Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Biisiä radioon?
1
JoeCreb
23.01.2011 20:42:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olette aloittaneet? Suoraan cd-r kuoreen ja menox, vai mitä? Onko nykyään mahdollista niilllä mp3:lla liitteinä hoitaa asian?. Mihin asemille olette niitä lähetellyt, siis jos olette=) Jos tää on aivan väärä keskustelu, niin linkittäkää oikealle.
ThnX JC
 
Niq
27.01.2011 14:37:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YleX:n demoihin pääsee soitettavaks laittamalla demo niiden nettisivuille Kellari-osioon. Sit vielä hyvää tsägää ja hyvää musaa kun on niin voi joskus biisinsä radiossa kuulla. En tiedä soittaako muut valtakunnalliset radiokanavat demomusaa.
 
Tai tietty voit tehdä ns. "ylikansalliset levy-yhtiöt" ja juottaa radiotoimittajia känniin jossain sedulassa. Tahi pistät pari tonnia kuivaa käteistä levykoteloon. ;)
 
JoeCreb
10.02.2011 17:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten radio rock; musiikkipäällikön tunti? Tai Veli Kauppisen musiikin erikoisohjelmaan pääsisi?
 
ganesha
01.03.2011 22:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä kävi semmoin flaxi, että joku tuttu vinkkasi Radio Rockin toimittajalle, pitkän linjan raskaamman louhinnan erikoismiehelle Klaus Flemingille meidän bändistä, Carved In Ashes. Taisi ihan antaa omakustanteemme käteen. Ja katohan: jonkun päivän päästä frendi oli bongannut että viimeisimmän EP:n avausraita Dark Pity oli soinut taajuudella - olis ollut hauska kuulla mitä mieltä hevi-Klasu biisistä oli. Ilmeisesti diggasi jonkin verran koska ralli radiosta raikasi :)
 
viina. hanuri. ja naiset.
Koivulahti
04.07.2011 23:10:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisin/levyn saa soimaan kerran pari aika iisisti YLE:llä ja etenkin maakuntakanavilla, jos levy/sinkku on kunnolla tehty, biisissä on ees jotain järkeä ja kaikki lakisääteiset merkinnät löytyy labelista/kannesta.
 
Meillä on alotettu CD-r:llä, mutta vasta kun etiketit on ruvettu tekemään kunnolla ja levytkin on olleet (ulkoisestikin) kaupallisen julkaisun tasoa niin on tullut soittoa muutenkin kuin vahingossa.
 
Ei se formaatti ole niin merkityksellinen kuin se julkaisun / promopaketin laatu kokonaisuudessaan.
 
Uskoisin että osaan kanavista voisi biisit lähettää vaikka muistitikulla, mutta en silti tekis sitä, koska ei voi tietää mikä politiikka missäkin puljussa sattuu olemaan.
Orpå
14.08.2011 20:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä ovat "kaikki lakisääteiset merkinnät labelissa"?
 
kivi
15.08.2011 00:05:03 (muokattu 15.08.2011 00:06:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orpå: Mitkä ovat "kaikki lakisääteiset merkinnät labelissa"?
 
Jonkinlainen "kaikki oikeudet pidätetään" pitkänä tai lyhyenä, (p) ja (c) tuottaja ja vuosi, Teosto/n(c)b jos olette Teoston asiakkaita, levyn kataloginumero ja cd-levyillä "compact disc" -logo.
 
Yhtyeen ja levyn nimi eivät ole pakollisia, mutta helpottavat bileiden jälkeen siivoamista.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Orpå
15.08.2011 21:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei. Olen siis itse tuottanut, äänittänyt, säveltänyt, sovittanut, sanoittanut jne. En kuulu Teostoon enkä mihinkään liittoon enkä halua mitään fyrkkaa mistään enkä muuta, haluan vain että tytöt tykkää ;-) Eli onko muodolla väliä, mitä kaikkea minun pitää tarkalleen ottaen kirjoittaa mihin kohtaan ja miten?
 
kivi
16.08.2011 11:00:47 (muokattu 16.08.2011 11:02:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orpå: Okei. Olen siis itse tuottanut, äänittänyt, säveltänyt, sovittanut, sanoittanut jne. En kuulu Teostoon enkä mihinkään liittoon enkä halua mitään fyrkkaa mistään enkä muuta, haluan vain että tytöt tykkää ;-) Eli onko muodolla väliä, mitä kaikkea minun pitää tarkalleen ottaen kirjoittaa mihin kohtaan ja miten?
 
Eli kirjoitat sitten: All rights reserved. (P)&(C) Manus 2011. Ja cd-logo + kataloginumero perään.
 
Tuo Manus tarkoittaa että kustannusoikeudet ovat tekijällä. Kataloginumeron saat itse keksiä, vaikkapa: ORPOLEVY001
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Manthony
07.09.2011 17:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yle on hyvä väylä aloittaa. Kun tota listaa kattelee niin putkahtaa nimiä esiin Karoliina Moilanen ja Olli Leppänen. Molemmat täysin tuntemattomia artisteja mulle, mutta tuolla vain listoilla roikkuvat.
 
http://yle.fi/radiosuomi/musiikki/2 … tuimmat_228_-_288_2011_2836023.html
 
Tuolta sitten eteenpäin pääseminen on täysin levy-yhtiöstä ja tuurista kiinni.
 
Sirmakka-ukko
20.01.2012 11:23:08 (muokattu 20.01.2012 11:28:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä esim. tuo Ylen suhtautumien eri pienetuottajen virallisten äänitteiden soittoon on nihkeää sen eri alueradioissa. Iskelmäradioon eräs kaveri yritti selkeällä rahalla. Ei onnistunut kuulema.
 
ganesha
28.01.2012 20:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirmakka-ukko: Kyllä esim. tuo Ylen suhtautumien eri pienetuottajen virallisten äänitteiden soittoon on nihkeää sen eri alueradioissa. Iskelmäradioon eräs kaveri yritti selkeällä rahalla. Ei onnistunut kuulema.
 
Tietty kannattaa olla edes hiukan jyvällä minkälaiselle kanavalle musiikkiaan tarjoaa, valtakunnalliset soittolistaradiot harvemmin soittavat mitään formaattinsa ulkopuolelta, ja vaikka onnistuisi löytämään sen omalle musalle sopivimman radiokanavan niin eetteriin pääsy on kiinni vielä siitäkin, kuka toimittaja sitä levyä sattuu kuuntelemaan.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Nelly
24.03.2012 15:15:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös paikallisille radiokanaville saa biisinsä soittoon esim. jonkun haastattelun yhteydessä? Jos itseään ja biisiään kanavalle tarjoaa? Joku aika sitten asiasta kyselin ja isommat herrat yleensä päättää mitkä biisit kanavalla soi, mutta jos on halukas että tehdään esim.bändistä juttu niin voisi sitä biisiäkin kanavalla soittaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «