Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rock-elämäkerrat
1 2 3
ekkedi
04.09.2011 11:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lueskellut jonkin verran näitä ja kaikkein parhaana pidän Popedasta tehtyä Ilikeesti kiitää -kirjaa.
Tässä kirjassa äänessä ovat nimenomaan bändin soittajat, roudarit ym. Ja hauskoja juttuja riittää vaikka kuinka paljon. Olen lukenut kirjan kerran kokonaan läpi ja istä hauska lukea myös niin, että
avaa kirjan vain jostain kohtaa ja lueskelee. On aivan eri tasolla kuin jotkut läyhäset kirajset, joissa vain käydään diskografiaa läpi.
 
Juicesta on myös tehty useita kirjoja, joista parhaat ovat mielestäni Juicen omaelämäkerta ja Ekkös sää Juice oo?-teos. Lisäksi Eppujen kirja on ihan ok. Hyviä kirjoja enemmänkin iskelmäpiireistä ovat Junnu Vainion ja Topi Sorsakosken elämäkerrat.
 
Useinhan näissä keskitytään paljon myös viinanhuuruisiin sekkailuihin, jotka kyllä ovat noin yleisesti
hyvin hupaisaa luettavaa. Sitä tässä mietiskellessäni aloin pohtimaan, että Hectorista ei kai ole julkaistu yhtään kirjaa? Hyvin outoa, kun esim. juuri Juicesta on julkaistu vaikka kuinka monta teosta.
 
Prophet
04.09.2011 12:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläisten Juopottelukirjasta on tullut useita päivitettyjä versioita.
 
TuomasDC
05.09.2011 11:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luettu on AC/DC Iso kirja ja tulkoon rock,Sittem Maskin takana,The Dirt,Ja hanoirocks kirja
 
Lucky 7
06.09.2011 02:48:09 (muokattu 06.09.2011 03:02:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sleepy Sleepersin Jytinää Eestissä on ihan ykkös kirjoja, täynnä kohelluksia matkan varrelta. Tää on ihan HC-meininkiä alusta loppuun Matin ja Tepon bussista aina Brasiliaan asti. Kaahaillaan talvisessa Harlemissa avoautolla, pukeudutaan naiseks Reeberbaanilla, ajellaan Kawasakeilla Daytona Bikeweekilla, tehdää Lapin rundi kilvettömällä bussilla, Pistetään heppu tunkeen Madon paska omaan perseeseen, rei'itetään tuuraajan rummut tahkojuustoks yms. aina konkurssiin asti. Ja tietysti ajetaan mossella 1 silmässä niin kauan kun kulkee.
 
Lappareista kertova opuskin on melko viihdyttävä, nimee en muista. Kertoo koko historian, tunnetuimman kokoonpanon osalta. Melkosta kännäämistä ja sohlaamista kyykytyksinen.
 
Eii oo rokkia, mutta Olavi Virtaa voin suositella kans. Se oli Stara silloin kun ei Suomessa ollu rokkareita.
 
Jazz-laulajista Billie Holiday ja Edith Piaf on tutustumisen arvoisia henkilöitä kans(ajalta jolloin koko rock-musiikkia ei ollu edes olemassa). Nää neitoset lähti ihan tyhjästä, hyvä kun oli vaatteet päällä. Eikä kai aina ollukaan.
Huorakortteleista parrasvaloihin, luonnonlahja mukanaan.
 
Ozzy Osborune: Minä Ozzy, niin kuin herra kohelluksensa muistaa.
 
Lymmy oma elämänkerta.
 
Nikki Sixx: Heroiini Päiväkirja. Rankkaa tekstiä addiktin ajatuksista ja toilailuista.
 
Remusta on kans ihan hyviä kirjoja olemassa, sekä itsensä kertomaa, että muiden kokoomaa nidettä.
 
Leevi and the Leewings:Raparperitaivas. Muistaakseni Yhtyeen kitaristin kertoma tarina.
 
TÄ?
Zed
06.09.2011 05:35:36 (muokattu 06.09.2011 05:41:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoreemmista suomalaisista Albert Järvinen ja Dumari ovat ehdottomasti tutustumisen arvoisia, ehkäpä kattavuudessaan parhaimmasta päästä koskaan. Paljon informaatiota levyjen tekemisestä ja taustoista, analyysia kappaleiden rakenteesta ja johtoajatuksista, melkoisesti kuvia, sekä kertomuksia ja tapahtumia vuosien varrelta. Nurmiosta etenkin paljaistui paljon uutta ja yllättävääkin tietoa.
 
Lucky 7:
 
Leevi and the Leewings:Raparperitaivas.

 
Leavings. Tekijän itsensäkin sivuamasti pintaraapaisuksi jäävä vihko, jonka lukee yhden vessaistunnon aikana. Toivottavasti joku vielä jaksaa pureutua kunnolla aiheeseen, ja jäsenet raottavat sen verran salaisuuksien verhoa, että saataisiin tästäkin yhtyeestä ansaitsemansa 600-sivuinen paketti. Toisaalta, ehkäpä se tietty arvoituksellisuus osittain tekeekin yhtyeestä sen, mikä se on.
 
Funkånaut
06.09.2011 08:00:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keefiltä on vallan mainio elämäkerta julkastu. Kuten Ronnie Woodiltakin.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Juhani
06.09.2011 08:14:36 (muokattu 06.09.2011 08:17:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slashin elämänkerta on hieno ja hyvin kirjoitettu. Dave Mustainen uusi taas ei niin hyvä. Tuntuu että mies on siinä vähän ulkoistanut itsensä ja yrittää hirveästi olla "rankka". Käännöskin hieman tökkii.
obiwan
06.09.2011 10:37:25 (muokattu 06.09.2011 10:38:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RHCP:n Fornication ja Arpikudos ovat erittäin hyviä rokkikirjoja. Ajoittain melkoista tajuntaa laajentavien kanssa sekoilua, mutta on bändillä muutenkin mielenkiintoinen historia.
 
E: Nirvanasta lukisin mieluusti jonkun hyvän biografian? Cobainin päiväkirjat oli aika pimeää settiä :D
 
mafiakingkong
06.09.2011 15:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen lukenut Ozzy Osbournen, Kiss- Maskin takaa, Metallica, Aerosmithsin. Parhaana pidän Hanoi Rocksin ja Led Zeppelin- Saaga Zeppelinistä kirjoja.
 
Joees
06.09.2011 16:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronnie Woodin It's Only Rock'n'Roll on mukavan viihdyttävä kirja. Toilailua ja kaikenmoista.
 
Keith Richardsin kirja oli myös hyvää tavaraa jahka alkuvuosista pääsi eteenpäin. Ei kuitenkaan ehkä niin viihdyttävä kuin Woodin vastaava vaikka Keef mulle rakkaampi hahmo onkin.
 
Aiemmin mainittu Slashin kirja oli myös mukavaa luettavaa ja aika kului sen parissa nopeasti.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
TBZ
06.09.2011 16:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

obiwan:
E: Nirvanasta lukisin mieluusti jonkun hyvän biografian? Cobainin päiväkirjat oli aika pimeää settiä :D

Tommoset löytyy ainakin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heavier_Than_Heaven
http://en.wikipedia.org/wiki/Come_as_You_Are:_The_Story_of_Nirvana
Pitää varmaan joskus lukasta läpi.
 
riimu
06.09.2011 17:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radiopuhelimet-kirja on kanssa mainiota luettavaa ko. bändistä. Tuosta orkesterista taitaa olla myös tulossa toinen kirjallinen teos jollen väärin muista?
 
Don't ask me about Grim Fandango.
MannihilatoR
08.09.2011 13:56:05 (muokattu 08.09.2011 13:59:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullut luettua: Metallica, Sabbath Bloody Sabbath, Heroiinipäiväkirjat (sixx), Watch me bleed (GNR), W.Axl.Rose, Karjapaimen Helvetistä (Dimebag), Minä Ozzy, Slash, Vince Neilin Tattos and Tequila, Iron Maidenin Run to the hills (oli muuten paskin kaikista)...K.Cobain , , , ,Andy Mccoy,,,
 
juuri tuli haettua kirjastosta Jimi Hendrixin ja R.Blackmoren elämänkerrat. . .
 
psavola
08.09.2011 15:30:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Keith Richardsin kirja oli myös hyvää tavaraa jahka alkuvuosista pääsi eteenpäin. Ei kuitenkaan ehkä niin viihdyttävä kuin Woodin vastaava vaikka Keef mulle rakkaampi hahmo onkin.
 
Keefin opus oli positiivinen kokemus ja erityisesti tykkäsin noista alkuvuosien jorinoista. Kirja olisi ollut timantti, jos kerrontaa olisi tiivistetty sarjasta "tiiliskivi" luokkaan "kirja".
 
Epämuusikko
08.09.2011 15:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aiheesta toinenkin ketju tuolla jossain.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Joees
08.09.2011 19:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

psavola: Keefin opus oli positiivinen kokemus ja erityisesti tykkäsin noista alkuvuosien jorinoista. Kirja olisi ollut timantti, jos kerrontaa olisi tiivistetty sarjasta "tiiliskivi" luokkaan "kirja".
 
Kyllä mullekin suurena fanina ne alkuvuodet upposivat toki. Mut jos ei ihan suurin fani ole niin voi olla että kiinnostava osuus alkaa vasta hetkeä myöhemmin.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Loijaa
08.09.2011 20:00:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peter Guralnickin kaksiosainen elämänkerta Elviksestä on paras kuninkaan tarina, jonka olen lukenut. Ei ole sensaationhakuista shaibaa, vaan asiaan perehtyneen kirjailijan hyvin kirjoittamaa ja viihdyttävää tekstiä.
 
Nazis were sick fucks (N.Sixx)
Alfons Åberg
08.09.2011 20:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loijaa: Peter Guralnickin kaksiosainen elämänkerta Elviksestä on paras kuninkaan tarina, jonka olen lukenut. Ei ole sensaationhakuista shaibaa, vaan asiaan perehtyneen kirjailijan hyvin kirjoittamaa ja viihdyttävää tekstiä.
 
Guralnickille sitten sensaationhakuisena vastakohtana on Albert Goldmanin kirja, taisi olla nimeltään pelkästään Elvis.
 
"Joskus romanttisissakin elokuvissa pitäisi olla rehelliset trailerit. Esim Titanic: Leonardo Dicaprio yrittää nussia kaksi tuntia ketäsenytolia,sivussa titanic" -LamaAjanElvis
hemmo
08.09.2011 20:24:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostan aina kaikki kiinnostavat rock-elämäkerrat, tässä ehkä parhaat:
 
AC/DC: Maximum Rock&roll
Beatles: Can't Buy Me Love
Beefheart: through the eyes on magic (John "Drumbo" French)
Chuck Berry: Let it rock
Clash: Lontoo liekeissä
Daniel Lanois: Soul Mining - a musical life
Howlin' Wolf: Moaning at midnight
Hüsker Dü: The story of the noise-pop pioneers who launched modern rock 2010
Ian Dury: The Definite Biography
Jaco Pastorius: Jaco
Pete Townshend : Who are you
Ramones: Ramonesin tarina
Frank Zappa: Frank Zappa
 
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
dinghie
08.09.2011 20:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä oon ottanu tavoitteeks keräillä näitä elämäkertoja, ja siitä sitten lukea niitä hirveällä tahdilla. Tähän mennessä on tullut nämä luettua;
 
Ozzy Osbourne
Slayer
Metallica
Dave Mustaine
Ramones
Slash
Sting
Johnny Cash
Lemmy Kilmister
Jimi Hendrix
Dimebag Darrell
Kurt Cobain
Dave Grohl
 
"Mun mielestä Kill em' all edustaa just semmosta alkumetallican meininkiä!" -turkulainen hevimedalmies
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «