Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhaton basso raskaammassa musiikissa?
1
Mysteria
03.09.2011 16:28:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuossa mieleeni taas, kun itse otin vanhan ritsan kouraan, josta nauhat olen repinyt vit.. pois. Ilmeisesti Deathilla on jollain levyllä ollut käytössä, mutta onko muilla nauhattomia bassoja ollut?
 
It's hard when you suck
dewfall
03.09.2011 16:31:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve DiGiorgion ja Sean Malonen juttuja kannattaa tsekkailla.
 
Mysteria
03.09.2011 17:01:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steve DiGiorgiolta tsekkasin jonkun kokoaman "parhaat palat"-videot ja olin myyty. Aika pahasti on aliarvostettu kaveri, ei pelkästään teknisesti aivan liian hyvä vaan jätkän tyylitajukin on aivan älytön. Ja vetää näköjään Dark Hallissakin melko muikeaa fuusioa!
 
It's hard when you suck
Miikss
03.09.2011 20:22:41 (muokattu 03.09.2011 20:22:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnon perinteistä death metallia vähän Deathin tyyliin. Nauhaton basso tuo mukavasti syvyyttä ja uutta ulottuvuutta tähän kappaleeseen: http://www.youtube.com/watch?v=TzjKMYsiGyk&feature=related
 
dewfall
03.09.2011 20:29:23 (muokattu 03.09.2011 20:34:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Steve DiGiorgiolta tsekkasin jonkun kokoaman "parhaat palat"-videot ja olin myyty. Aika pahasti on aliarvostettu kaveri, ei pelkästään teknisesti aivan liian hyvä vaan jätkän tyylitajukin on aivan älytön. Ja vetää näköjään Dark Hallissakin melko muikeaa fuusioa!
 
En mä DiGiorgiota aliarvostetuksi sanoisi, kyllähän sitä ihan yleisesti on hyvän aikaa pidetty yhtenä hevanderipuolen kovimmista bassovelhoista.
 
E: Hevyosaston ulkopuolella sit varmaan ketään ei kiinnostakaan, joo.
 
Mysteria
03.09.2011 22:03:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: En mä DiGiorgiota aliarvostetuksi sanoisi, kyllähän sitä ihan yleisesti on hyvän aikaa pidetty yhtenä hevanderipuolen kovimmista bassovelhoista.
 
E: Hevyosaston ulkopuolella sit varmaan ketään ei kiinnostakaan, joo.

 
Katoin Facebookista ja kaverilla on alle 1000 fania. Mielestäni hieman kertoo siitä, että on aliarvostettu. Itseäni alkoi todella kiinnostaa tämä asia, hevibasistit kyllä helposti mielletään tylsiksi perussävelen tamppaajiksi (mitä suurin osa kyllä on). Itse en halua missään tapauksessa jämähtää tähän hommaan ja täten edesauttaa stereotypian vahvistumista.
 
It's hard when you suck
dewfall
03.09.2011 22:38:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Katoin Facebookista ja kaverilla on alle 1000 fania. Mielestäni hieman kertoo siitä, että on aliarvostettu.
 
En ehkä ihan suoraan pitäisi naamakirjaa muusikon arvostuksen mittarina, semminkin kun miehellä ei siellä näytä olevan edes fanisivua/-ryhmää/vast. Nimi tulee kuitenkin aina esille kovia soittajia listatessa.
 
Toki suosittelen ehdottomasti tutustumaan bändeihin ja projekteihin, joihin jannu on osallistunut.
 
Funkånaut
04.09.2011 00:06:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Tuli tuossa mieleeni taas, kun itse otin vanhan ritsan kouraan, josta nauhat olen repinyt vit.. pois. Ilmeisesti Deathilla on jollain levyllä ollut käytössä, mutta onko muilla nauhattomia bassoja ollut?
 
Mitä sil on väliä, mitä joku heppu X on vetänyt? Jos toimii niin toimii, ja jos ei, niin ei. Ja miks nauhaton ei toimis tommoses poljennossa? Senku tuuttaa DÄGÄÄ peliin, niin kyl se kolisee in the pocket.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Mysteria
04.09.2011 11:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: En ehkä ihan suoraan pitäisi naamakirjaa muusikon arvostuksen mittarina, semminkin kun miehellä ei siellä näytä olevan edes fanisivua/-ryhmää/vast. Nimi tulee kuitenkin aina esille kovia soittajia listatessa.
 
Toki suosittelen ehdottomasti tutustumaan bändeihin ja projekteihin, joihin jannu on osallistunut.

 
Totta tuokin, nakkasin aika turhana detailina tuon. Mutta onneksi alan piireissä arvostusta löytyy
 
It's hard when you suck
locoloco
04.09.2011 13:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Katoin Facebookista ja kaverilla on alle 1000 fania. Mielestäni hieman kertoo siitä, että on aliarvostettu. Itseäni alkoi todella kiinnostaa tämä asia, hevibasistit kyllä helposti mielletään tylsiksi perussävelen tamppaajiksi (mitä suurin osa kyllä on). Itse en halua missään tapauksessa jämähtää tähän hommaan ja täten edesauttaa stereotypian vahvistumista.
 
itsekin heviä soittaneena kyllä sitä perussäveltä tuli tampattuu melkein joka biisissä , johtuen vaan siitä että kitaristi/kitaristit vei aika paljon tilaa bändissä:(. Toinen tapa oli sitten soittaa sitä unisonojuttua:(. iron maiden oon siisti hevipumppu kun monessa biisissä basso liidaa juttua mutta sehän varmaan johtuu siitä kun siinä bändissä basisti tekee biisit( ei nyt jokaista).
 
vähän Off topic::)
 
Siderocks
05.09.2011 01:32:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeroen Paul Thesseling vetää aika kovaa settiä 6- ja 7-kielisillä nauhattomilla Warwick Thumb NT -bassoilla Obscurassa ja Pestilencessä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=9VjyeSX6ehg
 
www.myspace.com/heavyspacehero
vvaltsu
05.09.2011 06:52:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Venomin Cronos vetää nauhattomalla kans. Liekö ees osaa sitä hommaa, melkosta röytöähän se koko bändi on.
 
Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara
cheez
05.09.2011 09:13:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntrOnaut - www.myspace.com/intronaut
 
Joe Lester vetelee aikalailla tyylikkäitä linjoja nauhattomalla ja ajoittain sitten ihan perinteisellä pystybassolla. Jotakuinkin tuollainen maalailumetalli Isis/Cult of Luna/Neurosis/Tool - henkeen yhdistettynä tuollaiseen Meshuggah/Mastodon/Burst/The Ocean menoon.
 
Teijo K.
05.09.2011 09:49:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cheez: IntrOnaut - www.myspace.com/intronaut
 
Joe Lester vetelee aikalailla tyylikkäitä linjoja nauhattomalla ja ajoittain sitten ihan perinteisellä pystybassolla. Jotakuinkin tuollainen maalailumetalli Isis/Cult of Luna/Neurosis/Tool - henkeen yhdistettynä tuollaiseen Meshuggah/Mastodon/Burst/The Ocean menoon.

 
Ilahduttavan hyvin myös erottuu mitä basso soittaa. Ei ihan yleisin ilmiö tänhenkisessä musassa, mitä on itselle tullut näitä vastaan.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Mysteria
06.09.2011 13:56:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoja bändejä laitettu tarjolle, kiitos näistä! Varsinkin Obscura ja Intronaut alkoivat kiinnostaa tosissaan (Death oli ennestään tuttu, mutta DiGiorgion jutuista piti ottaa selvää myös muissa projekteissa). Nauhaton basso soi kyllä hyvällä tavalla läpitunkevasti. Ilahduttaa myös se fakta, että jokaisen edellä mainitun bändin basisti tosiaan on alansa virtuoosi! Näköjään pitää potkia itteäänki treenaamaan enemmän...
 
It's hard when you suck
badcompany
06.09.2011 15:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tämän näköisiä basisteja jotka soittaa nauhattomalla pitäis olla enemmän:)http://www.youtube.com/watch?v=BojrmNyevGM&feature=related
 
opa
06.09.2011 15:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mudvaynen Ryan Martinie on aika etevä vesseli myös nauhattoman kanssa. L.D. 50 -levyltä löytyy paljon hienoja bassojuttuja, nauhoilla ja ilman. Esimerkkinä vaikkapa
 
http://www.youtube.com/watch?v=hFMC … 6mVOzEe7&lf=list_related&playnext=1
 
http://www.rockway.fi
2541
06.09.2011 15:46:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: tämän näköisiä basisteja jotka soittaa nauhattomalla pitäis olla enemmän:)http://www.youtube.com/watch?v=BojrmNyevGM&feature=related
 
Toisesta päästä kenttää:
http://youtu.be/8z-x7Fb7P1k
-Sieni
08.09.2011 00:27:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=aDcpF4C5cas
 
Devin Townsendin Terria levy on ainakin soitettu kokonaan nauhattomalla bassolla.
 
Samalta herralta myös Ki niminen plätty on soitettu nauhattomalla, vaikka kyseinen albumi ei ihan sieltä raskaimmasta päästä olekkaan..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «