Aihe: Fender American Stratocaster HH, S-1 switching system
1
slopez
03.04.2004 01:41:55 (muokattu 03.04.2004 02:28:42)

Tere,

Olen tässä tuumaillut ostavani Fenderin American Stratocaster HH mallisen kitaran. Onko kellään kokemusta kys. kitarasta? Soitan sellaista rokkis/poppis musaa niin olisiko tämä sopiva työkalu minulle? Yleensäkin onko stratojen kauloissa hirveästi eroja? En hirveästi ole stratoilla soitellut mutta ei niissä mielestäni niin paksu kaula ole kuin esim. Gibsoneissa? Onko kys. stratossa sitä vanhaa tuttua stratocasterin fiilistä? Pysyykö kuinka vire jos käyttää kampea?

Onko yleensäkin stratoissa kuinka kirkas soundi???
Olen Gibsonin tuotteita käyttänyt enimmäkseen.

Niin ja sellainen että onko moni tehnyt tuttavuutta s-1 järjestelmään? Minkälainen on, onko ihan turha vai erittäinen onnistunut keksintö?

Onko muuten kuinka yleensä Fenderin kitarat kuinka viimeistelty?
slopez
04.04.2004 22:32:40

Onko kellään mitään kokemusta tästä skebasta?
Mitä mieltä olette? Tuos ylhääl on sitte viel yleisiä kysymyksiä stratoista.

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0117100#
Dr. Muff
05.04.2004 00:19:53
Olen tässä tuumaillut ostavani Fenderin American Stratocaster HH mallisen kitaran. Onko kellään kokemusta kys. kitarasta? Soitan sellaista rokkis/poppis musaa niin olisiko tämä sopiva työkalu minulle?

Ehkä kuitenkin sinä sen parhaiten tiedät onko se sinulle sopiva työkalu. Marsmars kauppaan soittelemaan.

Yleensäkin onko stratojen kauloissa hirveästi eroja? En hirveästi ole stratoilla soitellut mutta ei niissä mielestäni niin paksu kaula ole kuin esim. Gibsoneissa? Onko kys. stratossa sitä vanhaa tuttua stratocasterin fiilistä? Pysyykö kuinka vire jos käyttää kampea?

Onhan niitä useillakin eri kaulaprofiileilla; mm. C:tä, V:tä, näiden välimuotoja, ohuita ja paksuja jne. Radiuskin vaihtelee mallista riippuen.

Perinteinen stratosoundi lähtee kolmella sinkulla ei niinkään kahdella humpparilla, olkoonkin että voivat olla puolitettavia. Vireenpito on vakiosetupilla usein melko keskinkertaista, mutta aina voi säätämällä tai osia uusimalla (teflon/grafiitti yms. liukkaampi satula, paremmat kielenohjurit, tallapalat..) parantaa tilannetta.

Onko yleensäkin stratoissa kuinka kirkas soundi???
Olen Gibsonin tuotteita käyttänyt enimmäkseen.

Pääsääntöisesti on kirkkaampi soundi jo pelkästään mikkikonfiguraatiosta (3xSC) johtuen. Mutta täytyy myös huomioida että esim lespaan verratessa eroa lisää pulttikaulaliitos, otelaudan materiaali, bodyn materiaali, talla ja vaikka mensuuri(heh).

Niin ja sellainen että onko moni tehnyt tuttavuutta s-1 järjestelmään? Minkälainen on, onko ihan turha vai erittäinen onnistunut keksintö?

Eihän tossa mitään uutta varsinaisesti ole. Ulkoinen toteutus vaan hiukan hifimpi kuin perinteinen push-pull-potikka.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
slopez
05.04.2004 08:59:11

Ok. Tästä kitarasta on hankala löytää mitää arvosteluu.
No joo tässä lähipäivinä saan testattua tuota, joten sitte näkee mitää tapahtuu. Thanks.
Listen
05.04.2004 09:25:00
Maaliskuun GuitarPlayerissa (kysy kirjastosta) oli arvostelu tuosta kitarasta. Lehden kotisivuilla näyttäisi olevan QuickTime-video HH Stratosta:

http://www.guitarplayer.com/
madu
05.04.2004 13:11:07
Jos ostat tai testaat jossain ko. pelin niin kerrohan toki miten tuo S-1 toimii. Olen joskus syksymmällä hankkimassa stratoa ja tuo sama kitara paitsi HSS mikityksellä kiinnostaa. Sen saa vielä sunburstina, nam!
slopez
09.04.2004 14:19:13

Elikkäs joo, eilen tuli testattua tuota kitaraa ja päätin myös sitten ottaa sen. Kovat rokkisoundit lähtee kyllä!!! Toi S-1 systeemi on tosi helppo käyttöinen vempele, ja myös erittäin käytännöllinen, saa tallahumpasta erittäinkin hyvän puhtaan äänen.

http://www.fender.com/products/s1/pdf/AmericanStratHH011-7100.pdf

Tuossa on tollanen linkki, siitä voi tsiigailla miten toi S-1 oikee vaikuttaa. Eli siinä volumepotikas on nappi jota sitte painamalla saa humpasta yksikelasen ja niin päin pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)