitään. Sitä paitsi, mikään ei pysy paikallaan, kaikki muuttuu! Samat "arvot" tai antiarvot ne vaan pysyy.

sano yksikin uusi juttu joka on syntynyt punkista tässä sanotaan 5 vuoden sisällä. (muu kuin emo, luonnollisesti)

aivan: asiat muuttuu. punk on kuollut. hyväksy se.
Huevos
07.04.2004 11:58:49

punk on kuollu. hyväksy se.

oonks mä sit ollenkaa punk ku mulla on leviksen 501:t ja kalliit italialaiset kengät?

Provoa, provoa.
Hanki elämä. (hymiö)

vaatteet on mun aatteet.
Errorist
07.04.2004 13:12:51
sano yksikin uusi juttu joka on syntynyt punkista tässä sanotaan 5 vuoden sisällä. (muu kuin emo, luonnollisesti)

Tarvitseeko aate jotain joka viides vuosi jotta se ei kuolisi?
God I want to be a man but I don't want to die with a rifle in my hand and as the planes blacken the sky it sounds like heaven is falling -Greg Graffin
Huevos
07.04.2004 15:07:23

oli ja meni. hippejä vitutti beatnikit, punkkareita vitutti hipit jne jne
Kapina
08.04.2004 20:27:35
Aika köykänen aate saa olla jos ei pärjää pelkällä aatteen voimalla edes tuota viittä vuotta. Siltikin, olen varma, että uusia bändejä on syntynyt, uusia ihmisiä löytänyt punkin ja pinnan alla kehitellään kaikenlaista - koko ajan. Se ei välttämättä näy telkkarissa ja mainoksissa, mutta on olemassa. Käsityksesi ilmeisesti onkin, että punk eli kun se oli muotia. Ja väittäessäsi punkin kuolemista provosoit minua kovin tuloksettomaan eipäs-juupas-keskusteluun aiheesta. Olkoon. Ole sinä sitä mieltä, että punk on kuollut, minä elän sitä (kliseitä käyttääkseni). Ehkä mahdutaan tänne molemmat.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Ola_90
09.04.2004 15:52:18
Jep. Jokohan tälle saisi lukkoa?
"Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini
Errorist
13.04.2004 16:13:58
No perkeles. Ei mittään lukkoa vielä. Parhaat keskustelut vielä käynnissä.
God I want to be a man but I don't want to die with a rifle in my hand and as the planes blacken the sky it sounds like heaven is falling -Greg Graffin
Hassusatan
13.04.2004 20:21:00
on kyllä ihme vääntämistä täällä. punkkiahan voi pitää niin elämänkatsomuksena kuin musatyylinäki. se mitä se merkkaa kenelleki on jokaisen henkilökohtanen asia.

punkissa ja hooceessa muodit vaihtelee aivan samalla tavalla ku muussakin musiikissa ja ihan missä tahansa. Välillä kaikki haluu olla vitun raskaita ja synkkii ja välil taas hiton tunteellista (unohtaen kaikki vähä aikasemmat muodit). uudistusta ja eri vivahteita tulee koko ajan, mutta mitkä kaikki sitten lasketaan uudistukseksi? kerropa vaikka 2000-luvun metalliuudistukset..

se on kyllä valitettavaa että joillaki menee tää "niin vitun punk" muiden hyväksynnän saamiseen olemalla ku joku muu ku pitäs olla, mutta niinhän se on kaikkialla. niinku joku jo aikasemmin sano et kaikista punkeinta on kuitenki olla oma ittes.
Huevos
14.04.2004 11:44:08

eli tarkoitatte, että kyseessä on muoti samalla tavalla ku fubun farkut?
Errorist
14.04.2004 13:05:59
eli tarkoitatte, että kyseessä on muoti samalla tavalla ku fubun farkut?

Just samalla tavalla.
Kapina
14.04.2004 17:47:51
Tulokseton keskustelu, nyt minäkin sen ymmärrän. Hei hei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)