Aihe: Paras keikka? 1 2 | |
---|---|
![]() 29.03.2004 20:48:12 | |
Tää on just sitä miks on hauskaa olla soittaja. Se mun aiemmin kertoma juttu siitä meidän ex-rumpalista, joka lähti kesken biisin tanssiin oli kokonaisuudessaan sellainen, että tämän "jäbbisen" vaimo tuli myös ko tansseihin ja kun sitä arvon daamia alkoi joku Teukka Turakainen tanssittaa liian ahkerasti, niin herra rumputaiteilija päätti korjata tilanteen ja näyttää miten sitä "travoltaa" tanssitaan. eikä siinä vielä kaikki mutta kun rumpujakkara jäi tyhjäksi, niin silloin eräs vanha soittaja hemmo (2 promillin kaadossa) näki "elämänsä" tilaisuuden koittaneen ja kiipesi lavalla ja eikun "sutimaan". Parasta siinä oli se, että tämä jannu oli siinäkin tilassa tätä vakirumpalia parempi. Silloin kun mä käytin koneita OMB-keikoilla, kyllä mä joskus jätin koneen soittamaan ja lähdin tanssimaan eikä jengiä paljon häirinnyt, vaikka melodia puuttui ja sointu ei vaihtunut kun "hyvä rytmi" jatkui. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa | |
![]() 30.03.2004 09:34:37 | |
Paras keikkani: Olin joskus viitisen vuotta sitten velipojan kanssa duokeikalla häissä, jotka pidettiin Raisiossa, Huhkon kartanossa. Mä vetelin komppia Yamahan PSR-8000:sesta ja soitin muut synajutut siihen tykö, Teemu hoiti kitaran, laulun ja (huonot) spiikit. Seuraavassa argumentteja, miksi se oli äkkiseltään mielestäni paras keikkani ikinä: 1) Morsian oli ruotsinsuomalainen. Siellä oli HELVETISTI, toisin sanoen IHAN VITUSTI eli suuressa määrin paljon, eli suunnilleen parikymmentä uskomattoman hyvännäköistä nuorta pimua. 2) Ruotsissa bändejä kohdellaan ihan eri tavalla kuin Suomessa, ja koska tirehtöörinä oli morsiamen isukki, oli bändillä, siis Teemu Teellä ja mulla, oma kabinetti, jossa oli täyteen ladattu jääkaappi, oma lämpötiski ja kylmätiski ja oma tarjoilija (tässä on hiukan legendaa, tarjoilija kyllä teki muutakin, mutta hänelle oli nimenomaan sanottu että pitää meidän tarjoilusta huolen). Ruokaa ja juomaa oli, ja ennen kaikkea ne olivat laadultaan ja maultaan erinomaisia. Tätä ruokapuolta oppii ajan myötä arvostamaan, sen verran paljon on ravintolakeikalla syöty mikrossa lämmitettyä eilistä silakkalaatikkoa (tyyliin "Ei kokolihaa soittajille"). 3) Saatiin soittaa mitä haluttiin ja minkä verran haluttiin. No, me vedettiin valssien jälkeen (häävalssit soitti sulhasen isä yksin haitarilla ja kesti kuunnella puoli biisiä että sai kiinni mikä valssi se on) suunnilleen tunnin setti ns. Lontoon kamaa eli sitä mitä laivabändit vetää. Roy Orbisonia, Elvistä ja sellasta. Parin setin jälkeen bestman tuli ilmoittamaan että puoli tuntia ja bileet on siinä, ja nyt poppia kiitos. No, saamansa piti ja viitaten kohtaan yksi, tiedättekö miltä näyttää kun parikymmentä kuvankaunista böönaa jorailee keskenään ja sä pienessä kännissä ylläpidät koko juttua. Jos ette tiedä, niin se näyttää todella hyvältä. Mainittakoon että Teemu teki siinä yhteydessä ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan räppikeikkansa jota hän myös sanoitti itse reaaliajassa. 4) Kertaakaan ei kukaan tullut valittamaan volumesta tai ohjelmistosta. Kukaan ei halunnut tanssia sambaa tai masurkkaa, eikä kukaan sanonut et on paska bändi kun ei kuullut Äänisen aaltoja tai Satumaata. 5) Keikan jälkeen morsiamen isukki tuli ja kysyi mitä hän on velkaa. Teemu sanoi että sopimushan oli kaksi tuhatta markkaa niin äijä sanoi että selvä, pieni hetki, kävi jossakin, tuli takaisin, löi Teemulle kaksi ja puoli tonnia, kaksi pulloa viiniä ja 1,75 litran pullon Viru Valgea, halasi meitä ja kiitti kiitollisuuden kyyneleet silmissään kun oli kaikki mennyt niin hienosti. Teemu alkoi roudata lavalla ja minä lainapakettiautomme tavaratilassa. Sinä yönä näin muuten elämäni ensimmäistä kertaa stringit. Eivätkä olleet huonossa telineessä. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.03.2004 09:48:42 | |
Hyvä duuni hyvin palkitaan Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa | |
![]() 30.03.2004 11:39:56 | |
Hyvä duuni hyvin palkitaan Nimenomaan. Ei hyvin tehty duuni vaan hyvä duuni.. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.03.2004 12:22:40 | |
Nöyrän tanssimuusikon motto: Yleisöä ei voi koskaan aliarvioida liikaa! Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) | |
![]() 30.03.2004 19:55:32 | |
"Yleisöä ei voi koskaan aliarvioida liikaa!" Muistaakseni jossain on kirjoitettu että Kärjen Topi tuon on ensiksi ilmoille päästänyt. Soittaja selviää aina. | |
![]() 30.03.2004 23:04:13 | |
Tää on just sitä miks on hauskaa olla soittaja. Se mun aiemmin kertoma juttu siitä meidän ex-rumpalista, joka lähti kesken biisin tanssiin oli kokonaisuudessaan sellainen, että tämän "jäbbisen" vaimo tuli myös ko tansseihin ja kun sitä arvon daamia alkoi joku Teukka Turakainen tanssittaa liian ahkerasti, niin herra rumputaiteilija päätti korjata tilanteen ja näyttää miten sitä "travoltaa" tanssitaan. eikä siinä vielä kaikki mutta kun rumpujakkara jäi tyhjäksi, niin silloin eräs vanha soittaja hemmo (2 promillin kaadossa) näki "elämänsä" tilaisuuden koittaneen ja kiipesi lavalla ja eikun "sutimaan". Parasta siinä oli se, että tämä jannu oli siinäkin tilassa tätä vakirumpalia parempi. Vai niin | |
![]() 31.03.2004 08:39:59 | |
Heh... Usein näkee tanssiorkestereiden peräkärryissä tai keikka-autossa tarran, jossa lukee "Oikeissa tansseissa on orkesteri", mutta yksi tuttuni, joka tekee pääasiassa OMB- tai duokeikkaa, oli editoinut tarraa itselleen sopivammaksi: "Oikeissa tansseissa on sekvensseri". Tämä pienenä kevennyksenä... Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) | |
![]() 03.04.2004 00:21:58 | |
Jaahans,täällä on oikeen vittuilevien tanssi.netin tositurakaisten invaasio meneillään,notta ristus !! Jep, minullakin jo 6 viestiä kahdessa vuodessa :) ... Miksi käyt ylipäänsä tavallisissa tansseissa jos se on noin vastenmielistä touhua?? Heh, käyn sen takia kun tanssiminen on mukavaa ja minulle soittavat RW Piuhan kaltaiset mainiot soittajat hyviä kappaleita upeina sovituksina. En keksi lauantai-iltaisin mitään parempaakaan tekemistä :) . Tanssimusiikin soittaminen teille "arvon" TURAKAISILLE on suurimmalle osalle tuntemistani tanssiMUUSIKOISTA ainoa tulonlähde,ja kun ilta illan jälkeen TYÖKSEEN joutuu kaltaisisia "kapteeneja" katseleen ja "saa" kuunnella sitä ainaista valitusta milloin mistäkin joutavasta,ja vuositolkulla,niin se vetää tosiaankin välillä melko vakavaksi !! Aina ei ole töissä kivaa... Kommenttisi kertoo kyllä hyvin sen miten meitä rivijätkiä arvostetaan,me ei olla yhtään mitään jos ei ole aina sitä vittumaista,solisteilta tuttua falskia kestohymyä naamalla?? Ja niin monta iltaa kun on kestetty se Tähtisolistin hymy kun tietää että muun illan saa tanssia hyvää musiikkia taitavan bändin soittamana (kunhan ei ajattele mitä ne siellä lavalla meistä ajattelee ja katselee kelloa ýms... parempi ettei ajattele, piruukseen voisi alkaa tanssia täällä runsaasti paheksuttua kuviohumppaa tai joitain). Huoh. Yhdessä me kestetään ne tähtien osuudet. Tosi tanssit on ennen ja jälkeen niiden. Humppaa tai kuole! | |
![]() 05.04.2004 11:56:07 | |
Huoh. Yhdessä me kestetään ne tähtien osuudet. Tosi tanssit on ennen ja jälkeen niiden. Ja sali on puolityhjä siinä vaiheessa. Eli tästäkin näemme, että ne bingomiehet ja naiset tuovat elannon lavoille ja ravintoloihin, ei tanssinharrastajat :( Toivottavasti tilanne paranee tulevaisuudessa. nimimerkillä: viikonloppuna keikalla niin maan perusteellisen huonon ykkösen kanssa. Humppaa tai soita | |
![]() 05.04.2004 15:33:50 | |
Kannattaa vetää lokki-valssi "clockki-valssina" aina silloin tällöin niin siinä saa kattoa reilusti soittajakin kelloa..."Clockkiin katse mun kääntyy..." Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)