Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: marshall jvm215c modaus
1
mpamar
05.09.2011 19:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvisin vinkkiä! Eli toi marsun puhdaskanava ei ole oikein mieluisa. Kysymys kuuluu onko sille jotain tetävissä? Auttaisiko esim. etuasteputkien vaihto? Ja millaset putket kannattas sinne laittaa? Clean olis mukava saada mieluiseksi, koska säröt koneessa on mielestäni erittäin hyvät.
 
Kiitokset vinkeistä jo etukäteen!
 
Tawsky
05.09.2011 20:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsut ei ole yleensäkään tunnettuja hyvistä cleaneista. Kerro vähän tarkemmin mikä kiikasta tai että miksi et pidä siitä clean-kanavasta?
 
mpamar
05.09.2011 23:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saundi on mun makuun vähän kireä/ohut. Saisi olla vähän lämpimämpi. mm. diskantit mun mielestä riipivän kuuloiset. Mul on fenderin 65 twini, jonka cleanista pidän kovin, mutta siinä ei sitten olekaan noita marshallin säröjä.
 
ramoret
05.09.2011 23:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hommaat kunnon a/b boxin ja vaihtelet vahvistimia. Saat pikku rahalla suurenmaailman meiningin ja ikuisen hyvän jätkän leiman roudarien keskuudessa =)
 
Tawsky
06.09.2011 08:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpamar: Saundi on mun makuun vähän kireä/ohut. Saisi olla vähän lämpimämpi. mm. diskantit mun mielestä riipivän kuuloiset. Mul on fenderin 65 twini, jonka cleanista pidän kovin, mutta siinä ei sitten olekaan noita marshallin säröjä.
 
Eisss... Minä kun olin juuri röllillä heittämässä että hommaa twini siihen viereen ja sitten vaan niitä vaihtelet. Siis nyt tottakai otat Fedneristä cleanit.
 
Jucciz
06.09.2011 22:10:02 (muokattu 06.09.2011 22:14:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Marsut ei ole yleensäkään tunnettuja hyvistä cleaneista. Kerro vähän tarkemmin mikä kiikasta tai että miksi et pidä siitä clean-kanavasta?
 
Tunnettuja tai ei, mulla ainakin on montakin Marshallia, joissa on aivan älyttömän hyvä puhdas soundi. Eihän siinä hirveen paljon voi volume-potikkaa raottaa, kun alkaa tulla pientä ruttua mukaan, mutta kyllä monien vanhojen Marshallien soundikirjo on aivan hirvittävän musikaalinen ja käyttökelpoinen täysin puhtaasta aina isoimpaan säröön asti. Eihän tilanne toki sama välttämättä ole 80-luvulla ja sen jälkeen tehdyissä koneissa, vaikka varmaan sieltäkin kelpoa cleania löytyy.
 
Sen voin sanoa kuitenkin, että jos Marshallisi perussoundi ei ole puhtaalla soundilla hyvä, se tuskin ihan toiseksi muuttuu, vaikka vaihtelisit sisään mitä etuasteputkia. Lisäksi teet pahimmillaan hallaa särösoundille, jos se tällä hetkellä on miellyttävä. Blackface-Fenderien heleä soundi on aika kaukana tyypillisestä Marshall-soundista (mitä se sitten kellekin on) - molempia on aika hankala saada ulos täysin esikuviensa kaltaisina samasta koneesta, vaikka moni valmistaja on yrittänyt.
 
Kuinka lähellä sitten on tarpeeksi lähellä, se pitää päättää itse, sillä aika hyviä "best of both worlds"-koneita kyllä löytyy. Jos haluaa samasta vahvistimesta sekä Fender- että Marshall-soundit, vastaus luultavasti ei ole Fender eikä Marshall. :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jipeeällä
06.09.2011 22:18:48 (muokattu 06.09.2011 23:12:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota se A/B boksi käyttöön. IMHO JVM on hintaisekseen ok vahvistin, mutta noi puhtaat on todella kuten sanoit - hengettömät. Sinitoleksisessa 6100:ssa liehee yksi parhaista Marshallin puhtaista kanavista, mutta säröpuoli on taas surkea. En usko, että uudelleenputkituksella JVM:n puhtaat siitä miksikään muutu. Särökanavan luonteeseen sitten on paljonkin. Ehdotan silti JJ 803S V1:een tai V2:een. Kokeile. Lisäksi piirilevy-etuasteen modauksen kanssa voi olla vähän niin ja näin. P2P on huomattavasti käytännöllisempi. JVM on muuten myös yllättävän tarkka käytetystä elementistä.
Verraten harvoissa vahvistimissa on hyvä puhdas ja särökanava(t) ja jos sitten on, niin niiden hinnat ovat 2-4 kertaa JVM:n verran. Mitä Jucciz yllä sanoi loppukaneetissaan Fenderistä ja Marshallista, sen allekirjoitan. Täysin. Omasta mielestäni VHT/Fryette tekee varsin pätevät Marshall-henkiset vahvistimet, joissa on oikeasti laadukkaat molemmat kanavat. Samoin Splawn. itse asiassa, jos pakko olisi listata, niin omakohtaisesti vakavasti otettavat vahvistimet allekirjoittaneelle tässä suhteessa olisivat Splawn Quickrod, Bogner Ecstacy, Fryette Ultra-Lead sekä Soldano SLO. Splawn, Fryette/VHT ja Soldano ovat melko Marshall-tyyppisiä ja Bogner sitten on... no, Bogner :o)
 
mpamar
07.09.2011 08:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen toki miettinyt sitä A/B boksi vaihtoehtoa, mutta perkules kun joutuu itte roudaan =)
 
No jos tähän kuitenkin päädyn, jatko kysymys kuuluu: Mites homman saa pelittään kahdella vahvarilla, kun twiniin pitäs kytkee bedaalilankku+a/b boksi suoraan, kun taas marsuun efektilenkin kautta?
 
machinehead72
07.09.2011 09:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:Jos haluaa samasta vahvistimesta sekä Fender- että Marshall-soundit, vastaus luultavasti ei ole Fender eikä Marshall. :)
 
Oikea ratkaisu on Line 6 flextone lll XL minkä ostat minulta pois =))
 
http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
mpamar
07.09.2011 10:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on ollut tommonen line 6 flextone II ja voin sanoo ettei ole mun juttu. Muutenkin koitan selviytyä ilman uusia vahvarihankintoja.
 
machinehead72
07.09.2011 21:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut se ei ollu lll eikä XL, en tiiä mitä eroja noissa sitten on, muuten kuin tehojen ja elementtien määrän puolesta... Tuolla artikkeleissa on oikee hyvä arvostelu tuosta ko. laitteesta =)
 
http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
Jucciz
07.09.2011 22:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Oikea ratkaisu on Line 6 flextone lll XL minkä ostat minulta pois =))
 
Jaa mää ostan sulta Line 6:n?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
machinehead72
07.09.2011 22:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No et välttämättä sää, mut joku joka tahtoo fenderiä ja marsua samasta kaapista... En väitä että kuullostaisi samalta kuin alkuperäinen, mutta mielestäni hyvältä kuitenkin. En ole montaa soraääntä tuota vehjettä kohtaan kuullut. Lähinnä hyvää =)
 
http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
mpamar
07.09.2011 22:18:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla hylvä laitos toi line 6 III, mutta en huoli enää koskaan ikinä mallintavaa vahvistinta. Eikä tää oo muuten myyntipalsta =)
 
machinehead72
07.09.2011 22:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okay sorry, annoin vaihtoehdon ja samalla mainoksen...
 
http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
mpamar
07.09.2011 22:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lausahdukseni oli sitten hjuumoria.....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «