Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kymysys?
1 2
Mr.Kira
04.09.2011 17:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis olisin ostamassa tuollasta kitaraa --> http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh50_blk.htm
Ja mietin et pitääkö tuohon olla joku tietty vahvistin ja johdot sun muut?
 
Ehotelkaa? (mielummin tuolta samasta kaupasta ja ettei ylittäis hirveesti tuota 200€ budjettia)
 
Sergei Fallinen
04.09.2011 17:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvit vahvistimen ja johdon jos meinaat sitä vahvistettuna soittaa, tietysti.
 
Ja jos se on sun eka kitara niin älä osta mitään floikkaskittaa, et jaksa kuitenkaan sen kanssa pelata kun pitäis soittamaankin opetella. Joku toinen sanoo ehkä muuta mut mä sanon tätä
 
Mr.Kira
04.09.2011 17:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen kyllä tiiän et vahvisitn pitää olla mut kysyin tuossa et pitääkö olla joku tietty? (vahvistin siis)
Ja jos joku tietää tuohon sopivan nii vois linkittää sen...
 
Checy
04.09.2011 18:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland cube tai joku muu mallintava vois olla kova reenailuun. Halwalla saa laatua. Myös Voxin vt -sarjalaiset loistaa.
 
En myöskään osaa suositella tota kitaraa ekaksi kitaraksi floikan takia.
 
Mr.Kira
04.09.2011 18:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaroista en paljoo tiiä jtn mikä se floikka on? ja miten se muka vaikuttaa soittamiseen?
 
Checy
04.09.2011 18:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Kira: Kitaroista en paljoo tiiä jtn mikä se floikka on? ja miten se muka vaikuttaa soittamiseen?
 
Floikka on siis ton kitaran talla, vibrakampijärjestelmä, Floyd Rose. Se vaatii sen verran "totuttelua" verrattuna normi hardtailiin, ettei siksi mielestäni aloittelijalle ole hyvä.
 
Enyo
04.09.2011 19:04:41 (muokattu 04.09.2011 19:16:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt seuraa todella tyhmä kysymys, mutta minkälaista erikoista totutteluta tuo floikka tarvitsee? Minulla on alusta asti ollu floikallinen kitara, enkä koskaan tajunnut, mikä siinä on niin erikoista. Mitä multa on jäänyt huomaamatta/tekemättä/tajuamatta?
 
Edit: Täsmennetään vielä, että tajuan kyllä, että kielten vaihdon yhteydessä joutuu vähän enemmän säätämään kuin kiinteätallaisessa kitarassa, mutta enpä itse ainakaan kovin tiheään tahtiin niitä ole joutunut vaihtamaan, enkä silloinkaan sitä mitenkään ylivoimaisena hommana pitänyt. Netistä löytyy kyllä hyvät ohjeet siihenkin.
 
Sergei Fallinen
04.09.2011 19:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapäiväsistä jutuista jos puhutaan niin virittäminen on ainakin rasittavampaa. Sanovat että hyvä floikka tosin pitää sit sen vireen paremmin. Omat kokemukset on että ero ei ole viroon pitämisessä ratkaseva
 
Checy
04.09.2011 19:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enyo: Nyt seuraa todella tyhmä kysymys, mutta minkälaista erikoista totutteluta tuo floikka tarvitsee? Minulla on alusta asti ollu floikallinen kitara, enkä koskaan tajunnut, mikä siinä on niin erikoista. Mitä multa on jäänyt huomaamatta/tekemättä/tajuamatta?
 
Edit: Täsmennetään vielä, että tajuan kyllä, että kielten vaihdon yhteydessä joutuu vähän enemmän säätämään kuin kiinteätallaisessa kitarassa, mutta enpä itse ainakaan kovin tiheään tahtiin niitä ole joutunut vaihtamaan, enkä silloinkaan sitä mitenkään ylivoimaisena hommana pitänyt. Netistä löytyy kyllä hyvät ohjeet siihenkin.

 
Eipä siinä zillaitteen mittään, jos on hyvä kitara, missä tulloo suoraan paketista OIKEIN asennettu floikka. Halvoissa kitaroissa tallan kulma esim. saattaa olla päin peppua ja muutenkin säädetty vähän miten sattuu -> tuskanhiki. Kyllähän netistä löytää juu säätöohjeet sunmuut tarvittavat nippelitiedot. Oon sitämieltä edelleen ja aina ollut että älä osta floikallista kitaraa jos sitä et oikeesti tartte. Piste.
 
Enyo
04.09.2011 19:56:50 (muokattu 04.09.2011 19:57:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ei ollut tosiaan tarkoitus ottaa kantaa niinkään tuohon, että kannattaako ostaa floikallinen vai ei. Aina kai se on parempi aloittaa helpommasta. Piti vain päästä esittämään oma tietämättömyys taas. :D Ilmeisesti tässäkin asiassa päästään siihen johtopäätökseen, että laadukas kitara on syytä hommata heti alkuun. Oli sitten floikallinen tai ei.
 
Jeszse
05.09.2011 11:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä vaikka melkein sama kitara kiinteellä tallalla: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh_100qm_nt.htm
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
Jaava
05.09.2011 12:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Jokapäiväsistä jutuista jos puhutaan niin virittäminen on ainakin rasittavampaa. Sanovat että hyvä floikka tosin pitää sit sen vireen paremmin. Omat kokemukset on että ero ei ole viroon pitämisessä ratkaseva
 
Mun kokemus on, että mun floikkakitara pitää vireen käytännössä ikuisesti. Mutta siitä mä olen samaa mieltä, että ei kannata ostaa ekaksi kitaraksi halpaa floikkakitaraa. Nuo halvat tallat tuppaa olemaan vähän sekundakamaa.
 
"Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Walta
Mr.Kira
05.09.2011 19:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja siis ku nyt puhutte "alottelian kitarasta" kitaran nyt minkä aion ostaa pitäis sit olla sellanen kitara millä voin soittaa seuraavat 10 vuotta...joten mitäs mieltä ootte tuosta? --> http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg121exjbkn_jumpstart.htm
 
Sergei Fallinen
05.09.2011 20:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos realisteja ollaan niin et sä tule sillä kymmentä vuotta soittamaan, oli se sit mikä kitara hyvänsä. Joko kyllästyt koko harrastukseen tai sit innostut niin paljon et parin vuoden päästä viimestään on pakko saada parempi skitta.
 
Tosta paketista ei oo kokemusta mut yleensä jengi ei noita paketteja suosittele. Enemmän taitaa saada vastinetta rahalle kun ostaa skittan erikseen ja sit jonkun microcuben tai voxin
 
Funkånaut
05.09.2011 20:31:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Kira: Ja siis ku nyt puhutte "alottelian kitarasta" kitaran nyt minkä aion ostaa pitäis sit olla sellanen kitara millä voin soittaa seuraavat 10 vuotta..
 
Hoho! En tiedä edes kokenutta kepittäjää, jolla pysyis sama kitara edes viittäkään vuotta, saatika aloittelijaa.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Jeszse
05.09.2011 21:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Hoho! En tiedä edes kokenutta kepittäjää, jolla pysyis sama kitara edes viittäkään vuotta, saatika aloittelijaa.
 
Kaukana ei mennä, mä oon renkutellu tolla mun ltd:llä kohta neljä vuotta.
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
Funkånaut
06.09.2011 08:20:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Kaukana ei mennä, mä oon renkutellu tolla mun ltd:llä kohta neljä vuotta.
 
No, onkos tuo sun ainoa skebas?
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Jeszse
06.09.2011 09:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: No, onkos tuo sun ainoa skebas?
 
No eihän se kyl ole, mut kokolailla ykköspeli ja eniten soitettu. :)
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
Funkånaut
06.09.2011 12:35:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: No eihän se kyl ole, mut kokolailla ykköspeli ja eniten soitettu. :)
 
Eiks Diini oo sun ykkösskebas?
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Jeszse
06.09.2011 13:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Eiks Diini oo sun ykkösskebas?
 
Kyl tän nykysen pumpun kans tulee soiteltua ltd:llä. Dean on varakeppinä. Edellisen bändin kans toisinpäin, rankempaa musaa ni rankemman näköset soittimet. :D
 
Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «